Gæst Chocolate Labrador Skrevet November 14, 2011 Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Jammen der er kun et udtryk PISLORT! De sidst par dage har Berta haft en smule skæl på ryggen. Noget hun ellers ikke har døjet med siden vi hentede hende. Og da jeg soignerer hende idag støder jeg på nogle små knopper (5 stk.) hvor jeg troede den første var en flåt. Men det var i stedet en lille rød knop, som hun overhovedet ikke gad, at jeg så nærmere på. Gider så meget ikke til dyrlægen igen men er ok pylret med den hund. Har ingen erfaring i pelsproblemer. Har i nogen erfaringer med hvad, det kan være? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Kan hun have gået i noget buskads og revet sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Ja teoretisk set men det forklarer jo ikke de pokkers skæl :-( mistænker (helt uunderbygget) hendes allergi vaccine. Det er jo småting i det store hele men bare endnu en ting, hvis du forstår. Overreagerer vist lidt. Vasker hende i morgen og ser nærmere på det. Tak for svar jeanette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Mystisk, har lige opdaget to små dimser på ryggen af Petrine, for små til at være flåter, synes stadig det ligner noget blodsuger og det klør helt sindsygt, suk, må til dyrlægen og få kigget på det! Håber vi begge har noget simpelt og nemt at slippe af med :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Et par gange om året, fælder Bella helt utroligt meget og i den forbindelse får hun også skæl, mange skæl, men lige så snart fældningen er ovre forsvinder de igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Googlede det lige og fandt noget der måske ligner det du beskriver. NetVetNet hudbetaendelse-nordberg2-Hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Har ikke rigtig noget svar på det din hund "fejler". Men følger lige lidt med da min hund har nogle sår på hans hud også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Mystisk, har lige opdaget to små dimser på ryggen af Petrine, for små til at være flåter, synes stadig det ligner noget blodsuger og det klør helt sindsygt, suk, må til dyrlægen og få kigget på det! Håber vi begge har noget simpelt og nemt at slippe af med :ae: Flåter kan være så små som et punktum i avisen..... Flåten starter som et fredsommeligt æg. Det et næsten mikroskopisk. Men der kommer en lillebitte "flåt" ud af ægget. Den er så lille, at der ikke er mange, der får øje på den når de undersøger hunden eller sig selv. --Og når larven har fået en tår blod etellerandet sted, så bliver den til en nymfe, der ikke er ret meget større........... Og den er også tørstig. Først derefter bliver krybet til en "rigtig" flåt, som man kender dem fra de fleste billeder. Og som man kender fra hundepelse. Helbredt.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Men burde en evt flåt ikke vokse? Synes Petrines dimser har samme størrelse og de klør helt vanvittigt (venter på dyrlægetjek) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Vaskede Berta i noget af det der klorhex.-halløj (bare lokalt) og kiggede hende godt efter. Hun kløer ikke specielt meget, og huden er ikke rød og irirteret, ud over de 4-5 knopper der ikke er blevet større siden i går. + gav hende en gang af det flåthalløj (som jeg ellers aldrig giver). Nu ser jeg det lige an et par dage og holder godt øje med hende. Petrine - er hun gået helt kløamok? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Petrines sidder tæt på rygraden = hun kan ikke klø, men hun beder ret intenst om at blive kløet, hvilket jeg så gør og hun spjætter for vildt med bagbenet og er i nydelse, så der skal ses på det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Petrines sidder tæt på rygraden = hun kan ikke klø, men hun beder ret intenst om at blive kløet, hvilket jeg så gør og hun spjætter for vildt med bagbenet og er i nydelse, så der skal ses på det! ja, det lyder som en god idé. Håber du giver en update. Hvornår har I fået tid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Dyrlægen tog ikke telefonen, så må ned forbi og bede om en tid i morgen, det har ikke bredt sig, dimserne er måske vokset minimalt, men stadig ikke flåter (fantaserer om mikro-igler og hudcancer ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Dyrlægen tog ikke telefonen, så må ned forbi og bede om en tid i morgen, det har ikke bredt sig, dimserne er måske vokset minimalt, men stadig ikke flåter (fantaserer om mikro-igler og hudcancer ) :ae: tror altså ikke du skal bekymre dig om hudcancer. Det kommer vist ikke sådan bare lige og mon det overhovedet klør??? Hmmm.... er sikker på, at det ikke er så slemt. Sikkert "bare" en simpel hudinfektion. Men kender godt det med at bekymre sig for sin hund. det er jeg vist verdensmester i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 :hmm:Ræveskab? De små sorte ting kunne være småsår.. Flåt larver vokser sikkert, når de spiser. men om en larve er lillebitte eller dobbelt så stor, det gør ikke meget forskel. Og sådan en skal jo ikke have mad til et helt kuld unger. Bare liige nok til at blive til nymfe.. Hvor mange er der af dem? Kunne du ikke tage et nærbillede? --Jeg så engang en irsk setter, der havde tiltusket sig en masse flåtnymfer på snuden.. Hun måtte helt sikkert have rodet i et musebo. Ejeren nev dem bare af, en efter en.. Som regel går larverne på mus og små gnavere... Måske har de forvekslet Petrine med en rotte:oops:? Narj.. et lille fejlfarvet egern... HVIS du og dyrlægen beslutter, at det er flåtbørn, så husk lige, at de er ret så farlige. Hold øje med halthed og al mulig utilpashed hos Petrine de næste måneder.. Men flåter kløer altså ikke så vildt meget..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 :hmm:Ræveskab? De små sorte ting kunne være småsår.. Flåt larver vokser sikkert, når de spiser. men om en larve er lillebitte eller dobbelt så stor, det gør ikke meget forskel. Og sådan en skal jo ikke have mad til et helt kuld unger. Bare liige nok til at blive til nymfe.. Hvor mange er der af dem? Kunne du ikke tage et nærbillede? --Jeg så engang en irsk setter, der havde tiltusket sig en masse flåtnymfer på snuden.. Hun måtte helt sikkert have rodet i et musebo. Ejeren nev dem bare af, en efter en.. Som regel går larverne på mus og små gnavere... Måske har de forvekslet Petrine med en rotte:oops:? Narj.. et lille fejlfarvet egern... HVIS du og dyrlægen beslutter, at det er flåtbørn, så husk lige, at de er ret så farlige. Hold øje med halthed og al mulig utilpashed hos Petrine de næste måneder.. Men flåter kløer altså ikke så vildt meget..... Uha, nu bliver jeg da helt bekymret. Begge mine hunde har gravet i musehul i dag, og Tulle flåede redematerialet op .Jeg tror ikke der var nogen mus i , jeg så ikke nogen. Men nu har jeg lige kigget dem begge efter ved munden og på snuden og kan ikke se noget unormalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Petrine har den vildeste loppe-allergi-infektion :banan: nemt at slippe af med, og så har jeg fremover en hurtig indikator for loppeangreb (tror de skal til at være på loppemiddel permanent) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Godt det kun var det:5up: Vores er også på permanent loppemiddel, ellers har vi lige pludselig lopper over det hele, fordi at katten slæber dem med ind. Han får selvfølgelig også loppemiddel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Dejligt at høre Petrine. Status på Berta er pt. at én gang shampoo vask med to indsæbninger og en bayvantic og pelsen ser fin ud igen og knopperne er næsten væk. Så jeg holder lige øje. Mon en B&B shampoo (købt til forkert hundehår - brugt alligevel da jeg er nærrig oprindelig vestjyde) virkelig kan lave skæl???? :hmm:Vaskede nemlig i 2 andre rester end den nyindkøbte B&B. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Ps. mon der allergihunde har større risiko for at udvikle loppeallergi, så man burde bruge bayvantic eller frontline løbende? Er dog lidt imod, meennn... nogen der ved noget??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Dejligt at høre Petrine. Status på Berta er pt. at én gang shampoo vask med to indsæbninger og en bayvantic og pelsen ser fin ud igen og knopperne er næsten væk. Så jeg holder lige øje. Mon en B&B shampoo (købt til forkert hundehår - brugt alligevel da jeg er nærrig oprindelig vestjyde) virkelig kan lave skæl???? :hmm:Vaskede nemlig i 2 andre rester end den nyindkøbte B&B. ifm. dit spørgsmål hér, må jeg spørge hvorfor du vasker din lab med shampoo og "halløj" oftere end bare en enkelt gang om året, udover som hér at der er noget galt? Jeg vill enok stoppe med dét, og nøjes med at vaske meget lokalt med shampoo hvis kræet har rullet sig i noget klamt, og ellers holde mig til at skylle med ganske almindeligt vand hvis det er almindeligt skidt og mudder o.l. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 Petrine har kun en gang før haft allergisk reaktion, da jeg smurte hende i solfaktor 50, blev hun rød og kløede sig hysterisk, ellers er hun slet ikke allergisk. Har heller ikke (så vidt jeg ved) været voldsomt angrebet af lopper, men det er tredie angreb i år, måske hyppigheden har udløst allergien. Det kunne være så meget værre, er helt glad (har vasket mine i alle mulige slags shampoo uden skæl, men tror de er vaskevenlige i pelsen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 17, 2011 Rapporter Share Besvaret November 17, 2011 ifm. dit spørgsmål hér, må jeg spørge hvorfor du vasker din lab med shampoo og "halløj" oftere end bare en enkelt gang om året, udover som hér at der er noget galt? Jeg vill enok stoppe med dét, og nøjes med at vaske meget lokalt med shampoo hvis kræet har rullet sig i noget klamt, og ellers holde mig til at skylle med ganske almindeligt vand hvis det er almindeligt skidt og mudder o.l. "oprindeligt" vaskede jeg sådan set heller ikke hunden, udover den fik en tur med slangen efter, hvis det havde været et smut i noget meget klamt. Men pga. konstaret allergi for bl.a. støvmider er det anbefalet at vaske 1 gang i ugen med en mild shampoo for at få allegenerne ud af pelsen. Og det har fungeret uden prob. i 3/4 år. Selvom ja, det er mærkeligt at vaske en hund. Nu vaskes den så bare i forbindelse med svømning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 18, 2011 Rapporter Share Besvaret November 18, 2011 Den der GLA shampoo er altså helt fantastisk, hvis du ikke har prøvet den. Jeg vasker Smilla i den en gang om ugen og den virker virkelig kløedæmpende og beroligende på huden. Dermocanis High GLA Shampoo 250ml Bottle - £8.23 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts