millemus Skrevet December 17, 2011 Rapporter Share Skrevet December 17, 2011 Jeg lufter en golden retriever på 1½ år, som ofte er temmelig overgearet. Vi plejer at gå lange ture de dage, jeg lufter ham, og når vi kan komme til det, tager vi på stranden eller i skoven. Men han trænger også til at blive trættet lidt mentalt. Har I nogle gode idéer til øvelser, som han skal bruge hjernen og sanserne til? Jeg smider tit nogle godbidder i græsset, som han skal søge efter. Og han får også lov at lave de øvelser, han kan (sit, dæk, giv pote, gø på kommando, på plads). Men vi trænger til at prøve noget nyt. Han mister hurtigt interessen for pinde og bolde, så det leger vi ikke med ret længe ad gangen - men det kører ham jo også op i et højere gear fremfor at trætte ham... Kom endelig med alle jeres gode forslag til sjove lege/øvelser, så han rigtigt kan få brugt "de små grå" og blive træt på den gode måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Du kan sende mig en mail på [email protected] så kan jeg poste dig nogle generelle fif Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Howsky Snowsky Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 (rettet) Det kan godt være, der er nogen øvelser som specielt trætter hundens hjerne og sanser. Sørger generelt for turen har adspredelse, og bruger naturen meget til det. Holder nogle gange op, hvor vi er stillestående og tager os et overblik. Og i den sidste del af turen stresser vi af. Hvor jeg og hunden gør sådan "nogle hunde ting". Graver et hul, genere og er dumme i hovedet overfor hinanden og videre i den dur. Han er udkørt ved hoveddøren :hmm: Redigeret December 19, 2011 af Howsky Snowsky Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Jeg kan anbefale dig at låne min bog "Sjov på turen med din hund" på biblioteket Sjov på turen med din hund by Irene Liliequist | Rødovre Bibliotek eller købe den. Der er inspiration til ture i forskellige miljøer, aktiviteter for både krop og hjerne og meget andet bl.a. et afsnit med visse øvelser/aktiviteter trin for trin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 ja, jeg tænkte også på Irenes bog eller altså ideerne derfra. Dejlig træt hun man får af sådan nogle godbidstræer, hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
millemus Besvaret December 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 1000 tak for svarene Irene: Nu har jeg reserveret bogen. Glæder mig til at læse den! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret December 19, 2011 Rapporter Share Besvaret December 19, 2011 Elsker den bog. Købte den tidligere på året og bruger den stadigt hvis jeg trænger til inspiration :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts