guanomo Skrevet September 27, 2011 Rapporter Share Skrevet September 27, 2011 Pixie er stadigvæk ikke renlig om natten :damn::damn: og enten er hun også stoppet med at sige til, ellers sover vi fra det. Hun både tisser og laver stort (tit 2 gange) :damn: ikke det sjoveste at vågne til. Hun kommer ud 22-22.30 inden vi går i seng og vækkeuret ringer 5.25 :damn: Selv cujo har i 1 uge nu droppet at sove i soveværelset, sandsynligvis pga. den lille skid. Vi overvejer seriøst at smide hende i en pap kasse igen. Vi ha måske haft 3-4 nætter hvor hun ikke har gjort noget. Hun får det sidste af sit foder, 1/3, mellem 17-17.30. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Har i prøvet at "starte forfra", og lufte hende f.eks. klokken 2? Måske vil det hjælpe... Bare en hurtig tissetur og så i seng igen... Det er mit eneste forslag :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Hvordan virkede det da hun sov i en papkasse, sagde hun så til, eller er det noget andet der gør at I overvejer papkasse igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Hvordan virkede det da hun sov i en papkasse, sagde hun så til, eller er det noget andet der gør at I overvejer papkasse igen? Ja da kunne vi hører hende når hun sagde til når hun kradsede på katten. Er jo usagt om vi kan hører hendes lave "katte" lyde hun laver eller hun bare besørger når hun skal. Vi har endda prøvet at have hende i sengen hele natten for at se om det var noget tryghed, da havde hun åbenbart hoppet ned og op igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Ja da kunne vi hører hende når hun sagde til når hun kradsede på katten. Er jo usagt om vi kan hører hendes lave "katte" lyde hun laver eller hun bare besørger når hun skal. Vi har endda prøvet at have hende i sengen hele natten for at se om det var noget tryghed, da havde hun åbenbart hoppet ned og op igen. Du forvirrer mig altså lidt med al den snak om "katten" Men jeg vælger at tro at katten=kassen, for så giver det lidt mere mening for mig :blink: Det lyder jo som om hun har lært at "sige til" ved at hoppe op og ned, og det vågner I jo så åbenbart ikke af, og derfor giver hun op og besørger på gulvet. Hvor gammel er det nu hun er, jeg mener at huske at det er 5 måneder, og her er det jo ikke helt unormalt at hun endnu ikke er helt renlig. Ved du hvordan renlighed er indlært før hun kom til jer, og om hun overhovedet har lært det? Men jeg ville passe meget på med at hun ikke får indlært at det er ok at besørge indenfor, så hvis kassen virkede, så ville jeg sætte hende tilbage i den, og ikke så mange måneder så skal hun jo ikke længere besørge om natten, og så kan I altid tage hende op af kassen igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Du forvirrer mig altså lidt med al den snak om "katten" Men jeg vælger at tro at katten=kassen, for så giver det lidt mere mening for mig :blink: Det lyder jo som om hun har lært at "sige til" ved at hoppe op og ned, og det vågner I jo så åbenbart ikke af, og derfor giver hun op og besørger på gulvet. Hvor gammel er det nu hun er, jeg mener at huske at det er 5 måneder, og her er det jo ikke helt unormalt at hun endnu ikke er helt renlig. Ved du hvordan renlighed er indlært før hun kom til jer, og om hun overhovedet har lært det? Men jeg ville passe meget på med at hun ikke får indlært at det er ok at besørge indenfor, så hvis kassen virkede, så ville jeg sætte hende tilbage i den, og ikke så mange måneder så skal hun jo ikke længere besørge om natten, og så kan I altid tage hende op af kassen igen hun har ikke lært en skid "hjemmefra" Hun lyder som en kat når du siger lyde :blink: Ja vi finder kassen frem igen ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 hun har ikke lært en skid "hjemmefra" Hun lyder som en kat når du siger lyde :blink: Ja vi finder kassen frem igen ... Hun vil altid have lært noget "hjemmefra", og i dette tilfælde kan hun måske have lært at det er ok at besørge indenfor? Hvis det er tilfældet, så kan det rent faktisk godt blive ret svært at få hende renlig, idet at der for hende jo ikke er nogen forskel på at gøre det inde eller ude... Hvordan er hun om dagen, besørger hun også indenfor her? