korvis Besvaret December 2, 2011 Rapporter Share Besvaret December 2, 2011 Jeg er ikke bange for at skrive noget som helst, men jeg har ingen voldsepisoder jeg kan bruge som bevis Hmm, jeg synes ellers du var ret tavs i den senge-billed-sag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret December 2, 2011 Rapporter Share Besvaret December 2, 2011 Jeg har gået uden om en tråd der hed: Jeg mistede mine elskede udvalgte hund. Jeg kunne ikke skrive om tabet af hende - det var for hårdt og egentlig så tænkte jeg først at jeg skulle informere her om at hun ikke længere fandtes i min "flok". Men så tænkte jeg at jeg jo absolut ikke skulle stå nogen til regnskab. Og så gjorde hele hændelsen så ondt at jeg bare ikke klarede folks spørgsmål eller holdninger til mit hundehold eller andet i den dur. Jeg tror man skal passe på sig selv på nettet :5up: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jo tak for tilbuddet. Kender godt det med at folk råber " den gør ikke noget" efterfulgt af " det har jeg sku da ligegodt aldrig set før...." hehe. Men gad vide hvor mange af os der ikke har haft de ord i munden. Jeg husker tydeligt dengang Thailo pissede op ad en dug der var lagt over et bord, i en stand (tror det var Tholo) på en udstilling. Jeg er ellers ikke engang nervøs når han kommer med i tøjbutikker, for jeg ved han ikke strinter på ting, men der havde garanteret været en anden hund forbi og så har han vel glemt at det ikke var noget man tisser op ad. Sommetider virker det som en dårlig undskyldning, men hvad siger man ellers når ens hund gør noget den ikke har gjort før?. Det sker jo at de overrasker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Du var faktisk en af dem, som i starten var ved at få mig til at overveje om jeg gad fortælle om mine problemer.Det var noget med at jeg bare skulle tage at smide mundkurv på min hund, så andre der ikke havde styr på deres hunde og lod dem rende løs ikke risikere noget ved at rende i min. Din tone var meget lidt behagelig og jeg følte mig i den grad stemplet pga. jeg havde en hund der ikke lige fungerede på samme måde som andres lalleglade kræ gjorde og at jeg da bare skulle klappe kaje og få pakket mit kræ ind i en mundkurv og så ellers bare leve med at andre ikke havde styr på deres hunde. Nu kan jeg overse sådanne bemærkninger og jeg synes rigtig godt om dig og er overordentlig enig med dig på rigtig, rigtig mange punkter - Men dengang var du godt nok strid En af de debatter jeg faktisk ikke gider tage længere er netop "løse hunden udenfor kontrol" debatten Jeg har skam heller aldrig påstået at jeg ikke selv er medvirkende til at lukke for ærlig debat, for jeg ved godt at jeg kan virke lidt barsk når jeg kommer med min mening. Men det markeret med rødt har jeg garanteret ikke skrevet så firkantet. Personligt oplevede jeg det samme som dig, da jeg i sin tid begyndte på Jubii. Tror forklaringen kan være at man lige skal lære hvordan man skal præsentere sine synspunkter, for at virke klar i spyttet, i andres øjne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 der har været rektig mange ting som jeg ikke har postet af forskelling grunde. en tråd om begreber om størelser på hunde. er i jeg ved ikke rektig kassen. en tråd om ligestelling mellem han og hunhunde ejere. det er nog for mudret og svert at holle nogenlunde savligt. en tråd om gamle hunde. den kommer nog på et tidspungt men enu for tidligt. og en pokkers masse anet som jeg har hørt set læst om også vide men vor emnet ikke var sterkt nog til at bære en tråd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Nu har jeg selv holdt ting "tæt", men jeg synes altså der er forskel på hvorfor man holder det tæt også... Jeg synes også der er forskel på hvordan man fortæller tingene... Hvis man mener det er helt okay at ens hund render rundt og er til farer for andre, så må man altså bare vide man får et huk for det Det ER uansvarligt at have en hund der potentielt kan skade en anden hund, rendende fri, og man må tage sine forholds regler for det.... Nå men min pointe er bare at jeg synes ikke man får unødvendige huk herinde... Nogen gange kan man få et lille huk imens man måske ikke har brug for det, og nogen gange kan folk måske få sagt tingene for hårdt, men min opfattelse er at mange folk ofte siger deres mening, og de er berettiget til at have den... Og det er jo netop fordi vi har et "problem" med det vi gør, og vi ved at de ting vi gør er forkerte og derfor skriver vi ikke om dem, fordi vi ved jo godt hvad folk vil sige/tænke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Nu har jeg selv holdt ting "tæt", men jeg synes altså der er forskel på hvorfor man holder det tæt også... Jeg synes også der er forskel på hvordan man fortæller tingene... Hvis man mener det er helt okay at ens hund render rundt og er til farer for andre, så må man altså bare vide man får et huk for det Det ER uansvarligt at have en hund der potentielt kan skade en anden hund, rendende fri, og man må tage sine forholds regler for det.... Nå men min pointe er bare at jeg synes ikke man får unødvendige huk herinde... Nogen gange kan man få et lille huk imens man måske ikke har brug for det, og nogen gange kan folk måske få sagt tingene for hårdt, men min opfattelse er at mange folk ofte siger deres mening, og de er berettiget til at have den... Og det er jo netop fordi vi har et "problem" med det vi gør, og vi ved at de ting vi gør er forkerte og derfor skriver vi ikke om dem, fordi vi ved jo godt hvad folk vil sige/tænke... Det sidste er jeg ikke helt enig i. Jeg tror sagtens, at der kan sidde nogle (inklusive mig selv) som undlader at skrive om ting, fordi der herinde (eller på andre fora for den sags skyld) er en generel opfattelse af, at en bestemt situation eller hændelse, er ret uheldig. Hvis man på forhånd ved, at der kommer tre sider ene og alene med indlæg omkring, hvorfor den situation skulle være undgået eller hvor dårlig en hundeejer man er, så kan man måske godt miste modet allerede der. Også selvom man sagtens kan stå inde for det, man har gjort/ikke gjort. Det blev vist lidt kringlet, men håber du forstår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Det sidste er jeg ikke helt enig i. Jeg tror sagtens, at der kan sidde nogle (inklusive mig selv) som undlader at skrive om ting, fordi der herinde (eller på andre fora for den sags skyld) er en generel opfattelse af, at en bestemt situation eller hændelse, er ret uheldig. Hvis man på forhånd ved, at der kommer tre sider ene og alene med indlæg omkring, hvorfor den situation skulle være undgået eller hvor dårlig en hundeejer man er, så kan man måske godt miste modet allerede der. Også selvom man sagtens kan stå inde for det, man har gjort/ikke gjort. Det blev vist lidt kringlet, men håber du forstår Næ det forstår jeg faktisk ikke.. Hvis man netop ved at flertallet har en bestemt holdning, og man derfor holder sig fra at skrive så er det jo fordi man ved at den mening er accepteret/normal Altså ved man også selv at man har gjort noget galt? Jeg skrev ikke om at jeg havde klappet min lille hvalp en på hovedet, fordi jeg ved at det ER galt at gøre, og jeg havde ikke brug for at folk bekræftede mig i det... Men min opfattelse er at havde jeg skrevet dette indlæg: "Emne: Kom til at slå Dexter Igår lå jeg med 40 i feber, og en mega influenza... Alene hjemme med lille Dexter, som selvfølgelig ville have opmærksomhed... Imens jeg lå og sov hoppede han op og kradsede på min arm.. I ren forskrækkelse gav jeg ham en ordentlig en på hovedet, det stakkels lille pus blev så forskrækket, og jeg har så dårlig samvittighed at jeg føler mig som jordens dårligste hundeejer" Så ville jeg ikke have fået ET ENESTE huk af nogen! Tværtimod, ville nok 99% af alle der svarede være støttende, og forstående, og kunne sætte sig ind i at selvom jeg havde gjort noget ufatteligt forkert, så var jeg jo ikke en dårlig hunde ejer.... Men hvis jeg skrev "Argh igår var Dexter bare så træls, og jeg kom til at give ham en på siden af hovedet fordi han var så pisse irriterende"... Så ville 99% af alle svar være at jeg måske nok liiiige skulle lære at styre mit temperament, og genoverveje om hundeejer var noget for mig! Selvom, i bund og grund, situationen er det samme.. Irriterende hvalp bliver slået i "refleks".... Hvordan vi skriver vores indlæg afspejler virkelig meget hvad vi får igen... Og jeg har da også fået huk for indlæg, og jeg har selv fravalgt at skrive indlæg... Men jeg synes virkelig at det er yderst sjældent at folk får unødvendige huk når de laver fejl... (Selvfølgelig sker det) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Næ det forstår jeg faktisk ikke.. Hvis man netop ved at flertallet har en bestemt holdning, og man derfor holder sig fra at skrive så er det jo fordi man ved at den mening er accepteret/normal Altså ved man også selv at man har gjort noget galt? Men flertallet på et online forum afspejler jo ikke hele virkeligheden. Det sidder nogle mennesker, som er en lille bitte del af vores samfund, og fordi der er nogle normer og "regler" herinde for hvad man gør og ikke gør, så behøver det bestemt ikke betyde, at nogle ting ikke kan være accepterede, der hvor folk kommer fra og bor. Ej, det er mega svært at forklare, hvad jeg mener, men forestil dig, at du luftede hund sammen med folk, som egentligt synes, det er helt fint at have hundene løbende løs i skoven, selvom man egentligt ikke måtte. Du har så oplevet, at det var et emne, der virkelig kunne få folk op af stolene og derfor lader du være med at skrive om det. Men det er jo langt fra ensbetydende med, at du rent faktisk synes, det er forkert eller at du vil holde op med det - men alligevel kunne du sagtens stå inde for, at det var sådan du luftede hund og kunne også sagtens fortælle om det i andre sammenhænge. Giver det mere mening nu? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Men flertallet på et online forum afspejler jo ikke hele virkeligheden. Det sidder nogle mennesker, som er en lille bitte del af vores samfund, og fordi der er nogle normer og "regler" herinde for hvad man gør og ikke gør, så behøver det bestemt ikke betyde, at nogle ting ikke kan være accepterede, der hvor folk kommer fra og bor. Ej, det er mega svært at forklare, hvad jeg mener, men forestil dig, at du luftede hund sammen med folk, som egentligt synes, det er helt fint at have hundene løbende løs i skoven, selvom man egentligt ikke måtte. Du har så oplevet, at det var et emne, der virkelig kunne få folk op af stolene og derfor lader du være med at skrive om det. Men det er jo langt fra ensbetydende med, at du rent faktisk synes, det er forkert eller at du vil holde op med det - men alligevel kunne du sagtens stå inde for, at det var sådan du luftede hund og kunne også sagtens fortælle om det i andre sammenhænge. Giver det mere mening nu? Det giver enormt meget mening for mig :5up: Hvis der er noget, jeg har lært af Hunde-Forum, så er det at forskellene mellem land og by er blevet meget større end de var, da jeg var ung, og dermed også forskellen på folks måde at holde hund på i henholdsvis land og by. Der er nogle ting, som er blevet totalt uacceptable inde i storbyerne, men som vi "bønder" ikke ville skænke en tanke. Der er også meget lokale forskelle. Kan f.eks. huske at jeg engang lagde nogle billeder ind af Vinnie, der hoppede ryndt i noget korn. Det var der et par stykker der gik helt i selvsving over. Her, hvor jeg bor, er det en helt normal måde at lufte hund på, så jeg skænkede det ikke en tanke, at det kunne støde nogen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Det giver enormt meget mening for mig :5up: Hvis der er noget, jeg har lært af Hunde-Forum, så er det at forskellene mellem land og by er blevet meget større end de var, da jeg var ung, og dermed også forskellen på folks måde at holde hund på i henholdsvis land og by. Der er nogle ting, som er blevet totalt uacceptable inde i storbyerne, men som vi "bønder" ikke ville skænke en tanke. Der er også meget lokale forskelle. Kan f.eks. huske at jeg engang lagde nogle billeder ind af Vinnie, der hoppede ryndt i noget korn. Det var der et par stykker der gik helt i selvsving over. Her, hvor jeg bor, er det en helt normal måde at lufte hund på, så jeg skænkede det ikke en tanke, at det kunne støde nogen Præcis! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 synes også det hænder at nogens svar snarere bliver en reaktion på nogle andres reaktion, og på den måde piskes en stemning op, ud af noget der måske slet ikke var så slemt...så kommer der en(mig selvfølgelig) og maner til besindelse og siger "så så i ved jo ikke om....."... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Min opfattelse er lidt anderledes end din. Jeg synes slet ikke at HF forekommer sommetider for serios eller for perfekt. Faktisk er min fornemmelse nemlig at der er plads til alle disse lidt fjollede ting og sager som jeg ogsaa synes er enormt vigtige, og jeg har aldrig folt jeg skulle have udeladt noget af den grund. Er nok lidt ligeglad med hvad folk jeg ikke kender taenker om mig:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Nogle gange ville jeg gerne oprette en tråd og bede folk om at holde kæft og tænke sig om, før de poster et svar! Jeg syntes, vi dømmer hurtigt her-inde. Jeg siger vi, da jeg også selv er ret "god til at dømme alle de dårlige hunde-ejere". Vi skal huske på, at folk skriver herinde for at få hjælp eller svar. Jeg siger ikke, man skal holde sin mening for sig selv. Men der er jo også et menneske med følelser bag brugeren her-inde. Nogle gange kan man næsten mærke folk rulle med øjnene af en TS, der lige har fået hund og ikke aner en kæft om det. Jeg kan godt forstå, at nogle folk bliver kede af at bruge forum, da de føler, de bliver ned-gjorte. Vi skal nok huske på, at vi alle starter et sted. Nogle køber en bog, læser den og køber en hund. Andre køber hunden først og læser bogen bagefter og mange læser slet ikke bogen, de køber bare en hund! Emner, adfærd, træning osv. der virker "normalt" for mange ejere, er det måske ikke for andre. I nogle situationer bliver folk også meget personlige. Det kan være mod en opdrætter eller lign. I tråde om avl og sådan ..... Der er bare forskel på os alle og på vores holdninger. Langt de fleste diskuterer på et stuerent niveau, men nogle gange kan man godt mærke "noget underliggende" eller noget indforstået mellem en lille gruppe af brugere. Det kan gøre en diskussion ret ubehagelig at læse. Med det sagt .... Så syntes jeg også, at folk er RIGTIG gode til at tage sig af hinanden her-inde. Det være sig omk. sygdom, død, ny hund, træning osv. Det fortæller JEG jer ikke nok Jeg er glad for at være en del af dette forum og jeg er glad for at kunne søge hjælp til min vel-opdragne super lydige hund, der ALDRIG laver unoder! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg har skam heller aldrig påstået at jeg ikke selv er medvirkende til at lukke for ærlig debat, for jeg ved godt at jeg kan virke lidt barsk når jeg kommer med min mening. Men det markeret med rødt har jeg garanteret ikke skrevet så firkantet. Personligt oplevede jeg det samme som dig, da jeg i sin tid begyndte på Jubii. Tror forklaringen kan være at man lige skal lære hvordan man skal præsentere sine synspunkter, for at virke klar i spyttet, i andres øjne. Nej, du skrev det ikke så firkantet, men det var sådan det blev opfattet Pointen er bare, at det er sindssygt svært når al kommunikation foregår på skrift, fordi man mangler kropssprog og nuancerne i det der var ment. Èt ord, som man IRL ikke ville have lagt mærke til, fordi kropssproget signalerede noget andet, vil kunne opfattes helt anderledes på skrift. Det tror jeg er en af grundene til, at debatter kan køre af sporet og få folk op i det røde felt - Og være med til at folk vælger visse debatter fra. Det giver enormt meget mening for mig :5up: Hvis der er noget, jeg har lært af Hunde-Forum, så er det at forskellene mellem land og by er blevet meget større end de var, da jeg var ung, og dermed også forskellen på folks måde at holde hund på i henholdsvis land og by. Der er nogle ting, som er blevet totalt uacceptable inde i storbyerne, men som vi "bønder" ikke ville skænke en tanke. Der er også meget lokale forskelle. Kan f.eks. huske at jeg engang lagde nogle billeder ind af Vinnie, der hoppede ryndt i noget korn. Det var der et par stykker der gik helt i selvsving over. Her, hvor jeg bor, er det en helt normal måde at lufte hund på, så jeg skænkede det ikke en tanke, at det kunne støde nogen Så enig, så enig... Var helt befippet, da naboen sagde, at det da ikke gjorde noget hvis vores hunde engang imellem smuttede hjemmefra og kom på visit hos dem. De skulle da nok sende dem hjem igen, hvis de ikke gad have dem Og vi skulle bare gøre det samme med deres hund - Og fik den et hak i tuden fordi Bamse ikke synes den skulle komme på besøg, så lærte den nok af det Vi har fået lov at gå med hundene løse på markerne, må bruge markerne og skoven til spor og træning som vi har lyst og i det hele taget er der en langt større overbærenhed herude. Den ene gang naboens hund er kommet på besøg, fik hundene bare lige hilst uden problemer og så futtede han ellers pænt hjem igen - Der hvor vi boede før, var mine hunde total hysteriske hvis naboens hunde bevægede sig ind på deres grund. Herude virker det til at alle grænser er lidt mere udvidede og at man da snakker om tingene - Og der er ikke noget man tager ret højtideligt. Eller jo, hvis hundene jagter vildtet og det er jo kun ganske forståeligt, det tolerere jeg heller ikke selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Det giver enormt meget mening for mig :5up: Hvis der er noget, jeg har lært af Hunde-Forum, så er det at forskellene mellem land og by er blevet meget større end de var, da jeg var ung, og dermed også forskellen på folks måde at holde hund på i henholdsvis land og by. Der er nogle ting, som er blevet totalt uacceptable inde i storbyerne, men som vi "bønder" ikke ville skænke en tanke. Der er også meget lokale forskelle. Kan f.eks. huske at jeg engang lagde nogle billeder ind af Vinnie, der hoppede ryndt i noget korn. Det var der et par stykker der gik helt i selvsving over. Her, hvor jeg bor, er det en helt normal måde at lufte hund på, så jeg skænkede det ikke en tanke, at det kunne støde nogen Men flertallet på et online forum afspejler jo ikke hele virkeligheden. Det sidder nogle mennesker, som er en lille bitte del af vores samfund, og fordi der er nogle normer og "regler" herinde for hvad man gør og ikke gør, så behøver det bestemt ikke betyde, at nogle ting ikke kan være accepterede, der hvor folk kommer fra og bor. Ej, det er mega svært at forklare, hvad jeg mener, men forestil dig, at du luftede hund sammen med folk, som egentligt synes, det er helt fint at have hundene løbende løs i skoven, selvom man egentligt ikke måtte. Du har så oplevet, at det var et emne, der virkelig kunne få folk op af stolene og derfor lader du være med at skrive om det. Men det er jo langt fra ensbetydende med, at du rent faktisk synes, det er forkert eller at du vil holde op med det - men alligevel kunne du sagtens stå inde for, at det var sådan du luftede hund og kunne også sagtens fortælle om det i andre sammenhænge. Giver det mere mening nu? Men jeg synes stadig ikke det er noget folk får huk for.. Men jeg tror bare vi er uenige om hvad huk er... Jeg mener ikke at hvis man skrev at man lod sin hund rende fri et sted den ikke måtte, men at det var okay i den by at alle herinde ville stille sig på bagben... I hvert fald synes jeg det er totalt ulogisk hvis de gjorde... Når jeg poster et billede af at Dexter får lov at løbe frit på det husky forum vi kommer på, så er der mindst en der nævner at "uha det kan være farligt for huskies render jo altid væk"... Det mener jeg ikke er at give mig et hak for min holdning eller min måde at holde husky på... At nogen har påpeget at man altså normalt ikke lader hunde rende rundt i korn marker, synes jeg er helt fint, for det gør man altså ikke normalt, og ville det ikke være totalt synd hvis nogen så det herinde, synes det så mega hyggeligt ud, og gjorde det selv for så at ende ud i kæmpe problemer fordi de troede det var helt okay Jeg synes det er helt okay at man på en ordentlig måde påpeger at det måske ikke er lovligt eller i orden det man gør, så længe det bliver gjort ordentligt, og så længe det ikke er en "holdnings sag"... Hvis jeg viste et billede af Dexter der smilte sødt til kameraet og der i baggrunden kunne anes en frolic pose, så ville jeg da blive super gal hvis en eller anden kastede gylle op omkring hvor usundt det er at fodre med frolic... Det er jo ikke noget der har relevans for den tråd... Men i en tråd med billeder af en hund der leger i en kornmark, synes jeg at det er relevant at påpege enten af TS eller en i tråden at det altså ikke er noget man må alle steder! (Igen er der forskel på hvordan man skriver det... Hvis nogen skrev "Det er ulovligt det du gør der" så er det bare tarveligt.. Men hvis en laver en lille notits ved sit indlæg og skriver "Nå ja, og bare lige så alle ved det man skal have en aftale med landmanden før det er okay at lade sin hund rende i hans korn", så synes jeg ikke det er at få hak...)... Men jeg tror problemet herinde er at nogen mennesker kan lyde meget hårde når de siger noget... Men jeg tro rman efterhånden lære at folk ikke mener det SÅ hårdt... Jeg håber da i hvert fald at folk ikke opfatter mig som en evig sur kælling, når jeg påpeger nogle ting... For jeg påpeger altid når jeg er uenige eller enig for den sags skyld.. Det er jo der debatten starter, og jeg elsker at få mine holdninger og meninger flyttet.... Men hvis vi snakker lovmæssigt så er jeg også af den holdning at der er en lov, og den må vi overholde... (Og det er ikke tilladt at have sin hund rendende på en tilfældig kornmark... Medmindre man selvfølgelig har en aftale med ejeren) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg kommer lige i tanker om at jeg heller ikke skriver her på H-F hvis jeg har et meget racespecifikt spørgsmål. Der er simpelthen ikke så mange ejere af de racer, jeg har/har haft at der er chance for svar. Derfor bruger jeg racefora til det - jeg har lige meldt mig på et Bulldogforum, er også på et GD-forum, selv om jeg ikke bruger det så meget mere, og har tidligere været på et DdB-forum, hvilket dog var en blandet fornøjelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Men gad vide hvor mange af os der ikke har haft de ord i munden. Jeg husker tydeligt dengang Thailo pissede op ad en dug der var lagt over et bord, i en stand (tror det var Tholo) på en udstilling. Jeg er ellers ikke engang nervøs når han kommer med i tøjbutikker, for jeg ved han ikke strinter på ting, men der havde garanteret været en anden hund forbi og så har han vel glemt at det ikke var noget man tisser op ad. Sommetider virker det som en dårlig undskyldning, men hvad siger man ellers når ens hund gør noget den ikke har gjort før?. Det sker jo at de overrasker. Det var eddermame sjovt Især fordi hun blev så skide sur Og jo, det var Tholo :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Men jeg synes stadig ikke det er noget folk får huk for.. Men jeg tror bare vi er uenige om hvad huk er... Jeg mener ikke at hvis man skrev at man lod sin hund rende fri et sted den ikke måtte, men at det var okay i den by at alle herinde ville stille sig på bagben... I hvert fald synes jeg det er totalt ulogisk hvis de gjorde... Når jeg poster et billede af at Dexter får lov at løbe frit på det husky forum vi kommer på, så er der mindst en der nævner at "uha det kan være farligt for huskies render jo altid væk"... Det mener jeg ikke er at give mig et hak for min holdning eller min måde at holde husky på... At nogen har påpeget at man altså normalt ikke lader hunde rende rundt i korn marker, synes jeg er helt fint, for det gør man altså ikke normalt, og ville det ikke være totalt synd hvis nogen så det herinde, synes det så mega hyggeligt ud, og gjorde det selv for så at ende ud i kæmpe problemer fordi de troede det var helt okay Jeg synes det er helt okay at man på en ordentlig måde påpeger at det måske ikke er lovligt eller i orden det man gør, så længe det bliver gjort ordentligt, og så længe det ikke er en "holdnings sag"... Hvis jeg viste et billede af Dexter der smilte sødt til kameraet og der i baggrunden kunne anes en frolic pose, så ville jeg da blive super gal hvis en eller anden kastede gylle op omkring hvor usundt det er at fodre med frolic... Det er jo ikke noget der har relevans for den tråd... Men i en tråd med billeder af en hund der leger i en kornmark, synes jeg at det er relevant at påpege enten af TS eller en i tråden at det altså ikke er noget man må alle steder! (Igen er der forskel på hvordan man skriver det... Hvis nogen skrev "Det er ulovligt det du gør der" så er det bare tarveligt.. Men hvis en laver en lille notits ved sit indlæg og skriver "Nå ja, og bare lige så alle ved det man skal have en aftale med landmanden før det er okay at lade sin hund rende i hans korn", så synes jeg ikke det er at få hak...)... Men jeg tror problemet herinde er at nogen mennesker kan lyde meget hårde når de siger noget... Men jeg tro rman efterhånden lære at folk ikke mener det SÅ hårdt... Jeg håber da i hvert fald at folk ikke opfatter mig som en evig sur kælling, når jeg påpeger nogle ting... For jeg påpeger altid når jeg er uenige eller enig for den sags skyld.. Det er jo der debatten starter, og jeg elsker at få mine holdninger og meninger flyttet.... Men hvis vi snakker lovmæssigt så er jeg også af den holdning at der er en lov, og den må vi overholde... (Og det er ikke tilladt at have sin hund rendende på en tilfældig kornmark... Medmindre man selvfølgelig har en aftale med ejeren) Jeg mente det bare som et eksempel for at forklare, hvad jeg mente Det kunne ligeså godt have været en hvilken som helst anden situation. Men jeg kan lidt fornemme, at jeg ikke rigtig kan forklare det ordentligt så det er forståeligt hvad jeg mener, så jeg tror, at jeg opgiver 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg mente det bare som et eksempel for at forklare, hvad jeg mente Det kunne ligeså godt have været en hvilken som helst anden situation. Men jeg kan lidt fornemme, at jeg ikke rigtig kan forklare det ordentligt så det er forståeligt hvad jeg mener, så jeg tror, at jeg opgiver Jeg synes at du skrev det fint og forståeligt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Pointen er bare, at det er sindssygt svært når al kommunikation foregår på skrift, fordi man mangler kropssprog og nuancerne i det der var ment. Èt ord, som man IRL ikke ville have lagt mærke til, fordi kropssproget signalerede noget andet, vil kunne opfattes helt anderledes på skrift. Det tror jeg er en af grundene til, at debatter kan køre af sporet og få folk op i det røde felt - Og være med til at folk vælger visse debatter fra. Det tror jeg du har helt ret i. Det var eddermame sjovt Især fordi hun blev så skide sur Og jo, det var Tholo :klap: Ja, det var enormt morsomt,.... specielt fordi det ikke var din hund der havde pisset på dugen, ikk`?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg mente det bare som et eksempel for at forklare, hvad jeg mente Det kunne ligeså godt have været en hvilken som helst anden situation. Men jeg kan lidt fornemme, at jeg ikke rigtig kan forklare det ordentligt så det er forståeligt hvad jeg mener, så jeg tror, at jeg opgiver Jeg tror bare vi er uenige om hvad vi egentlig definere som "at få huk", jeg tror vi er enige i at der er vidt forskellige holdninger til hvordan vi skal og bør holde hund, og nogen gange kan man måske høre til en gruppe som ikke er repræsenteret særlig meget herinde, og derfor fravælge at fortælle om nogle ting som måske er "normalt" i "ens gruppe"... Vi har faktisk også Dexter på en måde som rigtig mange ville være DYBT uenige i herinde, derfor tror jeg ikke det er gået op for folk direkte hvordan vi har hund, for rigtig mange ville falde bagover og synes det var SÅ synd for ham! Dexter kommer jo ikke i hele vores hus, faktisk kun i 1/4 del af huset, han sover alene, og er alene i køkken-etagen så snart ingen af os andre er der... Han er vant til at folk kommer og går, og reagere sjældent ved at folk går igennem rummet... Men Dexter er jo ikke en "hund", han er en husky Han er så heldig at bo i et hus med masser af mennesker, så selvom han bor "alene i køkkenet", så er han stort set aldrig alene... kun om natten og når der f.eks. er familie fester hvor vi alle skal afsted og han ikke kan komme med (f.eks. i morgen hvor vi holder Sinterklaas, jeg har besluttet at vi bliver for mange fremmede til at han vil med:lol:)... Mange vil jo mene at det er synd han ikke sover i soveværelset sammen med os, eller kommer ind i stuen og bliver nusset når vi ser film, men vi forsøgte så sent som i sidste uge at tvinge ham til at nusse med os imens vi så film, og efter 5 minutter stod han og ville ned til sig selv... Det sjove af det hele er vi faktisk snakkede om det i dag... Dexter kan frit bevæge sig rundt i hele huset, men der er trapper og af en eller anden grund så går han ikke op af trapperne her i huset... Han har lært at gå på trapper så det er ikke fordi han ikke kan... Men han gider nok bare ikke varmen... I køkkenet er der jo sten gulv, godt nok er der varme i men det er stadig det koldeste sted i huset+ bryggerset er det køligste sted hvor han elsker at ligge om dagen... Vores næste hund ændre forhåbentlig på Dexters lyst til at være i stuen og soveværelset, for den nye hvalp vil blive tvunget Dexter har jo altid fået lov frit at vælge hvad han ville på det punkt, og derfor er han bare ikke en nusse-hund (men det er nu meget normalt for en husky) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Ja, det var enormt morsomt,.... specielt fordi det ikke var din hund der havde pisset på dugen, ikk`?. Altså det blev det ikke dårligere af i hvert fald Men altså - det VAR sgu da sjovt! Så kan hun lære ikke at have jord-lange duge på bordene til en hundeudstilling :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 der har været rektig mange ting som jeg ikke har postet af forskelling grunde. en tråd om begreber om størelser på hunde. er i jeg ved ikke rektig kassen. en tråd om ligestelling mellem han og hunhunde ejere. det er nog for mudret og svert at holle nogenlunde savligt. en tråd om gamle hunde. den kommer nog på et tidspungt men enu for tidligt. og en pokkers masse anet som jeg har hørt set læst om også vide men vor emnet ikke var sterkt nog til at bære en tråd. Jeg synes til gengæld at din stavning blir bedre og bedre! :5up: så det er ikke dét du skal lade dig holde tilbage på :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 3, 2011 Rapporter Share Besvaret December 3, 2011 Jeg tror bare vi er uenige om hvad vi egentlig definere som "at få huk", jeg tror vi er enige i at der er vidt forskellige holdninger til hvordan vi skal og bør holde hund, og nogen gange kan man måske høre til en gruppe som ikke er repræsenteret særlig meget herinde, og derfor fravælge at fortælle om nogle ting som måske er "normalt" i "ens gruppe"... Vi har faktisk også Dexter på en måde som rigtig mange ville være DYBT uenige i herinde, derfor tror jeg ikke det er gået op for folk direkte hvordan vi har hund, for rigtig mange ville falde bagover og synes det var SÅ synd for ham! Dexter kommer jo ikke i hele vores hus, faktisk kun i 1/4 del af huset, han sover alene, og er alene i køkken-etagen så snart ingen af os andre er der... Han er vant til at folk kommer og går, og reagere sjældent ved at folk går igennem rummet... Men Dexter er jo ikke en "hund", han er en husky Han er så heldig at bo i et hus med masser af mennesker, så selvom han bor "alene i køkkenet", så er han stort set aldrig alene... kun om natten og når der f.eks. er familie fester hvor vi alle skal afsted og han ikke kan komme med (f.eks. i morgen hvor vi holder Sinterklaas, jeg har besluttet at vi bliver for mange fremmede til at han vil med:lol:)... Mange vil jo mene at det er synd han ikke sover i soveværelset sammen med os, eller kommer ind i stuen og bliver nusset når vi ser film, men vi forsøgte så sent som i sidste uge at tvinge ham til at nusse med os imens vi så film, og efter 5 minutter stod han og ville ned til sig selv... Det sjove af det hele er vi faktisk snakkede om det i dag... Dexter kan frit bevæge sig rundt i hele huset, men der er trapper og af en eller anden grund så går han ikke op af trapperne her i huset... Han har lært at gå på trapper så det er ikke fordi han ikke kan... Men han gider nok bare ikke varmen... I køkkenet er der jo sten gulv, godt nok er der varme i men det er stadig det koldeste sted i huset+ bryggerset er det køligste sted hvor han elsker at ligge om dagen... Vores næste hund ændre forhåbentlig på Dexters lyst til at være i stuen og soveværelset, for den nye hvalp vil blive tvunget Dexter har jo altid fået lov frit at vælge hvad han ville på det punkt, og derfor er han bare ikke en nusse-hund (men det er nu meget normalt for en husky) Ja, det kan godt være, at det er definitionen, der halter Jeg mener jo bare, at nogle nok ville undlade at skrive, fordi de forventer tre sider med indlæg, der stort set siger det samme - det kan måske ikke kaldes at "få hug," men det kan i hvert fald godt være overvældende. Og det magter man måske bare ikke altid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts