Hop til indhold

Hunde-giv-gaver-projekter i nordjylland - kender i nogen?

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Kender i nogen projekter i - gerne i Jylland - hvor der her op til julen kan doneres ting m.v. til f.eks. hjemløses hunde? Synes man selv får samlet en del "unødvendige" ting sammen, som jeg godt kunne dele ud af. Omvendt må jeg bare erkende, at jeg ikke har energien p.t. til at sætte noget i gang selv. Så derfor, hvis nogen kender til et projekt, så giv endelig lyd.

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chocolate Labrador skrev:
Kender i nogen projekter i - gerne i Jylland - hvor der her op til julen kan doneres ting m.v. til f.eks. hjemløses hunde? Synes man selv får samlet en del "unødvendige" ting sammen, som jeg godt kunne dele ud af. Omvendt må jeg bare erkende, at jeg ikke har energien p.t. til at sætte noget i gang selv. Så derfor, hvis nogen kender til et projekt, så giv endelig lyd.

:vinken:

Jeg har faktisk tænkt på det samme, bare på Fyn... Har jo en del ting efter både Daiwa og Frostie, men har kun set projekter på Sjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møder af og til en hjemløs med hund. Og tænker sådan om han har et sted at sove - altså om hunden må komme med på herberg osv.

Mødte to forleden, en voksen og en hvalp. Den voksne i snor og med mundkurv, nok en listehund-blanding... Altid en trøst at hundene har pels, hvis de nu sover ude. Men har en fordom om at de hjemløse (generelt) behandler sine hunde meget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møder af og til en hjemløs med hund. Og tænker sådan om han har et sted at sove - altså om hunden må komme med på herberg osv.

Hvad med at spørge ham næste gang du møder ham ? Om han måske er interesset i nogle bamser, tæpper, tyggeben eller andet til sin hund ?? Bare sig noget i stil med at du elsker hunde og selv har hund og har fået samlet så meget sammen gennem tiden at du tænkte på om hans hund måske kunne bruge noget af det, så det ikke bare ligger og samler støv.

Nogle gange behøver man ikke stable det helt vilde projekt på benene, men blot gøre en god gerning for dem man lige møder. Jeg har feks lavet en juledekroation til en gammel dame der bor på mig vej som ingen familie eller venner har, og sidder alene dag ud og dag ind. Hun havde hverken helbred eller overskud til at lave en, så besluttede at lave en til hende.

Der er sikkert mange andre ældre mennesker der også burde have en juledekoration, men har ikke lige overskud til at gå i gang med sådan noget, men hvis alle tænkte at man lige kunne hjælpe de nærmeste man møder hver dag, med lidt småting, så ville mange jo i sidste ende få glæde af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella skrev:
Hvad med at spørge ham næste gang du møder ham ? Om han måske er interesset i nogle bamser, tæpper, tyggeben eller andet til sin hund ?? Bare sig noget i stil med at du elsker hunde og selv har hund og har fået samlet så meget sammen gennem tiden at du tænkte på om hans hund måske kunne bruge noget af det, så det ikke bare ligger og samler støv.

Nogle gange behøver man ikke stable det helt vilde projekt på benene, men blot gøre en god gerning for dem man lige møder. Jeg har feks lavet en juledekroation til en gammel dame der bor på mig vej som ingen familie eller venner har, og sidder alene dag ud og dag ind. Hun havde hverken helbred eller overskud til at lave en, så besluttede at lave en til hende.

Der er sikkert mange andre ældre mennesker der også burde have en juledekoration, men har ikke lige overskud til at gå i gang med sådan noget, men hvis alle tænkte at man lige kunne hjælpe de nærmeste man møder hver dag, med lidt småting, så ville mange jo i sidste ende få glæde af det.

Lige præcis ældre mennesker og juledekorationer kan være en MEGET dårlig kombination:shock: m mindre man husker at det skal være lys i stage langt væk fra gran og andet flitterstads. Ellers kan det hurtigt ende med at blive godt kamoufleret aktiv dødshjælp...

Man slæber jo ikke rundt på sine overskydende hundeting, som man lige kan dele ud af når man møder en værdig trængende:genert: måske man kan tage kontakt til herberg ja og varmestuer hvor de hjemløse færdes.

Måske de store markeder rundt omkring i DK f.eks hjallerup,vorbasse, egeskov osv, der mødes ihvertfald de fleste af dem der går på landevejen, så kunne man troppe op der og dele lidt ud af godterne - så har man også en tom taske at bære alt det skrammel hjem i man får købt sådanne steder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aktiv dødshjælp ligefrem ! Argh nu tror jeg godt nok du strammer den. Damen er bare ældre, ikke fra sit fulde fem. Bare en almindelig sød ældre dame, som er ensom og som ikke kan bevæge sig særlig godt. og generelt er jeg hverken ude på at begå selvmord eller yde dødshjælp til ældre mennesker, så jeg laver ikke brandfarlige juledekorationer, men sætter gran og lys langt væk fra hinanden.

Min pointe er jo hellere ikke at man tager en sort sæk over skuldren og deler ud til dem man møder på vejen. Man kunne jo bare starte med at komme i kontakt med ham den hjemløse som hun møder. Spørge om han kunne tænkte sig de ting, og da han alligevel er på gaden hele dagen, kunne man jo bare aftale at mødes der igen, hvor hun så har tingene med.

Link til indlæg
Del på andre sites

korvis skrev:
Jeg har faktisk tænkt på det samme, bare på Fyn... Har jo en del ting efter både Daiwa og Frostie, men har kun set projekter på Sjælland.

der var på fyn sidste jul, jeg har 4 fleecetæpper liggende jeg ikke fik afleveret :oops: der var også en facebookgruppe men jeg meldte mig ud da jeg syntes det endte i en masse mudderkastning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Tak for jeres søde forslag. Du har helt ret men det føltes bare for grænseoverskridende at begynde at spørge ham om det. Har Googlet hjemløseshunde.dk frem. Og tror jeg vil se lidt nærmere på det. Initiativtageren blev i øvrigt nomineret til årets dyreven ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Howlucky skrev:
Aiii Stella ved jo udemærket godt at det ikke er dine intentioner at tage livet af sognets ældre:blink: og synes det er en sød tanke at hjælpe dem der ikke har så meget overskud selv :5up: der skal så lidt til at glæde nogen gange:-D

Nå det var godt, for ville da helst ikke fremstå som en der yder skjult aktiv dødshjælp til ældre mennesker i julen... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites