Hop til indhold

interesseløs hund

Gæst Trashstar
 Share

Recommended Posts

Gæst Trashstar

Jeg har længe prøvet at få min hund lidt mere op i omdrejninger...

Hun vil gerne ud, gå ture og putte.. Det er også fint nok. Men hun er lidt fed og det vil jeg gerne have af hende.

Har prøvet at lave ting med hende som hun ville få godbider for.. Men INGEN godbider er gode nok. Jeg har prøvet diverse slags legetøj, træning, andre hunde.. Jeg tror jeg har brugt flere tusinde på et enkelt år på at prøve at få hende til at lave noget mere..

Kender i et trick til at få hende til at blive lidt mere interesseret? Hun er kun interesseret hvis det er menneskemad og det er strengt forbudt at give til hundene her i huset! ...

Der må da være et eller andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det streng forbudt med menneskemad? :-D

Det er typisk mindre fedende pr. gram, da der er væske i, ift. alm godbidder og hundene arbejder (for de flestes vedkommende) hårdere for det.

Jeg ville da ikke tøve med at skære resterne af kartoffel og kød ud i bitte små stykker - evt. blandet op med tørkost, så det alm. foder tager smag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun kan løbe frit, har du så mulighed for selv at løbe, så kan det jo være hun følger med? :)

Eller har hun en bedste hundeven? Som hun kunne lege med på et stort område?

Min egen hund, løber ikke rigtig rundt når vi er på lang tur alene.. Men hvis hans bedste legekammerater er med, så står han ikke stille på noget tidspunkt, så skal der altså bare leges fangeleg:klap:

Så når vi går alene, løber jeg selv rundt, så løber han med og vi leger, eller også har jeg et stykke legetøj med, vi leger med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger jo så KUN menneskemad som guffer... Ost, kyllingefilleter skåret i småstykker, frikadeller, kogt hjerte, pølser o.lign. Hvorfor er menneskemad forbudt? Det er da langt langt billigere pr gram end at købe de dyre købegodbidder...

Når hun nu skal tabe sig, ville jeg vælge fedtfattige guffer, som fx kalkun, kylling eller gulerod ( hvis hun gider arbejde for det)...

Hvilken race er hun? De fleste terriere vil fx gerne lege ruskelege, de fleste retrieve vil være lykkelige for at hente ting eller svømme osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os er købe-godbidder forbudt! Synes alle dem jeg har prøvet har konsistens som modelervoks, stinker af badedyr og proppet med farvestoffer og e-numre! :mums:

Jeg bruger ofte råt hakkekød her hjemme og ost når vi er ude (det er lidt mindre ulækkert at have i hånden:mrgreen:), ellers de samme ting som Amocca.

Mht. fedme, så har jeg læst at det er meget mere effiktivt at ændre kosten når man skal tabe sig, end at begynde at dyrke motion (selvom det selvfølgelig altid er sundt). Måske skulle du prøve at skife foder, også hvis hun mangler energi, måske kunne det være noget med hendes foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger jo så KUN menneskemad som guffer... Ost, kyllingefilleter skåret i småstykker, frikadeller, kogt hjerte, pølser o.lign. Hvorfor er menneskemad forbudt? Det er da langt langt billigere pr gram end at købe de dyre købegodbidder...

Når hun nu skal tabe sig, ville jeg vælge fedtfattige guffer, som fx kalkun, kylling eller gulerod ( hvis hun gider arbejde for det)...

Hvilken race er hun? De fleste terriere vil fx gerne lege ruskelege, de fleste retrieve vil være lykkelige for at hente ting eller svømme osv...

Jeg tror det er en chi.

Jeg tænkte også på noget klikkertræning (meget korte sekvenser) og måske kan hun lære at lege? :hmm: Jeg ved dog ikke rigtigt noget om chi'er og hvad de tænder på og synes er sjovt. Men de plejer da at være nogle små livlige nogle. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trashstar

Chihuahua..

Jeg har 2 .. De leger med hinanden.. har været store steder..

og nu er jeg ved at uddanne mig som dyrlæge.. Menneskemad er ikke særlig godt for maven s:

Men der er godt nok også mange ting der er ''til hunde'' som ikke er for gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trashstar

Har skiftet foder.. Hun får diætfoder.. Har prøvet forskellige slags. Snakket med min dyrlæge og min ven der er assistent på dyrehospitalet. Og 22 af hans kolleger.. Ingen kan finde på noget der faktisk er noget for hende.

Har prøvet klikker træning også ..

Hun gider bare ikke .. Hun har været tynd og i fin form.. Det gjorde hende ikke mere livlig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trashstar

Uh.. Men nu tænker jeg menneske menneskemad.. Som er lavet til mennesker. Der er tit forskellige krydderier og sådan også.. Men ja.. Det andet har ingen interesse heller.. Hvis ikke det er noget mor spiser.. Så gider jeg heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Chihuahua..

Jeg har 2 .. De leger med hinanden.. har været store steder..

og nu er jeg ved at uddanne mig som dyrlæge.. Menneskemad er ikke særlig godt for maven s:

Men der er godt nok også mange ting der er ''til hunde'' som ikke er for gode.

Ubdskyld, men... Menneskemad er ikke godt for maven? Sikke noget pjat... Hunde er kødædere / altædende fra naturens hånd, selvfølgelig kan deres mad fint håndtere kød... Hvis det er pga bearbejdelsen du har kvaler, så server det råt... Det synes de fleste hunde er en fest...

Medmindre hunden decideret har foderallergi, så er der intet i vejen for at servere kød som guffer... Og det står jeg gerne inde for også selvom jeg ikke er dyrlæge;-)

Link til indlæg
Del på andre sites