Hop til indhold

Nummer 3 hund og dårlig samvittighed?

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Kom lige til at tænke på det, er det det samme som nr 2? Eller er det nemmere at gå hjemmefra med kun 1 hund i snoren, når man ved at der er 2 sammen derhjemme?

Og hvad gør i sådan til dagligt når i kommer hjem fra job og hundene skal luftes? Har i så alle 3 med?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige nu kun 2 hunde og det er afgjort mindst 1 for lidt, 3 hunde er meget lettere jeg bryder mig fx ikke om at lade 1 hund alene hjemme derfor kommer jeg ikke ret tit afsted med 1 hund lige nu.

luftning af 3 hunde har jeg ikke haft problemer med, jeg kan snilt gå med 3 Belgiske hyrdehunde har ingen problemer haft:) 3 15 m liner virker fint på marken og 3 korte snore er ingen problem, mine gik på venstre side alle sammen ingen problemer.

Så jeg glæder mig til nummer 3 igen kommer men det bilver jo så først i slutningen af 2012 eller i begyndelsen af 2013 når Nette har alvet en til mig:))

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige nu kun 2 hunde og det er afgjort mindst 1 for lidt, 3 hunde er meget lettere jeg bryder mig fx ikke om at lade 1 hund alene hjemme derfor kommer jeg ikke ret tit afsted med 1 hund lige nu.

luftning af 3 hunde har jeg ikke haft problemer med, jeg kan snilt gå med 3 Belgiske hyrdehunde har ingen problemer haft:) 3 15 m liner virker fint på marken og 3 korte snore er ingen problem, mine gik på venstre side alle sammen ingen problemer.

Så jeg glæder mig til nummer 3 igen kommer men det bilver jo så først i slutningen af 2012 eller i begyndelsen af 2013 når Nette har alvet en til mig:))

Voodoo kan ikke lide når Motor ikke er hjemme, han var alene med Anders (min mand) hele lørdag, han havde nægtet at spise hele dagen :shock: Ikke engang Kong med lækkerheder i ville han have. Så jeg kan slet ikke overskue at lære ham at være helt alene. Altså han var ok ellers, og ingen problemer på gåture, men Anders sagde han godt kunne mærke at han var ret obs på om der kom nogen hjem hele dagen.

Jeg ved bare ikke om jeg vil have det skidt med at komme hjem, lufte alle 3 og så gå igen med kun 1 hund? Er jo HELT blød indvendigt når det handler om mine hunde :oops: Det er mest sådan dagligdagen jeg tænker på, hvordan man får det til at glide.. For hvis jeg igen får lært dem, at alle er med til alt hele tiden, så bliver det nok ikke ligefrem nemmere at få nr. 3 :lol:

Og hvor lyder det spændende med dine hvalpeplaner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke mere end en time siden jeg sad her ved siden af Martin, at inden der er gået et år, har vi en hund mere, for det føles bare helt forkert kun med to!

1) Ja, det er meget nemmere at gå fra at have 2 til 3, end fra 1 til 2.

2) Ja, vi luftede stort set altid alle 3 sammen, og især hvis vi begge havde været væk en hel dag.

3) Ja, det er eget nemmere at gå hjemmefra med en, og efterlade 2 sammen, end bare en enkelt som så sidder ene tilbage.

What's stopping you!? :mrgreen::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke mere end en time siden jeg sad her ved siden af Martin, at inden der er gået et år, har vi en hund mere, for det føles bare helt forkert kun med to!

1) Ja, det er meget nemmere at gå fra at have 2 til 3, end fra 1 til 2.

2) Ja, vi luftede stort set altid alle 3 sammen, og især hvis vi begge havde været væk en hel dag.

3) Ja, det er eget nemmere at gå hjemmefra med en, og efterlade 2 sammen, end bare en enkelt som så sidder ene tilbage.

Juhuuu glæder mig til at se jeres nr. 3! Hvis nr. 3 er endnu nemmere, så bliver det jo det rene eventyr, fuck jeg synes Voodoo er nem i forhold til Motor.

What's stopping you!? :mrgreen::banan:

Anders! :lol:

Ok, og at jeg på ingen måde kan finde ud af hvad nr. 3 skal være for en slags.. Tror jeg skal prøve at låne en træningsglad hund for at se om det overhovedet er noget for mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Om den er nemmere kommer nok an på om du skal have hvalp igen? Sally kom jo teknisk set ind i familien som en nr 3, men synes ikke hun var specielt nem :lol:. Jeg har aldrig prøvet at få en hvalp som nr tre. Det har været Lexi (som kom til, sammen med Martin), Charles og Sally.

Som nr tre ville jeg rigtig geren kidnappe Milo, eller hente den her Sally-klon (samme blanding, 7 mdr) :hjerte: fra en rescue i Hull

doglikeSal.jpg

Men må hellere besinde mig :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om den er nemmere kommer nok an på om du skal have hvalp igen? Sally kom jo teknisk set ind i familien som en nr 3, men synes ikke hun var specielt nem :lol:. Jeg har aldrig prøvet at få en hvalp som nr tre. Det har været Lexi (som kom til, sammen med Martin), Charles og Sally.

Det kommer an på hvilken hund det skal være. Vil helst have en voksen tæve (steriliseret), men kan jo virkelig også godt lide hvalpe. Hvis det skulle være en spids mere, er det ikke så tit jeg ser tæver som omplacering, eller, nu har jeg mest kigget samojeder.

Som nr tre ville jeg rigtig geren kidnappe Milo, eller hente den her Sally-klon (samme blanding, 7 mdr) :hjerte: fra en rescue i Hull

doglikeSal.jpg

Men må hellere besinde mig :rolleyes:

Arj hun ser da vildt, vildt sød ud! Hvad er den af at gå og besinde sig???

Link til indlæg
Del på andre sites

457 er et dumt tal..enten må jeg sælge en eller købe en... de kan jo ikke gå på lige rækee 2 og 2 hvis der mangler en :mrgreen:

Tvivler sq på at Buddha kan have 457 i en kolonihave :hmm:

Ikke uden at gå i panik, i hvert fald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulala fandt en samojedetæve på 5 år, hun ser sød ud men ikke så køn :oops: Men det bliver hun jo nok hvis man lærer hende at kende! Og så fandt jeg en grønlænder med papirer (=kan stille op til konkurrence i træk) på 1,5 år, det går nok ikke under "voksen tæve" ifølge Anders.. må fortælle ham om dem i aften når han har drukket nogle øl :mrgreen:

Ja jeg kigger altså på alle mulige racer, havner bare af en eller anden grund altid ved polarhundene....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så det var et hop, fra 2 til 3, men nok fordi jeg ikke kan gå med alle på en gang = bruger dobbelt så lang tid om morgenen = skal endnu tidligere op når jeg møder tidligt. Men bortset fra det, så er der ikke noget særligt ved at have 3 (eller 4), MEN hvis jeg skulle træne individuelt med alle 4 ville jeg muligvis få lidt stress, Fønix træner jo ikke og tror ikke han kommer til at træne andet end i stuen, Ella træner mest med veninden, men til foråret, når hun lægger sig skal jeg prøve at træne med tre, tror det kan tage en del tid :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så det var et hop, fra 2 til 3, men nok fordi jeg ikke kan gå med alle på en gang = bruger dobbelt så lang tid om morgenen = skal endnu tidligere op når jeg møder tidligt. Men bortset fra det, så er der ikke noget særligt ved at have 3 (eller 4), MEN hvis jeg skulle træne individuelt med alle 4 ville jeg muligvis få lidt stress, Fønix træner jo ikke og tror ikke han kommer til at træne andet end i stuen, Ella træner mest med veninden, men til foråret, når hun lægger sig skal jeg prøve at træne med tre, tror det kan tage en del tid :engel:

Det er også det med træningstiden, som er min store betænkning ved 3 hunde i stedet for 2.

Men når Liva skal pensioneres fra konkurrencerne, så kan det måske være. På det tidspunkt er Maggie jo også blevet voksen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vi tænkt lidt på, og derfor tror jeg heller ikke vi skal have en som har det bedst med meget træning og færre gåture. På den anden side ville Motor nok ikke have noget i mod at jeg droppede træning på hold med ham, jeg tror faktisk ikke han synes det er vildt og voldsomt interessant. Han synes det er fint nok og kan selvf godt lide godbidder og ros, men han kunne finde på en del andet han bestemt godt ville bruge de par timer på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulala fandt en samojedetæve på 5 år, hun ser sød ud men ikke så køn :oops: Men det bliver hun jo nok hvis man lærer hende at kende! Og så fandt jeg en grønlænder med papirer (=kan stille op til konkurrence i træk) på 1,5 år, det går nok ikke under "voksen tæve" ifølge Anders.. må fortælle ham om dem i aften når han har drukket nogle øl :mrgreen:

Ja jeg kigger altså på alle mulige racer, havner bare af en eller anden grund altid ved polarhundene....

Men de er jo ikke små og sorte
Link til indlæg
Del på andre sites

Men til træk, skal de vel også være med alle tre på en gang? Sådan noget træk kræver vel mere eller mindre en ordentlig størrelse flok? Venter i spænding på nr 3 :5up:

Ja det kan de, men til konkurrence skal det være samme race, men så kunne en jo cykle med grønlænderen og den anden køre med bøf og løg - syns jeg.

Men gad osse bare godt en som jeg var sikker på kunne gå løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

En er for lidt, to er ikke nok, tre kan lige gå; men mindst fire det duer :mrgreen:

Ja jeg synes det er nemmere (sikkert mest ens egen samvittighed) at gå med en og lade to være hjemme. Tre duer ikke når man skal til noget med to (det er forbandet dyrt at få den sidste ind til f.eks udstilling) så fire er et must. To med og to hjemme og ingen er alene :klap:

Ellers bliver det jo sådan at alle som regel kommer med og ja alle fire (med plejebarnet 5) kommer med på alle lufteture.

:vinke: venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

En er for lidt, to er ikke nok, tre kan lige gå; men mindst fire det duer :mrgreen:

Ja jeg synes det er nemmere (sikkert mest ens egen samvittighed) at gå med en og lade to være hjemme. Tre duer ikke når man skal til noget med to (det er forbandet dyrt at få den sidste ind til f.eks udstilling) så fire er et must. To med og to hjemme og ingen er alene :klap:

Ellers bliver det jo sådan at alle som regel kommer med og ja alle fire (med plejebarnet 5) kommer med på alle lufteture.

:vinke: venlig hilsen Steen Stenild

Så hvor mange kan jeg komme til at hilse på i morgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de skal være samme race til konkurrence og det er det du vil...jeg ville holde mig til en race, men er nok lettere autist på det punkt (Bastarden generer virkeligt min ordenssans)

Nej man kan køre med alt fra 1-8 eller 10 hunde (samme race) til konkurrencerne - når man træner, kan man løbe med hvad end man vil.

Så fik vi en grønlænder, ville de løbe sammen til dagligt, og hun kunne så løbe alene til konkurrencer. Fik vi en puddel, ville den vel komme med på turene men kun som tilskuer til konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites