Hop til indhold

Har fundet et dyr.


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige og prøvede en ny børste jeg har købt til Jack. Og han har kløet sig en del men han er ved at smide pels nu og der plejer han at klø en del.

 

Vi havde for en måneds tid siden fået lopper (Jeg fandt kun en) Fordi min kammerats lejlighed på mystisk vis blev bombarderet af lopper lige pludseligt og de var svære at slå ihjel så de endte med at få en skadedyrs bekæmper ud og nu er der ikke flere. Og 2 af mine veninder har opdaget lopper på deres hunde.

Og jeg vågnede jo så en morgen ved at der hoppede en loppe mod mit ansigt. Vild panik, ringe til dyrlægen fik at vide at jeg gerne måtte give ham frontline igen selvom det kun var 14 dag siden sidst. Og fik alt vasket. Og lejligheden sprøjtet med gift.

Også kom kløen min kæreste blev ved med at sige at det var lopper, men jeg ved jo at Jack har 2 gange frontline i og han havde lige været i søen samtidig med at han skifter pels så det er meget normalt han klør.

 

MEN da jeg så sidder og prøver den nye børste, opdager jeg at hans "hemmelige" sted (hans navle får altid hans ben til at cykle hvis man klør der) er mere følsomt end normalt og tjekker efter. Der var et lille mørkt dyr som bevægede sig med lynets hast men på intet tidspunkt hoppede det, det løb.

Og det blev væk for mig i virvaret af sort pels.

Han var i bad for under en uge siden fordi han var i åen.

Har i nogle ide om det kan være lopper, selvom det er jo bekæmpet med liv og sjæl og jeg ingen har set, plus jeg plejer altid at blive bidt af lopper bare der er en enkelt, men jeg er ikke?

Jeg må indrømme jeg er lidt panisk og prøver på at overbevise mig selv om at det var en myre eller en edderkop for han er lige så lige kommet ind fra haven.

Eller er det muligt at det var en loppe som han har taget med ind fra naboens katte også bider den ham nu og dør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jack har ikke været i vandet, hverken to dage før eller to dage efter, han blev behandlet med Frontline? Og det kom helt ned på huden (skilt pelsen og dryppet direkte på huden)?

 

Ellers kand et være, at du skal prøve Bayvantic. Og en ordentlig og virkelig grundig omgang støvsugning af tæpper, gulv, revner og sprækker, koge/fryse børster, puder osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jack har ikke været i vandet, hverken to dage før eller to dage efter, han blev behandlet med Frontline? Og det kom helt ned på huden (skilt pelsen og dryppet direkte på huden)?

 

Ellers kand et være, at du skal prøve Bayvantic. Og en ordentlig og virkelig grundig omgang støvsugning af tæpper, gulv, revner og sprækker, koge/fryse børster, puder osv.?

 

Nej han blev holdt væk fra vandet efter og før var vi bare ikke dernede. Og jeg har vasket alt som kunne vaskes, støvsuget hytten og smidt posen ud med det samme. Det kan godt være jeg skal prøve Bayvantic og gøre loppe-rent overalt. Er bare i tvivl om det overhovedet var en loppe og vi har oplevet før at naboens kat er rendt forbi og en af hundene eller os er kommet ind med en enkelt loppe

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han blev holdt væk fra vandet efter og før var vi bare ikke dernede. Og jeg har vasket alt som kunne vaskes, støvsuget hytten og smidt posen ud med det samme. Det kan godt være jeg skal prøve Bayvantic og gøre loppe-rent overalt. Er bare i tvivl om det overhovedet var en loppe og vi har oplevet før at naboens kat er rendt forbi og en af hundene eller os er kommet ind med en enkelt loppe

 

Jeg skal ikke kunne sige det, og ville nok også lige vente og se tiden lidt an (kom vist lige til at skrive lidt "bål og brænd"-agtigt i mit indlæg). Men i hvert fald ville jeg forsøge med noget andet, hvis det viser sig at være lopper :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige det, og ville nok også lige vente og se tiden lidt an (kom vist lige til at skrive lidt "bål og brænd"-agtigt i mit indlæg). Men i hvert fald ville jeg forsøge med noget andet, hvis det viser sig at være lopper :-)

 

Jeg er bestemt sikker på at hvis man havde set mit ansigts udtryk da jeg opdagede dyret, så lyste mine øjne "Bål og brænd", så det gør ikke noget :mrgreen:

Den bevægede sig bare SÅ stærkt, den fes bare hen over maven på ham. Det har ingen loppe jeg har set gjort før.

Men hver gang han klør nu så tænker jeg bare:" Åh nej, nu skal den ikke kravle af og lægge æg." Jeg er SÅ dårlig til at holde sådan noget ud med kryb

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tante Lilla

Når lopper er nede i pelsen spæner de afsted, kun når de er på "friland" hopper de.

 

Frontline har efterhånden dårlig - eller ingen virkning

 

Har selv haft en plage sidste år og endte med at Google " frontline virker ikke" det gjorde det heller ikke for en hel masse andre.

 

Må anbefale at bruge et andet produkt. Vi skiftede til Bayvantic og vupti døde lopperne ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når lopper er nede i pelsen spæner de afsted, kun når de er på "friland" hopper de.

 

Frontline har efterhånden dårlig - eller ingen virkning

 

Har selv haft en plage sidste år og endte med at Google " frontline virker ikke" det gjorde det heller ikke for en hel masse andre.

 

Må anbefale at bruge et andet produkt. Vi skiftede til Bayvantic og vupti døde lopperne ud.

 

Okay så lærte jeg noget nyt i dag :) Og tusind tak for jeres svar. Jeg vil støvsuge alt i morgen også køre min tættekam gennem Jack i løbet af i morgen og mandag køber jeg Bayvantic, burde det ikke kunne gøre det når jeg smider posen ud efter ? eller SKAL alt vaskes, der er nemligt SÅ meget så og størstedelen må ikke koge vaskes ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay så lærte jeg noget nyt i dag :) Og tusind tak for jeres svar. Jeg vil støvsuge alt i morgen også køre min tættekam gennem Jack i løbet af i morgen og mandag køber jeg Bayvantic, burde det ikke kunne gøre det når jeg smider posen ud efter ? eller SKAL alt vaskes, der er nemligt SÅ meget så og størstedelen må ikke koge vaskes ?

 

Husk, at der skal gå fire uger mellem behandlingerne, selvom det er forskellige produkter, så han ikke bliver overdoseret... Forstår ikke, at din dyrlæge sagde go' for at bruge Frontline igen efter 14 dage :vedikke: Både den klinik, hvor jeg var i praktik og den klinik, hvor jeg startede op med at komme med Møffe var "hys" omkring overdosering af de præparater.

 

Der findes nogle produkter (piller, så vidt jeg husker), der virker "nu og her", men ikke efterfølgende - dvs. de dræber lopperne, der er på kroppen inden for én time (eller mindre?) og så virker det ikke længere. De kan bruges i mangel af bedre, da de ikke har samme aktive stoffer som spot-on midlerne (eller noget derhenad), så vidt jeg husker. Men ellers så kan du høre hos en dyrlæge om det, bare for at være sikker... Er ikke lige så godt inde i disse midler...

 

Ååh jo... Og jeg ville nok vente med at støvsuge til EFTER han har fået Bayvantic... Så lopperne ikke når at lægge æg, inden han bliver behandlet :-) Bayvantic virker jo dræbende over for lopperne i alle fire uger, indtil genbehandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk, at der skal gå fire uger mellem behandlingerne, selvom det er forskellige produkter, så han ikke bliver overdoseret... Forstår ikke, at din dyrlæge sagde go' for at bruge Frontline igen efter 14 dage :vedikke: Både den klinik, hvor jeg var i praktik og den klinik, hvor jeg startede op med at komme med Møffe var "hys" omkring overdosering af de præparater.

 

Der findes nogle produkter (piller, så vidt jeg husker), der virker "nu og her", men ikke efterfølgende - dvs. de dræber lopperne, der er på kroppen inden for én time (eller mindre?) og så virker det ikke længere. De kan bruges i mangel af bedre, da de ikke har samme aktive stoffer som spot-on midlerne (eller noget derhenad), så vidt jeg husker. Men ellers så kan du høre hos en dyrlæge om det, bare for at være sikker... Er ikke lige så godt inde i disse midler...

 

Ååh jo... Og jeg ville nok vente med at støvsuge til EFTER han har fået Bayvantic... Så lopperne ikke når at lægge æg, inden han bliver behandlet :-) Bayvantic virker jo dræbende over for lopperne i alle fire uger, indtil genbehandling.

 

Jeg har faktisk allerede støvsuget i dag før jeg fandt loppen hehe så det må være godt nok til mandag, det giver god mening at vente til efter behandlingen :blink: Ved bare ikke om jeg så skal skynde mig at smide posen ud nu eller bare bruge den, for hvis han alligevel har lopper så er det vel lige meget at smide den ud til han er behandlet?

 

Det var ikke min egen dyrlæge som sagde det, men en vagtdyrlæge jeg ringede til fordi jeg skulle høre om det gift jeg skulle sprøjte måtte bruges hvis jeg også gav ham et loppebad. For at være sikker på at de ikke modvirkede hinanden eller gjorde ham syg efter. Det var naturligvis en søndag.

Han sagde at jeg ikke skulle give ham et loppebad at det synes han var meget mærkeligt, at jeg bare skulle give ham frontline hvor jeg så siger at jeg jo har givet ham for 14 dag siden. Svaret var bare at jeg skulle gøre det igen og at det var okay fordi det var mere end 14 dage, hvis det var under 14 dage måtte jeg ikke.

Men jeg har min nabos katte mistænkt for at være dem som smitter. For det er 3. gang nu at han, min veninde og hendes hund 3 forskellige gange har været i haven og kommet ind med en loppe.

Og hendes 4 katte har rendt meget inde hos mig i sommeren eller forbi min hæk, som jeg har klaget over mange gange da Jack startede med at blive syg pga. kattehømhøm

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være opmærksom på at behandlingen med frontline skal gentages hver måned og frontline hurtigt mister virkningen hvis hunden bliver våd. Hvis hunden har været i vandet en to tre gange skal du regne med virkningen er væk.

Min erfaring er at Bayvantec bedre klarer at hunden bliver våd

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk, at der skal gå fire uger mellem behandlingerne, selvom det er forskellige produkter, så han ikke bliver overdoseret... Forstår ikke, at din dyrlæge sagde go' for at bruge Frontline igen efter 14 dage :vedikke: Både den klinik, hvor jeg var i praktik og den klinik, hvor jeg startede op med at komme med Møffe var "hys" omkring overdosering af de præparater.

 

Der findes nogle produkter (piller, så vidt jeg husker), der virker "nu og her", men ikke efterfølgende - dvs. de dræber lopperne, der er på kroppen inden for én time (eller mindre?) og så virker det ikke længere. De kan bruges i mangel af bedre, da de ikke har samme aktive stoffer som spot-on midlerne (eller noget derhenad), så vidt jeg husker. Men ellers så kan du høre hos en dyrlæge om det, bare for at være sikker... Er ikke lige så godt inde i disse midler...

 

Ååh jo... Og jeg ville nok vente med at støvsuge til EFTER han har fået Bayvantic... Så lopperne ikke når at lægge æg, inden han bliver behandlet :-) Bayvantic virker jo dræbende over for lopperne i alle fire uger, indtil genbehandling.

 

Capstar hedder pillerne.

 

Dem brugte jeg sidste sommer, da Liva fik en læs lopper efter en weekendpasning af bror Balder. Jeg fulgte så op med et ½ år med Bayvantic slavisk hver 4. uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk allerede støvsuget i dag før jeg fandt loppen hehe så det må være godt nok til mandag, det giver god mening at vente til efter behandlingen :blink: Ved bare ikke om jeg så skal skynde mig at smide posen ud nu eller bare bruge den, for hvis han alligevel har lopper så er det vel lige meget at smide den ud til han er behandlet?

 

Det var ikke min egen dyrlæge som sagde det, men en vagtdyrlæge jeg ringede til fordi jeg skulle høre om det gift jeg skulle sprøjte måtte bruges hvis jeg også gav ham et loppebad. For at være sikker på at de ikke modvirkede hinanden eller gjorde ham syg efter. Det var naturligvis en søndag.

Han sagde at jeg ikke skulle give ham et loppebad at det synes han var meget mærkeligt, at jeg bare skulle give ham frontline hvor jeg så siger at jeg jo har givet ham for 14 dag siden. Svaret var bare at jeg skulle gøre det igen og at det var okay fordi det var mere end 14 dage, hvis det var under 14 dage måtte jeg ikke.

Men jeg har min nabos katte mistænkt for at være dem som smitter. For det er 3. gang nu at han, min veninde og hendes hund 3 forskellige gange har været i haven og kommet ind med en loppe.

Og hendes 4 katte har rendt meget inde hos mig i sommeren eller forbi min hæk, som jeg har klaget over mange gange da Jack startede med at blive syg pga. kattehømhøm

du må få fat i din nabo og få hende til at give kattene og egen hund en loppekur eller flere - for hunde får som regel kattelopper - så det kan meget vel komme fra naboens katte.

hvis I har mange pindsvin i haven kan de også komme herfra. Sorry !:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Jack fået Bayvantic og lige om lidt starter rengøringen. Han har allerede rullet sig i sofaen så der var bayvantic overalt! Kan det virkeligt passe at det skal gives 4 forskellige steder hen over ryggen, så jeg skal gå og holde øjne med om han bider i det plus han har putte det på overalt han læner sig af ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...