Hop til indhold

Man skyder da ikke andre folks hunde????

Gæst Beouf
 Share

Recommended Posts

tja, den er jo svær ....ejer har åbenbart ikke overholdt loven og holdt sine hunde forsvarligt inde hegnet ...

Det er sikkert også ulovligt hun har skudt dem...

Præsten kunne sikkert have gjort flere ting end at skyde dem, men på et tidspunkt er nok vel nok...

Synes du den er svær? Vi er ovre i selvtægt her - hvis det er i orden, så var det også i orden at en person aflivede denne "kamphund" i foråret efter den havde, ja jeg kan ikke engang huske om den var gået på en hund eller et menneske.

Vi kan ikke vide hvad der har gået forud og vel skal hunde ikke slå katte ihjel og vel har ejeren åbenbart ikke holdt sine hunde forsvarligt inde, men...

Noget der iøvrigt slår mig er ejeres forståelse for hvis expræsten havde "pryglet" hundene, så kunne det være de kunne lære at holde sig væk :shock:

For mig lyder de to damer lige, skal vi sige, "sære

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejjsa - aner ikke hvad du mener,men er også virkelig edb-analfabet. Jeg ikke indsat noget underligt ,tror jeg???

Men for søren , selv om jeg elsker hunde- så må drab være Ok i visse tilfælde. Hunde er også blevet bidt ihjæl i deres egen have.

Og alt forsvar af ens ejendom er da svært at retslig svært at komme efter.Også selv om ens hund iukke må bide din indbrudstyv??? Desværre er bange for at ingn af mine ville turde????

Og fraset at det lige nu er 2 undskyld lettere underlige kvindemennesker , synes jeg ikke man bør blive forarget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejjsa - aner ikke hvad du mener,men er også virkelig edb-analfabet. Jeg ikke indsat noget underligt ,tror jeg???

Men for søren , selv om jeg elsker hunde- så må drab være Ok i visse tilfælde. Hunde er også blevet bidt ihjæl i deres egen have.

Og alt forsvar af ens ejendom er da svært at retslig svært at komme efter.Også selv om ens hund iukke må bide din indbrudstyv??? Desværre er bange for at ingn af mine ville turde????

Og fraset at det lige nu er 2 undskyld lettere underlige kvindemennesker , synes jeg ikke man bør blive forarget.

Jeg vil også forsvare mine dyr til sidste blodsdråbe, det er mit ansvar hvis de ikke selv komme væk eller forsvare sig.

I historien mangler bare, eller også har jeg overset det, info om hvorvidt hundene denne dag jagtede kattene, det er den ene ting, den anden er at der da vist var krat og træer på fotoet af expræstens have og en kat på flugt er nu engang hurtigere end en gravhund selvom disse kan være lynende hurtige.

Derfor tænker jeg at henrettelserne ikke var i direkte forsvar af kattene :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Ninjamor

Måske tager jeg fejl og jeg har kun selv ejet gravhunde, mens jeg også havde katte.Så de var ikke farlige for katte.

Men hvis 2 voksne gravbasser flere gange har haft held til at fange en kat eller flere, så vil de vel vende tilbage til stedet for at se, om der er flere at nakke. Og dsværre kan især ældre katte godt være lidt tunghe i røven. Jeg havde da spray klar i køkkenet , godt nok kun med vand, stående parat, hvis mine da de var over 12 år , fordi de kunne få røvfuld af yngre katte i min forhave.

Og nogle hunde er så snu. Havde en kollaga der boede på en mindre gård, hans hund var en Sanktbernhardmix, mega stor og med HD.Hun nakkede faktisk en del besøgende katte , alle hanner der var på eventyr. Jeg så hende altid i den mega rolige gangart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også forsvare mine dyr til sidste blodsdråbe, det er mit ansvar hvis de ikke selv komme væk eller forsvare sig.

I historien mangler bare, eller også har jeg overset det, info om hvorvidt hundene denne dag jagtede kattene, det er den ene ting, den anden er at der da vist var krat og træer på fotoet af expræstens have og en kat på flugt er nu engang hurtigere end en gravhund selvom disse kan være lynende hurtige.

Derfor tænker jeg at henrettelserne ikke var i direkte forsvar af kattene :vedikke:

Men uanset hvad; Ejeren var advaret ergo er det lovligt at hun skyder hunden(e)...

En ting som jeg er DYBT forarget over er faktisk at EJEREN af hundene ikke er dømt i denne sag... At lade hunden forbløde i bilen "natten over" er i mine øjne LANGT mere dyremishandling end at skyde et dyr! Fair nok hun skulle sgu have ramt så den var død, men selv den bedste jæger kan altså misse... Og så må ejeren altså tage til dyrlægen med det samme og SELVFØLGELIG kræve dyrlæge omkostninger betalt.. Man lader sgu bare ikke hunden forbløde i bilen og dø ensom og sikkert i store smerter! Føj! Det synes jeg bare er TOTALT uaccetabelt... Men det kan bare ikke få mig til at synes det er forkert at skyde hunde der strejfer og genere efter at det er blevet påtalt gang på gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg besvarer med citat så ser det ud som ovenstående, men på min skærm ser ud sådan ud:

”Men der må vel strengt taget gælde nogle restriktioner, når skyderiet foregår i et almindeligt villaområde? Vi har en del katte, der løber frit omkring og hvis en af vores naboer en dag syntes, at det s'gu da var for meget, så ville jeg nødigt trisse omkring i min have med kuglerne piftende om ørerne.

Men jeg er enig i, at man selvfølgelig forsvarer sit eget dyr Google Page Ranking. instinkt.”

Men jeg har også underlige reklamer midt inde i tekster, så alt kommer til at se underligt ud. Hvordan slipper jeg af med dem?

Nå til emnet, hvis jeg havde været igennem mund, hjerne og blyant fra en journalist, så er jeg sikker på at jeg også ville opfattes som endnu mere idiot end jeg bliver i forvejen.

Men jeg er sikker på at havde jeg hentet min hund på den måde, så var den kørt direkte til dyrlægen.

Jeg ved godt at man ikke må skyde med haglgevær og riffel indenfor en vis radius af boliger, men jeg mener godt man må med luftgeværer, desværre så er de så ikke så gode til at dræbe, så det er måske grunden til at hunden først døde senere, hvis de ellers er blevet skudt de er jo ikke er obduceret endnu så er der ikke nogen der ved hvad de er døde af.

Til dem der ved bedre, meld lige tilbage med regler om luftgevær for det er jeg lidt usikker på.

Hmmm.... Hos mig siger den det samme - både i det du citerer og det du selv skriver bagefter... Det dér google-noget... Mystisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Hos mig siger den det samme - både i det du citerer og det du selv skriver bagefter... Det dér google-noget... Mystisk!

jeg overvejer lidt at sige det til admin, men jeg orker ikke helt at forklare det, fordi det er så sært :genert: men det er "pr." der "oversættes" til google pageranking automatisk på nogle computere, hvilket er noget nær det mærkeligste jeg nogensinde har oplevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg overvejer lidt at sige det til admin, men jeg orker ikke helt at forklare det, fordi det er så sært :genert: men det er "pr." der "oversættes" til google pageranking automatisk på nogle computere, hvilket er noget nær det mærkeligste jeg nogensinde har oplevet.

Okay - hos mig står det det samme begge gange - det der google-noget! Hvad er det der bli'r oversat? Kan du ikke prøve at skrive det med bindestreger eller mellemrum efter hvert bogstav?

Link til indlæg
Del på andre sites

De er jo begge bindegale :roll: fatter ingenting, med den slags veninder, har de da slet ikke brug for fjender, elsker afsnittet med at Lise overvejer venskabet med præsten :shock: jeg havde ikke været ret meget i tvivl.

Lige nøjagtig også mine tanker... Og hvad sker der lige for at ejeren ikke tog de, i første omgang, TO overlevende hunde til dyrlægen!?? Som jeg læser det, lod hun den skadede hund ligge og lide i sin kurv indtil den døde!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Ninjamor

Måske tager jeg fejl og jeg har kun selv ejet gravhunde, mens jeg også havde katte.Så de var ikke farlige for katte.

Men hvis 2 voksne gravbasser flere gange har haft held til at fange en kat eller flere, så vil de vel vende tilbage til stedet for at se, om der er flere at nakke. Og dsværre kan især ældre katte godt være lidt tunghe i røven. Jeg havde da spray klar i køkkenet , godt nok kun med vand, stående parat, hvis mine da de var over 12 år , fordi de kunne få røvfuld af yngre katte i min forhave.

Og nogle hunde er så snu. Havde en kollaga der boede på en mindre gård, hans hund var en Sanktbernhardmix, mega stor og med HD.Hun nakkede faktisk en del besøgende katte , alle hanner der var på eventyr. Jeg så hende altid i den mega rolige gangart.

Næh, jeg tror såmænd ikke du tager fejl...

Jeg har også selv "kun" haft gravhund sammen med katte og naturligvis har du ret i det med ældre og tungere katte.

Det jeg tænker er, at hvis hundene har haft terroriseret præstedamens have så meget at hun til sidst har fået nok, så må kattene have vænnet sig til at haven er et farligt område og bevæge sig derefter?

Naturligvis kan katteejerens lunte være superkort, historien melder jo intet om hvor ofte hundene har været i haven, det er i det hele taget en underlig historie uden ret mange oplysninger

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår læste jeg lige andetsteds at den ene hund, fundet levende på vejen , blev lagt i en bil for at udånde???? Sådan i løbet af natten efter hændelsen.?????Så giver det jo et indtryk af en underlig gak gak hundeejer. Hvilken impati at lægge sin alvorlige sårede hund et sådant sted uden af skaffe hjælp???

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår læste jeg lige andetsteds at den ene hund, fundet levende på vejen , blev lagt i en bil for at udånde???? Sådan i løbet af natten efter hændelsen.?????Så giver det jo et indtryk af en underlig gak gak hundeejer. Hvilken impati at lægge sin alvorlige sårede hund et sådant sted uden af skaffe hjælp???

De virker begge to mildest taget "alternative" i deres handlinger... Hundens ejer gør sig vel egentlig også skyldig i misrøgt da hun ikke har haft hunden til dyrlæge

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du læser HELE den linkede artikel så står dette i den:

"Derhjemme lod hun den døde Snif ligge i bilen, så den ikke skulle ind til hendes andre hunde. Benjamina lagde hun i en kurv, så den kunne hvile sig. Den døde imidlertid af sine kvæstelser i løbet af natten."

Altså lod hun hunden ligge i sin kurv, og den døde i løbet af natten.. Uden at komme til dyrlæge, uden at få smertestillende eller noget som helst!

FØJ! Synes hun burde dømmes for dyremishandling!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok- dette er refereret anderledes i et nordsjællands blad. Husker ikke hvilket.Også ligemeget , for der findes jo også akutdyrklægevagt deroppe, som kan benyttes i akutte tilfælde som dette.

Sådan 2 stk mokker burde da ikke have tilladelse til dyrehold. Forstår da bedre den skydegale præst end hundejeren.

Men ikke ,at hun ikke sørger for, at de er 100 % døde efter skud på dem.

Formoder da at ejeren vil blive anmeldt for omsorgssvigt af den overlevende, nu døde hund.

Link til indlæg
Del på andre sites