Gæst Nikka Skrevet December 23, 2011 Rapporter Share Skrevet December 23, 2011 Har fået lidt af et problem med min ellers dejlige basse... Min gravhund er 2år gammel... Han er en rigtig skøn hygge hund, men for 3-4 uger siden begyndte han at tisse og lave aff. Indenfor. Og KUN når jeg er hjemme! Jeg fik for 1 uge siden taget ham i at tisse og fik ham sat på plads og siden har han ikk tisset indenfor... Nu er problemet bare at han rent ud sagt skider indenfor og ved ikk hvorfor og hvad jeg dog skal gøre. Jeg går 3 gode ture med ham om dagen og det har jeg altid gjort, han har fri adgang til have og der er han mange gange om dagen. Når jeg ikke er hjemme så kan han fint holde sig til når jeg kommer hjem fra job (8-9 timer), så forstår ikk hvorfor han er begyndt at lave aff indenfor når jeg er hjemme... Hvad skal jeg dog gøre??? Jeg kan ikk magte at han gør det for forstår det ikke ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret December 23, 2011 Rapporter Share Besvaret December 23, 2011 Ved desværre ikke så meget, men synes ikke du skal "sætte ham på plads" (hvad mener du med det?) for at tisse og skide... Det er vel ikke noget han gør for at genere dig Hvis det var min hund ville jeg nok tage til dyrlægen for at udelukke at der er noget fysisk galt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 23, 2011 Rapporter Share Besvaret December 23, 2011 Min tidligere hund led af pankreatin insufficiens, og han lavede indenfor i de perioder hvor han var dårlig. Jeg ville nok også smutte omkring dr. Dyr for at få tjekket om der skulle være noget galt fysisk. At sætte hunden på plads hjælper nok ikke meget, men læg evt. nogle aviser til ham - bare indtil du får ham undersøgt. Plejer han at sige til når ham skal ud? Er han intakt, og er der masser af tæver i løbetid i området? Det kan nemlig godt svække koncentrationen på gåturene... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nikka Besvaret December 24, 2011 Rapporter Share Besvaret December 24, 2011 Jeg når aldrig at tage ham i gernings øjeblikket, så har ikk haft muligheden for at sætte ham på plads desværre... Undre mig bare hans pludselig ændring... For rent mentalt virker han som han plejer... Er stadig lydig og kærlig... Når vi er ude og gå så laver og tisser han, så forstår ikk hvorfor han pludselig syns han ska lave aff indenfor og når jeg er hjemme...kan jo få dr. Dyr til at undersøge ham for en sikkerheds skyld... Ved bare ikk hvordan jeg skal tackle ham... Han er min første hund så tænker om jeg måske gør noget forkert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret December 24, 2011 Rapporter Share Besvaret December 24, 2011 Jeg når aldrig at tage ham i gernings øjeblikket, så har ikk haft muligheden for at sætte ham på plads desværre... Undre mig bare hans pludselig ændring... For rent mentalt virker han som han plejer... Er stadig lydig og kærlig... Når vi er ude og gå så laver og tisser han, så forstår ikk hvorfor han pludselig syns han ska lave aff indenfor og når jeg er hjemme...kan jo få dr. Dyr til at undersøge ham for en sikkerheds skyld... Ved bare ikk hvordan jeg skal tackle ham... Han er min første hund så tænker om jeg måske gør noget forkert Altså jeg synes det er forkert at sætte ham på plads. Når du siger han både gør det ude som han plejer, men så igen når i er kommet ind, så vil det sige han både laver meget mere lort og tisser meget mere end han normalt gør? Er der fyrværkeri der hvor i bor? Måske er han bange? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 25, 2011 Rapporter Share Besvaret December 25, 2011 En hund, der er voksen og har været renlig, og så begynder at grisse inde, har et problem, kropslig eller pzykisk????. Altså skal årsagen findes og man skal ikke skælde ud, for det gør det kun værre.I sær hvis problemer er noget opstået angst for noget derude. Hvis han har fået en legemlig skavank, kan det jo sagtens være årsagen , selv om du ikke ser noget sygt ved ham.f.eks, hvis han har ondt i f.eks ryggen, kan det jo være svært at krumme ryggen for at ømme sig for afføring???sådan på en gang??? Der er mange muligheder, så Dr dyr burde kigge ham igennem.- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret December 26, 2011 Rapporter Share Besvaret December 26, 2011 Er der mon sket ændringer i dit eller hans liv indenfor det sidste stykke tid? Hunde kan blive urenlige igen hvis de er stressede eller utrygge ved noget. De gør det ofte så ejerne mener at det er en handling i trods, men det afspejler simpelthen at hunden er utryg ved noget eller stresset. Tænk over om der er sket noget der kan gøre ham 'bekymret'? Har du fået nye arbejdstider? En kæreste/blevet single? Er der kommet larmende naboer eller noget helt andet? Hvis der er er det en periode han bare skal igennem. Han gør det vitterligt ikke fordi han vil pisse dig af, men på en måde for at berolige ham selv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst camilla kr Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Du kunne jo også - i sammenhæng med de andre råd, du har fået i denne tråd - begynde lidt "forfra" med at rose hver gang, han laver det, han skal udenfor, ligesom da han i sin tid lærte at være renlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nikka Besvaret December 28, 2011 Rapporter Share Besvaret December 28, 2011 Tak for alle jeres råd der er faktisk sket flere ændringer i vores liv på det sidste... Har ikk tænkt over det før men det ku da godt være at han reagere på dette på en knap så uhensigtmæssig måde... Jeg er begyndt på at lufte ham som da han var hvalp og sku lære at være renlig, men må da helt klart være mere obs om han måske ikk trives helt med ændringerne i vores luv tak igen og godt nytår til jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 28, 2011 Rapporter Share Besvaret December 28, 2011 Ændringer som barnefødsel, skilsmisser, flytning og alt andet, der er tydelige i hverdagen gør hunde forvirrede , utrygge og for nogle hunde nervøse.Så ingen skideballer, du skal bare være der for ham, så han kan se at verden ikke er faldet sammen over ørene på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts