Hop til indhold

Naboen efterladt hund

Gæst Muttley
 Share

Recommended Posts

Hvis ikke ejer ret hurtigt kommer hjem, eller der findes en anden løsning, så ring

Vi har før hentet hunde der er blevet forladt i en lejlighed.

Den skal jo ikke bare gå der alene

www.hundenstarv.dk

Nej. Den 22. Ovenstående skrev du om tirsdagen, hvor Muttley lige havde fået nys om at hendes genboer havde afleveret hunden til en tom lejlighed fordi ejerne ikke var kommet hjem som aftalt.

På det tidspunkt kan jeg altså ikke se tegn på vanrøgt? Ejerne har overladt hunden til deres naboer. Og så er de blevet forsinket? Hvornår og hvor længe fremgår ikke af Muttleys beskrivelser.

Men ejerne er så hjemme igen d. 23.

--Hvis nogen har forsømt hunden, så er det da naboerne, er det ikke? Hvis man passer en hund, så har man ansvaret for den til ejerne dukker op. Uanset hvor længe der går.

Man kan så træffe foranstaltninger hvis man har problemer med fortsat pasning. Men når man har sagt ja til at passe, så har man ansvaret til ejerne dukker op igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej man ved jo ikke hvorfor de ikke er kommet hjem til tiden og ja, var det mig der havde passet hunden, havde jeg også beholdt den til ejerne kom. Om det så havde været 14 dage. Men det ér bare sket før, at hunde er blevet ægte efterladt og det er bare SÅ nederdrægtigt gjort, så kan hunden bare dø af tørst, pyt med det?

Vi fik en samojede af politiet da jeg var barn, den var blevet bundet til et træ ude i en skov og fundet ret ked af det og tørstig (og sulten) af nogle børn, helt tilfældigt. Hvorfor gør man sådan noget?? Så kan den bare stå der og dø helt alene, uden en eneste chance :megaked: Havde de i det mindste sluppet den fri, kunne den vel finde frem til nogle mennesker..

Nå men vi var i hvert fald lykkelige for ham og han var da helt sikkert med til at jeg har mine søde samojeder i dag. Men det kunne bare nemt været gået helt anderledes, derfor er jeg - som ellers er super optimist og tror på det gode i stort set alle - også hurtig til at blive skeptisk og gå lidt i panik over sådanne historier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Den 22. Ovenstående skrev du om tirsdagen, hvor Muttley lige havde fået nys om at hendes genboer havde afleveret hunden til en tom lejlighed fordi ejerne ikke var kommet hjem som aftalt.

På det tidspunkt kan jeg altså ikke se tegn på vanrøgt? Ejerne har overladt hunden til deres naboer. Og så er de blevet forsinket? Hvornår og hvor længe fremgår ikke af Muttleys beskrivelser.

Men ejerne er så hjemme igen d. 23.

--Hvis nogen har forsømt hunden, så er det da naboerne, er det ikke? Hvis man passer en hund, så har man ansvaret for den til ejerne dukker op. Uanset hvor længe der går.

Man kan så træffe foranstaltninger hvis man har problemer med fortsat pasning. Men når man har sagt ja til at passe, så har man ansvaret til ejerne dukker op igen.

Ja, det skriver jeg d. 22 kl 21,45, så hvis jeg har fårstået TS ret, så har hunden jo været alene i 2 døgn på dette tidspunkt, og det mener du ikke er vanrøgt:shock:

Jeg ved så ikke hvornår d. 23 ejerne som intet har ladet høre fra sig dukker op, men jeg vil stadig sige at det er vanrøgt i mine øjne, med 3 døgn alene i en lejlighed for en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det skriver jeg d. 22 kl 21,45, så hvis jeg har fårstået TS ret, så har hunden jo været alene i 2 døgn på dette tidspunkt, og det mener du ikke er vanrøgt:shock:

Jeg ved så ikke hvornår d. 23 ejerne som intet har ladet høre fra sig dukker op, men jeg vil stadig sige at det er vanrøgt i mine øjne, med 3 døgn alene i en lejlighed for en hund.

Men politiet fjerner forhåbentlig ikke en hund fordi en nabo siger at den har været alene i 3 døgn. Der skal forhåbentlig mere håndfaste beviser til.

Ellers kunne hvemsomhelst rende rundt og anmelde hvemsomhelst for vanrøgt bare for at genere dem..:roll:

TS virker ikke nøgtern i sin fremlæggelse af sagen. Jeg mener, at det er FORRYGENDE!! hvis TS er sikker på at hunden har været alene i 2 døgn uden luftning og uden mad, at TS så ikke har grebet ind og luftet hunden og fodret den? :lol: Det er da ikke højere raketvidenskab?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke hundeejerens sag at rende og holde øje med om andre må have hund.

Nu må jeg altså lige nedlægge en protestant. Naturligvis har hundeejeren en særdeles stor interesse i, om dem, som han betror sin hund, må have den i deres bolig eller ej.

I øvrigt forstår jeg, at der er tale om et par, og de er vel næppe begge dinglet omkuld og de ligger vel næppe heller bevidstløse i en hospitalsseng? En af dem kunne vel tage telefonen? Eller ringe hjem og høre, om hundepasserne kunne passe hunden lidt endnu.

Jeg synes bestemt, at det lyder som et forfærdeligt hundeejerpar og jeg går helt og aldeles ind for, at den hund bliver fjernet. Jo før, jo hellere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men politiet fjerner forhåbentlig ikke en hund fordi en nabo siger at den har været alene i 3 døgn. Der skal forhåbentlig mere håndfaste beviser til.

Hvor mange dage synes du der skal gå før nogen griber ind? Det er ikke sikkert folk tør gå derind selv. Og er det ikke bedre at ringe til nogen hvis man ikke selv kan overskue andet? Skal den bare blive siddende...??

Bevis får politi/DB vel at se når de kommer i lejligheden :vedikke: Der må da være tis og lort, og en tom vandskål. Mine ville fanme være kede af at blive nødt til at gå på toilettet i deres eget hjem.

Det er ikke fordi jeg synes hunden skulle være omplaceret som sådan, det kan jeg ikke mene ud af så lidt jeg ved om de personer (som i nærmest ingenting), men en klækkelig pris for at få den hjem fra et pensionsophold havde måske været på sin plads!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kunne hvemsomhelst rende rundt og anmelde hvemsomhelst for vanrøgt bare for at genere dem..:roll:

TS virker ikke nøgtern i sin fremlæggelse af sagen. Jeg mener, at det er FORRYGENDE!! hvis TS er sikker på at hunden har været alene i 2 døgn uden luftning og uden mad, at TS så ikke har grebet ind og luftet hunden og fodret den? :lol: Det er da ikke højere raketvidenskab?

Det vil jeg da håbe de gør, specielt når ingen af ejerne er til at få fat i, og ikke selv har ringet til hundepasseren 3 døgn efter de skulle have været hjemme, så de mennesker kan da på ingen måde være interesseret i hvordan deres hund har det.

Håndfaste beviser tror jeg der er nok af hvis hunden har været alene så længe, det er vist heller ikke nogen raketvidenskab.

Det har jo ikke noget med Ts at gøre, Ts kan da ikke stilles til ansvar for noget, tværtimod gør hun det helt rigtige at kontakter folk der har tilladelse til at gå ind og sørge for hunden

Hun lader jo til at kende lidt til ejerne af hunden, og vil sikkert ikke indblandes i det de har gang i,for hvad kunne der ikke ske hvis hun bare gik ind i en andens lejlighed, samt hun er jo lige så fremmed for hunden som andre, samt hun har ingen tilladelse til at gå ind heller som du selv skriver om privat personer tidligere i tråden, så der skal du lige huske på det gælder for alle

Så TS har handlet helt efter bogen her.

Hvor imod jeg ikke fatter hvorfor dem der har passet hunden ikke sørger for den efterfølgende indtil myndighederne kan tage over, eller ejer åbentbart vælger at komme hjem igen:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: Du vil have jeg skulle gå ind til min nabo som jeg ikke er på talefod med, som er hashomaner og hente deres hund og passe den?

Jeg vil slet ikke have noget med de mennesker at gøre, kan ikke fordrave kvinden derinde og manden lyder meget skummel (Han råber så man vågner kl lort om natten og der er altså et god stykke mellem vores huse) da de flyttede derind var det første kvinden gjorde at komme besøg og præsentere sig selv, og spørge hvor i byen man kunne købe hash.

Hunden kender jeg slet ikke, og det ville være fysisk umuligt da min er løbetid, og hundene kender slet ikke hinanden, tror ikke min rotte ville have en fremmed hund ind på den måde uden at blive meget forvirret over siturationen.

Og genboen er på talefod med ejeren og de er gode naboer/venner. Og hunden har været alene fra sødag aften til ondag aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: Du vil have jeg skulle gå ind til min nabo som jeg ikke er på talefod med, som er hashomaner og hente deres hund og passe den?

Jeg vil slet ikke have noget med de mennesker at gøre, kan ikke fordrave kvinden derinde og manden lyder meget skummel (Han råber så man vågner kl lort om natten og der er altså et god stykke mellem vores huse) da de flyttede derind var det første kvinden gjorde at komme besøg og præsentere sig selv, og spørge hvor i byen man kunne købe hash.

Hunden kender jeg slet ikke, og det ville være fysisk umuligt da min er løbetid, og hundene kender slet ikke hinanden, tror ikke min rotte ville have en fremmed hund ind på den måde uden at blive meget forvirret over siturationen.

Og genboen er på talefod med ejeren og de er gode naboer/venner. Og hunden har været alene fra sødag aften til ondag aften.

Jeg er ikke på talefod med mine nærmeste naboer. Men hvis deres lille hund hylede i timevis så ville jeg da reagere og forsøge at hjælpe den.

IKKE for mine rædselsfulde naboers skyld, men for den lille hunds skyld!

Når du er så fjendtligt stemt overfor dine naboer, så må du meget undskylde, men jeg kan ikke have tillid til hvad DU fortæller pom dem!

Og det håber jeg heller ikke, at politiet har!

Hvis politiet var så godtroende, så ville MINE naboer jo kunne få fjernet MIN hund lige så snart jeg tog på besøg hos nogen i nogle timer.

Man kan melde, at hunden er alene. Og politiet kan så notere det. Eventuelt kikke til den, hvis de har ressourcer til det.

Og så kan de chekke op igen når der er gået en vis tid.

Det kan ikke meldes med "tilbagevirkende kraft" af fjendtlige naboer. Det kunne meget nemt blive misbrugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange dage synes du der skal gå før nogen griber ind? Det er ikke sikkert folk tør gå derind selv. Og er det ikke bedre at ringe til nogen hvis man ikke selv kan overskue andet? Skal den bare blive siddende...??

Bevis får politi/DB vel at se når de kommer i lejligheden :vedikke: Der må da være tis og lort, og en tom vandskål. Mine ville fanme være kede af at blive nødt til at gå på toilettet i deres eget hjem.

Det er ikke fordi jeg synes hunden skulle være omplaceret som sådan, det kan jeg ikke mene ud af så lidt jeg ved om de personer (som i nærmest ingenting), men en klækkelig pris for at få den hjem fra et pensionsophold havde måske været på sin plads!

Jeg synes IKKE at en hund skal gå alene i en lejlighed i 3 døgn. Men jeg er ikke så naiv at jeg vil tage en fjendtlig nabos ord for det som den rene og skære sandhed.

Og det håber jeg heller ikke, at politiet er.

Og som sagt så skelner jeg selv mellem at være fjendtlig overfor mine 2-benede naboer og hvordan jeg har det med deres hund!

Jeg ville selv gribe ind hvis naboens hund var i nød.

IKKE bare sidde og forarges! Jeg ved jo at mine naboer er idioter.

Og hvorfor skulle folk ikke turde gå ind til en ulykkelig gammel hund, der åbenbart er vant til lidt af hvert? Naboerne er jo ikke hjemme, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm fjentlig nej jeg har bare intet tilfælles med dem, og ja det er syndt for hunden men jeg synes jeg gjorde mit ved og kaste bolden vidre, jeg vil ikke blive slået ned en af en syg stodder fordi han synes han skal flytte fra den ene dag til anden og efterlade sin hund!! Jeg er 160 høj og vejer 60kg, jeg ville være dødsens :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alt hvad jeg har skrevet har jeg fra genbo, og hvad jeg har hørt i indkørslen hurtigt. Og kan jo ligesom selv se de ikke er hjemme, og du direkte beskylder mig for at lyve?? Jeg er da ked af at du har den indgangsvinkel til noget så forkert som at forlade en hund i 3 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke på talefod med mine nærmeste naboer. Men hvis deres lille hund hylede i timevis så ville jeg da reagere og forsøge at hjælpe den.

IKKE for mine rædselsfulde naboers skyld, men for den lille hunds skyld!

Når du er så fjendtligt stemt overfor dine naboer, så må du meget undskylde, men jeg kan ikke have tillid til hvad DU fortæller pom dem!

Og det håber jeg heller ikke, at politiet har!

Hvis politiet var så godtroende, så ville MINE naboer jo kunne få fjernet MIN hund lige så snart jeg tog på besøg hos nogen i nogle timer.

Man kan melde, at hunden er alene. Og politiet kan så notere det. Eventuelt kikke til den, hvis de har ressourcer til det.

Og så kan de chekke op igen når der er gået en vis tid.

Det kan ikke meldes med "tilbagevirkende kraft" af fjendtlige naboer. Det kunne meget nemt blive misbrugt.

Syntes ikke denne kommentar er særlig passende, hvordan kan du på nogen måde konkludere at TS ikke taler sandt:shock:

Det er en gang sludder du skriver, selvfølgelig sparker politiet ikke en dør ind og fjerner en hund, uden de har beviser nok for at hunden ikke passer og er efterladt

Syntes godt nok at du fordrejer tingene noget, og meget af det du skriver er jo ikke realistisk.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes IKKE at en hund skal gå alene i en lejlighed i 3 døgn. Men jeg er ikke så naiv at jeg vil tage en fjendtlig nabos ord for det som den rene og skære sandhed.

Og det håber jeg heller ikke, at politiet er.

Og som sagt så skelner jeg selv mellem at være fjendtlig overfor mine 2-benede naboer og hvordan jeg har det med deres hund!

Jeg ville selv gribe ind hvis naboens hund var i nød.

IKKE bare sidde og forarges! Jeg ved jo at mine naboer er idioter.

Og hvorfor skulle folk ikke turde gå ind til en ulykkelig gammel hund, der åbenbart er vant til lidt af hvert? Naboerne er jo ikke hjemme, vel?

Jamen fordi folk er forskellige, måske tør jeg gå ind i et fremmed hjem men så er der nok noget andet jeg IKKE tør. Desværre findes der også idioter som ikke ser det som en god gerning at man har hjulpet deres dyr.

TS oprettede jo en tråd for at spørge hvad hun kunne gøre, det er da ét skridt på vejen til at der sker noget. Og jeg tror, som jeg skrev før, ikke at politiet bare kommer og vups henter en sund og glad hund, men hvis forholdene ser ud til at stemme overens med historien, så gør de vel forhåbentligt et eller andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja politiet GØR noget - for ca 2½ år siden var jeg til kontrol på hospitalet - jeg var kun væk fra mine hunde 2½ - 3 timer så der er ingen sammenligning ellers, men mine hunde havde gøet og hylet så meget at mine naboer havde troet at der var sket noget og derfor tilkaldt politiet , der stod og ventede på mig da jeg kom hjem - jeg fik et chock , for det var på et tidspunkt hvor der blev omtalt mange indbrud hvor folk havde fået stjålet deres hunde, men politiet kom og konstaterede at mine hunde havde det godt og havde masser af mad og vand før de gik igen, jeg synes det er ret betrykkende når naboer holder lidt øje med hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja politiet GØR noget - for ca 2½ år siden var jeg til kontrol på hospitalet - jeg var kun væk fra mine hunde 2½ - 3 timer så der er ingen sammenligning ellers, men mine hunde havde gøet og hylet så meget at mine naboer havde troet at der var sket noget og derfor tilkaldt politiet , der stod og ventede på mig da jeg kom hjem - jeg fik et chock , for det var på et tidspunkt hvor der blev omtalt mange indbrud hvor folk havde fået stjålet deres hunde, men politiet kom og konstaterede at mine hunde havde det godt og havde masser af mad og vand før de gik igen, jeg synes det er ret betrykkende når naboer holder lidt øje med hinanden.

Det synes jeg er rigtig, rigtig dejligt at læse.

For hvis hundene ikke normalt hyler og gør, så ville jeg da også ønske at nogen lige tjekkede om alt er OK - Og politiet måtte gerne komme og få syn for sagen.

Er kun glad for de rent faktisk gør noget.

Vi har selv en aftale med mine forældre om, at de ringer mindst hver anden dag - Og tager vi ikke telefonen eller giver livstegns fra os inden sengetid, så køre de ud til os og tjekker alt er OK.

Vi har ikke nogen naboer der kan tjekke der ikke er sket noget og holde øje. Så det er en lille sikkerhedsforanstaltning som gør, at vi med sikkerhed ved, at vores hunde aldrig ville komme til at være alene i mere end 2 døgn, hvis der skulle ske mig og min mand noget.

Der hvor vi boede tidligere, havde vi en aftale med naboen som havde en ekstra nøgle, så de kunne komme ind, hvis de havde mistanke om at der var noget galt og vi ikke tog telefonen.

Aner ikke om den slags er normalt, men jeg synes det er betryggende - Jeg vil hellere have nogle i mit hjem én gang for meget uden grund, end at mine hunde skulle stå alene uden vand og mad i mere end 2 døgn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor vi boede tidligere, havde vi en aftale med naboen som havde en ekstra nøgle, så de kunne komme ind, hvis de havde mistanke om at der var noget galt og vi ikke tog telefonen.

Aner ikke om den slags er normalt, men jeg synes det er betryggende - Jeg vil hellere have nogle i mit hjem én gang for meget uden grund, end at mine hunde skulle stå alene uden vand og mad i mere end 2 døgn.

Vi har det samme forhold til vores naboer og vi har hinandens nøgler, dog mest hvis vi skulle smække os ude, skønt det endnu ikke er sket i de over 20 år, vi har været naboer. Hvis deres hunde pludselig hylede, ville jeg gå ind til dem og jeg ved, at naboerne ville gøre det samme for Sofus.

Men jeg tror faktisk ikke, at det er vildt normalt. Men til gengæld er det da betryggende at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været medlem af Dyrefondet i mange år - du kan finde dem her www.dyrefondet.dk her står også noget om deres sikkerhedstjeneste der bestemt kan anbefales, for nogle år siden blev jeg syg på min arbejdsplads og blev indlagt , jeg ringede til sikkerhedstjenesten som først kørte hjem til min nabo som har en nøgle men ikke var hjemme, herefter ud på hospitalet til mig for at hente min nøgle, så hjem efter hunde + fugle og til Vallø med hundene og så ud på hospitalet for at aflevere min nøgle til mig igen, mine fugle boede i 14 dage på deres kontor i Gentofte. Super service og så koster det kun ca 200 kr pr år !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vi har det samme forhold til vores naboer og vi har hinandens nøgler, dog mest hvis vi skulle smække os ude, skønt det endnu ikke er sket i de over 20 år, vi har været naboer. Hvis deres hunde pludselig hylede, ville jeg gå ind til dem og jeg ved, at naboerne ville gøre det samme for Sofus.

Men jeg tror faktisk ikke, at det er vildt normalt. Men til gengæld er det da betryggende at vide.

Tror heller ikke det er normalt... Men det undre mig lidt det ikke er.

Selvfølgelig kræver det en vis tillid til naboerne, for at give dem en nøgle... Så det er måske ikke en mulighed for nogen.

Men så kan en tlf. ordning som vi har med mine forældre, måske være en løsning i stedet.

min nabo har også en nøgle - og så er mine pus jo tilmeldt Dyrefondets Sikkerhedstjeneste.

Synes sikkerhedstjenesten er genial - Især til enlige og ældre, som er mere udsatte end vi er som par.

:5up:

Risikoen for at der skulle ske noget med os begge på samme tid, uden en af vores forældre fik det at vide med det samme er trods alt ikke ret stor - Men den er der og derfor har vi den ordning med mine forældre.

Vil lige fortælle mormor om den ordning - Det ville hun sikkert synes var en fantastisk ide!!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været medlem af Dyrefondet i mange år - du kan finde dem her www.dyrefondet.dk her står også noget om deres sikkerhedstjeneste der bestemt kan anbefales, for nogle år siden blev jeg syg på min arbejdsplads og blev indlagt , jeg ringede til sikkerhedstjenesten som først kørte hjem til min nabo som har en nøgle men ikke var hjemme, herefter ud på hospitalet til mig for at hente min nøgle, så hjem efter hunde + fugle og til Vallø med hundene og så ud på hospitalet for at aflevere min nøgle til mig igen, mine fugle boede i 14 dage på deres kontor i Gentofte. Super service og så koster det kun ca 200 kr pr år !

Sikke en service og så kun til 200 kr. om året.

Det er jo lige før man tror det er løgn ;-)

Der skal jeg da helt sikkert meldes ind.

Bare det , man ved at der er nogen der kan tage sig af ens dyr er jo betryggende.

Mange tak for tippet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...