Gæst nny8370 Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hej. Ja. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle der ved, om det er lovlig at skifte ejer. Når hunden er en amerikansk staffordshire terrier. Hunden har aldrig fået nogle påtaler eller noget før. håber på svar hurtigst muligt, da hunden skal aflives hvis mig og kæresten ikke tager den til os:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Den må ikke overdrages. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Hej. Ja. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle der ved, om det er lovlig at skifte ejer. Når hunden er en amerikansk staffordshire terrier. Hunden har aldrig fået nogle påtaler eller noget før. håber på svar hurtigst muligt, da hunden skal aflives hvis mig og kæresten ikke tager den til os:cry: Som Dorte siger, må den ikke overdrages. Den skal aflives, hvis nuværende ejer ikke beholder den. Det er lige meget om den har fået påtaler eller ej. Den er en ulovlig race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Sorry to say, men overdragelse inden for landets grænser er ulovlig... De kan, hvis de har mod på det, forsøge at videreformidle udenlands... Men tror ikke jeg selv ville turde, medmindre jeg havde nogle kontakter til mennesker, som jeg rent faktisk stolede på ville tage ordentlig vare på min hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nny8370 Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 så må jeg bar passe den så længe jeg kan så får den da det længere liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Er der ikke noget med at man KAN udstationere dem lovligt Det vil sige hvis nuværende ejer stadig forbliver ejer, men f.eks. ikke kan passe den, at så må den udstationeres? Jeg mener vi havde en tråd herinde omkring det var der netop var stor debat omkring hvornår det var en udstationering (lovligt) eller en overdragelse(ulovligt)... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nny8370 Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Er der ikke noget med at man KAN udstationere dem lovligt Det vil sige hvis nuværende ejer stadig forbliver ejer, men f.eks. ikke kan passe den, at så må den udstationeres? Jeg mener vi havde en tråd herinde omkring det var der netop var stor debat omkring hvornår det var en udstationering (lovligt) eller en overdragelse(ulovligt)... har aldrig hørt om udstationering af hunde før men vil da lige kigge på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 har stadig til gode at skulle vise registerkort, og jeg er blevet stoppet af politiet uden friturekurven... Det er sgu lige før jeg vil sige du bare skulle overtage den, uden at omregge...hvis du så møder politiet lufter du bare hund for de gamle ejere...de skal så bare lige være med på ideen selvsagt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nny8370 Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 gamle ejer er med på alle aftaler bare hunden ikke skal aflives og sådan har jeg det også. men har læst om det udstationering og tror det bliver sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 har stadig til gode at skulle vise registerkort, og jeg er blevet stoppet af politiet uden friturekurven... Det er sgu lige før jeg vil sige du bare skulle overtage den, uden at omregge...hvis du så møder politiet lufter du bare hund for de gamle ejere...de skal så bare lige være med på ideen selvsagt... Min umiddelbare tanke ville jo være det samme, men jeg vil da ikke opfordre nogle til "kriminalitet" :blink: Men det gør vi jo heller ikke, det er kun liiige før vi gør det! Men det er jo igen en af "hullerne" i den hundelovgivning, hvorfor have den hvis det er så let at bryde den :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 gamle ejer er med på alle aftaler bare hunden ikke skal aflives og sådan har jeg det også. men har læst om det udstationering og tror det bliver sådan. Jeg kan ikke huske den præcise ordlyd, men pasningsperioden hos andre må kun vare i en "rimelig periode" eller noget i den retning. Du kan altså ikke lovligt få den udstationeret i længere tid. Men prøv at surfe på den nye hundelov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Man riskerer bare at komme i alvorlige problemer, såfremt der skulle ske uheld. For uden en omregistrering kan ny ejer ikke forsikre hunden! Og uden en forsikring.... puha... ja så kan det blive dyrt... Hvis uheldet skulle være ude... Ejers forsikring dækker IKKE hvis hunden bliver passet mere end en meget kort periode (kan ikke huske hvor længe) så man kan desværre heller ikke lave en aftale om, at man betaler nuværende ejers forsikring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Man riskerer bare at komme i alvorlige problemer, såfremt der skulle ske uheld. For uden en omregistrering kan ny ejer ikke forsikre hunden! Og uden en forsikring.... puha... ja så kan det blive dyrt... Hvis uheldet skulle være ude... Ejers forsikring dækker IKKE hvis hunden bliver passet mere end en meget kort periode (kan ikke huske hvor længe) så man kan desværre heller ikke lave en aftale om, at man betaler nuværende ejers forsikring... Hvorfor ikke egentlig? Skulle uheldet være ude og man skulle få brug for forsikringen, hvem kan så vide hvor længe ny ejer "har passet" hunden? Og skulle nogen komme og øffe om, "at dem har vi tit mødt her i skoven m den hund":fornaermet: ja så er der jo vel for dælen ingen der forbyder folk at passe samme hund gentagne gange? eller er der noget jeg har misforstået... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts