Hop til indhold

Indretning af dyrlæges operationsstue

KimC
 Share

Recommended Posts

Nej, det er ikke mig der skal til at praktisere. Men for noget tid siden fik jeg Smukkesen opereret for noget i tandkødet. Smukkesen blev bedøvet, og jeg skulle så bære ham ind i "operationsstuen" - som jeg forventede var der hvor den altid havde været. Men i stedet var den flyttet til et lagerrum, der også indeholder bure hvor man opbevarer ventende hunde. Kattene har deres eget venterum, men må finde sig i at blive opereret i hunderummet.

Mens Smukkesen blev opereret sad der en omgang tandsten i et af burene og hyperventilerede totalt dårlige ånde ud i hovedet på os, blot en meter fra operationsbordet. De der dårlige ånde er jo altså bakterier. Operationsstuen er endvidere gennemgang til et andet rum der er belagt med fliser, og en bruser, foruden noget EKG udstyr (genial kombination?) og ind mellem bliver brugt til andre klienter der således må igennem rummet hvor der opereres. Der kommer og går også folk der skal hente og bringe noget i det lagerrum.

I dag var jeg ved dyrlægen med Lille P. der var gået i udu. Mens vi ventede stod døren til "operationsstuen" åben, og de var ved at operere et eller andet derinde, så det virker som en permanent løsning.

Deres gamle operationsstue som var ganske god er nu reserveret til noget ultralydsudstyr som ingen jeg kender har set i brug, og hvis anvendelse næppe fylder så meget i dyrlægernes hverdag som en operationsstue gør.

Er det mig der er lidt pivet, og er det bare sådan man gør hos dyrlæger? Bevares, jeg har da set en dyrlæge stå og operere med en cigar i kæften, men det er da trods alt 30 år siden efterhånden.

Umiddelbart ville jeg nok se mig om efter en anden dyreklinik hvis der igen skal skæres i en af mine hunde, for det har været bedre hos denne dyrlæge inden de fik det der ultralydshalløj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke mig der skal til at praktisere. Men for noget tid siden fik jeg Smukkesen opereret for noget i tandkødet. Smukkesen blev bedøvet, og jeg skulle så bære ham ind i "operationsstuen" - som jeg forventede var der hvor den altid havde været. Men i stedet var den flyttet til et lagerrum, der også indeholder bure hvor man opbevarer ventende hunde. Kattene har deres eget venterum, men må finde sig i at blive opereret i hunderummet.

Mens Smukkesen blev opereret sad der en omgang tandsten i et af burene og hyperventilerede totalt dårlige ånde ud i hovedet på os, blot en meter fra operationsbordet. De der dårlige ånde er jo altså bakterier. Operationsstuen er endvidere gennemgang til et andet rum der er belagt med fliser, og en bruser, foruden noget EKG udstyr (genial kombination?) og ind mellem bliver brugt til andre klienter der således må igennem rummet hvor der opereres. Der kommer og går også folk der skal hente og bringe noget i det lagerrum.

I dag var jeg ved dyrlægen med Lille P. der var gået i udu. Mens vi ventede stod døren til "operationsstuen" åben, og de var ved at operere et eller andet derinde, så det virker som en permanent løsning.

Deres gamle operationsstue som var ganske god er nu reserveret til noget ultralydsudstyr som ingen jeg kender har set i brug, og hvis anvendelse næppe fylder så meget i dyrlægernes hverdag som en operationsstue gør.

Er det mig der er lidt pivet, og er det bare sådan man gør hos dyrlæger? Bevares, jeg har da set en dyrlæge stå og operere med en cigar i kæften, men det er da trods alt 30 år siden efterhånden.

Umiddelbart ville jeg nok se mig om efter en anden dyreklinik hvis der igen skal skæres i en af mine hunde, for det har været bedre hos denne dyrlæge inden de fik det der ultralydshalløj.

Undskyld mig, men jeg ville definitivt finde en ny dyrlæge!!! Det dér, det er bare ikke i orden IMØ!!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, men jeg ville definitivt finde en ny dyrlæge!!! Det dér, det er bare ikke i orden IMØ!!! :shock:

Der er bare ikke masser af dyrlæger heromkring.

Det samme dyrehospital har en filial i Gråsten, og forholdene der kender jeg ikke, men hvis ledelsen kan acceptere forholdene her i Sønderborg stiller jeg ikke de store forventninger i Gråsten.

Så er der dem i Augustenborg, dem har jeg haft meget dårlige erfaringer med mht meget dårligt udført dyrlægearbejde. Og da Jaroff var på springtur landede han der, og de har to bure til hunde der kun er adskilt af tremmer, og i naboburet stod en megarottweiler og var ved at gø lungerne ud af kroppen ind i hovedet på stakkels Jaroff der trykkede sig så lagt op i et hjørne som muligt.

Skal jeg til at videre ud i landet snakker vi om dyrlæger der bor 30-40 km væk, og det er uhensigtsmæssig når jeg ikke selv har bil.

Genem tiderne har jeg haft held til at dressere dyrlæger, så jeg tror at jeg vil spørge dem om hvordan operationstuen ser ud i Gråsten, for den "pulterkammeroperationsstue" de har her vil jeg ikke have foretaget flere operationer i - med henvisning til multiresistente bakterier og alt det der.

Lille P skal vaccineres i næste uge, og have taget EKG i "badeværelset" så chancen er nært forestående.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock: Man må da godt nok sige de har flyttet om!... Det korte vi så til gråsten, da Thayson havde forædt sig.. Der så det ordentlig ud :hmm:

Må jeg spørge til erfaringerne med Augustenborg?

Min oplevelse er at der går nogen dyrlæger der ikke ved hvad en anden laver. Den interne dialog fungerer ikke, og jeg fornemmer at der er nogen dyrlæger der nærmest bare forsøger at holde hinanden ud, bundet sammen af et fælles ejerskab som man ikke bare sådan kommer ud af.

Burfaciliteterne har jeg beskrevet tidligere.

Jeg fik behandlet min første hund der, og oplevede ofte problemet med manglende kommunikation. En operation blev lavet meget sjusket, såret syet særdelses skævt sammen, og hunden havde store eftersmerter, som man rådede mig til at behandle med panodil. Hunde må ikke få panodil!

Da Bento skar sig i poten og behandlingen bare trak ud og kostede penge, uden noget videre resultat gik jeg til Hassan som dengang boede i sin lille klinik på Dybbøl. Han fik poten ordnet, og jeg kunne mærke at hundene var glade for at komme hos ham. Og så kunne han sy sår sammen så det ikke gjorde ondt - og alligevel holdt. Jeg mangler Hassan!

Helt enig...

Jeg ville faktisk gå så vidt som at kontakte den danske dyrlægeforening for det der lyder langt fra ok i mit hovede

https://www.ddd.dk/Sider/default.aspx

Det er også en mulighed, men det vil jeg ikke gøre før jeg har påtalt problemet over for det pågældende dyrehospitals ledelse. Og jeg ville ikke påtale det over for ledelsen før jeg havde luftet problemet her, fordi jeg ville vide om det var mig der var pivet eller hur.

Når jeg nu skal langs med Lille P. om en god ugs tid vil jeg spørge om den indretnig er midlertidig eller permanent, og se om der er en af de ledende dyrlæger (medejere) tilstede. Er der ikke det, vil jeg kontakte dem skriftligt.

Alt afhænger derefter af deres reaktion på henvendelsen.

Skal jeg kontakte Dyrlægeforeningen må jeg nødvendigvis have forelagt det pågældende dyrehospitall sagen, og evt medsende deres reaktion til dyrlægeforeningen hvis denne er "hovskisnovski" eller bare ikke tilfredsstillende. Jeg har haft hælene plantet på tæerne af dem før, og vil gøre det igen. Sjovt nok bliver man behandlet meget bedre når man har vist at der er ting man ikke vil acceptere - og begrundet hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var ikke en helt skidt dyrlæge.. Har kun en negativ ting på ham, og det var en forglemmelse om en ældre dame overhovedet ønskede at få bortopereret knuder på sin hund inden han gjorde det.. men ellers intet negativt

Visse andre udskrev en regning på fjernelse af en testikel i bughulen - hvilket altså bare ikke skete. Man skar to steder uden at finde den, så rimpede man såret skævt sammen og skrev en regning..

Jeg foretrækker stadig Hassan ;)

- men han skal vel have lov til at nyde tilværelsen som pensionist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Visse andre udskrev en regning på fjernelse af en testikel i bughulen - hvilket altså bare ikke skete. Man skar to steder uden at finde den, så rimpede man såret skævt sammen og skrev en regning..

Jeg foretrækker stadig Hassan ;)

- men han skal vel have lov til at nyde tilværelsen som pensionist.

Jo jo.. Men at forvente en dame På 90år ville kunne styre en hund i ikke at bide sår op...

Link til indlæg
Del på andre sites