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Vi havde samme problem med vores den lille da vi overtog den (den havde været i udstationering). Opdrætter sagde, at vi roligt kunne køre hende over på foder en gang i døgnet som Simba (den lille var 7 mdr da vi købte hende). Det gjorde vi så. Nu får de mad kl 21 og 21.30 går vi aftentur (snor på, ud af haven og ned på stien) og så trasker vi rundt til den lille har lavet både 1 og 2. Siden vi er begyndt på det mønster har der ikke været uheld inde hverken nat eller dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Hun vil altid have lært noget "hjemmefra", og i dette tilfælde kan hun måske have lært at det er ok at besørge indenfor? Hvis det er tilfældet, så kan det rent faktisk godt blive ret svært at få hende renlig, idet at der for hende jo ikke er nogen forskel på at gøre det inde eller ude... Hvordan er hun om dagen, besørger hun også indenfor her? Der er få uheld indenfor, men det er oftest hvis vi ikke letter røven hurtig nok når hun giver tegn, nogle gange går hun ud til bagdøren og når vi det ikke gør hun det foran den .. ellers søger hun rundt i stuen og så er det ud med tøsen... Det er sket færre og færre gange at hun bare vælger en "plet" i stuen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Bur traening og et maaltid mad om dagen er mit bud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tante Lilla Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Det tar' x antal timer fra hunden får sin mad, til det måltid melder sin ankomst i den anden ende. Det tyder på at jeres foder-tids-mønster er skævt i forhold til sovetid. INGEN hunde hvalpe eller voksne har godt af kun et måltid i døgnet. Dels er deres tarmsystem ikke langt nok til at nå at udnytte foderet optimalt, så meget ryger igennem uden at være udnyttet, dels er der noget, der hedder mavedrejning. Hunde, der har haft mavedrejning, skal ha' deres mad fordelt på min 5 måltider resten at deres liv. Nogen grund til at vente på at rende ind i sådan en livstruende sag, før man skærer måltiderne over i flere dele ? Vores hunde har altid fået maden fordelt på 3-5 måltider om dagen. Prøv at komme hele majs eller hele små stk. gulerod i foderet, så i kan finde ud afm hvor lang tid der går, før et givent måltid melder in ankomst. Så kan i flytte madtiden derefter, så der kan nå at luftes. Stress kan også være ret befordrende, så hvis hunden stresser om natten, så skal den af med noget. Mange hvalpe og undhunde er ikke helt renlige før ved 8-10 mdrs alderen. Det er virkelig noget, der trækker tænder ud hos hvalpekøberne, men det følger med det, at ha' hund. Selv har jeg bur allergi. Hader den slags bekvemmeligheds-indretninger. Har aldrig haft brug for et til nogetsomhelst. Til nød en kravlegård, til den helt lille hvalp om natten ved siden af min seng. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 1: TÅLMODIGHED 2: Det hjalp herhjemme at give Voodoo morgenmad (ikke aftensmad!) senere, det var som om det var morgenmaden der skulle ud midt om natten. Døren stod åben om natten, men børsten var vist mørkeræd, så vi blev vækket af paniske skrig, for NU skulle han altså Mega stress at blive vækket sådan hehe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 INGEN hunde hvalpe eller voksne har godt af kun et måltid i døgnet. Dels er deres tarmsystem ikke langt nok til at nå at udnytte foderet optimalt, så meget ryger igennem uden at være udnyttet, dels er der noget, der hedder mavedrejning. Er helt vildt enig. Synes også Pixie er alt for lille til kun eet måltid, Voodoo får stadig 3 måltider og han er fem måneder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Er helt vildt enig. Synes også Pixie er alt for lille til kun eet måltid, Voodoo får stadig 3 måltider og han er fem måneder. hun får også 3 gange nu ... hvad tid spiser voodoo tossen morgenmad da? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 hun får også 3 gange nu ... hvad tid spiser voodoo tossen morgenmad da? Nu gør han mellem 8 og 9, tror endda vi har givet ham lidt senere (Anders møder nogle gange halv-sent) før fik han det vist ved 7 tiden. Men nu er hans numse-blære vel også større, det hjælper nok osse en del. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Nu gør han mellem 8 og 9, tror endda vi har givet ham lidt senere (Anders møder nogle gange halv-sent) før fik han det vist ved 7 tiden. Men nu er hans numse-blære vel også større, det hjælper nok osse en del. mad omkring kl 10 formiddag hjalp vist intet .. :damn::damn: træt af at tørre tis og lort op kl 5.30 .... må installerer en ko klokke på hende når hun sover om natten... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 mad omkring kl 10 formiddag hjalp vist intet .. :damn::damn: træt af at tørre tis og lort op kl 5.30 .... må installerer en ko klokke på hende når hun sover om natten... Det var en skam - prøv at giv hende hele ærter i eet måltid, hele majs i et andet og intet i det tredje, så kan i måske se hvad der kommer ud hvornår? (Om ikke andet synes jeg det er et fedt og spændende lille forskerprojekt ). Koklokke er da ikke en dum ide ellers, eller ok, måske mindre klokke osse kunne gøre det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Nu er Pixie jo lidt ældre end Cicero, men vist ikke mere end et par uger - eller? Jeg har besluttet mig til at sove fra nattetisseri/skideri, for jeg forventer ikke at den lille kan holde sig en hel nat før han bliver omkring 5 - 6 mdr. Han får aftensmad ca. kl. 19.00 - 19.30, er ude sidste gang ved 21-tiden, og skal som regel lave noget igen omkring ved midnat - kl. 01.00. Hvis jeg vågner går jeg med ham, men jeg anstrenger mig ikke for at vågne Han sover i min seng, men kan komme ned selv uden jeg opdager det. Han kan dog ikke komme op, så der vækker ham mig, og jeg ender som regel med alligevel at stå ud af sengen og tørre op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Jeg lagde mærke til at du skriver at I har oplevet at hun har skidt 2 gange på en nat ?? Hvor mange gange om dagen skider hun ca. ? Hvad fodrer I med ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Jeg lagde mærke til at du skriver at I har oplevet at hun har skidt 2 gange på en nat ?? Hvor mange gange om dagen skider hun ca. ? Hvad fodrer I med ? 1-3 gange om daagen. hun kommer sidst ud kl 22.30 cirka og også kl 20. vækkeuret ringer kl 5.30. hun får oliver start nu, hun fik happydog fra opdrætter af. nu får hun mad kl 10 cika, så igen ved 2-4 tiden og sidst omkring 17.30 ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 Nu er Pixie jo lidt ældre end Cicero, men vist ikke mere end et par uger - eller?Jeg har besluttet mig til at sove fra nattetisseri/skideri, for jeg forventer ikke at den lille kan holde sig en hel nat før han bliver omkring 5 - 6 mdr. Han får aftensmad ca. kl. 19.00 - 19.30, er ude sidste gang ved 21-tiden, og skal som regel lave noget igen omkring ved midnat - kl. 01.00. Hvis jeg vågner går jeg med ham, men jeg anstrenger mig ikke for at vågne Han sover i min seng, men kan komme ned selv uden jeg opdager det. Han kan dog ikke komme op, så der vækker ham mig, og jeg ender som regel med alligevel at stå ud af sengen og tørre op ja hun er vist fra den 4-6. vi forventer hellere ikke hun holde sig som sådan, men hun måtte gerne sige til... men det er hun også dårlig til i hverdagen ved småt, kun ved stort hun husker det nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2011 ja hun er vist fra den 4-6. vi forventer hellere ikke hun holde sig som sådan, men hun måtte gerne sige til... men det er hun også dårlig til i hverdagen ved småt, kun ved stort hun husker det nu. Ups, så er hun 2 måneder ældre end Cicero - jeg har et problem med min tidsfornemmelse Tæver bliver som regel senere renlige end hanner, det er hvad jeg kan tilbyde af "trøst". Jeg er ikke i tvivl om at det kommer på et tidspunkt, det er bare et af de områder af hvalpeopdragelse hvor vi lægger stort pres på os selv, fordi ingen kan lide at tørre op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts