Lykkeliv Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jeg synes mine hunde skal lære lære at følges lidt ad, og jeg tænker at det er bedst at lære dem dette, inden Asta bliver så stor at hun kan slæbe afsted med Stella. Som det er nu, synes jeg i hvert fald det er synd for Stella når jeg går med dem selv. Asta er typisk hvalp og farer frem og tilbage mellem højre og venstre, og Stella er derfor tvunget til at gå ved mit ben på hele turen, for at jeg bare kan have nogenunde styr over situationen. Asta ér selvfølgeligt i gang med intensiv gå pænt træning, og går efterhånden ret pænt af en hvalp at være, men jeg synes alligevel det nemt bliver noget kludder med 2 snore. De får ture hver for sig, og er også løse en del af tiden, ligesom vi som oftest er to om at gå med dem, men jeg synes nu alligevel det kunne være praktisk at have muligheden for at sætte et koppel på dyrene og de så kunne følges ad, uden at skulle gå plads. Kan I anbefale mig et koppel? Hvad størrelse skal det mon være? Asta kommer jo op og veje en 18-20 kg, Stella vejer 8 ligeud. Herudover er jeg interesseret i at høre hvad der er den bedste fremgangsmåde i forhold til træning til at gå med dette redskab!? På forhånd tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Jeg har løst "problemet" med denne snor: http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=112213&ProductName=Line+til+2+hunde+med+plads+til+bev%E6gelse&GroupName=HundeLiner+&GroupGuid=15 Det eneste hundene skal lære i denne eller du skal lære afhængigt af hvad du synes nemmest er at holde lidt øje med, at den ene ikke lige pludselig har 20 cm. line og den anden har resten... Ingen af mine voksne tæver har haft problemer med at vende sig til den. Den er dog ikke handy til by"kørsel", selvom man kan korte den meget ned. MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Jeg har løst "problemet" med denne snor: http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=112213&ProductName=Line+til+2+hunde+med+plads+til+bev%E6gelse&GroupName=HundeLiner+&GroupGuid=15 Det eneste hundene skal lære i denne eller du skal lære afhængigt af hvad du synes nemmest er at holde lidt øje med, at den ene ikke lige pludselig har 20 cm. line og den anden har resten... Ingen af mine voksne tæver har haft problemer med at vende sig til den. Den er dog ikke handy til by"kørsel", selvom man kan korte den meget ned. MVH Wivian. Den ser faktisk smart ud Hvad tykkelse har du og til hvad str hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Den ser faktisk smart ud Hvad tykkelse har du og til hvad str hunde? Ihh, jeg vidste du ville spørge Jeg sidder ikke lige hjemme nu og jeg kan ikke huske hvor tyk jeg købte den i. Jeg tror jeg valgte den i den bredeste, da jeg var bekymret for karabinhagernes holdbarhed ved en "tynd" snor - linen er lavet af sådan noget sejlerrebsting og ganske holdbar... Tøserne vejer fra 22-27 kg., men hende på 27 kg. trækker ikke, men det gør damptromlen på 22 kg. til gengæld *suk* Jeg synes den er et godt alternativ til et almindeligt koppel, hvor de skal gå ret tæt og det gider Mollie ihvertfald ikke sammen med Rosie - Rosie er lidt magelig anlagt og gå egentlig bare tur ved siden af mig Jeg tjekker lige tykkelsen, når jeg kommer hjem. MVH Wivian Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Nu skal jeg lige sikre mig at jeg har forstået det helt rigtigt! Hvis vi nu tager 180 cm linen? Har hver hund så 180 eller 90cm? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Sakset fra 4hotdogs.dk: Den øverste del er ca.43 cm. lang og er koblet sammen via en swirvel i solid messing til en line som fra mindten og ud til hver ende er ca. 137 cm. lang (180 cm. linen). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Sakset fra 4hotdogs.dk: Den øverste del er ca.43 cm. lang og er koblet sammen via en swirvel i solid messing til en line som fra mindten og ud til hver ende er ca. 137 cm. lang (180 cm. linen). Tak, jeg så også lige selv teksten 3 min inden jeg læste dette Nå men, umiddelbart synes jeg 180 lyder af meget, der hvor de har mulighed for så meget frihed, der er de jo ofte løse. Men 150 cm lyder mere rimeligt synes jeg. Og så 1 cm tykkelse tror jeg. Du skal ikke lige have en med til beaglebasserne, nu jeg er i gang med at bestille? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Tak, jeg så også lige selv teksten 3 min inden jeg læste dette Nå men, umiddelbart synes jeg 180 lyder af meget, der hvor de har mulighed for så meget frihed, der er de jo ofte løse. Men 150 cm lyder mere rimeligt synes jeg. Og så 1 cm tykkelse tror jeg. Du skal ikke lige have en med til beaglebasserne, nu jeg er i gang med at bestille? Jeg har kigget på den snor mere end et par gange, men jeg vil gerne lige vente ok se den i brug før jeg bestiller den... Skal jo også lige have styr på trækdyret ellers slæber han afsted med lillesøster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Jeg har kigget på den snor mere end et par gange, men jeg vil gerne lige vente ok se den i brug før jeg bestiller den... Skal jo også lige have styr på trækdyret ellers slæber han afsted med lillesøster Ja okay, det kan jeg godt forstå! Jeg tror jeg kommer til at købe den Så må du se den in action på mine banditter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Ja okay, det kan jeg godt forstå! Jeg tror jeg kommer til at købe den Så må du se den in action på mine banditter! Perfekt, så kan jeg se om det er noget for beaglebanditterne også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2008 Så har jeg fået min nye line Først og fremmest vil jeg sige :5up::5up::5up::5up: til 4hotdogs.dk Jeg bestilte først linen lidt over 16 i går, men de har alligevel fået den sendt afsted samme dag, for den ankom i hvert fald herhjem for kort tid siden. Vi har lige været ude og prøvekøre den, og jeg må sige at jeg er meget positiv ind til videre. Ligemeget hvad de gjorde, blev de ikke viklet ind og mekanismen med at give dem meget/ lidt frihed fungerer bare. Vi mødte en kat på vejen, som Stella jo selvfølgeligt skulle gå helt amok over. Da blev linen klart længere end Astas, men det var ikke sådan at Asta bare blev trukket tilbage. So far, so good Stjernetosse, jeg tager den med på søndag.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 8, 2008 Rapporter Share Besvaret August 8, 2008 Så har jeg fået min nye line Først og fremmest vil jeg sige :5up::5up::5up::5up: til 4hotdogs.dk Jeg bestilte først linen lidt over 16 i går, men de har alligevel fået den sendt afsted samme dag, for den ankom i hvert fald herhjem for kort tid siden. Vi har lige været ude og prøvekøre den, og jeg må sige at jeg er meget positiv ind til videre. Ligemeget hvad de gjorde, blev de ikke viklet ind og mekanismen med at give dem meget/ lidt frihed fungerer bare. Vi mødte en kat på vejen, som Stella jo selvfølgeligt skulle gå helt amok over. Da blev linen klart længere end Astas, men det var ikke sådan at Asta bare blev trukket tilbage. So far, so good Stjernetosse, jeg tager den med på søndag.. Det lyder meget lovende!! Glæder mig til at se den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts