Hop til indhold

når skånekost er mere mums end normalkost...

Gæst mosgaard
 Share

Recommended Posts

Gæst mosgaard

Er så glad for at jeg har besluttet mig for at smide Tjalfe overpå barf i tørfoder, efter i 3 uger at have set hans iver over mit eget skånekost (slaveris, Quinoaris og kylling el. tun, kogt til ukendelighed og dernæst blendet). Dét er bare lækker lækker, så jeg har helt dårlig samvittighed over at skulle skifte tilbage til Hills for en periode. Men det er nok lige det lettere for mavsen at komme tilbage på Hills når nu maven har været i uorden men så er planen også at skifte over til Barf efter en måneds tid på Hills. Ihh jeg glæder mig. For det er så fedt når hunden bare synes det man servere er lækker lækker!

Men dejligt når der endelig er nogen der anerkender mine køkkenegenskaber - go hund:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg også jeg normal ville ha gjort men...

Tjalfe spiste 2 batterier for 3-4 uger siden - som kom ud igen af sig selv, men hver gang jeg tog ham fra skånekost til alm kost gik hans mave helt itu. Så nu har han lige fået antibiotika i en hel uge, og hans mave er super fin igen. Derfor bruger jeg nu den næste uge på at sætte ham tilbage på hills, idet hills er mere skånsomt end barf. Jeg har snakket med dyrelægen om at det nok er det bedste at det kost han skal 'tilbage' på er mest muligt skånsomt. Under normale omstændigheder har Tjalfe en super sej mave, og der havde jeg bare skiftet over til barf, også idet det jo er mere skånsomt med færre skift, men jeg har ikke lyst til at maven igen går itu nu den endelig bare fungere perfekt igen. Er ærlig talt pænt bange for bare at skifte over på Hills - for det batterikapital har varet lidt for længe nu...

Han blev selvfølgelig røntgenfotograteret nogle dage efter hvor de var kommet fint ud af systemet. Det var AA batterier så der er ikke kviksølv i, og derfor er det som sådan ikke farligt... heldigvis. Men yderst stresset hundeejer da jeg opdagede det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det tror jeg også jeg normal ville ha gjort men...

Tjalfe spiste 2 batterier for 3-4 uger siden - som kom ud igen af sig selv, men hver gang jeg tog ham fra skånekost til alm kost gik hans mave helt itu. Så nu har han lige fået antibiotika i en hel uge, og hans mave er super fin igen. Derfor bruger jeg nu den næste uge på at sætte ham tilbage på hills, idet hills er mere skånsomt end barf. Jeg har snakket med dyrelægen om at det nok er det bedste at det kost han skal 'tilbage' på er mest muligt skånsomt. Under normale omstændigheder har Tjalfe en super sej mave, og der havde jeg bare skiftet over til barf, også idet det jo er mere skånsomt med færre skift, men jeg har ikke lyst til at maven igen går itu nu den endelig bare fungere perfekt igen. Er ærlig talt pænt bange for bare at skifte over på Hills - for det batterikapital har varet lidt for længe nu...

Han blev selvfølgelig røntgenfotograteret nogle dage efter hvor de var kommet fint ud af systemet. Det var AA batterier så der er ikke kviksølv i, og derfor er det som sådan ikke farligt... heldigvis. Men yderst stresset hundeejer da jeg opdagede det!

Til det fremhævede - hvad får dig til, at sige det?

Jeg spørger af ren nysgerrighed, da jeg har de modsatte erfaringer :genert:

(Jeg går ud fra, at det er råt og ikke de såkaldte 'barftørfoder'.

Og så lyder han da til, at være lidt af en bandit, sådan at æde batterierne - godt, at der ikke skete noget!

Link til indlæg
Del på andre sites