Gæst Afganskmynde Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Jeg synes personligt bedst om at have 2. Men det er bare en personlig smagssag efter vores familie. Jeg har ikke daarlig samvittighed over at efterlade en alene hjemme, da jeg synes det er utroligt vigtigt at de alle laerer at kunne takle at vaere alene, saa det bruger jeg en del tid paa fra start af, saa det bliver en indgroet vane. De kan alle komme paa tur i bil, imens den ene maa vente alene i bilen, uden at hyle eller fole trauma (Tog nogle maaneder for pigen at laerer det, men nu har hun laert det og slapper af perfekt). Der er efter min mening ikke noget vaerre end en hund der gaar i koma over den anden, eller tredie ikke er lige i naerheden. Det er folelsesmaessigt usundt og giver flere problemer og begraensninger, hvis de ikke laerer at haandterer det fra starten. Nu er det gerne mig der gaar med mynderne og gemalen med cockeren, og ikke sammen da tiderne ligger lidt forskudt af hensyn til hans arbejde. Desuden mener han ikke mynderne lystrer ham ligesaa godt som de gor mig (hvilket jeg vil give ham ret i:genert:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 I morgen kommer kun Lucas og Axel, de to gamle bliver hjemme ved mor og plejebarnet er hjemme ved sig selv ! Jeg så godt Liva stod på listen, så vi ses :5up: Venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Jeg synes personligt bedst om at have 2. Men det er bare en personlig smagssag efter vores familie. Jeg har ikke daarlig samvittighed over at efterlade en alene hjemme, da jeg synes det er utroligt vigtigt at de alle laerer at kunne takle at vaere alene, saa det bruger jeg en del tid paa fra start af, saa det bliver en indgroet vane. De kan alle komme paa tur i bil, imens den ene maa vente alene i bilen, uden at hyle eller fole trauma (Tog nogle maaneder for pigen at laerer det, men nu har hun laert det og slapper af perfekt). Der er efter min mening ikke noget vaerre end en hund der gaar i koma over den anden, eller tredie ikke er lige i naerheden. Det er folelsesmaessigt usundt og giver flere problemer og begraensninger, hvis de ikke laerer at haandterer det fra starten. Jaah men det tænkte jeg jo også, lige indtil jeg fik Voodoo som skreg som en besat bare nogen nærmede sig en dør. Havde kun begrænset mængde ferie, så først var det alfa omega at han kunne være hjemme uden os mennesker bare. Og som skrevet tidligere, vil han ikke engang spise hvis Motor ikke er her (han er ellers sygt madglad), så kan jeg jo give nok så meget guf (som han så ikke vil spise), jeg ved han vil være rigtig ked af at være helt alene.. På tur er der intet overhovedet, der er han ligeglad med om Motor er der, vi kan også gå ud allesammen sammen og så gå hver vores vej med hver vores hund, det er fint nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret December 10, 2011 Rapporter Share Besvaret December 10, 2011 Kan altså ikke lade være, bare for skæg ... "Juuuhuuu, Motor og Voodoo - jeg hedder Olga og keeeeeder mig nede i Spanien. Selvom jeg ikke er en spidshund, synes I så ikke, jeg er meget cute, hva? Jeg er jo en pige ... Og lys og fin i pelsen, sådan ... hva, hva??" "Næh, hov, smutte pomfritte, Olga. JEG hedder Volvo og jeg er husky-blanding, så jeg passer liiiiiiiige til Motor!! Jeg gider godt trække vogne, og jeg får mere bamset pels, når jeg kommer til Danmark, promise!" "Jaja, I snakker. Men JEG er lille og sort - og vildt god til at ondulere legedyr! Hey, Motor og Voodoo - vil I være med?" Hilsen Bob. "Boohoo - jeg er hverken spidshund, sort eller pige. Men Joey har lige sagt, at jeg er den mest nuttede på internatet lige nu. Og jeg eeeelsker at løbe og lege. Og hedder Joy, så jeg passer lige sammen med sådan to lykkedrønere som Motor og Voodoo, ja jeg gør!" Jaja ... kunne som sagt ikke lade være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 11, 2011 Rapporter Share Besvaret December 11, 2011 Jeg har så en ide om at hver enkelt hund skal kunne være alene på egen hånd og kunne tages ud alene, måske er det gammeldags (?), men det fungerer nu meget fint og når de er alene hjemme, ligger mine ihvertfald ikke i ske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret December 11, 2011 Rapporter Share Besvaret December 11, 2011 Jaah men det tænkte jeg jo også, lige indtil jeg fik Voodoo som skreg som en besat bare nogen nærmede sig en dør. Havde kun begrænset mængde ferie, så først var det alfa omega at han kunne være hjemme uden os mennesker bare. Og som skrevet tidligere, vil han ikke engang spise hvis Motor ikke er her (han er ellers sygt madglad), så kan jeg jo give nok så meget guf (som han så ikke vil spise), jeg ved han vil være rigtig ked af at være helt alene.. På tur er der intet overhovedet, der er han ligeglad med om Motor er der, vi kan også gå ud allesammen sammen og så gå hver vores vej med hver vores hund, det er fint nok. Nu var mit indlaeg ikke paa baggrund af jeres situation, men jeg havde lignende adfaerd fra vores myndepige som din, som skreg og hylede hvis hun blev efterladt uden de andre, og hverken ville spise eller lege (hvilket iovrigt slet ikke er et problem for mig at hun eller de andre ikke vil spise/lege, saa laenge de er rolig og stille i hjemmet). Saadan var det i flere maaneder indtil det blev bedre, ved regelmaessige repetitioner igen og igen uden at give op. Vi startede helt paa baby niveau med faa min. og naar det var lykkedes laeggede vi mere til, og var hun ikke parat saa korte vi i smaa skridt i flere uger igen. Men uden at stoppe saa det kom til at blive en indgroet vane hun blev nod til at vende sig til samtidighed med at hun begyndte og forvente af vane, at vi altid kom igen! Saadan frem og tilbage alt efter behov. Alle hunde er forskellige, og for nogle tager det laengere tid end andre at laere. Hvis det andet fungerer for andre (og dig), saa er det jo udemaerket. Reglerne er bare anderledes herhjemme, og jeg er rimelig striks paa det omraade fordi jeg kan ikke snuppe det selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 11, 2011 Rapporter Share Besvaret December 11, 2011 Nu var mit indlaeg ikke paa baggrund af jeres situation, men jeg havde lignende adfaerd fra vores myndepige som din, som skreg og hylede hvis hun blev efterladt uden de andre, og hverken ville spise eller lege (hvilket iovrigt slet ikke er et problem for mig at hun eller de andre ikke vil spise/lege, saa laenge de er rolig og stille i hjemmet). Saadan var det i flere maaneder indtil det blev bedre, ved regelmaessige repetitioner igen og igen uden at give op. Vi startede helt paa baby niveau med faa min. og naar det var lykkedes laeggede vi mere til, og var hun ikke parat saa korte vi i smaa skridt i flere uger igen. Men uden at stoppe saa det kom til at blive en indgroet vane hun blev nod til at vende sig til samtidighed med at hun begyndte og forvente af vane, at vi altid kom igen! Saadan frem og tilbage alt efter behov.Alle hunde er forskellige, og for nogle tager det laengere tid end andre at laere. Hvis det andet fungerer for andre (og dig), saa er det jo udemaerket. Reglerne er bare anderledes herhjemme, og jeg er rimelig striks paa det omraade fordi jeg kan ikke snuppe det selv. Nå ok hehe. Der er jo også gode ting ved at Voodoo har det sådan - såsom at han kan løbe løs, fordi han holder sig til os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts