Hop til indhold

Dårlige vaner vi selv har skabt


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det kan godt være jeg tager munden for fuld når jeg skriver "vi". Måske er jeg den eneste, der tager den nemme udvej, og "lader barnet" når det er for besværligt at være pædagogisk :oops:

 

Vinnie f.eks. har lært at det er ok at vække mig midt om natten hvis hun har lyst til en tur i haven :genert:

Bo lærte at han bare skulle hyle af fuld hals i bilen, så fik han rullet et vindue ned, selv om det var isvinter :lol:

 

Cicero er også ved at lære hvordan man snører mor. F.eks. når han er rigtigt rigtigt belastende - hvad han er 2 - 3 gange dagligt - så er den kun én ting, der kan aflede ham fra at hænge i gardinerne (eller Vinnies mule): KOSTEN!

Det gør det til gengæld lidt besværligt at feje for alvor :stupid:

 

Hvis jeg ikke er den eneste upædagogiske, må I meget gerne give eksempler, ellers skammer jeg mig bare alene ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her handler det mest om, at jeg glemmer mine egne regler:genert: Så den der med at han skal stå på alle fire ben når han skal have en godbid, den er ret langt væk fra at fungere, så af mig får han altså godbider selvom han står op - nogen gange, ups.. Så han hopper op:bigsmile:

 

 

Så var der de der sko, han fik lov at beholde som hvalp, efter han havde myrdet dem.. Nu mener han at alle lilla sko er hans:mrgreen:

 

 

Men jeg er nok ikke mønster eksempel på rigtig god hundetræner.. Synes jo det er lidt sjovt når de laver ballade, så jeg griner ret ofte, og et nej i grin, tages bare ikke ret alvorligt:vedikke::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, der er mange, sikkert også nogle vi ikke er bevidste om, hehe :blink:

 

- Når Duffy skal ud at gå tur, siger vi ud at gå tur og så skal hun sætte sig ud på måtten, og hun skal sidde roligt, før hun får sele på... Det er hun helt med på, hun nægter bare at sætte sig før hun har set vi har en godbid :roll: Næh, hvis vi ingen godbid har, render hun rundt og laver overspringshandlinger ved at finde pivdyr, gå i playbow, gø mv... Ligeså snart jeg tager en godbid, så sidder hun på måtten...

 

- At hun bare skal stå på to ben op af sofaen og kigge bedende på én, for så bliver man nemlig løftet op...

 

- At vække sin mor om natten, fordi man kom til at hoppe ned fra sengen, og nu gerne vil op og putte igen...

 

- Står og skraber på mit ben eller computeren hvis jeg sidder med den på skødet, for at jeg lige skal ligge benene, sådan at hun kan ligge i knæhaserne (yndlinspositionen)

 

- Og hvis der var noget jeg ikke skulle, så var det at have en hund der tigger, oh well, det gør Duffy i allerhøjeste grad, gad vide hvorfor :engel:

 

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, der er helt sikkert flere...

Link til indlæg
Del på andre sites

så har han også lært at hvis han vil op i sengen om natten, og ikke gider gå om på den anden side af sengen, så skal han bare stå og skubbe til mine ben indtil jeg vågner og trækker benene helt op under hagen så han kan være der

 

og hvis man vil ud at gå tur, så skal man stå og trippe foran mig og nægte at gå ud i haven. Så bliver nogen (læs mig) bekymret for om hunden har dårlig mave og smider alt for at lufte ham

 

:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her.. Fx hvis jeg siger til Mikkel "du må IKKE tage mine hjemmesko", uha, så tager den dem og løber lige så kækt ind i stuen med sit trofæ :mrgreen: Og han rører ellers aldrig mine sko.. Hvad han så mere har luret er, at når man er dygtig til at aflevere, så får man en godbid, så tit smider han hjemmeskoen med det samme jeg er kommet hen til ham og sætter sig lige så pænt, og venter på at der kommer en godbid.. :stupid: :lol:

 

Han har virkelig snøret mig om sin pote..

 

:lol:

 

Charlie laver noget ala det samme.. Når vi ude og gå frit, får han en godbid, når han kommer ved kald.. og så nogen gange løber 5 meter væk, for at løbe tilbage til mig, stille sig foran mig og slikke sig om munden:lol: Jeg er tilbage, godbid tak:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, nårj ja glemte en... På et tidspunkt havde Duffy det med at gø af cyklister/springe ud efter dem, og det trænede vi jo så, og Duffy fik godbid når hun var dygtig... Hun er forlængst stoppet med at gø/springe ud, tilgengæld kigger hun op på mig og synes hun skal have en godbid, når der kommer cyklist :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hehe du er ikke den eneste... Stort set alle mine hunde ved hvordan de lige skal få mig til at rykke længere ind i sengen eller flytte benene lidt i sofaen, de giver mig blikket eller poten og jeg adlyder :-)

 

og så er der mange andre ting er jeg ret overbevist om som bare køre på autopiloten men ingen tvivl om de har lært mig meget som gavner dem i sidste ende hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Puma vi gerne op og ligge på skødet når jeg sidder ved computere, hvilket er helt okay. Nogle gange vil han så hellere klaske forpoterne på tastaturet eller gå på bordet. Det må han ikke.

Når han så kommer ned kan han finde på at stille sig og lave grave bevægelser på min arm, mens han kigger op på den mest insisterende måde. Det ser så sødt ud at jeg er kommet til at forstærke ham i det så mange gange at han nu er blevet meget vedholdende hvis han ikke får en reaktion i første omgang :stupid:

 

Synes dog ikke det er en slem vane. Noget jeg f.eks. synes er rigtig træls og som jeg derfor har været opmærksom på fra starten ikke at gøre, er folk som har "lært" deres hund, at de først mener hvad de siger, når de har sagt det ti gange med stigende volume og ender med at skulle råbe før hunden reagere :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puma vi gerne op og ligge på skødet når jeg sidder ved computere, hvilket er helt okay. Nogle gange vil han så hellere klaske forpoterne på tastaturet eller gå på bordet. Det må han ikke.

Når han så kommer ned kan han finde på at stille sig og lave grave bevægelser på min arm, mens han kigger op på den mest insisterende måde. Det ser så sødt ud at jeg er kommet til at forstærke ham i det så mange gange at han nu er blevet meget vedholdende hvis han ikke får en reaktion i første omgang :stupid:

 

Synes dog ikke det er en slem vane. Noget jeg f.eks. synes er rigtig træls og som jeg derfor har været opmærksom på fra starten ikke at gøre, er folk som har "lært" deres hund, at de først mener hvad de siger, når de har sagt det ti gange med stigende volume og ender med at skulle råbe før hunden reagere :rolleyes:

 

:shock::shock:

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter har ingen daarlige vaner :engel:

 

Men han har soede vaner... Vi var i Danmark i to uger, og min mors hund har laert at naar den kommer ind skal den saette sig og saa kan de gaa ud i koekkenet og finder en godbid, og den flytter sig ikke foer den faar en... Den vane tog Dexter med sig hjem, og faar han ingen godbid bliver han siddende ude i gangen :lol:

 

Han har ogsaa laert hver gang jeg aabner skabet hvor godbidderne er i, saa smider han sig hen i sin kurv fordi han ved saa falder der altid en godbid af til ham, uanset grunden til jeg skulle ind i skabet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook dutter... Meget hårdt og meget insisterende.... Og vi synes det er så sjovt, så han er bare blevet forstærket i det.

Lige nu er det så knap så sjovt for diverse hankønsvæsner der indfinder sig på martriklen, for når Chinook vil have opmærksomhed, så dutter han og han er nu blevet så høj at han kan nå en vis "toneleje-regulator" :engel:

Og så synes vi det var så sødt at han gav pote, så det er endt med at han render rundt og dasker til alt muligt :stupid:

 

Han får også en godbid hver gang han kommer ind fra haven. Sjovt nok giver det ikke svingdør, men han ved hvor godbiderne står og drøn hen og sidder pænt og venter foran bøtten :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil skulle jo lære at hviske-gø og det må man sige han lærte til perfektion!! Så uanset hvilken kommando han får bliver øvelsen efterfulgt af et vov uden lyd :lun: Jeg smelter totalt hver gang og belønner ham med guf.. Måske nok meget godt vi ikke skal op til LP ??

 

Åhhh, det gør Chinook også. Lige efter han har fået et klik, hviske-gør han et par gange og jeg griner hver gang :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris har dresseret os enormt godt. Specielt én ting er særdeles tydelig: hans indkaldt burde være 'boris her' men det virker slet ikke så godt, som 'boris GODBID' for så er han helt sikker på at man får en godbid. Andre hundefolk plejer godt nok at grine lidt af mig, når jeg kalder på kræet..;)

 

Dexter er bare en mester i at vide hvilke regler der gælder ved det enkelte menneske fx. Så tigger han aldrig ved mig, men han tigger ved kæresten når kæresten er færdig med at spise eller når kæresten står i køkkenet, og ved min bedste tigger han så ligeså snart hun sidder ved spisebordet for hun deler altid sin mad med ham.:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ de er nu ikke helt dumme de hunde. Hver gang vi spiser sidder Goofy ved køkkendøren til haven og piber eller siger andre sære lyde, så "far" skal rejse sig og åbne døren (læs gå væk fra sin tallerken med meget spændende mad på). Så kan min mand åbne og lukke døren et hav af gange, fordi Gooferdyret ikke gider enten ud eller ind, men ser sådan ud. Manden falder for det hver eneste gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris har dresseret os enormt godt. Specielt én ting er særdeles tydelig: hans indkaldt burde være 'boris her' men det virker slet ikke så godt, som 'boris GODBID' for så er han helt sikker på at man får en godbid. Andre hundefolk plejer godt nok at grine lidt af mig, når jeg kalder på kræet..;)

 

Det er nu meget godt at have et "magisk" ord, der virker hver gang - siger jeg, fordi Vinnie også altid reagerer på ordet "guf", og det er brugt i nødstilfælde flere gange :genert:

 

Dexter er bare en mester i at vide hvilke regler der gælder ved det enkelte menneske fx. Så tigger han aldrig ved mig, men han tigger ved kæresten når kæresten er færdig med at spise eller når kæresten står i køkkenet, og ved min bedste tigger han så ligeså snart hun sidder ved spisebordet for hun deler altid sin mad med ham.:D

 

Det er Cicero også rigtig god til. Jeg synes faktisk det er lidt uhyggelig hvor udspekuleret den lille bølle er :shock:

Han er vildt fræk overfor min søn, men ikke overfor mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har lært, at hvis man gør om morgenen, så står Anders op - jeg gør ikke :lol: Voodoo er ved at prøve at lære hvordan man kommer ud - man må ikke selv åbne døren mere (han kan stoppes med et nej) men ingen af os forstår helt hvad signalet er/skal være, så han giver: skrabe hårdt på låret, skrabe på gulv eller sofa, bakke, sætte sig og gabe i een pærevælling :lol:

 

Og jo det virker for ham, han kommer som regel ud når nu han er SÅ dygtig til at tilbyde tricks..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...