Hop til indhold

Børn så puddel blive bidt ihjel

Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

er jeg den eneste der synes det er underligt hunden bliver anset som værende rolig og velbalanceret (kan ikke huske de præcise ord - det er et stykke tid siden jeg læste artiklen) og så hopper den ud af en bil og bider en hund ihjel - hvad kan pudlen dog have gjort der skulle få en rolig og velfungerende hund til bare at hoppe ud og bide den ihjel??:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

en trist sag og gad vide hvad den stakkels puddel havde gjort?? :(

Off topic

Kan godt være jeg træder uden for emnet nu, men jeg syntes det er mistænkeligt ( af medierne) at BT og EB kun har sådanne sager om muskel/kamphunde. Så mange tror at det er kun den type der gør den slags.

Jeg vil ikke forsvare muskelhunde ect. Men syntes bare det er ærgerligt at ikke alle sager får samme opmærksomhed så der kommer mere fokus på disse sager og at loven måske skal ændres så man SKAL have snor i sin hund uanset hvad....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lisette - slettet bruger

Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor man hidser sig op over sådan en artikkel. For det første har man sikkert ikke hørt halvdelen af hvad der skete, for det andet har journalister jo det med at "pynte" lidt hist og her så der er mere "kød" på historien.

Og hvad man skal lære af sådan en artikkel, ja det misser jeg altså at se fuldstændig, udover at man skal lade være med at lægge alt for meget i det man læser. Det er bedre at være der selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor man hidser sig op over sådan en artikkel. For det første har man sikkert ikke hørt halvdelen af hvad der skete, for det andet har journalister jo det med at "pynte" lidt hist og her så der er mere "kød" på historien.

Og hvad man skal lære af sådan en artikkel, ja det misser jeg altså at se fuldstændig, udover at man skal lade være med at lægge alt for meget i det man læser. Det er bedre at være der selv.

Jeg synes da ikke de har været slemme ved den her historie? Det er da kort og kontant: hund i bil, hund hopper ud og bidder anden hund i nakke og ryg så den dør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Guanomo - har jeg husket forkert eller er det ikke en sct. bernhardshund? Den har da ikke noget med muskelhunde at gøre - det har mere med den desværre kedelige udvikling der er sket inden for den race siden en hvis række film blev udgivet

Link til indlæg
Del på andre sites

Guanomo - har jeg husket forkert eller er det ikke en sct. bernhardshund? Den har da ikke noget med muskelhunde at gøre - det har mere med den desværre kedelige udvikling der er sket inden for den race siden en hvis række film blev udgivet

Så misforstår du mig :)

Nej det er ikke en kamphund, hellere ikke det jeg mente. Det jeg mener er at BT og EB ikke har historien eller ikke den anden der er bragt op pt, BT og EB har "kun" sager om muskelhunde da de er forside stof i forhold til andre racer. Det der kan give et skævt billed og gør der (efter min mening) at ikke alle sager om hundebid bliver taget lige alvorligt når de største medier i DK ikke skriver om alle sager, så problemet med løse bidske hunde (uanset racen) ikke ser så stort ud som det egentligt er.

Lisette, det gør man fordi man har en mening om løse hunde uanset race, nogle folks måde at have hund på, at folk ikke tager sin opgave sriøs som hunde/dyreejer.

Men igen stakkels hund og ikke mindst de børn der var vidner :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er det du mener skal lære hvad?

Jeg mener at personen som havde hunden med i bilen skulle have indset at det kunne gå galt. Være sit ansvar bevist have så tilpas meget respekt for sine omgivelser og hunden at man sikre sig at hunden ikke kunne hoppe ud af bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det synd. :megaked:

Ligesom nogle af jer andre undrer jeg mig også over, at en ellers rolig og fredelig Skt. Bernhard pludselig bliver så ophidset, at den hopper ud af bilvinduet og bider en pudel ihjel? :confused: Hvis det virkelig passer, at den normalt er stille og rolig, kan jeg måske godt forstå, at dens ejer ikke havde forudset, at den situation kunne opstå. Men det lyder meget mærkeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lisette - slettet bruger
Så misforstår du mig :)

Nej det er ikke en kamphund, hellere ikke det jeg mente. Det jeg mener er at BT og EB ikke har historien eller ikke den anden der er bragt op pt, BT og EB har "kun" sager om muskelhunde da de er forside stof i forhold til andre racer. Det der kan give et skævt billed og gør der (efter min mening) at ikke alle sager om hundebid bliver taget lige alvorligt når de største medier i DK ikke skriver om alle sager, så problemet med løse bidske hunde (uanset racen) ikke ser så stort ud som det egentligt er.

Lisette, det gør man fordi man har en mening om løse hunde uanset race, nogle folks måde at have hund på, at folk ikke tager sin opgave sriøs som hunde/dyreejer.

I princippet var hunden jo ikke løs da den var i en bil. Og havd ved du lige om hundens ejer udfra den stump artikkel der - intet! Synes det er meget uheldigt at man dømmer andre udfra noget man har læst et eller andet sted. Lad dog være at læse det. Hvorfor burge så meget tid på sådanne artikler, det er sensationspresse og ikke en skid andet. Der er ikke komme flere hundebid de sidste år, vi elsker bare at svælge i det og derfor er det populært at skrive om!

Men igen stakkels hund og ikke mindst de børn der var vidner :megaked:

...

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused: Faktabaseret journalistik er efterhånden en sjældenhed.... men en god histrorie sælger som bekendt aviser.............

En god journalist havde måske fundet ud af, hvilke egenskaber en Sct Bernhard besidder - men der skal jo sælges aviser.......

Følger journalisten "historien op" med, hvilke konsekvenser det har for den såkaldte Sct Bernard..... :confused:

Alt er ikke sort og hvidt men der findes også grå nuancer...........

Jeg vil absolut ikke forsvare hændelsen........ men jeg har meget svært ved at se, at en sct. bernhard skulle agere som beskrevet af journalisten....

Den opmærksomme læser vil nikke genkendende til min holdning til hunde-kørekort, hvilket kan findes andetsteds på hjemmesiden......:!:

Link til indlæg
Del på andre sites

I princippet var hunden jo ikke løs da den var i en bil. Og havd ved du lige om hundens ejer udfra den stump artikkel der - intet! Synes det er meget uheldigt at man dømmer andre udfra noget man har læst et eller andet sted. Lad dog være at læse det. Hvorfor burge så meget tid på sådanne artikler, det er sensationspresse og ikke en skid andet. Der er ikke komme flere hundebid de sidste år, vi elsker bare at svælge i det og derfor er det populært at skrive om!

føler du dig trådt over træerne siden du reagere sådan?

Lidt på samme måde som folk dømmer muskelhunde ejer ikke sandt? (eller racer de ser som muskelhunde)

Jeg dømmer ikke ejeren for noget som helst ud fra en artikel, jeg snakker generelt om hundeejer og deres ansvar....

cairn :confused: Faktabaseret journalistik er efterhånden en sjældenhed.... men en god histrorie sælger som bekendt aviser.............

Jeps helt enig, "desværre" er historien ikke god til at komme på forsiden af BT og EB som overfald der handler om muskelhunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogue1,

Jeg er helt enig med dig i at man skal være sig sit ansvar bevidst som hundeejer....og set i bakspejlet ville skt. bernardejeren forhåbentlig også have været en del mere opmærksom på sin hund.

Jeg må med dårlig samvittighed indrømme at jeg kunne "finde på det samme". Nu har jeg ingen bil og min hund skal generelt ikke sidde i et varmt indelukket "metalbur" her i sommerperioden alene, men jeg lader da min hund stå bundet udenfor fakta når jeg er ude at købe ind. Hvis han som fuldvoksen ligepludselig får en kortslutning i hjernen og bestemmer sig for at ville angribe en forsvarsløs hund der kommer gående, så har jeg jo i realiteten ingen sikkerhed for at han ikke kan briste sig løs alligevel.

Man BØR have sin hund under opsyn hele tiden, men det "kan" man jo ikke. Skt. Bernarden var tilsyneladende en dejlig og rolig hund. Hvorfor den pludselig bliver aggressiv kan jo ikke siges?

Men ja...det ER sgu for dumt under alle omstændigheder at gå fra en hund med helt nedrullet vindue så den bare kan stikke af som den ønsker.

Man kan prøve at eliminere alle risici for at der skal opstå tragedier, men man kan ikke gardere sig mod alt. Desværre.

Jeg vil i alle fald prøve at huske på at man ikke altid skal tage sin kærlige hund for givet og være opmærksom på at inde bag den dejlige bløde bamsepels og de smukke bambiøjne, der findes nogle urgamle instinkter som hunden end ikke selv altid har styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

Og hvis min hund sprang ud af bilen og bed en hund eller barn så ville den omgående blive aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står for lidt i artiklen til at man kan gætte hvad der er gået gennem den sct. bernhardshunds hovede.....

Var det varmen, der gjorde den kulret, --og var årsag til at vinduet stod (for) åbent?

Fik den ældre hund måske en lille hjerneblødning, der fik den til at opføre sig helt uventet?

Eller vidste ejeren at hunden var psykisk ustabil, men lod alligevel vinduerne stå åbne?

Var vinduet evt defekt, så hunden kunne trykke en sprække større?

Viste den lille puddel måske aggression overfor den indespærrede hund, så den gjorde sig ekstra umage for at komme ud?

Lod ejeren af pudlen den lille hund komme tæt på bilen, evt. lod den lette ben op af den?

Var den indespærrede sct. bernhardshund forinden blevet tirret og drillet af de (nu) grædende børn?

Masser af spørgsmål, som der aldrig vil komme svar på.

Det er ikke ligesom et menneske-overfald, hvor en voldelig episode bliver belyst i en retssag og efterfølgende offentliggjort.

Men når vi læser i avisen om en 16-årig dreng, der har smadret en totalt fremmed mand, --så får vi vel ikke den tanke, at man bør spærre alle 16-årige drenge inde, -eller overvåge dem bedre? Selv om der tit er artikler om 15-18 årige drenge, der begår vold.

Det, vi læser i aviserne er UNDTAGELSERNE. Jeg tror, det er første gang jeg har læst om en sct. bernhardshund, der har andgrebet en anden hund.

Det er osse første gang jeg har læst om en hund, der er sprunget ud af et bilvindue for at gå til angreb på en anden hund... --Selv om det da MÅ ske en gang imellem.. Måske bare ikke med så tragisk et udfald...

Hvis man kommer for tæt på en bil hvor der er en hund i, så vil hunden meget tit reagere med aggression....... Hvis ikke den fra den tidligste hvalpealder har lært at være alene i bilen...

Nåmen jeg synes ikke man ud fra artiklen kan lægge skylden noget entydigt sted, ville jeg bare sige...:neutral:

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skulle "lære" af den artikel...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at personen som havde hunden med i bilen skulle have indset at det kunne gå galt. Være sit ansvar bevist have så tilpas meget respekt for sine omgivelser og hunden at man sikre sig at hunden ikke kunne hoppe ud af bilen.

Enig! En fornuftig løsning ville være et godt hundetransportbur i bilen. Så kan hunden ikke hoppe ud, og den er mere sikker i tilfælde af en trafikulykke.

Så opfordringen herfra er: FÅ SÅ KØBT DET HUNDEBUR TIL BILEN ALLESAMMEN uanset om din hund er stor eller lille!

Link til indlæg
Del på andre sites

Journalister er absolut ikke engle, men jeg synes stadig at det er meget forkert at "antyde", at aviserne og journalisterne kun er ude efter bestemte hunderacer. Man kan sandsynligvis oftere læse om visse hunderacer, som er indblandet i den slags tragiske hændelser ifht. andre hunderacer, simpelthen fordi de har en større tendens til at reagere sådan overfor andre fremmede hunde.

At tro, at alle hunderacer er ens, er både forkert og farligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Journalister er absolut ikke engle, men jeg synes stadig at det er meget forkert at "antyde", at aviserne og journalisterne kun er ude efter bestemte hunderacer. Man kan sandsynligvis oftere læse om visse hunderacer, som er indblandet i den slags tragiske hændelser ifht. andre hunderacer, simpelthen fordi de har en større tendens til at reagere sådan overfor andre fremmede hunde.

At tro, at alle hunderacer er ens, er både forkert og farligt.

Synes absolut ikke det er forkert, en del aviser vil have nyt der fanger og tiltrækker og de ved at det ikke er alle sager med hunde der er lige godt stof.

De kaldes sensations aviser

...kig på madeline sagen.. hun var køn og sagen var speciel, men der forsvinder mange børn i verden og der forsvandt også andre engelske børn lige i de dage, men dem hørte vi ikke meget om, de fik ikke opmærksomhed fra kendisser ect.

Er der nogle der har sagt alle hunderacer er ens?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

sørgeligt er det:megaked:

men det er altså også svært for en stor hund det er jo som regel ikke med vilje at de for bidt en mindre hund ihjel men biddet er dødeligt for en mindre hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes absolut ikke det er forkert, en del aviser vil have nyt der fanger og tiltrækker og de ved at det ikke er alle sager med hunde der er lige godt stof.

De kaldes sensations aviser

...kig på madeline sagen.. hun var køn og sagen var speciel, men der forsvinder mange børn i verden og der forsvandt også andre engelske børn lige i de dage, men dem hørte vi ikke meget om, de fik ikke opmærksomhed fra kendisser ect.

Du må meget undskylde, men jeg er bare så træt at, at avisernes "sentationslyst" bliver brugt som undskyldning for ikke at indse og acceptere, at visse hunderacer bare reagerer mere og voldsommere på fremmede hunde. Når det så ender med drab på offer-hunden, så er det da ikke så underligt, at aviserne skriver om det. Overfald fra andre hundretyper ender som regel ikke så tragisk, og derfor er der ikke noget at skrive om.

Pointen er, at hundeejerne skal tage deres ansvar alvorligt og ikke skyde skylden på aviserne. Når ulykkerne sker, er det ikke avisernes skyld - de skriver bare om det.

Er der nogle der har sagt alle hunderacer er ens?

Ja, der er da masser af mennesker som tror, at deres hund/race er lige så god til andre hunde som alle andre racer. De tror fejlagtigt, at det KUN handler om opdragelse og træning. Det er som regel disse mennesker som er farlige, fordi de ikke tager forholdsregler som forhindrer disse tragiske overfald.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du må meget undskylde, men jeg er bare så træt at, at avisernes "sentationslyst" bliver brugt som undskyldning for ikke at indse og acceptere, at visse hunderacer bare reagerer mere og voldsommere på fremmede hunde. Når det så ender med drab på offer-hunden, så er det da ikke så underligt, at aviserne skriver om det. Overfald fra andre hundretyper ender som regel ikke så tragisk, og derfor er der ikke noget at skrive om.

Pointen er, at hundeejerne skal tage deres ansvar alvorligt og ikke skyde skylden på aviserne. Når ulykkerne sker, er det ikke avisernes skyld - de skriver bare om det.

Jeg bruger ikke aviser til at "undskylde" visse hunderacer, men kan åbenbart ikke formilde hvad jeg mener til dig da unset hvad jeg skriver bliver drejet i en anden retning.

Ja gu fanden skal hundeejerne tage deres ansvar alvorligt..

Link til indlæg
Del på andre sites