Gæst Miss_menelli Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Tak for alle jeres gode svar, de er guld værd lige i øjeblikket:-)Idag har hun været alene 45 min, og der var INGEN ballade og jeg ku se på hende at hun havde sovet da jeg kom hjem, yes yes yes. Igår eftermiddags og i formiddags trænede jeg med hende hvor jeg tog jakke på og gik ud, og ind med det samme igen, dette gjorde jeg indtil hum ikke sagde noget til det, så var jeg sammen med hende lidt, indtil jeg så kørte i 45 min, og jeg var helt stresset for at skynde mig hurtigst muligt hjem igen. Synes det er så synd for hende at hun har det svært med at være alene. Haven er hegnet halvvejs ind med nyindkøbt hegn, så blev det mørkt. Så resten kommer op imorgen. Hun virker ikke til at hun er en stikke af type, for når der kommer gæster eller vi kommer hjem, løber hun altid lige ud og snuser lidt, og så ind igen, og der er ikke lukket af. Hun går også med ud og tømmer postkassen og henter noget i bilen, uden at hun stikker af. Så lige nu tror jeg sgu på det igen:-) Dejlig læsning! :5up: Håber det fortsætter!! Har du mulighed for at video filme hende mens hun er alene? Mener du har fået rådet før, men det gør bare det hele så meget nemmere, når man kan se hvornår og hvordan hunden begynder at reagere. Der var vist en bruger herinde på et tidspunkt, som koblede det hele på skype så hun kunne følge med live. Det er i hvertfald super smart, hvis man f.eks har en nabo eller en ven der bor tæt på, så man lige kan smutte hjem, når man kan se at hunden begynder at blive rastløs - Og man har tiden til det selvfølgelig. Det lyder også rigtig godt med hegnet - Det kan være rigtig svært, når hunden har fundet ud af, at den da lige kan tage en smuttur. Men med et højere hegn og Ninjamors råd, så tror jeg heller ikke i får problemer med det fremadrettet. Min den bette havde en ligene periode da hun nåede samme alder - Hun kravlede bare under i stedet for over hegnet, da hun ikke er så stor Og hun synes også dørkarme var det mest fantastiske at gnave i når hun var alene hjemme. :stupid: Vi gik frem efter nogenlunde samme skabelon som Ninjamor beskriver her i tråden og vi har ikke haft problemer med det overhovedet siden. Nu er hunde jo forskellige og der kan være helt andre ting der ligger til grund for jeres hunds opførsel, end der lå til grund for Kaias, men mentalt aktivering, ro på inden man forlader dem, næse arbejde og konsekvens er i hvertfald ikke noget nogen hund tager skade af Og virker det ikke, så er en adfærdsbehandler bestemt ikke nogen dum ide, så længe i finder en der er dygtig - der kan Ninjamor sikkert henvise til nogen. Kan ikke lige finde det i debatten, men hvad race er hun, hvor gammel er hun og hvad hedder hun? Og skal vi da ikke lige have et billede af din dejlige hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Jeg prøvede at filme hende igår med min iPhone, men synes det er svært at sætte den så hun er med på filmen, det kom hun ikke igår. Men ville rigtig gerne fange en film med hende, så er det nemmere at tolke på hvad det er der sker. Og hvis der evt skal en adfærdsterapeut på kan han/hun se det. Hun er en blanding af labrador, tysk korthår og veimeraner. Der er mest labrador i hende. Hun bliver 6 mdr d 25/12 og hun hedder Zera:-) Prøver lige om jeg kan finde ud af at sætte et billede på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-pjevs Besvaret December 11, 2011 Rapporter Share Besvaret December 11, 2011 god tråd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts