Gæst berador Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hej jeg har en 15 uger gammel JRT som ikke altid lugter lige godt. Så jeg ville høre hvor tit i har jeres i bad da deres pels jo ikke lige frem er lang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret Oktober 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2011 Hej, jeg har også en jrt, og min hund lugter altså ikke speciel dårligt :hmm: Men du mener måske mere når hun har rullet sig i et eller andet klamt? Hvis min Karina gør det sørger jeg for at gå forbi åen på hvis tur, og sender jeg hender i bad der Dog har han haft lidt problemer med skæl/allergi, så der fik hun et ekstra brusebad. Men ellers vil jeg tro hun alt i alt har fået en 5-6 bad i sit 2½årige liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret Oktober 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2011 Hej, jeg har også en jrt, og min hund lugter altså ikke speciel dårligt :hmm: Men du mener måske mere når hun har rullet sig i et eller andet klamt? Hvis min Karina gør det sørger jeg for at gå forbi åen på hvis tur, og sender jeg hender i bad der Dog har han haft lidt problemer med skæl/allergi, så der fik hun et ekstra brusebad. Men ellers vil jeg tro hun alt i alt har fået en 5-6 bad i sit 2½årige liv Altså brusebad, hun har været i åen en del flere gange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Oktober 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2011 han ruller sig ikke i noget og hopper ikke i vand han HADER vand selv et stykke legetøj som han er meget glad få må man selv hente vis man smider det i vandet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 11, 2011 Hej jeg har en 15 uger gammel JRT som ikke altid lugter lige godt. Så jeg ville høre hvor tit i har jeres i bad da deres pels jo ikke lige frem er lang. Sofus er næsten lige fyldt 2 år og har endnu et bad tilgode. Han har fået skyllet ben et par gange efter en tur i mosen, men det er også alt. Når han bliver lidt smålanghåret, kan han godt lugte lidt af hund (hva' skulle han da også ellers lugte af, tsk tsk - Diiiiina!), men så trimmer jeg ham og vupti - så lugter han fint igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2011 Hvis Jeres terrier er af trimmetypen - ja så må den helst ikke vaskes / bades - det gør den svær at trimme og det er synd for den, selvfølgelig må den gerne hoppe i søen - havet eller åen , men bad med shampo er alttså no go ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Oktober 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2011 Hej Det er en kort håret JRT Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst celinamoon Besvaret Oktober 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2011 Nu har jeg kun haft bella en måned, men jeg vil mene man ikke bør bade sin hund andet end engang imellem vaske deres poter. Når du bader hunden, ødelægger du dens naturlige fedtlag, og derved vil den have risiko for at lugte værre plus at den ikke vil kunne ryste jord osv. af sig, men du vil være nødt til at vaske den igen. Lugten kan derimod og skyldes højst sandsynligt dens foder. Bella er også en JRT på nu 15uger og hun er på BARF og jeg synes faktisk hun lugter ret godt - bortset fra hendes ånde der lugter lidt af råt kød. Men prøv eventuelt at skifte foder til noget andet det hjælper måske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst oline Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 En hund skal bare ikke lugte af hund føjføj det er en skrøne at man ødelægger du dens naturlige fedtlag,det er jo kunne hunde der bor udendørs året rundt.vi vasker vores hunde tit ogisær når de skal på udstilling så de er rene og pæne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 En hund skal bare ikke lugte af hund føjføj det er en skrøne at man ødelægger du dens naturlige fedtlag,det er jo kunne hunde der bor udendørs året rundt.vi vasker vores hunde tit ogisær når de skal på udstilling så de er rene og pæne. Tråden er 2 år gammel...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 har nu stadig hund. Men kikke noget da der var en mail om det. Og tak for svaret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts