CrazyDogLady Skrevet Oktober 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Katla bliver 8 mdr d. 15 okt., så hun er jo ved at være klar til første løbetid... Ikke noget vi har mærket noget til....men det slår mig så her til aften, at hun er enorm velcro! Hun vil helst ligge tæt/ovenpå os i sofaen, men ikk mere velcro end hun plejer når vi går i seng. Hun har altid tullert med os rundt i huset, hvor Nala bare er typen der ligger og kigger/slapper af... Kan denne velcro ikk give et præg om, at der snart er ved at ske noget med henblik på løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Jeg kan huske at både Jessie og Mille var rigtig meget velcro-hund, da de var på vej i første løbetid De er altid kærlige, men bliver lidt ekstra kærlige, velco og en snert af pylret hver gang Jessie er lige gået i 2. løbetid, og det jeg mest lagde mærke til ugen inden, var at hun havde lidt kortere line i forhold til ellers når hun legede med de andre hunde.. Normalt skal der virkelig meget til hun siger fra, hun har den længste lunte nogensinde, men nu nu kunne hun godt sige lidt fra.. Ellers så var hun meget kærlig og lå helst ovenpå mig/os hver gang man skulle hvile, eller bare skulle have lidt nus. Jeg har ikke set hende de sidste dage, så jeg ved faktisk ikke hvordan hun har reageret ved at løbetiden gik igang Og da Charlie sniffede hende grundigt bag i, tænkte jeg der nok var noget på vej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Jeg har faktisk ikke kunnet mærke noget på nogen af de 3 tæver jeg har haft... Daiwa kunne jeg mærke det på langt senere, da hun begyndte at bli' falsk drægtig hver gang, men ikke de første flere løbetider. Frostie kunne man overhoved ikke mærke noget som helst på, og Iso er indtil videre ligesådan. Så det er nok meget individuelt, måske er velcro'en et tegn på det - måske ikke... Meget brugbart svar, ikke! :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Karlas første løbetie var totalt velcro... Hun var klæbende klistret og skulle hele tiden være helt tæt... Og så var hun træt... De senere løbetider har der ikke været noget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Jeg kan huske at både Jessie og Mille var rigtig meget velcro-hund, da de var på vej i første løbetid De er altid kærlige, men bliver lidt ekstra kærlige, velco og en snert af pylret hver gang Jessie er lige gået i 2. løbetid, og det jeg mest lagde mærke til ugen inden, var at hun havde lidt kortere line i forhold til ellers når hun legede med de andre hunde.. Normalt skal der virkelig meget til hun siger fra, hun har den længste lunte nogensinde, men nu nu kunne hun godt sige lidt fra.. Ellers så var hun meget kærlig og lå helst ovenpå mig/os hver gang man skulle hvile, eller bare skulle have lidt nus. Jeg har ikke set hende de sidste dage, så jeg ved faktisk ikke hvordan hun har reageret ved at løbetiden gik igang Og da Charlie sniffede hende grundigt bag i, tænkte jeg der nok var noget på vej Tror Katla er sådan en evighedslangluntehund Har endnu ikke hørt hende sige fra eller noget... Hun er ikk sådan suuuper klistret, men vil bare gerne ligge tæt og hvis Nala siger fra overfor hende (sker yderst sjælden) kommer hun sponsende hen til mig og mysser mysser mysser helt vildt... Jeg har faktisk ikke kunnet mærke noget på nogen af de 3 tæver jeg har haft... Daiwa kunne jeg mærke det på langt senere, da hun begyndte at bli' falsk drægtig hver gang, men ikke de første flere løbetider. Frostie kunne man overhoved ikke mærke noget som helst på, og Iso er indtil videre ligesådan. Så det er nok meget individuelt, måske er velcro'en et tegn på det - måske ikke... Meget brugbart svar, ikke! :pift: Suuuuper brugbart Ej, det er jo rart at vide at ikk alle tæver lader sig mærke :5up: Karlas første løbetie var totalt velcro... Hun var klæbende klistret og skulle hele tiden være helt tæt... Og så var hun træt... De senere løbetider har der ikke været noget... Hmm... synes det er svært at bedømme, om det bare er fordi hun har fundet glæden ved tæt kontakt (for det har vi nemlig "arbejdet" på) eller om det er løbetiden der lurer.... Er der noget man kan gøre for så vidt muligt at undgå hun bliver falsk drægtig eller andet man skal være obs på ved første løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 (rettet) Hun må ikke bade, når hun er i løbetid, da der er større risiko for infektioner... Duffys første løbetid forløb super let, hun blæste minimalt og vi mærkede ikke så meget til det... Lige nu er hun i anden løbetid og er mere mærket af det, de første dage var hun enormt træt, og ville bare helst ligge for sig selv og sove, hun slikkede rigtig meget og havde svært ved at falde til ro... Selv på gåturen holdtes hun pause for at slikle, heldigvis er hun god til at gøre sig selv ren... Nu er hun en uge inde i løbetiden og knap så mærket af det mere Redigeret Oktober 9, 2011 af Findus hihi blæste lig med blødte, damn autocorrect... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 mine blir trætte og hurtigt irriteret på andre hunde, som vi møder:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hun må ikke bade, når hun er i løbetid, da der er større risiko for infektioner... Duffys første løbetid forløb super let, hun blæste minimalt og vi mærkede ikke så meget til det... Lige nu er hun i anden løbetid og er mere mærket af det, de første dage var hun enormt træt, og ville bare helst ligge for sig selv og sove, hun slikkede rigtig meget og havde svært ved at falde til ro... Selv på gåturen holdtes hun pause for at slikle, heldigvis er hun god til at gøre sig selv ren... Nu er hun en uge inde i løbetiden og knap så mærket af det mere Først: Blæste Håber hun er god til at holde sig ren...-hvor længe får Duffy lov til at slikke sig ren? Tænker, at de da må få ondt i tungen og blive sådan ½hudløs downthere mine blir trætte og hurtigt irriteret på andre hunde, som vi møder:genert: Ku simpelthen ikk forestille mig hun ville blive irriteret, det lægger slet slet ikk til hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Først: Blæste Håber hun er god til at holde sig ren...-hvor længe får Duffy lov til at slikke sig ren? Tænker, at de da må få ondt i tungen og blive sådan ½hudløs downthere Hehe ja, jeg var også lidt nervøs for om hun slikkede den af Eller blev helt hudløs... Har selv ladet hende styre det, og det var faktisk kun de første 3-4 dage at hun slikkede meget... Nu er hun vist ved at være højløbsk, for hun tisser for hver anden meter :stupid: Duffy er heller ikke typen som bliver sur og kan ikke selv finde ud af at sige fra... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hehe ja, jeg var også lidt nervøs for om hun slikkede den af Eller blev helt hudløs... Har selv ladet hende styre det, og det var faktisk kun de første 3-4 dage at hun slikkede meget... Nu er hun vist ved at være højløbsk, for hun tisser for hver anden meter :stupid: Duffy er heller ikke typen som bliver sur og kan ikke selv finde ud af at sige fra... Så du stopper hende ikk? Som i overhovedet ikk...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Så du stopper hende ikk? Som i overhovedet ikk...? Som i overhovedet ikk Ved ikke om jeg burde have grebet ind.. Synes bare hun skulle have lov til at følge sine instinkter og slikke, når hun synes der var et behov for det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Som i overhovedet ikk Ved ikke om jeg burde have grebet ind.. Synes bare hun skulle have lov til at følge sine instinkter og slikke, når hun synes der var et behov for det... Okay, tusind tak for svar..Der kommer muligvis flere spørgsmål, når vi er kommet i løbetid... P.S. Velcrohunden ligger TÆT i skrivende stund, det er ski da lidt hyggeligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Okay, tusind tak for svar..Der kommer muligvis flere spørgsmål, når vi er kommet i løbetid... P.S. Velcrohunden ligger TÆT i skrivende stund, det er ski da lidt hyggeligt! Ja, det er rigtig hyggeligt, Duffys yndlingsplads er mellem mine knæhaser og hun er generelt en rigtig putte-hund, men er selvfølgelig også en selskabshund, så meget godt at hun lever op til det :blink: Du kan tydeligt se, når hun nærmer sig løbetiden ved at hendes kønsdele svulmer op, og hun muligvis begynder at tisse flere steder på gåturene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Ja, det er rigtig hyggeligt, Duffys yndlingsplads er mellem mine knæhaser og hun er generelt en rigtig putte-hund, men er selvfølgelig også en selskabshund, så meget godt at hun lever op til det :blink: Du kan tydeligt se, når hun nærmer sig løbetiden ved at hendes kønsdele svulmer op, og hun muligvis begynder at tisse flere steder på gåturene Katla skal helst have hovedet på os, på én eller anden måde :hjerte: Og helst klemme sig ned bag os på sofaen eller putte heeeeeelt tæt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Martha fylder 10 mdr i morgen, og vi går også at venter på, at første løbetid skal indtræffe sig. Har endnu ikke kunne mærke noget på hende, hvad det angår. Men kan se, at hun er meget mere hævet bagpå, så regner ikke med, at der går lang tid. Har ladet mig fortælle, at hvis hunden skal kunne holde sig selv ren, så skal den have lov at slikke sig, i den omfang, den føler behov. Samt ingen brug af busker, da de så ikke vil lære det. Selvom det skulle give noget voldsomt svineri første gang. Må se, om jeg kan holde det ud, når vi når så langt:-D. