Gæst Chili Con Caia Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Carina jeg synes det er så flot af dig at du tager kampen nu også selom det betyder at I (næsten) ikke kom ind til fårene :5up:. Puha og det klip fortæller mig faktisk at vi virkelig kom langt.. For vi endte jo rent faktisk med at kunne gå helt hen til lågen Det skal nok komme, det skal nok komme:mrgreen: Og ja hun kom (næsten) ikke på får.. Den frækkert. Jeg fik jo ikke optaget så meget af dig og Tempo, men kunne du bruge det til noget? Glæder mig til næste weekend igen:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
turpohunden Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Puha og det klip fortæller mig faktisk at vi virkelig kom langt.. For vi endte jo rent faktisk med at kunne gå helt hen til lågen Det skal nok komme, det skal nok komme:mrgreen: Og ja hun kom (næsten) ikke på får.. Den frækkert. Jeg fik jo ikke optaget så meget af dig og Tempo, men kunne du bruge det til noget? Glæder mig til næste weekend igen:5up: Ja I nåede da rigtig langt! Jeg har også et klip af anden omgang, men det er temmelig mørkt... Jo tak, det er fint det du fik optaget af mig og Tempo. Man lærer rigtig meget af at se det på video bagefter :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Så har Caia og Tempo igen været på får igår. Eller dvs. Tempo kom på får. Det gjorde Caia ikke rigtigt:mrgreen: Jeg havde sat mig ind for at Caia ikke skal stresse helt vildt når vi skal ind til fårene, hvilket hun på nuværende tidspunkt gør. Det er mig der skal bestemme og ikke omvendt. Derudover trækker hun helt vildt hen i mod fårene... Så vi arbejde på at gå pænt uden at trække, og slappe af foran lågen, og vi kom vist også ind ad lågen 2-3 gange hende og jeg. Der er lang vej, men det er vigtigt for mig at vi gør det rigtigt fra start af. Om to uger skal Caia og jeg afsted igen med Tempo og efterfølgende 2 uger i streg. Det bliver godt at komme der op med kort tidsinterval. Og jeg er sikker på at det med tiden nok skal blive godt... :blink: Nu kender jeg jo ikke Caia, men tror du det er hensigtsmæssigt at lære hende ikke at stresse? Altså selvfølgelig er det godt, at hun ikke går helt i selvsving, men jeg tror det er næsten uundgåeligt at få stress i hunden, hvis den har instinkt. Det er jo det fedeste i verden at hyrde. Selv Spot, som jo er en yderst veltrænet hyrdehund, han er ved at gå ud af sit gode skind, når vi kommer ud til fårene. Han holder sig pænt bagved mig, som jeg har bedt ham om, men han pisker tilgengæld frem og tilbage bagved mig af bar iver. Det værste stress går over i løbet af de første par minutter på får. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Nu kender jeg jo ikke Caia, men tror du det er hensigtsmæssigt at lære hende ikke at stresse? Altså selvfølgelig er det godt, at hun ikke går helt i selvsving, men jeg tror det er næsten uundgåeligt at få stress i hunden, hvis den har instinkt. Det er jo det fedeste i verden at hyrde. Selv Spot, som jo er en yderst veltrænet hyrdehund, han er ved at gå ud af sit gode skind, når vi kommer ud til fårene. Han holder sig pænt bagved mig, som jeg har bedt ham om, men han pisker tilgengæld frem og tilbage bagved mig af bar iver. Det værste stress går over i løbet af de første par minutter på får. Selvf. er det kun godt at hun er ivrig, ingen tvivl om det, og jeg er ikke ude på at hun skal blive passiv eller noget. Men jeg vil gerne have at hun lære at slappe af til en hvis grad når vi kommer gående imod fårene og skal ind på folden/roundpen uden at hun stresser helt vildt sindssygt op.. Så det er såment kun derfor at vi træner på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Selvf. er det kun godt at hun er ivrig, ingen tvivl om det, og jeg er ikke ude på at hun skal blive passiv eller noget.Men jeg vil gerne have at hun lære at slappe af til en hvis grad når vi kommer gående imod fårene og skal ind på folden/roundpen uden at hun stresser helt vildt sindssygt op.. Så det er såment kun derfor at vi træner på det. Okay - tak for forklaringen! Jeg tror bare, for mine hundes vedkommende, at det er utopisk. Spot fiser rundt bagved mig og Otto kravler hen ad jorden (jaja, man kan vel godt begynde at hyrde, selvom man endnu ikke har fået øje på fårene...). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 16, 2011 Rapporter Share Besvaret November 16, 2011 Okay - tak for forklaringen! Jeg tror bare, for mine hundes vedkommende, at det er utopisk. Spot fiser rundt bagved mig og Otto kravler hen ad jorden (jaja, man kan vel godt begynde at hyrde, selvom man endnu ikke har fået øje på fårene...). Jeg snakker lige med vores hyrdetræner om det "gode stress" i forhold til at hyrde når vi skal der op igen på næste søndag..Jeg er jo stadig temmelig grøn når det kommer til hyrdning så der er meget at lære;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Uhh Christina, så skal vi snart afsted igen Det bliver så godt:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Jeg snakker lige med vores hyrdetræner om det "gode stress" i forhold til at hyrde når vi skal der op igen på næste søndag..Jeg er jo stadig temmelig grøn når det kommer til hyrdning så der er meget at lære;-) Du er ikke den eneste! Altså jeg er da blevet klogere ift. da jeg startede, men pyha der er lang vej igen! Det er sjovt, men det er også svært - især fordi der er så meget at holde styr på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Du er ikke den eneste! Altså jeg er da blevet klogere ift. da jeg startede, men pyha der er lang vej igen! Det er sjovt, men det er også svært - især fordi der er så meget at holde styr på! Udover Dogdancing, så synes jeg hyrdning er noget så svært. Engang imellem ville jeg ønske at vi havde vores egne får omme i baghaven, for det kræver en del træning før ens hund for alvor bliver god... og det ville være dejligt at kunne træne det noget oftere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
turpohunden Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Udover Dogdancing, så synes jeg hyrdning er noget så svært. Engang imellem ville jeg ønske at vi havde vores egne får omme i baghaven, for det kræver en del træning før ens hund for alvor bliver god... og det ville være dejligt at kunne træne det noget oftere... Tror du der er nogen der opdager hvis vi sætter et par får løs omme bag Høje Gladsaxe :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2011 Rapporter Share Besvaret November 21, 2011 Tror du der er nogen der opdager hvis vi sætter et par får løs omme bag Høje Gladsaxe :slem: Det kan vi da sagtens.. Det bliver da ikke noget problem.. Det er der ingen der opdager! Bare et par stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts