Gæst Buddha Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 Jeg er jo dybt fascineret af Amoccas fortællinger om T-Touch og har googlet goggle tynd for at finde noget lignende på Sjælland. Det fandt jeg ikke, men så skrev jeg i stedet til Pia (som altså er den eneste i DK der laver det) om hun kunne tænke sig at komme til København hvis nu jeg fandt en håndfuld der gerne ville være med. JA! Det vil hun gerne!! I kan læse mere om det på hendes hjemmeside: Positiv Træning Hun skriver 4-6 hunde og at vi skal finde et indendørs sted at træne med god gulvplads (da det er for koldt at gøre udenfor nu). Nogen som kan hjælpe med det? Jeg har ingen ide om endelig pris pt, vil først høre om det overhovedet er muligt at finde hunde herfra. På hendes hjemmeside står der at 3 enetimer koster 900kr, så det er nok ikke den billigste træningsdag lige umiddelbart. Men det er simpelthen for spændende i mine øjne til ikke at prøve! Jeg skrev bl.a. om groundwork, så jeg tror godt det vil være muligt at få "hele pakken" på samme dag. Hun skrev selv at hundene nok skulle få pauser imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Jo noget for Fønix, har bandager på ham men sådan fremmede mennesker og hunde alt for tæt på (findes ingen hal stor nok), det kan jeg ikke helt overskue...men hvis det virker, så ville man kunne se det på ham :hmm: Hvis en hund, der går i virkelig seriøs panik og kan finde på at tømme tarmen (ikke skide, men bare tømme) er velkommen, så er jeg på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Det skal vi nok finde ud af, som sagt skal hundene have pauser imellem, så hvis du har brug for at være solo i hallen med ham, så er jeg helt sikker på vi kan finde ud af det. Men jeg skal nok skrive og spørge hende hvis det er, så det er klart på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 ååhh, jeg synes, at det lyder VILDT spændende, men også lidt dyrt så jeg tør ikke lige hoppe på, for jeg ved simpelthen ikke helt, om vi har råd. men jeg følger lige med i tråden alligevel mistænker at det kunne være ret godt for knaldfisen at komme lidt ned i kroppen, har læst amoccas tråd, og det er ret fascinerende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Ja jeg må lige finde ud af nøjagtig pris. Synes virkelig heller ikke jeg har penge til det.. men. Tror bare det kunne sparke SÅ meget røv for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Ja jeg må lige finde ud af nøjagtig pris. Synes virkelig heller ikke jeg har penge til det.. men. Tror bare det kunne sparke SÅ meget røv for os. Bare sådan fordi jeg er nysgerrig i hvilken sammenhæng tænker du, at det kunne hjælpe dine pelsdyr? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Bare sådan fordi jeg er nysgerrig i hvilken sammenhæng tænker du, at det kunne hjælpe dine pelsdyr? Det er Motor og hans nemme stresstærskel, jeg synes vi er kommet virkelig, virkelig, virkelig langt og jeg har lært sygt meget, men han kan stadig "miste fodfæste" nogle gange og der har jeg brug for noget nyt input, synes vi står lidt i stampe med det. Og det du bl.a. har skrevet om at fokusere på, og måske mærke, egen krop i nærheden af det der stresser, jeg tror det er noget ala det vi kunne få noget ud af. Jeg har faktisk tænkt på det siden dit allerførste indlæg om touch behandling, jeg googlede ret meget bandager ol dengang og fik læst en del hist og her, var totalt fascineret af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Det er Motor og hans nemme stresstærskel, jeg synes vi er kommet virkelig, virkelig, virkelig langt og jeg har lært sygt meget, men han kan stadig "miste fodfæste" nogle gange og der har jeg brug for noget nyt input, synes vi står lidt i stampe med det. Og det du bl.a. har skrevet om at fokusere på, og måske mærke, egen krop i nærheden af det der stresser, jeg tror det er noget ala det vi kunne få noget ud af. Jeg har faktisk tænkt på det siden dit allerførste indlæg om touch behandling, jeg googlede ret meget bandager ol dengang og fik læst en del hist og her, var totalt fascineret af det Jeg har aldrig selv gjort meget i det med bandagerne, men ved at Gryn med Groa havde stor success med at få bandage på Groa og få hende til at være "tilstede" på den måde, istedetfor at "flagre" udad i sin nervøsitet... Det er superspændende - og meget alternativt - men det er jo anerkendt i menneske-medicin, at virke til autister... og på mange punkter er vores hunde vel som autister, med deres krav til rutiner og genkendelighed osv Gik på hold med en lab (?), hvor de fik så meget styr på hendes stress via TTouch punkter, at de tilsidst kun behøvede at give hende en enkelt strøg fra snude til halespids (tror TTouch grebet hedder Noahs walk), så kunne du vitterligt se hende slappe af i hele kroppen.