Gæst Sitto Skrevet November 28, 2011 Rapporter Share Skrevet November 28, 2011 ..og det betyder at det nu er slut med genbrugshunde. Det er med blandede følelser, men jeg tror det er det rigtige! Men min kæreste og jeg vil gerne have hund - og denne gang er jeg endelig sammen med en mand som rent faktisk vil det lige så meget som mig! Det bliver ikke min hund, men VORES.. :hjerte: Vi havde egentlig forelsket os i noget westie/cairn terrier - men efter lidt nærmere overvejelser kunne vi også godt se at det er ikke smart, så længe vi ikke ved hvordan jeg står mht. knæ i fremtiden. Forværres det som det hidtil har gjort, fordi de ikke vil operere mig eller går operationen galt, så er en westie/cairn terrier alt for krævende! Da jeg jo også er nødt til at kunne klare hunden alene.. Og så blev vi faktisk enige om at vi gerne ville have en lille hund, som er nem at have med rundt - fordi vi gerne vil kunne have hende med os når vi besøger venner/familie osv., så hun ikke bare skal sidde herhjemme og kukkelurer eller én af os skal det. Ikke at vi er afsted på farten hele tiden, langt fra - vi bruger meget tid hjemme. Men når vi skal nogen steder, så vil vi gerne have en lille hund, så folk ikke har noget imod at man tager hende med. Og så er de heller ikke så motionskrævende.. Og ambitionerne om agility/konkurrencer er lagt på hylden, så det er bare en lille familie/hyggehund vi gerne vil have. Vi kom så til at tage op og kigge på hvalp i går - da her i julen faktisk er det bedste tidspunkt for os. Jeg har en uges fri i næste uge, ugen efter tager min kæreste fri, og derefter har vi begge to ugers juleferie. Så det bliver altså hele 4 ugers ferie. Næste gang vi har ferie er til sommer, og der vil det kun blive 2 ugers ferie - og det synes jeg ikke er nok! Vi er faldt over en Yorkshire terrier/Malteser og Papillon blanding. En lillebitte pige! Hun er 7 uger nu og vi henter hende hjem på søndag. Hun er eneste pige i kuldet og absolut den mindste. Men for pokker da et gå på mod af sådan én bette størrelse. Selv da vi som to fremmede mennesker i fuld højde trådte ind i hjemmet hos dem, kom hun susende og skulle straks se og lege med sine gæster. Havde måske nok forventet hun var bare LIDT mere tilbageholdende, så længe vi stod op i hvert fald. Men næh nej, hun ville bare SÅ gerne lege og snakke. Og endte med at falde i søvn over hos Michael... :hjerte: Det er et spændende kuld - hun er som den eneste faldt udenfor kategori. Hun er den mindste, hun vejer vel et halvt kilo nu, og så har hun farverne efter Yorkshire terrieren, men har også lånt noget hvidt fra Papillonen ifht. alle fire små poter er hvide, lidt hvid på snuden, et hvidt bryst og den fineste lille hvide halespids.. Pelsen er jeg spændt på at se hvordan udvikler sig. Men Malteseren er ikke til at se i hende - hun har det fineste lille hoved som en Papillon. De andre, hendes kuldbrøde, havde tilgengæld fuldstændig farver og aftegninger som Papillon, og to af dem lignede dem også - hvorimod den tredje havde de samme farver, men fuldstændig formen som en Malteser. Indtil videre er hun navneløs, eller dvs hun hedder Tanja fra opdrætter af - men dét er altså udelukket. - kæresten har foreslået Aya, et rigtig fint navn synes jeg, jeg synes bare der er så mange som hedder det. Mine tanker er mest pt. på Enya - har dog ikke foreslået det endnu, men det må jeg hellere gøre og se hvad han siger til. Og ellers må i meget gerne komme med navneforslag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Glædelig hvalp Nicole! Hvor ser hun kær ud :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Glædelig hvalp Nicole! Hvor ser hun kær ud :hjerte: Tak! Det bliver spændende - det blive for mig første lillebitte hvalp nogensinde! :hjerte: Havde egentlig aldrig troet jeg skulle have sådan en hund - jeg har altid været trænings- og konkurrencemenneske. Men når nu ens krop ikke vil det samme som éns hoved, så må man jo ændre planerne derefter. Og jeg må sige - jeg er SOLGT! Hold op hun er kær. Hun smeltede vidst vores begges hjerter i går - kæresten ville SÅ gerne have haft hende med hjem igår. Og snakkede hele vejen hjem om at han håbede den her uge gik lynhurtigt. Vi er blevet enige om at det er vores julegave til hinanden! Men hvor er det dog rart at man ikke bare er alene om det, når nu man er i et forhold. Gør mig intet at have en hund alene-alene, men dengang med kattene fx var jeg egentlig lidt ked af at det bare var mine, og Christian ingen interesse havde i dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med hvalp - hun ser ret så nuttet ud Hvordan med din allergi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med hvalp - hun ser ret så nuttet ud Hvordan med din allergi? Jeg havde for noget tid siden et voldsomt udbrud af allergi, som blev værre hver gang jeg var i nærheden af svigerforældrenes Dino - men vi kom i tanke om at jeg tidligere på dagen havde været et smut forbi min veninde, som har kat. Og min allergi overfor katte er virkelig ekstrem! Og hvis først den er i udbrud så skal der ingen ting til at tricke den - der har INTET været siden. Selvom jeg har Dino, som er korthåret JRT og ikke spor allergivenlig, helt oppe i hovedet hver gang jeg er hos svigerforældrene, for han vil så gerne putte ved mig, så er der ingenting. Og heller ikke ved andre hunde jeg har nusset med. Sørgede også for at sidde med hvalpen tæt på, gnide mig i øjnene bagefter osv - og der er ingenting. Så det må have været den kat. Det giver også bedre mening - for der har jo ellers ingenting været siden jeg blev behandlet for det hos homøopaten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med hende! Håber det bliver en dejlig oplevelse at få en hvalp og vide at hun skal bo hos jer hele hendes liv :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med hende! Håber det bliver en dejlig oplevelse at få en hvalp og vide at hun skal bo hos jer hele hendes liv :5up: Lige præcis - nu er der ingen bagage med, som kan skille os ad! Det er SÅ dejligt at vide - at hun er vores, og vi selv kan præge hende og få den hund vi ønsker. :hjerte: Kan sgu ikke bære at sige farvel til flere - så hende her lever naturligvis også for evigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Nurh :hjerte: Ang. navne, er I så helt almindelige hunde-/menneskenavne, eller må de godt være lidt specielle? Jeg synes Suki eller Juki er fint Men min næste hund kommer til at hedde et menneskenavn, tror jeg. Dem jeg har i spil er: Emma Frida Nanna Alberte Mathilde/Mathilda (De sidste to er jeg dog lidt i tvivl om, p.g.a. længden/stavelserne, og det sidste minder måske for meget om Mikkel..) Derudover skal navnet jo også passe til hunden, så det kan sagtens være hun ender med at hedde noget helt andet Men jeg synes godt hun kunne være en lille (fræk) Frida :hjerte: Én ting er vi enige om mht navnet - og det er at det IKKE må være et menneskenavn. Og så eeeelsker jeg specielle navne som ikke ret mange hedder! Suki er faktisk et rigtig fint navn - men ved ikke helt om jeg synes hun ligner en Suki.. :hmm: Men jeg tager det lige med i overvejelserne! :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Glædelig hvalp :banan: (Aya og Enya er også menneskenavne :blink:) Jeg er helt blank for forslag, desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Hvad gik der galt med den der Vaks (eller er det noget jeg har drømt??) du fik? Synes slet ikke jeg har læst noget fra dig siden dengang med kattene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Glædelig hvalp :banan: (Aya og Enya er også menneskenavne :blink:) Jeg er helt blank for forslag, desværre Mange tak :blink: Der kan man bare se.. har aldrig hørt dem som menneskenavne.. Men okay - sådanne "specielle" navne kan godt gå så, men ikke sådan nogle navne som Ronja, Mille, Tanja (som hun jo hedder nu!), Fie osv. Så omformulere jeg lige - det skal bare være et specielt navn som der ikke er så mange som hedder! Hvad gik der galt med den der Vaks (eller er det noget jeg har drømt??) du fik? Synes slet ikke jeg har læst noget fra dig siden dengang med kattene Nej ingen drøm - det var skam virkelighed. Ham havde jeg i 2,5 måned. Så kunne jeg godt se at han ikke kunne trives under de forhold vi kunne tilbyde ham - han har i 1,5 år været vant til at der kun var ham og hans ejer, ingen andre, og han var nærmest aldrig alene hjemme. Så kom han til os hvor han altså, efter ferien, skulle kunne være alene en hel arbejdsdag, skulle kunne omgåes min kærestes tvillinger og en større familie når vi samles hos svigerforældrene, så er det ikke unormalt vi er 8 mennesker bare sådan en ganske almindelig dag. Samt det var netop også nødvendigt for os at vi kan have ham med os rundt, når vi skal noget efter arbejde. Vaks brød sig ikke om at være alene, trods jeg startede fra bunden af, han var nervøs når børnene legede, han var bange for at køre bil og samme tid så vidste jeg jo at hans ejer Ebbe, savnede ham noget så frygteligt og virkelig havde fortrudt at han var kommet af med ham. Måske Vaks på sigt kunne være kommet til at trives hos os, men det ville kræve meget, og jeg havde ikke mulighed for at tage en ny ferie og fortsætte alene hjemme træningen i - muligheden var at svigerforældrene kunne passe ham, men en køretur fra Herning-Ikast og hjem igen hver eneste dag ville også blive et helved for ham, for han var virkelig ikke spor glad for bilen. Det var sådan til sidst at når jeg tog jakke på fx så begyndte han at ryste, for det betød jo at enten gik jeg fra ham eller også skulle han med i bilen. Og når han samme tid havde svært ved at tackle børnene som vi har hver anden weekend - så synes jeg det var bedre for ham at flytte hjem igen. Det eneste Ebbe nogle dage kan have svært ved, er lange gåture pga hans sygdom (som var grunden til at han omplacerede ham) - men jeg kunne også se på Vaks at lange gåture hver dag og træning, slet ikke var lige så vigtigt for ham, som at have sin ejer hos sig hele tiden. Og Ebbe er alligvel god til at lave en masse legeaftaler til ham, så han kommer ud og får brugt energi på dén måde. Da Ebbe kom og hentede ham græd han af glæde - og jeg var nærmest luft for Vaks. Det var ganske tydeligt at se at de to stadig hørte sammen... :hjerte: og der har INTET været siden han kom hjem, Ebbe siger han slet ikke kan mærke på ham at han har været væk. Nej, det er jo så lige det.. Soffi, måske? Eller er det for tøset? Og godt nok et menneskenavn, men synes navnet minder om Soft ice, og hun er jo lige til at spise Bryder mig ikke så meget om navnet Soffi... hverken til hund eller menneske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Nej okay.. Jeg melder mig bare ud af det her navneforslags-noget.. Suki var ellers faktisk et godt forslag! Det er med i overvejelserne :kys: Så du må gerne komme med flere, hvis du kan finde andre specielle navne Jeg tror bare jeg har et svært forhold til navnet Soffi pga. Soffi Dalsgaard, dengang hun var med i Vild med dans - hende bryder jeg mig ikke om! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Har du overvejet et dyrlægesundhedstjeck på denne hvalp inden køb???? Det kan være rigtig rart for jer at tandstilling er OK, ingen løse knæskaller, inden lyske/navlebrok osv er der ved køb???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med hende Synes Enya er et rigtig smukt navn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Har du overvejet et dyrlægesundhedstjeck på denne hvalp inden køb????Det kan være rigtig rart for jer at tandstilling er OK, ingen løse knæskaller, inden lyske/navlebrok osv er der ved køb???? Altså hun bliver tilset af dyrlæge i løbet af ugen - almindelig hvalpesundhedstjek. Men jeg ved ikke præcis hvor meget de gennemgår dér? Ellers må vi aftale med opdrætteren, og få det ned på papir, at hvis min egen dyrlæge finder noget på hende, hvordan vi så gør, om der evt skal gives afslag i pris eller sådan noget. Men opdrætter tager alle hvalpene til dyrlæge i løbet af ugen - men på det her hvalpeområde er jeg forholdsvis grøn - i hvert fald mht hvad de gennemgår ved sådan et hvalpesundhedstjek som opdrætter tager dem til? :hmm: Tillykke med hende Synes Enya er et rigtig smukt navn. Mange tak - jeg synes også det er et rigtig smukt navn så må jo lige høre om kæresten er enig også... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med vaps! Hun er bare smuk Jeg var også sikker på at Bella skulle hedde noget helt unikt - det endte så med Bella Hvad med Mokka? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Mange tak - jeg synes også det er et rigtig smukt navn så må jo lige høre om kæresten er enig også... :blink: Er også vild med Enya. Havde det ikke lagt så tæt op af Kaia i udtale, så havde vi valgt det til Miina (som så bare hedder Miina igen ) Mon ikke også manden synes det er et fantastisk navn - Det minder jo meget om Aya! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Har du overvejet et dyrlægesundhedstjeck på denne hvalp inden køb????Det kan være rigtig rart for jer at tandstilling er OK, ingen løse knæskaller, inden lyske/navlebrok osv er der ved køb???? Forhåbentligt er forældrene også tjekket fri for disse fejl, så der er mindre risiko for at hvalpene har det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Hvor er hun sød og tillykke med hende. Navne : Beauty , Zelda , Chanel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
viviansen Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke, hun er godt nok en fin bette en:lun: Jeg ville også være meget obs på om forældrene har fået testet knæene for patella luxation. Min lille yorkie på et år har det og det er meget begrænsende for hendes udfoldelser. Og jeg har desværre hørt rigtig mange er blevet dårligere eller i bedste fald status que, efter operation, som i øvrigt er rigtig dyr og ikke dækkes af forsikringen. En anden ting jeg synes i skulle overveje nøje er, om hun er stor og moden nok til, at flytte hjemmefra, som 8 ugers. De fleste yorki opdrætter sælger slet ikke deres hvalpe før de er mellem 10 og 12 uger. Jeg fik Maggie, som 11 ugers hvor hun vejede 680 gr. og det er altså en meget lille hund, som nemt kommer til skade og jeg kan forstå der også er børn, det kræver simpelthen et øje på hver finger. Efter, at have haft 2 yorkie hvalpe hvor jeg fik den ene, som 9 uger og den anden, som 11 uger kan jeg helt klart anbefale det sidste. Maggie var langt mere moden og mødte verden på en helt anden måde en My gjorde men det kræver selvfølgelig, at det er en god opdrætter der tager sig godt af hende imens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke, hun er godt nok en fin bette en:lun: Jeg ville også være meget obs på om forældrene har fået testet knæene for patella luxation. Min lille yorkie på et år har det og det er meget begrænsende for hendes udfoldelser. Og jeg har desværre hørt rigtig mange er blevet dårligere eller i bedste fald status que, efter operation, som i øvrigt er rigtig dyr og ikke dækkes af forsikringen. En anden ting jeg synes i skulle overveje nøje er, om hun er stor og moden nok til, at flytte hjemmefra, som 8 ugers. De fleste yorki opdrætter sælger slet ikke deres hvalpe før de er mellem 10 og 12 uger. Jeg fik Maggie, som 11 ugers hvor hun vejede 680 gr. og det er altså en meget lille hund, som nemt kommer til skade og jeg kan forstå der også er børn, det kræver simpelthen et øje på hver finger. Efter, at have haft 2 yorkie hvalpe hvor jeg fik den ene, som 9 uger og den anden, som 11 uger kan jeg helt klart anbefale det sidste. Maggie var langt mere moden og mødte verden på en helt anden måde en My gjorde men det kræver selvfølgelig, at det er en god opdrætter der tager sig godt af hende imens. Opdrætter mener hun er klar til at komme hjemmefra som 8 ugers. Hun er lille af sin størrelse, men meget fremme i skoene og overhovedet ikke tilbageholdende. Og vi har taget en måneds ferie for at give hende en god start - så hun har god tid til at falde til og ikke skal kastes ud i noget. Selvfølgelig skal der holdes øje mht børn og hund, men børnene er 7 år og vi har dem kun hver anden weekend, så dét er ikke den helt store opgave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Tillykke med den lille hvalp hun er godt nok cute!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Hvor er hun bedårende - kan sørme godt forstå, at I smeltede ) Hvad med Tinke, Apple, Kiwi, Ellie, Saga? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Synes det er super du taenker lidt ud over situationen, med henblik paa at kunne klare hunden alene. Man ved jo aldrig helt med partneren i fremtiden:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 28, 2011 Rapporter Share Besvaret November 28, 2011 Nurh. Tillykke med den smukke hundepige. :hjerte: Men den størrelse og det look var jeg da gået helt i selvsving med noget 'klokkeblomst' eller et eller andet eventyrligt prinsesse/ fe aftigt noget. Men det kan godt være din kæreste vil nedstemme det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts