Gæst Hellekrull Skrevet November 5, 2011 Rapporter Share Skrevet November 5, 2011 Jeg har en lille dværgpinscher/gårdhundeblanding. Hun har i går og i dag været noget sløv i det, og sover rigtig meget. Virker dog ok glad, og men også lidt "trykket" i det. Hun spiser lidt, og drikker og tisser og skider som hun skal. Det virker som om hun er øm i munden når hun spiser, det foregår meget forsigtigt. Hun viser interesse for tyggeben, men dropper det igen. Har gnasket lidt gulerod, men vendte tilbage til at sove igen. Hun har skiftet fortænderne, og nu er det jo kindtændernes tur. Er der andre der har oplevet at hvalpen bliver meget sløv og træt når de skifter tænder??? Jeg har haft flere hunde før, men ikke oplevet dette her før... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret November 5, 2011 Rapporter Share Besvaret November 5, 2011 Jeg synes ikke at min hund var sløv eller virkede som om han havde ondt, tværtimod ville han gerne ruske og tygge i sine ben, som om de kløede. Jeg ved at nogle små hunde skal have trukket tænderne ud, det gælder vist også dværgpinscheren? Jeg har læst et sted at det kan skade de blivende tænder, hvis mælketænderne ikke falder ud og hvis hun virker trykket og træt, så ville jeg nok få en dyrlæge til at kigge, hvis du har mistanke om det er på grund af smerter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 5, 2011 Rapporter Share Besvaret November 5, 2011 Uhh, det er så længe siden at jeg ikke rigtig kan huske det... Kan dog huske, at Duffy også havde svært ved at spise og derfor blødte vi hendes foder op i vand og det tog tydeligvis ubehaget/smerterne ved at spise... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hellekrull Besvaret November 5, 2011 Rapporter Share Besvaret November 5, 2011 Nu har hun spist hundemad som ikke var blødt op, men kan godt se at det bliver flyttet rundt i munden - det bliver ikke bare spist hurtigt som det plejer. Hvis hun ikke vil spise, må det blødes op i hvert fald. Har læst et sted, at hvis ikke mælketænderne er ude, når de er 7 mdr. skal de trækkes ud. Havde også lige fat i kennelen, og som hun sagde - en masse tænder der buldrer frem, og hun nærmer sig teenagealderen - så der foregår en masse i kroppen. Hun ville ikke være bekymret. Tak for jeres svar Jeg er nok lidt farvet af at ha´ haft en meget syg hund sidste år, så jeg er meget på dupperne, så snart hun ikke opfører sig helt som hun plejer (ja, læs bare PYLRET) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts