Hop til indhold

Lille tyk hvalp kunne næsten ikke gå!

Gæst M&M´s
 Share

Recommended Posts

Jeg så forleden en lille hvalp ( det var en lille tyksak, og vistnok en slags bulldog) Den hev og sled efter vejret, og samtidigt haltede den på det ene bagben. En dreng på ca. 10 år "gik med den" - eller nærmere slæbte den og tvang den med sig. Jeg var i bil og holdt ind til siden, og ville til at spørge den lille dreng, hvad der var i vejen med hvalpen, og om han ikke kunne se, den ikke kunne gå. I det samme fik jeg det ondeste blik af drengen, der så skyndte sig væk med hunden.

Jeg ville så gerne have sagt, de burde få hunden til dyrlæge, eller få navn og adresse på ejeren, så jeg kunne kontakte dyreværnet eller dyrenes beskyttelse om det.

Men det var nærmest somom drengen godt var klar over, det var helt galt, og så fik jeg bare "blikket", og han skyndte sig væk. Det er trist, der er nogle, der har den indstilling til dyr. Men at man så nærmest får et dræber blik af en dreng på 10 år. Det er meget skræmmende, og så kan jeg ikke lade være at tænke på, hvad der kunne ske, hvis jeg havde fået navn og adresse på familien og meldt dem.

Er der nogen, der har erfaring med lignende? Har prøvet at melde nogle?

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

hvornaar anmelder man daarlig avl? For det gaar jeg ud fra, er hvad du har betragtet? Jeg er slet ikke sikker paa man kan ligestille daarlig avl med dyremishandling ud fra det du har betragtet rent lovgivningsmaessigt. Hvis ejerne kobte hunden saaledes, er det ikke sikkert de handlede bevidst ondt eller har paafort hunden disse problemer.

Jeg har ogsaa modt f.eks flere bulldogs som saa ud til at have problemer med at gaa paa nogle yderst korte malformede ben, og som samtidig hev og sled efter vejret. Jeg synes, det er saa syndt for dyret at de maa leve med disse medfodte skavanker som nogle iovrigt bevist avler hen imod. For behageligt kan det umuligt vaere for dyrene at skulle bruge en masse krafter paa, at foretage sig noget saa naturligt som at gaa og traekke vejret.

forleden paa udstilling, saa jeg en sjaefer med saa korte og lave bagben at det saa helt komisk tragisk ud da den gik, men samtidig er det ogsaa et bevidst "look" som nogle udstillere tilstraeber men som samtidig giver en tildens til hofte og rygproblemer hos hunden. Det er ogsaa en form for dyremishandling af dyret og racen synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvornaar anmelder man daarlig avl? For det gaar jeg ud fra, er hvad du har betragtet? Jeg er slet ikke sikker paa man kan ligestille daarlig avl med dyremishandling ud fra det du har betragtet rent lovgivningsmaessigt. Hvis ejerne kobte hunden saaledes, er det ikke sikkert de handlede bevidst ondt eller har paafort hunden disse problemer.

Jeg har ogsaa modt f.eks flere bulldogs som saa ud til at have problemer med at gaa paa nogle yderst korte malformede ben, og som samtidig hev og sled efter vejret. Jeg synes, det er saa syndt for dyret at de maa leve med disse medfodte skavanker som nogle iovrigt bevist avler hen imod. For behageligt kan det umuligt vaere for dyrene at skulle bruge en masse krafter paa, at foretage sig noget saa naturligt som at gaa og traekke vejret.

forleden paa udstilling, saa jeg en sjaefer med saa korte og lave bagben at det saa helt komisk tragisk ud da den gik, men samtidig er det ogsaa et bevidst "look" som nogle udstillere tilstraeber men som samtidig giver en tildens til hofte og rygproblemer hos hunden. Det er ogsaa en form for dyremishandling af dyret og racen synes jeg.

Ja, du har desværre nok ret i, det var hvad, jeg så. Det var bare så synd. En hvalp, der nærmest gispede efter vejret, og så endda dårligt kunne gå på sine ben. Jeg synes i al fald, det er at mishandle sit dyr, og også med de eksempler, du giver med schæferen m.m. Jeg er godt klar over, som du skriver, at hvis et "look" er in, så er det helt bevidst, hunden ser sådan ud. Der er jo også mode i, hvilken farve, hunde skal have o.s.v. Men at de skal lide under det er for meget. Jeg vil melde det, hvis jeg ser noget lignende, hvad jeg så. For dyret lider da, og især, når så en dreng står og hiver og flår i staklen, der hiver efter vejret. Det undrer mig også stadig meget, at drengen kiggede så ondt, og skyndte sig væk. Jeg var nok ikke den første, der kiggede medlidende på hvalpen. Men måske vil de slet ikke tage sig af, hvis jeg ringer tll dyrenes beskyttelse eller dyreværnet. Jeg tror, jeg vil prøve at skrive til dem og høre deres indstilling til det. Trist er det, når dyr lider. Og det er jo en påført lidelse, ja, måske er staklen endda født sådan.

Tak for dit svar. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har desværre også set ( og mødt ) disse tragiske tilfælde , den sidste var en engelsk buldog på ca 1 år der stort set ikke kunne løbe - følge med jævnaldrende hundes leg - den kunne dårligt trække vejret og havde oven i hatten dårligt hjerte ! Hvis man en gang kunne være så heldig at hundeloven blev revideret ville det være rart at der blev sat grænser for overtypning af visse hunderacer , det er DYRPLAGERI når hunde ikke kan løbe og bevæge sig , trække vejret eller føde normalt !

Det kan godt være jeg får en masse buldogejere på halsen nu , det er der ikke noget at gøre ved !

Link til indlæg
Del på andre sites