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Hmmmm, måske to deltagere herfra, Petrine kunne måske også trænge :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 7, 2011 Rapporter Share Besvaret November 7, 2011 Jeg har aldrig selv gjort meget i det med bandagerne, men ved at Gryn med Groa havde stor success med at få bandage på Groa og få hende til at være "tilstede" på den måde, istedetfor at "flagre" udad i sin nervøsitet... Det er superspændende - og meget alternativt - men det er jo anerkendt i menneske-medicin, at virke til autister... og på mange punkter er vores hunde vel som autister, med deres krav til rutiner og genkendelighed osv Gik på hold med en lab (?), hvor de fik så meget styr på hendes stress via TTouch punkter, at de tilsidst kun behøvede at give hende en enkelt strøg fra snude til halespids (tror TTouch grebet hedder Noahs walk), så kunne du vitterligt se hende slappe af i hele kroppen.... Jeg prøvede jo med den t-shirt og syntes det virkede helt vildt, prøvede faktisk også en anden gang at lægge en bandage (en eller anden postede link til udførlige tegninger), men det kunne jeg ikke se nogen forskel ved. Ved heller ikke om berøring vil virke for Motor i selve situationen men så kan man måske bruge den hjemme. Det lyder som om der er flere ting man kan lære, så een af dem passer jo garanteret for ens hund? Jeg vil super gerne prøve den du forklarede med snoren og "hulen" i dannede omkring, sådan noget tror jeg faktisk ville være noget for Motor, tryghed uden at være så pågående som berøring nok er. - Altså ikke at jeg ikke må røre ved ham og måske er det bare fordi jeg gør det forkert, men han kan godt lide lidt rum omkring sig, især når han er oppe på mærkerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg kunne godt være interesseret, hvis der også er groundwork med. Hasselgård er jo ikke solgt endnu og kan vel lejes, indtil den bliver solgt, men det er jo ikke til at vide, hvornår det sker. Og der er også ret koldt om vinteren, da hallen ikke er opvarmet, så det er måske for koldt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg aner intet om hvad det går ud på, men tænkte om du havde nogen links Buddha så man kunne læse? Jeg ved at der er en hal i Greve som kan opvarmes, og som bliver brugt at dogwise bl.a. men om det kræver de rigtige kontakter ved jeg ikke.. men det kunne undersøges:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg ville også være interesseret med Jessie - Emma er vist lige en tand for livlig til det endnu Måske du skulle spørge hende, om man måtte komme uden hund, så der var 4-6 pladser med hund og nogle uden? Dem uden skulle naturligvis ikke betale fuld pris, men så kunne prisen måske komme lidt ned, hvis nogen var interesserede i bare at kigge på og høre hvad der blev fortalt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg ville også være interesseret med Jessie - Emma er vist lige en tand for livlig til det endnu Måske du skulle spørge hende, om man måtte komme uden hund, så der var 4-6 pladser med hund og nogle uden? Dem uden skulle naturligvis ikke betale fuld pris, men så kunne prisen måske komme lidt ned, hvis nogen var interesserede i bare at kigge på og høre hvad der blev fortalt? Det er en rigtig rigtig god ide.. Der er mange kurser der er bygget op på denne måde, og man får rigtig meget med sig hjem selvom man ikke har haft egen hund med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg kan godt spørge om hun vil være interesseret i tilskuere uden hund, men f.eks. skriver hun jo observation af hunden, så det er jo forskelligt fra hund til hund hvad der skal arbejdes med og hvilke punkter de vil få noget ud af - sådan som jeg forstår det. CCC, der er link i det første indlæg jeg skrev. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg kan godt spørge om hun vil være interesseret i tilskuere uden hund, men f.eks. skriver hun jo observation af hunden, så det er jo forskelligt fra hund til hund hvad der skal arbejdes med og hvilke punkter de vil få noget ud af - sådan som jeg forstår det. CCC, der er link i det første indlæg jeg skrev. Sorry, det må jeg ha overset. Jeg har lige læst Ammoca's tråd, men skal vist lige læse den når jeg er hjemme fra arbejde... Forstår det ikke helt nemlig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Det er Motor og hans nemme stresstærskel, jeg synes vi er kommet virkelig, virkelig, virkelig langt og jeg har lært sygt meget, men han kan stadig "miste fodfæste" nogle gange og der har jeg brug for noget nyt input, synes vi står lidt i stampe med det. Og det du bl.a. har skrevet om at fokusere på, og måske mærke, egen krop i nærheden af det der stresser, jeg tror det er noget ala det vi kunne få noget ud af. Jeg har faktisk tænkt på det siden dit allerførste indlæg om touch behandling, jeg googlede ret meget bandager ol dengang og fik læst en del hist og her, var totalt fascineret af det Fra mit arbejde med psykiatriske patienter er det min erfaring at angst og dårlig kropsbevidsthed ofte går hånd i hånd, så for mig giver det meget mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg er evt interesseret og kan også skafffe lokaler/plæner i Taastrup hvis det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Fra mit arbejde med psykiatriske patienter er det min erfaring at angst og dårlig kropsbevidsthed ofte går hånd i hånd, så for mig giver det meget mening. Han er ikke bange, han er mere.. så glad at han er ved at eksplodere, men det tror jeg er lige meget, for det er præcis det du skriver med dårlig kropsbevidsthed og at han ikke kan fokusere på andet end "dét" og glemmer alt om sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg er evt interesseret og kan også skafffe lokaler/plæner i Taastrup hvis det er. Ih det lyder rigtig fedt! Jeg tror det skal være indendørs da der også er massage-elementer, og der duer det jo ikke at hundene ligger helt stive af kulde. Du kan måske se om der er nogle datoer ledige der, så kan jeg høre om Pia kan der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Ih det lyder rigtig fedt! Jeg tror det skal være indendørs da der også er massage-elementer, og der duer det jo ikke at hundene ligger helt stive af kulde. Du kan måske se om der er nogle datoer ledige der, så kan jeg høre om Pia kan der? tror mere vi skal bruge nogen datoer fra hende så spørger vi på dem:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Men så tror jeg vi er ved at være der! Jeg prøver lige at skrive og høre mere om priser og om eventuelle datoer, så kan i give helt klar besked derefter. Og hører om det er muligt at nogle kommer og hører med uden hund. Mig Petrine Sonja Inkognito Sarafia Og jeg har en jeg har skrevet til, skal lige se hvad hun svarer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Ja jeg må lige finde ud af nøjagtig pris. Synes virkelig heller ikke jeg har penge til det.. men. Tror bare det kunne sparke SÅ meget røv for os. Jeg har haft Pia herhjemme og hun behandlede Pelle. Jeg er med på sådan en dag afhængigt af prisen, hvis det f.eks. kan gavne ham ift at Gudrun ikke pt kan behandle ham så prøver jeg gerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Kan du høre om jeg må have to hunde med eller om det kræver to mennesker (det er ikke prisen jeg fisker efter, betaler bare dobbelt af den høje pris, er bare i tvivl om manden.....kan overskue at tage med, men hvis det kræver to mennesker så finder jeg et menneske at tage med) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 8, 2011 Rapporter Share Besvaret November 8, 2011 Jeg har haft Pia herhjemme og hun behandlede Pelle. Jeg er med på sådan en dag afhængigt af prisen, hvis det f.eks. kan gavne ham ift at Gudrun ikke pt kan behandle ham så prøver jeg gerne. Jeg har skrevet og spurgt lidt nærmere om pris, ud fra 5-6 hunde, men det jeg i hvert fald håber på er den hele pakke inklusiv groundwork mm, vil du være med til det også? Kan du høre om jeg må have to hunde med eller om det kræver to mennesker (det er ikke prisen jeg fisker efter, betaler bare dobbelt af den høje pris, er bare i tvivl om manden.....kan overskue at tage med, men hvis det kræver to mennesker så finder jeg et menneske at tage med) Det kan du tro Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts