Hop til indhold

Dårlig samvittighed

Gæst Missing
 Share

Recommended Posts

Normale dage, så synes jeg egentlig, at vi får det til at fungere med hvalp og mindre børn. Men pt er mindsten (barn) underdrejet og har til i dag fået det værre :cry: Buzz har derfor ikke rigtig oplevet noget i dag eller er blevet stimuleret synderligt.

Det nager mig virkelig, at vi ikke har legetrænet lidt. Klikker, når mindsten sover så let, som hun gør, er ikke helt en mulighed, for hun vågner virkelig af ingenting, når hun er syg.

I dag var Buzz god og ville gerne sove længe. Han nøjedes med haven indtil jeg fik aflastning omkring middag, hvor vi var ude og han fik leget med en sød hund i 25 min ca.

Så har han pakket lidt guffer ud af en toiletrulle og ellers været i haven.

Måske min sorte samvittighed hænger sammen med, at han er temmelig vågen lige nu. Jeg har nu givet ham en okseknogle, som han kan gumle lidt på og måske trætte sig lidt. Jeg ville egentlig gerne sove, da jeg kun fik 3 timers søvn i nat pga sygt barn.

Argh, måske jeg bare bekræftes, at det er ok at der er sådan en dag eller to her, når han er en hvalp på 4,5 mdr. Bekræftes i, at andre også har sådan nogle dage (og jeg synes egentlig ikke, at jeg overstimulerer ham ellers, men 25 min ude af huset - leg, ikke gang - synes jeg er lige på den korte siden) Morgendagen risikerer jeg bliver lige sådan, hvis ikke den lille er klar på at komme udendørs.

Link til indlæg
Del på andre sites

halløjsovs, INGEN grund til dårlig samvittighed! han har sikkert endda godt af at også lære at håndtere lejlighedsvise hviledage. og ja, sådanne dage havde og har vi stadig masser af. der kan gå uger uden at vi træner :oops: og min hund lever altså alligevel endnu :mrgreen: jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at du er verdens bedste og mest samvittighedsfulde hundemor (og menneskemor), så slut med samvittigheden, den kan alligevel ikke bruges til noget, når det nu ikke kan være anderledes lige nu :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i hvert fald ikke noget han bli'r ødelagt af! ;-) Selvfølgelig har vi andre også sådan nogle dage, jeg lå f.eks. selv underdrejet i 3 uger, da Iso var lille bitte hvalp. Du skal ikke ha' dårlig samvittighed, i den situation er det klart at du skal prioritere dit syge barn. Hvis Buzz har en have han kan komme ud i, og du kan finde på noget stille-aktivering (som den med guffer i toiletrullen), så skal han nok klare både én og flere dage på den måde. Det er faktisk ret godt at de allerede som små opdager at der også er sådan nogle dage indimellem, hvor man ikke laver det store...

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det som GOD træning, alle hvalpe har virkelig godt af dage hvor der ikke sker noget, hvilket jeg har husket mig selv rigtig meget på med Voodoo-evigt-vågen, og han har indtil nu været lige lykkelig for livet om vi har været ude hele dagen eller hjemme hele dagen.

Synes slet, slet ikke du skal have dårlig samvittighed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: Jeg ved det jo også godt. Nogle dage sker der mindre, og sådan er det jo. Det er nok mest det, at han bare er VÅGEN nu. Han har fået en toiletrulle mere og en tandpastaæske (dem tuberne er i, når man køber flere), og så et okseben. Så vil jeg sådan set se, om jeg ikke kan få lov at sove. Synes min hals krilrer, og hvis natten gentager sig, så bliver det ikke til mange timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stemmer i med de andre, der er absolut ingen grund til dårlig samvittighed! I er en familie med børn - Buzz skal også lære at have hviledage, hvis der er mange aktiviteter/sygdom omkring børnene (eller jer voksne for den sags skyld!) uden at blive umulius og rende rundt som hyperhund og pive.

Vi går stadig meget op i at have dage med Ninja hvor der sker absolut ingenting. Måske lige en kort eller semi-lang luftetur, og så ellers små tisse/prutteture, og så slapper vi ellers af. Ingen leg, ingen hjernestimulering - bare ren og skær hygge og afslapning.

Jeg kan også godt få dårlig samvittighed, især når jeg herinde læser hvor meget folk går til med deres hunde. Men så kigger jeg på Ninja og ser en dejlig velfungerende hund (ihvertfald på de fleste punkter :lol:) og tænker at hun jo stadig lever, trods alt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hvis hvalpen haandterer det uden problemer, saa synes jeg ikke der er noget at komme efter. At han kan lege som ung hvalp alene i haven til middagstid er suveraent og flot. Det gjorde vores han som hvalp ogsaa, og han nod det. Vi fik ham da guldklumpen var 2 aar og der var i det hele taget mange faelles ting vi fik lavet i hverdagen der fik slaaet de 2 fluer med et smaek (gaatur sammen og lege paa legepladsen, hente og bringe sammen i dagpleje og lege eller hygge i haven).

Jeg synes ogsaa det er sundt at have dage, perioder (f.eks ved sygdom eller andet) hvor man laver absolut intet og have det godt med det. Ogsaa for hundenes vedkommende!

Herhjemme har vi ugentligt, helt spontant fordelt, dage hvor guldklump er i centrum med decideret aktiviteter for :hjerte:ham:hjerte:, og vovserne maa saa saette sig lidt til side, og saa har vi 1-2 dage, hvor det bare drejer sig maks. om vovserne og decideret hunde aktiviteter med traening, hundeskov, masser af gaa ture i parken. Hverken guldklump eller vovserne foler sig overset:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv lige være syg i 2 uger, ca. halvdelen af tiden med feber og smerter, så der har vi absolut heller ikke lavet noget! Det skal hundene lære at håndtere, efter min mening, for det er jo en del af livet. Så det er rigtigt hvad PinPoynter siger, du må hellere træne "lave ingenting" medens han er lille, ellers ender han bare med at være krævende når du har mindst brug for det.

Så ingen dårlig samvittighed, og tag du dig bare en lur :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Ingen dårlig samvittighed du..

Hviledage er SÅ godt, og virkelig en god ting at lære sin hundebasse.

Vi har ingen børn som tager ens tid/er syge og vi har altså indført hviledage hjemme hos os, og hundene acceptere det altså :-)

Køb evt. de der aktiveringsspil som alternativ engang imellem når I ikke sådan kommer ud af huset og der bare skal ske lidt der hjemme.. Og den der med godbidder i et tæppe er altså en super god øvelse..

Chili og Caia elsker at få et tæppe som de skal pakke op;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle :bighug:

Jeg har sådan set "lave-meget-lidt"-dage ind imellem. Nu følte jeg, at det var lidt for meget. Nok fordi jeg selv var skidt, barnet virkelig skidt og hunden bare VÅGEN. I dag bliver komplet lave ingenting resten af dagen-dag for ham. I morges var han på tur, hvor mindsten var i flyverdragt. Her fik han lov at lege med nogle hunde vi mødte. Nu vil han gerne sove, men er du gal....mit febersyge barn er ved at kvikke op og næsten blive en belastning :lol: Årh vi satser på fridag i morgen, hvor hun er afsted og buzz og jeg kan sove :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom du bare i gang med nogle flere "i dag laver vi intet" dage, ellers ender han jo med at blive ligesom Sally. Det har taget over et år for hende at acceptere at nogle gange laver man ingenting!

Helt enig, da Luna var hvalp indlagde jeg en dag eller to om ugen hvor der absolut intet skete, netop for at hun ikke altid skulle køre i højeste gear, og det havde hun ingen problemer med, og det gør at hun i dag ikke panikker totalt hvis man ligger syg og der ingenting sker.

Så Missing, drop den dårlige samvittighed, og se det som et led i træningen som du indtil nu har overset ;-)

Og god bedring til den mindste, og sørg for at få lidt søvn :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites