Hop til indhold

Bekymret for Sadie


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Det må være dejligt at have hende hjemme igen. Jeg håber hævelsen har fortaget sig til i dag. Det er klart at der vil være noget hævelse, men hvis du synes det er vildsomt, kunne du jo, som Bernerazuro nævner, lige give dyrlægen et ring.

Nååå, Chase er da godt nok klar til at komme ind og sige hej til hende :lun: Han kan da heller ikke forstå hvad der er sket...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det et back on track agtigt dækken, Bernerazuro? Årh og skynd dig at give ham en gooooodbid, se det blik der :vuf:

 

Nej, det tror jeg ikke? Det eneste der står på det er "Cover-Vet®" linjeskift "Design Gry". Bare noget almindeligt kraftigt stof, der er syet til et dækken med nogenlunde pasform til et ben. Og med nogle snore til, som bliver hæftet fast med klemmer.

 

Er forresten ikke sikker på, at det skal sidde fast i sele eller halsbånd, det mener jeg bare... Men altså... Jeg er den der geniale type, der tager tingene af uden at bide mærke i, hvordan de sad fast - og så har jeg problemer, når det skal på igen og må improvisere :genert:

 

 

Møffe fik andesteg og flæskesteg både i går og i forgårs - går det ikke an som godbidder? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ringede til kirurgen i dag for at høre omkring hævelsen. Troede selfølgelig han ville bede mig komme ind med hende, men nej - han bad mig smide et par fotos i en mail, så ville han se på det.

Ti minutter efter jeg sendte dem, får jeg en mail, hvor han siger det ser helt normalt ud, og at arret er super flot.

 

Det er sgu da god service! :-D

 

Sadie bliver stadig bedre, og jeg kan mærke at det begynder at blive en udfordring at holde hende i ro, hun er VILD efter at komme ud og løbe med de andre. Godt hun ikke ved, at der går mange måneder før det kan lade sig gøre. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ringede til kirurgen i dag for at høre omkring hævelsen. Troede selfølgelig han ville bede mig komme ind med hende, men nej - han bad mig smide et par fotos i en mail, så ville han se på det.

Ti minutter efter jeg sendte dem, får jeg en mail, hvor han siger det ser helt normalt ud, og at arret er super flot.

 

Det er sgu da god service! :-D

 

Sadie bliver stadig bedre, og jeg kan mærke at det begynder at blive en udfordring at holde hende i ro, hun er VILD efter at komme ud og løbe med de andre. Godt hun ikke ved, at der går mange måneder før det kan lade sig gøre. :lol:

 

---Jeg vil da osse gerne se dine billeder til dyrlægen.. Det er da altid rart at vide, hvordan sådan noget GERNE må se ud.. :mrgreen:

 

Og jeg er lidt billednarkoman... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, men det ser jo slet ikke så slemt ud, som jeg forstod det til! Da Møffe hævede op, var han tyk over den slanke del af benet lige over hasen - det er Sadie jo slet ikke :-D

 

Super, at det går fremad med hende! Det er så drilsk, at de begynder at støtte så hurtigt på benet, når de slet ikke er klar endnu! Men hun halter vel stadig pænt meget, ikk'? Mener, der gik ca. 1½ måned, hvor Møffe stadig haltede (selvfølgelig mindre og mindre). Først derefter så han næsten-agtigt rengående ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, men det ser jo slet ikke så slemt ud, som jeg forstod det til! Da Møffe hævede op, var han tyk over den slanke del af benet lige over hasen - det er Sadie jo slet ikke :-D

 

Super, at det går fremad med hende! Det er så drilsk, at de begynder at støtte så hurtigt på benet, når de slet ikke er klar endnu! Men hun halter vel stadig pænt meget, ikk'? Mener, der gik ca. 1½ måned, hvor Møffe stadig haltede (selvfølgelig mindre og mindre). Først derefter så han næsten-agtigt rengående ud.

 

Hmm, måske er det bare fordi hun er barberet, at jeg synes det ser hævet ud også der?

 

Hun halter noget, når hun lige rejser sig, men efter nogle skridt, er der næsten ikke noget at se. Hun synes absolut selv hun er helt klar til at komme ud og jage egern. :mrgreen: Det er godt hunde lever i nuet, og at hun ikke ved hvor lang tids restriktioner der venter hende.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, måske er det bare fordi hun er barberet, at jeg synes det ser hævet ud også der?

 

Jo, hævet er det da, men når jeg siger tyk, mener jeg at han nærmest slet ikke smallede ind :-) Det gør Sadie da. Men jo, det er hævet.

 

Masserer du hende? Det er ikke noget vildt avanceret jeg skulle, bare sådan nuldre-massere.

 

Hun halter noget, når hun lige rejser sig, men efter nogle skridt, er der næsten ikke noget at se. Hun synes absolut selv hun er helt klar til at komme ud og jage egern. :mrgreen: Det er godt hunde lever i nuet, og at hun ikke ved hvor lang tids restriktioner der venter hende.. :lol:

 

Imponerende! Møffe støttede lynhurtigt på benet, men der gik faktisk en god del tid før han stoppede med at halte. Kan ikke huske hvor længe, men i hvert fald nogle uger! Hvor han støttede på benet, ja, men hele vægten blev lagt op i fronten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jeg synes hun ser hævet ud men det er jo klart når hun lige er blevet opereret. Virker dopen endnu? Hvad så når den patch udløber, skal hun så have noget andet? Har hun det godt i dag?

 

Patchen kom af i dag. Kæft den sad godt fast, jeg brugte en halv flaske babyolie til at opløse limen. Og så glemte jeg lige der stod man skulle bruge handsker. Men jeg lever da endnu..

 

Hun får stadig noget rimeligt stærkt smertestillende i pilleform.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se hun er hævet, men synes ikke det er meget voldsomt. Kan dog godt forstå du ville være på den sikre side, og dejligt at du kunne nøjes med at sende billeder så Sadie ikke skulle til at transporteres lige efter operationen :5up:

 

Arret er godt nok flot!

 

Men ellers er hun glad og spiser også ?

 

Jeg synes også arret er vildt flot.

 

Og, ja hun er vildt glad og appetitten fejler bestemt heller ikke noget. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hævet er det da, men når jeg siger tyk, mener jeg at han nærmest slet ikke smallede ind :-) Det gør Sadie da. Men jo, det er hævet.

 

Masserer du hende? Det er ikke noget vildt avanceret jeg skulle, bare sådan nuldre-massere.

 

 

 

Imponerende! Møffe støttede lynhurtigt på benet, men der gik faktisk en god del tid før han stoppede med at halte. Kan ikke huske hvor længe, men i hvert fald nogle uger! Hvor han støttede på benet, ja, men hele vægten blev lagt op i fronten.

 

OK, så forstår jeg. Ja jeg masserer det lidt, og det har også hjulpet.

 

Det hjælper nok også Sadie at hun jo er bygget sådan, at det meste af vægten i forvejen er på forparten. Hun er meget meget spinkel bagtil.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så forstår jeg. Ja jeg masserer det lidt, og det har også hjulpet.

 

Ok.

 

Det hjælper nok også Sadie at hun jo er bygget sådan, at det meste af vægten i forvejen er på forparten. Hun er meget meget spinkel bagtil.

 

Det skal jeg ikke kunne sige, det gør de fleste hunde jo. Altså lægger størstedelen af vægten fortil. Men skal jo ikke kunne sige, om Sadie normalvis lægger lidt mere vægt deroppe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...