Hop til indhold

Store hunderacer


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

En mand, et godt stykke ude i min familie har store hunde, meget meget store hunde. Synes man en leonberg er stor så får man et chok når man ser hans. Han har faktisk en leonberg og den ligner jo en gravhund sammenlignet med de to andre han har. Desværre kan jeg ikke huske navnet på dem. Det er et langt navn og jeg har aldrig set sådan en hund andre steder. Den er meget stor og stor pels, let krøllet og så er den hvid måske lidt cremefarvet. Nogen der kan hjælpe med hvad den hedder ?

 

Noget helt andet er at de ikke bliver særlig gamle. De er gamle når de har rundet de 5 år og den ældste af hans blev 5,5 år så døde den. Nu har han 3 tilbage. Den ene er 4 år og kan næsten ikke gå mere og ikke holde til ret meget.

 

Hvorfor bliver så store hunde ikke ældre ?? Er det hjertet der ikke kan mere ? Eller er det leddene eller hvordan kan det egentlig være ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et rigtig godt spørgsmål :vedikke:

 

Nogle større racer bliver faktisk gamle - tornjak forventes at blive 12-14 år gamle, en berner bliver 10-11 år før alderdommen begynder at banke på (har set flere der er blevet 13-14 år, endda én som blev 17!), hvis ikke kræft eller andre af de typiske tager dem før.

 

Der må jo være gået noget galt i avlen et sted, måske man har avlet nogle af dem for store "for hurtigt", altså uden at skelen til helbred, men kun størrelse? :vedikke: Dunno :vedikke: De fleste andre store dyreracer har jo faktisk en bedre gennemsnitslevealder end mindre, så vidt jeg ved... Så spøjst er det da.

 

Kan det have været en af de her?: polski owczarek podhalanski, sankt bernhard, pyreneerhund, kaukasisk owtcharka (den er rigtig stor)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror i måske har ret i det er en pyreenerhund, men er ikke helt sikker. Men husker det er noget med P, så det er nok den.

 

Men det er da trist at så store racer ikke bliver så gamle. Tænk at skulle sige farvel til sin bedste ven hver 5. år :cry: Det kunne jeg da ikke bære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror i måske har ret i det er en pyreenerhund, men er ikke helt sikker. Men husker det er noget med P, så det er nok den.

 

Men det er da trist at så store racer ikke bliver så gamle. Tænk at skulle sige farvel til sin bedste ven hver 5. år :cry: Det kunne jeg da ikke bære.

 

Heller ikke jeg, pruh, det må være forfærdeligt... Gambler jo selv lidt med min race i den forstand, gennemsnittet er jo "kun" 7-8 år, men de bliver heldigvis ofte omkring 10. Har mødt én der næsten var 14 år, hun var tilgengæld også gammel - men havde det efter sigende ellers fint, bare gammel, sådan træt og hvad der nu ellers hører med alderdommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i de her to hunde på de nederest billeder er fake ? http://mostworld.org/largest-dog-breed

 

ville sku da seriøst blive bange hvor jeg mødte sådan en hund, også selvom den var i snor , haha, det har vist ingen betydning, ville den til højre , så skulle den sku nok komme til højre, uanset om den har snor på eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i de her to hunde på de nederest billeder er fake ? http://mostworld.org/largest-dog-breed

 

ville sku da seriøst blive bange hvor jeg mødte sådan en hund, også selvom den var i snor , haha, det har vist ingen betydning, ville den til højre , så skulle den sku nok komme til højre, uanset om den har snor på eller ej.

 

 

Det er saftpeterknusemig nogle ordentlige basser!! :shock:

 

Men synes ikke det ser fake ud.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er saftpeterknusemig nogle ordentlige basser!! :shock:

 

Men synes ikke det ser fake ud.. :vedikke:

 

Hvis ikke de er fake så må de godt nok være dyre i drift. De må da spise hver i sær 15 kg foder om dagen. :shock: selv de største tyggepinde er som en godbid for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i de her to hunde på de nederest billeder er fake ? http://mostworld.org/largest-dog-breed

 

ville sku da seriøst blive bange hvor jeg mødte sådan en hund, også selvom den var i snor , haha, det har vist ingen betydning, ville den til højre , så skulle den sku nok komme til højre, uanset om den har snor på eller ej.

 

Not fake, de er kæmpe. Gerne over de 100kg og pelsen får dem så til at se endnu større ud.

 

Der er en bruger herinde, der har to (vedkommende er så inaktiv)...: http://www.hunde-forum.dk/members/2461-albums662.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Not fake, de er kæmpe. Gerne over de 100kg og pelsen får dem så til at se endnu større ud.

 

Der er en bruger herinde, der har to (vedkommende er så inaktiv)...: http://www.hunde-forum.dk/members/2461-albums662.html

 

Hold på hat og briller :shock: skriver lige et seriøst svar når jeg har samlet øjne mund og næse op fra gulvet

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold på hat og briller :shock: skriver lige et seriøst svar når jeg har samlet øjne mund og næse op fra gulvet

 

Hehe, ja, det er helt vildt, så store de er...! Og ikke til at spøje med, hvis de bliver brugt til, hvad de er avlet til :shock:

 

Men altså, hvor er det dog en smuk smuk smuk smuk smuk hund med smukt på! Bare synd, at filmen er ultimativ dum!!! :evil: :

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja, det er helt vildt, så store de er...! Og ikke til at spøje med, hvis de bliver brugt til, hvad de er avlet til :shock:

 

Men altså, hvor er det dog en smuk smuk smuk smuk smuk hund med smukt på! Bare synd, at filmen er ultimativ dum!!! :evil: :

[media]

[/media]

 

hvorfor er filmen dum ? hvad bruges sådan hunde oprindeligt til ? tror hvert fald ikke man skal være bange for indbrud hvis man har sådan et pat stykker til at vogte sit hus

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor er filmen dum ? hvad bruges sådan hunde oprindeligt til ? tror hvert fald ikke man skal være bange for indbrud hvis man har sådan et pat stykker til at vogte sit hus

 

Fordi de gang på gang tirrer hundene til at udvise aggressivitet og derudover i det hele taget promoverer racen gennem dens styrke og farlighed - sammen med en hel del smukke klip, hvor de bare viser, hvor lækre lækre de ser ud :lun:

 

Bare det, der irriterer mig. Men kæft, en herlig bamse at se på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...