Gæst ricorv3 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Vi bor nu i tyrkiet m vores dejlige hund "Brandy" som vi fik i Syd afrika. Efter en masse problemer for ikke at nævne penge fik vi hende med her til Tyrkiet. Desværre har vores situiation nu ændret sig og vi er nød til at tage til danmark NU Jeg har læst inde på fødevarestyrelsen og er lidt forvirret Hun har sin rabis og andre vacciner i orden. Et sted har jeg så læst at hun skal have taget en blodprøve og SÅ skal der gå 3 måneder før hun kan rejse. Et andet sted har jeg læst at hun skal have været vaccineret i 3 måneder og SÅ skal det tages en prøve og hvis den er ok kan hun komme til dk. For mig lyder det logisk at hun skal have prøven efter 3 måneder og så kan hun rejse da de så ved at vaccinen virker og hun ikke er inficeret. For os gør det en kæmpe forskel da vi ikke kan vente 3 måneder og derfor måske ikke vil være i stand til at tage hende til dk. Med andre ord aflivelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 1, 2011 Rapporter Share Besvaret November 1, 2011 Jeg har fundet dette, som vist gælder når det sker med personledsagelse. [h=3]GENERELLE OPLYSNINGER[/h] [h=3]REJSE TIL:[/h] DANMARK I. Under personledsagelse: Fra rabiesfrie lande (Færøerne, Island, Norge, Sverige, Irland, England, Japan, New Zealand og Australien) kan hunde og katte uanset alder frit indføres. Fra øvrige lande kræves rabiesvaccination foretaget mindst 30 dage og højst 12 måneder før indrejse.Fra Grønland kan indførsel dog tillige finde sted på særlige betingelser.*Der er særlige restriktioner for indførsel af hunde/katte fra Malaysia*. Under overholdelse af ovennævnte krav, kan indførsel under personledsagelse finde sted over samtlige grænsekontrolsteder; vaccinationsattest og evt. sundhedsattest skal forevises toldvæsenet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret November 1, 2011 Rapporter Share Besvaret November 1, 2011 Jeg har fundet dette, som vist gælder når det sker med personledsagelse. GENERELLE OPLYSNINGER REJSE TIL: DANMARK I. Under personledsagelse: Fra rabiesfrie lande (Færøerne, Island, Norge, Sverige, Irland, England, Japan, New Zealand og Australien) kan hunde og katte uanset alder frit indføres. Fra øvrige lande kræves rabiesvaccination foretaget mindst 30 dage og højst 12 måneder før indrejse.Fra Grønland kan indførsel dog tillige finde sted på særlige betingelser.*Der er særlige restriktioner for indførsel af hunde/katte fra Malaysia*. Under overholdelse af ovennævnte krav, kan indførsel under personledsagelse finde sted over samtlige grænsekontrolsteder; vaccinationsattest og evt. sundhedsattest skal forevises toldvæsenet. Jep, samme regler var vi underlagt da vi indforte vores hund fra usa til dk. dyrlaegen tog en blodprove for rabies 1 mdr. inden afrejse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ricorv3 Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Jeg takker for jeres svar men må desværre sige at det ikke stemmer overens med det jeg får at vide. Jeg vil meget gerne have at vide hvor jeg kan finde (offentlig hjemmeside ect.) den information som i ligger inde med. Dette er et svar jeg har fået fra fødevarestyrelsen: Ja, der SKAL gå 3 måneder fra udtagelse af blodprøve til hunden må ankomme til EU, uanset dens foregående vacciantioner. Det er et EU krav, og vi kan ikke dispensere fra det. Ventetiden forklares med, at hvis hunden var smittet med rabies, vil det vise sig i løbet af de 3 måneders ventetid (det er vanskeligt at skelne mellem antistof fra direkte smitning og antistof fra vaccinen). Så reglerne nævnt på Fødevarestyrelsens hjemmeside skal følges. Det jeg ikke forstår er hvad de 3 måneder skal gøre godt for. Det må da være muligt at vide hvad der er hvad når Brandy har været vaccineret i 11 måneder. Og hvis de mener hun kan blive smittet nu hvor hun har været vaccineret i 11 måneder så kan hun vel også blive smittet 3 måneder efter en blodprøve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Uden at kende reglerne - hvis vaccinen IKKE har virket, så kan hun være smittet med rabies og når de tager blodprøven, kan de ikke se, om antistofferne er fra en smitte eller fra vaccinen. Ved ikke, hvad det er med rabies-vaccinen, men synes mange skal have flere vaccinationer, før den virker (før blodprøven viser et tilstrækkeligt stort antal antistoffer) Hvilken race er din hund? Der er jo en liste med hunde, som ikke kan komme ind i landet, har kigget på din profil og kan ikke helt gennemskue, hvilken slags din er, dvs en betjent kan også komme i tvivl og så er det DIG, der skal bevise, at hunden er den race / blanding, som du påstår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Samme svar som det du har fået finder jeg på fødevarestyrelsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Er Tyrkiet anderledes end fra de græske???Der mener jeg ikke der skal blodprøver efter rabies vacc. til. Prøv evt at skrive til Graeske hunde . Formanden er dernede på øen Ios og ved det sikkert. Hun hedder Benedikte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Er Tyrkiet anderledes end fra de græske???Der mener jeg ikke der skal blodprøver efter rabies vacc. til.Prøv evt at skrive til Graeske hunde . Formanden er dernede på øen Ios og ved det sikkert. Hun hedder Benedikte. Tyrkiet er ikke et EU land :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ricorv3 Besvaret November 2, 2011 Rapporter Share Besvaret November 2, 2011 Se DET ka jeg jo forholde mig til. Hvorfor ka de ikke fra fødevarestyrrelsen :damn: bare skrive en fornuftig forklaring som din istedet for blot at skrive at "sådan er reglerne" Tak. Hune er en Rhodesian Ridgeback og har en meget klar ridge + det står i hendes papire Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts