Hop til indhold

Vad sker der med vores afdødehunde.??

GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

ja alsår det kom af at jeg kom til at se en video med en kempe

markolator som kvernet en død hest og siden har jeg spekuleret på om

det er det som venter tulle vis ikke hun bliver kremeret.??

jeg undlader lige at lekke videoen op men vis i virklig vel se den kan jeg godt finde den igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Daka gætter jeg på, de har så en kæmpe kødhakker, der laver det samme som den makulator du taler om (næsten altså - de bliver ikke slicede på Daka:genert:)

Ja altså, det er der jeg tror ikke kremerede hunde kommer hen.

jeg troet let at det kon er store dyr grise heste køør får som røg på daka men hunde katte marsvin og den slags troet jeg

enlig blev brant sammen med husholdningsaffald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæger siger at de bliver kremeret og spredt ud på et naturområde, mener jeg det var, hvorvidt det så passer, det skal jeg ikke kunne sige, man har jo ikke så mange muligheder for at tjekke op på det, men det er jo lidt det valg man tager, når man vælger ikke selv at få hunden kremeret eller tager den med hjem..

Link til indlæg
Del på andre sites

er ret sikker på, de ikke kremerer for egen regning og spreder dem ud i naturen :ae: de bliver skaffet af vejen, på den mest økonomiske måde.

Aner det ikke, det var bare hvad hun sagde -og jeg kan da hilse og sige at jeg syntes at jeg betalte rigeligt for sådan en aflivning, til at de også godt kunne skaffe sig af med kroppen på en pæn måde! :shock:

Men igen, når man har valgt ikke selv at gøre noget ved "resterne", kan man jo heller ikke rigtig brokke sig, efter min mening..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Ja, jeg skal i hvert fald ikke have nogen tvivl, når det bliver tid for mine, og de skal ikke afskaffes på en eller anden klam vis efter de er sovet ind.

De bliver kremeret hos Adas dyrekrematorium og kommer i urne og urnen sætter vi så i jorden ved min mors haveterasse eller oppe på familiegravstedet, hvis vi kan komme til det. Det har vi aftalt, min mor og jeg, de skal ikke ende et eller andet ukendt sted, vi vil kunne komme og besøge dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbrænding på forbrændingsanstalt, sammen med affald er jo også en slags kremering, jeg tror ikke helt på gratis kremering og spredning af asken.

Det gør jeg sådan set heller ikke, men det var hvad dyrlægen sagde.. Nu har jeg ikke lige regningen i nærheden, men når jeg falder over den, skal jeg nok lige prøve at se efter hvad det var der stod på den, for jeg mener muligvis at der stod noget om kremering, men det kan godt være noget jeg bilder mig ind :oops:

Men jeg syntes i hvert fald at det var en halvdyr omgang for sådan en aflivning af en mellemstor hund, så selv hvis han rent faktisk er blevet kremeret, nok masse-kremeret som Doberfan nævner, syntes jeg egentlig også at jeg har betalt for det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke havde overvejet hvad der sker med en hund, hvis man ikke beder om at få den kremeret, eller begraver den hjemme. Jeg har alle mine stående i urner, så vi kan følges ad når jeg selv skal rystes ud i havet.

Det koster omkring 1200 kr at få sin hund kremeret og i en simpel urne. Det er vel et eller andet sted det mindste man kan gøre for en elsket ven :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke havde overvejet hvad der sker med en hund, hvis man ikke beder om at få den kremeret, eller begraver den hjemme. Jeg har alle mine stående i urner, så vi kan følges ad når jeg selv skal rystes ud i havet.

Det koster omkring 1200 kr at få sin hund kremeret og i en simpel urne. Det er vel et eller andet sted det mindste man kan gøre for en elsket ven :vedikke:

Ja, jeg er altså også fuldstændigt ligeglad med prisen. Om det så var 10.000, så ville jeg finde de penge somehow.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit vedkommende er det altså heller ikke et spørgsmål om prisen! Det er et spørgsmål om at jeg ganske enkelt ikke har lyst til at have en død hund stående hjemme i stuen, det er lidt for makabert til min smag -og der må man vel bare erkende at smag og behag er forskellig.. ;-)

Og da jeg ind til for en måned siden altid har boet til leje, har det at tage hunden med hjem og grave den ned ikke været en mulighed, da jeg ikke har været interesseret i at grave hunden ned et sted, hvor jeg har vist at jeg ikke blev boende..

Og dybste set, så er hunden jo nok lidt ligeglad, når den er død, efter min mening er det væsentligt mere vigtigt at man giver den en værdig afsked, fremfor hvad man gør med kroppen bagefter..

Ps. Så vil jeg forresten ikke selv brændes, så vi ville ikke blive rystet nogen steder hen sammen alligevel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke selv får dem kremeret eller tager dem med hjem og begraver, bliver de hentet og kørt på forbrændingen, ligesom alt andet "affald".... et lille tip - lad være med at åbne affaldscontainere bag dyrlægen...

Som lille 14 årig praktikant blev jeg sendt ud med affald. Der stod to containere. Den første jeg åbnede var fuld af døde kæledyr :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit vedkommende er det altså heller ikke et spørgsmål om prisen! Det er et spørgsmål om at jeg ganske enkelt ikke har lyst til at have en død hund stående hjemme i stuen, det er lidt for makabert til min smag -og der må man vel bare erkende at smag og behag er forskellig.. ;-)

Selvfølgelig, det må enhver jo gøre op med sig selv. For mit vedkommende kunne jeg bare ikke lide tanken om at min hund skulle ende i en affaldscontainer, og jeg kunne heller ikke begrave ham hjemme i haven, for jeg bor til leje, og så ved man jo aldrig hvornår man kan blive smidt ud :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede ikke man selv kunne vælge, hvad der skete med hunden.. Medmindre man selv tager den med.

Oliver blev aflivet for 2 uger siden og ham har jeg ikke selv fået med hjem. 1200 kr (oveni aflivningen på 800 kr) er mange penge, når man ikke har nogen. Og jeg har en masse billeder af ham, både på pc, men også i hovedet:lun::lun:. Så det er fint nok

Jeg har hele tiden sagt, at Luna skal kremeres for sig selv og hjem i en urne. Jeg skal ikke grave den ned i en have, men overvejer en ide, jeg læste om for mange år siden på et engelsk forum. At købe en kæmpe plante og begrave urnen i den. Så kan man tage den med, når/hvis man flytter. Men nu må vi se, hvordan det går om de der mange år, når Luna bliver gammel og træt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke selv får dem kremeret eller tager dem med hjem og begraver, bliver de hentet og kørt på forbrændingen, ligesom alt andet "affald".... et lille tip - lad være med at åbne affaldscontainere bag dyrlægen...

Som lille 14 årig praktikant blev jeg sendt ud med affald. Der stod to containere. Den første jeg åbnede var fuld af døde kæledyr :megaked:

Sådan tror jeg ikke, det er længere. Jeg ved da ihvertfald at dyrehospitalet får hentet døde dyr en gang eller 2 om ugen. Indtil da ligger de i kølerum. Ikke sjovt at komme ind i det rum kan jeg så oplyse:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Hvad i alverden var det dog for en dyrlæge??!? Og hvornår??!?

Døde dyr lugter meget slemt meget hurtigt efter aflivning, og såvidt jeg ved må man ikke som dyrlæge bare smide dem ud i affaldscontainere. Den lugt kan tiltrække alt muligt uheldigt. Nede hvor jeg arbejder, der kommer de i en fryser i specielle, tillukkede poser, fordi de ellers lugter, og så bliver de afhentet derfra til kremering - vi afliver IKKE dyr som vi så kyler i en skraldespand, det er overhovedet ikke en mulighed. Synes det lyder meget makabert, ulækkert og ureglementeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad i alverden var det dog for en dyrlæge??!? Og hvornår??!?

Døde dyr lugter meget slemt meget hurtigt efter aflivning, og såvidt jeg ved må man ikke som dyrlæge bare smide dem ud i affaldscontainere. Den lugt kan tiltrække alt muligt uheldigt. Nede hvor jeg arbejder, der kommer de i en fryser i specielle, tillukkede poser, fordi de ellers lugter, og så bliver de afhentet derfra til kremering - vi afliver IKKE dyr som vi så kyler i en skraldespand, det er overhovedet ikke en mulighed. Synes det lyder meget makabert, ulækkert og ureglementeret.

Det var en dyrlæge jeg var i praktik hos i tidernes morgen... vi taler vel start halvfemserne vil jeg tro... Jeg tror nu nok, at containeren blev hentet og tømt (næsten) dagligt... men på frys var de ikke de døde dyr...

Edit. Efter at have tjekket min fødselsattest og erkendt at jeg er 34 i år, så går jeg ud fra, at det må være 20 år siden :-) praksis er sikkert en anden idag.

Link til indlæg
Del på andre sites