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Martha fylder 10 mdr i morgen, og vi går også at venter på, at første løbetid skal indtræffe sig. Har endnu ikke kunne mærke noget på hende, hvad det angår. Men kan se, at hun er meget mere hævet bagpå, så regner ikke med, at der går lang tid. Har ladet mig fortælle, at hvis hunden skal kunne holde sig selv ren, så skal den have lov at slikke sig, i den omfang, den føler behov. Samt ingen brug af busker, da de så ikke vil lære det. Selvom det skulle give noget voldsomt svineri første gang. Må se, om jeg kan holde det ud, når vi når så langt:-D. Nu ved jeg godt at Duffy er en lille hund, og at en stor hund jo nok bløder mere.. Duffy har lige fra første løbetid holdt sig 100% ren... Her i 2. løbetid (hvor hun bløder mere end ved første løbetid) har hun plettet nogle få pletter på gulvet som hun så efterfølgende har slikket op... Så jo, tror også det er en god idé at lade dem styre det selv, og undgå bukser, hvis det er muligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Jessie holder sig selv ren rigtig godt, man opdager stort set ikke hun er i løb.. Mille derimod - huset ligner lidt en massakre og gulvspand og moppe står konsekvent fremme alle ugerne:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Martha fylder 10 mdr i morgen, og vi går også at venter på, at første løbetid skal indtræffe sig. Har endnu ikke kunne mærke noget på hende, hvad det angår. Men kan se, at hun er meget mere hævet bagpå, så regner ikke med, at der går lang tid. Har ladet mig fortælle, at hvis hunden skal kunne holde sig selv ren, så skal den have lov at slikke sig, i den omfang, den føler behov. Samt ingen brug af busker, da de så ikke vil lære det. Selvom det skulle give noget voldsomt svineri første gang. Må se, om jeg kan holde det ud, når vi når så langt:-D. Katla er endnu ikk hævet, og kan kun mærke det på hendes væremåde... Hmm, bukser tror jeg aldrig vi kommer til at ty til... Jessie holder sig selv ren rigtig godt, man opdager stort set ikke hun er i løb.. Mille derimod - huset ligner lidt en massakre og gulvspand og moppe står konsekvent fremme alle ugerne:lol: Nala svinede frygteligt og hendes humør var så svingende, at hun ikk var til at komme i nærheden af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Først: Blæste Håber hun er god til at holde sig ren...-hvor længe får Duffy lov til at slikke sig ren? Tænker, at de da må få ondt i tungen og blive sådan ½hudløs downthere Ku simpelthen ikk forestille mig hun ville blive irriteret, det lægger slet slet ikk til hende... Hehe.. Chloe blaeser ogsaa kun meget lidt i sin lobetid:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hehe.. Chloe blaeser ogsaa kun meget lidt i sin lobetid:lol: :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Du kan ikke rigtig gøre noget for at forhindre en evt falsk drægtighed.. Alle hunde bliver falsk drægtig, det er bare ikke alle, der reagerer lige drastisk.. Luna var også mere velcro i sine løbetider (hendes første løbetid kom da hun var 1 år og 2 dage gammel). Du skal bare lade hende selv styre slikkeriet, det er kun godt, hvis hun gør det.. Luna har aldrig vist interesse for at holde sig selv ren i sine løbetider:-D Nå ja, Luna begyndte at bløde før hun hævede særlig meget, så den med at de hæver op før blod holder heller ikke ved hende:engel::lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Du kan ikke rigtig gøre noget for at forhindre en evt falsk drægtighed.. Alle hunde bliver falsk drægtig, det er bare ikke alle, der reagerer lige drastisk.. Luna var også mere velcro i sine løbetider (hendes første løbetid kom da hun var 1 år og 2 dage gammel). Du skal bare lade hende selv styre slikkeriet, det er kun godt, hvis hun gør det.. Luna har aldrig vist interesse for at holde sig selv ren i sine løbetider:-D Nå ja, Luna begyndte at bløde før hun hævede særlig meget, så den med at de hæver op før blod holder heller ikke ved hende:engel::lol: Hold da op hun var gammel inden kom i løb Hun er vist temmelig usædvanlig, Bette Luna-mus :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Oktober 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Hold da op hun var gammel inden kom i løb Hun er vist temmelig usædvanlig, Bette Luna-mus :hjerte: Ninjas labrador-legekammerat er først lige kommet i løb nu, 1 år og 3 måneder :blink: Gad vide om det ligger til racen ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Hold da op hun var gammel inden kom i løb Hun er vist temmelig usædvanlig, Bette Luna-mus :hjerte: Caia kom først i løbetid ( nummer 1) da hun var 1 år og to måneder.. Jeg var ved at blive 2 tal nervøs over at hun ikke kom i løb.. Chili er meget meget træt, og passer meget sig selv når hun er i løbetid.. Caia er også virkelig virkelig træt, men meget kontaktsøgende:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Oktober 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2011 Ninjas labrador-legekammerat er først lige kommet i løb nu, 1 år og 3 måneder :blink: Gad vide om det ligger til racen ? Det tror jeg egentlig ikk det gør.... som jeg læse mig frem til, så kommer labber i løb normalt når de er 8-10 mdr... Caia kom først i løbetid ( nummer 1) da hun var 1 år og to måneder.. Jeg var ved at blive 2 tal nervøs over at hun ikke kom i løb.. Chili er meget meget træt, og passer meget sig selv når hun er i løbetid.. Caia er også virkelig virkelig træt, men meget kontaktsøgende:mrgreen: Det viser jo fint, at vi ikk kan tage deres opførsel som noget konkret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts