Hop til indhold

Hund og katte alene hjemme


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg må simpelthen prøve at smugfilme dem... Jeg tror der er gang i nogle ting, når jeg er ude, og Hugo og kattene er alene.

 

I dag fx kom jeg hjem og så havde nogen leget med mine handsker. Den ene lå ved Hugo i hans kurv, men var ikke bidt i, og den anden lå i kattenes sovepladser og var godt rusket men ikke bidt i.

Hugos bedste leg er at stjæle mine handsker når vi går tur, stikke af med den og ruske den. Kattene stjæler dem også gerne, hvis de ligger et sted og så får handsken tæsk:-)

 

Jeg VED det ikke,men det ser ud som om, at de har hygget sig, mens de var alene.

 

Er der nogle af jer, der har både hund og kat og har bemærket om de laver narrestreger sammen, når de er alene hjemme?

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine laver numre, men aner ikke hvad da kattenes mund er lukket med 7 segl og løverne både lyuver og stjæler.. Men den eneste som kan åbne de øverste skabe i køkkenet er Figaro (kat) alligevel finder jeg jævnligt en løve inde i skabet :shock: Gambit (også kat) har et issue med brødkassen.. Der ligger hundeguffer i.. Dem er der altid nogen der har rodet med.. Alle tæpperne på hylden med hundetæppe er hevet ned og trukket ud i kurvene (helt sikkert Magic) og når jeg komme hjem ligger både hunde og katte og sover i kurvene..Og ser meget uskyldige ud.. Møg kræ!

Igår vågnede jeg fordi 2 hunde kom op og slås ude i køkkenet.. Jeg sprang op (skidesmart når min seng står under en bred hylde bang!) og spænede ud..Så snart jeg tændte lyset lå alle i kurvene og sov..Men jeg nåede at se en bevægelse, men aner ikke hvem og hvorfor eller hvad de blev uvenner over..Nu lå de pludselig i en bunke igen :vedikke: Men så kunne jeg ligeså godt stå op

Link til indlæg
Del på andre sites

haha Jeg HÅBER de sover som engle men jeg kan have mine tvivl :-) Missing - sikke kedelige optagelser! Jeg kender en, der gjorde det samme. Vi sad SPÆNDTE og skulle se, hvad de lavede - og der skete ikke en skid i 8 timer... nøj det var gabende!:-)

 

Hugo gider heller ikke rejse sig, når jeg går om morgenen. Og når jeg kommer hjem, så ligger han samme sted... Måske er han uskyldig i det med handskerne:-)

 

PinPoynter: Sådan lige frit efter hukommelse og derfor ca... Selve sammenføringens kritiske dage var 5. Der var han i snor, bundet når jeg skulle hente kaffe og bag gitter/netdør, når jeg gik i bad. Derefter kunne jeg styre slagets gang med stemmen og de indlærte øvelser (sit/dæk) ved synet af en kat. Jeg var inde og kontrabetinge massivt de fem døgn.

 

Da han ikke kunne være alene fik vi samtidig mulighed for at træne gitter og at være i bilen, så det var komprimeret:-)

Det tog ca 3 mdr før Hugo kunne lades alene hjemme, men det var ikke pga kattene jo. Så indtil da var de ikke alene, fordi Hugo hylede og skreg når jeg gik.

 

Han sov de første ca 5 uger bag netdøren i gangen, jeg på en madres og så rykkede jeg gradvis væk og op i seng - igen var det alene hjemme træningen vi arbejdede med der mest. Derefter sov jeg på sofaen i en lille uge mens de gik sammen - og derefter gik jeg op i min seng og de har været sammen siden alene.

 

Mit største problem var slet ikke Hugo - det var min huskat Tip, der angreb Hugo. Så selve Hugo-delen gik faktisk ret kvikt men modindlæring er også et massivt magtfuldt redskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahha Ja Tip er en værre bandit! Faktisk er han en lidt usikker kat, men hunde - dem kan han flytte og det fandt han desværre ud af, da jeg havde min gamle hund, der var bange for katte... Før alvoren gik op for mig, havde katten lært at man kunne stikke en pote hen mod hunden hvergang han sov/lå ned - og det tog en krig at aflære, da Hugo kom. Heldigvis var Hugo ikke flytbar:-)

 

Ja jeg fik jo et chok, da de gamle ejere fortalte om Hugos fortid med katte - han var frygtet i hele kvarteret. Det har vi aldrig set her, og siden har han endda været med på weekender i kattehjem, så nu har han tilsyneladende glemt det med at katte er byttedyr... Jeg tror han bor blandt så mange, at hans hjerne har givet op på den del:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...