Gæst Charlie Brown Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Jeg har været ejet af en Grande i over 10 år, så ved slet ikke hvor jeg skal begynde :slem::hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Her får man lige et skub, det betyder løft dynen så jeg kan komme under. Sker flere gange om natten, det er åbenbart vigtigt at holde begge dyner varme natten over Eller når hun hopper op og sætter en pote på hver side af halsen mens hun STIRRER, det betyder NUS MIG NU! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Oscar har stort set altid fået belønning for at aflevere nøgler o.lign. Det er så blevet til at hente alt og aflevere det. Dette indbefatter til tider godbidsposer osv. Og når vi har gæster kommer han altid og afleverer deres sko Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Nåh ja og svea laver bulldozer hvis man er for langsom til at løfte dynen... Det starter med at hun står oppe ved hovedenden, vendt ned mod fodenden. Så puffer hun til dynen og lader sit hoved blive nede ved dynen - egentlig har hun hovedet lodret op ad dynen (forestil jer en sneskovl op ad en bunke sne, måske). Hun venter lidt... Sker der ingenting begynder hun at gå - med dynen fortsat op ad hovedet. Hun stopper når dynen er skubbet helt ned i bunden af sengen. Her lægger hun sig i protest op ad den.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Altså Pablo gøer jo ved nye lyde...tror ikke det er noget jeg har lært ham...det er snarere noget jeg ikke har aflært, for jeg kan egentlig godt bruge en vagthund der kan høre forskel på de forskellige hjemmeplejere ved underboen og give lyd når der kommer en der ikke hører til(som ikke er hjemmeplejer)...hehe... De tigger begge to helt tosset, og da jeg den anden dag var der en gut der spurgte mig "Ved du hvordan du får hende til at holde op?" og jeg svarede "næh for det skal hun ik"...hehe Vanerne er som udgangspunkt ting som andre synes er dårlige, jeg synes det er charmerende...hehe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Mine tigger også, nogle gange savler de osse lidt på mit lår, det er vildest når det er pizza, så skummer Motor ligefrem. Men det er jo bare lederskabsøvelser - jeg spiser før hunden Synes de er SÅ dygtige til at sidde stille, de larmer sjældent, de sidder bare og kigger meget afventende, det da ok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Buddy har trænet manden til at stå op før fanden får sko på hver lørdag og søndag for at komme ud at gå - han starter gerne cirkusset mellem 6.30 - 7.00. Først tripper han rundt, så står han og glor os ind i ansigtet. Dernæst bliver han anmasende - og hvis manden stadig ikke reagerer, så starter han sirenen! Og han gør ikke, han HYLER og skriger som fik han tæv. Farcen ender gerne med, at manden med fuld kraft får min albue i siden med besked om, at komme afsted med hylekoret. Luffe har lært, at hvis han bare hyler og skriger højt nok, så slipper han for at få klippet klør. Humle mener bestemt, at han skal have en godbid hver gang han hører ordet dygtig. Og jeg må indrømme, at jeg ind imellem lader dem stikke af med sutsko og hvad de ellers kommer slæbende med. Og bestikker dem til at være rolige med tyggestænger og andet godt - især når vi har "ikke hundemennesker" på besøg. Hmm - listen er lang. Faktisk tvivler jeg nogle gange på, hvem der egentlig snyder hvem her i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Nåååh ja! Savlen i laaange guirlander hører sig jo osse til her .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Et virkeligt hårdt puf på låret, efterfulgt af aggresiv knurren, så skal Bastarden have en guf og det skal bare være NU! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Det er faktisk mest Kaia der er slem til at få os opdraget.... Hun er jo så nuuuuttet og liiiille Bamse har været rimelig nem, da han er tilpas stor nok til, at der er mange ting vi ikke vil acceptere fra ham, som Kaia slipper afsted med. - Kaia sidder konsekvent på skødet af os, for det var jo kært da hun var lille og så gad vi ikke høre på hendes skingre piven. - Hvis hun ikke selv kan finde en måde at komme ind under dynen på, så løfter vi den med garanti, hvis hun bare sætter sig og piver. Så det er blevet til, at hun ikke engang gider prøve at komme ind under dynen, men bare starter med at pive med det samme. - Glansnummeret er, at hun jo plejer at få opmærksomhed ved at hoppe op af os. Det ville vi så vænne hende af med. Det resulterede i, at hun blev så hysterisk over at vi ignorerede hende, at hun sprang alt hun kunne op af mig og jeg greb hende med bagbenene en meter oppe i luften Gæt hvad møgdyret lærte af det :stupid: Og sjovt nok så havde vi ikke lyst til at lade hende falde ned på jorden igen, da hun jo regnede med vi greb hende hver gang hun gjorde det. Så de gange hun sprang op uden vi var forberedte landede hun med et brag og det er et mirakel hun ikke kom galt afsted. Da hun så begyndte at gøre det ved gæsterne også, så valgte vi at det nok ikke var så slemt at give hende opmærksomhed når hun krævede det, bare der mindst var to poter på jorden Jojo... Hun ved sgu' hvordan hun skal få sin vilje den bette - Og det er ene og alene vores egen skyld og vi har måtte erkende at vi ikke egner os til at have små nuttede hunde, hvis vi også ønsker de skal være nogenlunde velopdragne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Og jeg må indrømme, at jeg ind imellem lader dem stikke af med sutsko og hvad de ellers kommer slæbende med. Og bestikker dem til at være rolige med tyggestænger og andet godt - især når vi har "ikke hundemennesker" på besøg. Dexter elsker også at komme med ting til os! Sko osv. for han får ros for at aflevere det Og han bestikkes også med tyggestænger og andet godt når han skal være lidt rolig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Og bestikker dem til at være rolige med tyggestænger og andet godt - især når vi har "ikke hundemennesker" på besøg. Åh ja, det koster rigtigt meget i griseører pt. at få lidt fred engang imellem Og så er der lige det der med at jeg har fået lært Cicero, at jeg står til rådighed som tyggetingsholder i tide og utide :stupid: Og at jeg selvfølgelig samler hans tyggeting op fra gulvet og giver ham den igen, hvis den falder ned - hvilket den gør mindst 100 gange dagligt. Jeg har ham mistænkt for at få samme glæde ud af det, som et lille barn, der har lært at man kan få mor til at samle sutten op hver gang Og Vinnie kan ikke lægge sig til at sove om aftenen uden først at få "redt seng", dvs. fluffet puden op og få justeret ryglænet på sovesofaen, så det har den helt rigtige hældning Og alt det er jo egentlig adfærd, jeg selv har tilbudt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Hvis Tyson står foran sofaen og stirrer på den og derefter bakker væk fra den (evt. efterfulgt af en knurren og/eller et twist og lidt mere bakken, hvis jeg er for lang tid om at reagere), betyder det, at jeg skal løfte sofaen, fordi der er trillet en foderpille eller en godbid ind under den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Karla har opfundet en herlig leg, til når jeg ikke gider lege med hende... Så tager hun sit legetøj, skubber det så langt ind under sofaen, at hun ikke kannå det og giver sig så til at græde over det... Indtil jeg fisker det ud for hende :stupid: Hvis hun ikke må få bolden på en skovtur, så kan hun heldigvis tømme mine lommer hop for hop... På den måde har jeg mistet mangen en hundepose, cigaretpakke og en enkelt gang min nøgle hun er totalt ninja! Om det er mig der ligefrem har skabt vanen ved jeg ikke, men jeg har ihvertfald tydeligvis ikke stoppet hende effektivt nok da hun begyndte på det... Derudover kræver hun at ligge under et tæppe eller en dyne i sofaen, og det kan ikke omgåes - hun bliver ved med at slå med poten indtil man tager tæppe over sig ligemeget om det er 25 grader udenfor.... Johna mener at alt bliver hendes hvis hun gøer længe og højt nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Hvis hun ikke må få bolden på en skovtur, så kan hun heldigvis tømme mine lommer hop for hop... På den måde har jeg mistet mangen en hundepose, cigaretpakke og en enkelt gang min nøgle hun er totalt ninja! Om det er mig der ligefrem har skabt vanen ved jeg ikke, men jeg har ihvertfald tydeligvis ikke stoppet hende effektivt nok da hun begyndte på det... Imponerende, det gad jeg nok se :5up: Johna mener at alt bliver hendes hvis hun gøer længe og højt nok Der er trods alt én uvane, jeg har slået hårdt ned på. Men det skyldes altså også kun Ciceros til-marv-og-ben-gående undulat skrig - jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 hmmm hvad har vores af unoder... hmmm min svigerfar har lært ham at tigge ovre ved ham når han er sammen med ham oO(mistænker lidt at, lidt godbider løber under bordet og ned i hans mund) om natten sover han i sengen men nogle gange hopper han ned for at drikke vand eller hvis han får det for varmt, og så står han og piver når han skal op igen, så der er vi nød til at vågne og sige "spring" drøn irreterende for tossen kan jo bare hoppe op... hjemme hos svigerforældrene skal alle godbider graves ned i haven så man kan få en ny, når man så ikke får flere går man ud og begynder at grave dem op igen og æde dem :damn: her hjemme lukker vi ham ikke ud når han har fået større godbider for gider ikke have huller i haven han piver når han vil lege... hvilket er rimlig tit og det virker for det meste når amalie (datter på 2½ år) går med noget i hånden som kan spises lister han efter hende og sætter sig pænt ned og ungen stikker hunden det og går ud og beder om mere. og siger så til hunden at den er til hende og ikke til ham.... :damn: ved ikke hvorfor hunde og børn er så snedige :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beouf Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 uha, her kan vi jo sagtens väre med Vi er i särdeleshed godt opdragede herhjemme...faktisk nok mere mig end käresten :hmm: Böf har fået lärt os at hvis hans tyggeting falder ned, fordi han ABSOLUT skal ligge på kanten af sofaen og tygge det, så er det os der samler det op..... hvis vi ikke lige fanger den med det samme, så siger han hans meget meget beklagende lyd indtil vi gör!! Böf vil helst sidde på sködet, og stiller sig simpelthen foran mig og kigger med de mest bedene öjne, og siger igen sin beklagende lyd, indtil jeg tager ham op :stupid: Hvis jeg ligger i sofaen og ser film/hviler/snakker what ever, og hunden vil nusses....så smider han sig da bare ovenpå mit hovede/ansigt.... og jeg kan KUN få ham väk ved at nusse.... Hvis det ikke lige passer herren at gå tur, pga regn, bläst, rent dovenskab eller lign. så sätter han sig bare ned midt på vejen, og blir siddende indtil vi vender om og går hjem.... nu når han vejer 11 kg, så löfter jeg ham altså ikke op som da han var lille....så nu vender vi bare om Og ja, hvis han ikke lige gider selv at hoppe op i sofa/seng, så sätter man klage sirenen på, så blir man löftet..... det samme gälder hvis man vil nder dynen.... Jeg kunne forsätte....meeen Hold da op, heldigt for min hund, at jeg er förstegangs ejer, jeg har nok väret ret nem at "träne" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Hvis Tyson står foran sofaen og stirrer på den og derefter bakker væk fra den (evt. efterfulgt af en knurren og/eller et twist og lidt mere bakken, hvis jeg er for lang tid om at reagere), betyder det, at jeg skal løfte sofaen, fordi der er trillet en foderpille eller en godbid ind under den. Svea fryser og stirrer meget intenst der hvor der nu ligger en foderpille - eller gemmer sig en mus... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Imponerende, det gad jeg nok se :5up: Der er trods alt én uvane, jeg har slået hårdt ned på. Men det skyldes altså også kun Ciceros til-marv-og-ben-gående undulat skrig - jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på det Johnas bjæf er så skrækkeligt skingert, så jeg kan absolut heller ikke holde det ud. Hun ryger ud af rummet, men det bider ikke på damen... Tror det skyldes at Karla heller ikke gider høre på det, så hun giver ofte bare den bette sin ting, så hun kan slippe for hysteriet... Så møgkræet har jo success på success med adfærden Vedr. Ninja Karla, så er dette vist det nærmeste jeg kan komme på et billede af adfærden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Izzie har lært at hvis hun stiller sig med forpoterne på sofabordet så får hun de der kan spises der ligger der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 30, 2011 Rapporter Share Besvaret November 30, 2011 Inden Rocky flyttede ind, var der rimeligt styr på rutiner og vaner her i huset, men når man får sådan en 13-årig halv-heldøv hund indenfor dørene, kæmper man forgæves. Jeg forsøgte i starten at lære ham nogle håndsignaler, men fandt hurtigt ud af at han nok var blevet slået, for enhver håndbevægelse tæt på ham fik ham til at sænke hovedet og lukke øjnene, så siden da er der rimeligt meget frit "slag" her i butikken. Opgiver gerne "lydighed" for trivsel når det skal være. Og for at holde mig til emnet, så kan det godt nogle gange smitte af på de andre som ellers kender reglerner, men lynhurtigt finder ud af at udnytte hullerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 30, 2011 Rapporter Share Besvaret November 30, 2011 Den sjoveste dårlige vane Sitto havde, den havde min mor givet hende i starten, men hun lod det også gå ud over mig efterfølgende - eller det vil sige, Sitto havde snoet os fuldstændig rundt om sin lille pote Når Sitto skulle ud og tisse i haven gik hun altid hen til terrassedøren - opdagede vi det ikke lige gav hun enten et lillebitte bjæf, eller også løb hun fra døren, hen til os og tilbage til døren - men den bette hund var jo ganske klog. Så det begyndte hun at gøre når hun gerne ville have en varm plads i sofaen - så i samme øjeblik min mor/eller jeg rejste sig fra sofaen, styrtede Sitto op og lagde sig lige der hvor vi havde sat og der var dejlig varmt. Og så noget så uskyldig ud når min mor/eller jeg kom tilbage igen - og dét kunne ingen jo stå for, så min mor/eller jeg fandt sig selvfølgelig en anden plads. Og vi kunne jo ikke rigtigt bare nægte hende at komme ud - for vi vidste aldrig hvornår hun faktisk skulle tisse eller bare ville have en varm plads i sofaen. Så hendes plan lykkedes i dén grad må man sige - og vi synes bare det var SÅ sødt! :hjerte: Når man er en lille prinsesse, så kan man få lov til meget. :kys: Åhh jeg savner hende og hendes allerdejligste påfund som der var mange af - som gav mange smil og kærlige grin! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts