Gæst MadsHilde Skrevet December 27, 2011 Rapporter Share Skrevet December 27, 2011 Jeg fodrer fugle i haven i vores lille æbletræ og det gør jo at der ligger en del fugleekskrementer under træet, er det noget der kan være til skade for min hund hvis den render og snuser der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Hunde kan få orm, men det kan de af så mange ting. Hunde og fugle har eksisteret sammen i mange, mange år, og tror næppe det slutter fordi du fodrer fuglene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MadsHilde Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Ha ha, nej du har nok ret. Ville bare lige være sikker, der er jo ikke noget som dyr i haven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Bliver så plat når jeg er træt - sorry :banan: Bella elsker at rulle sig i fuglelort, men det er umiddelbart det værste. Men mange fugle har orm, så hold øje med hundens gaver vinteren over, og få dr. Dyr til at lave en test for orm efter vinteren, eller hvis vuf i øvrigt viser tegn på noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Rigtig fin idé at tænke på fuglene, har du tænkt på, at du måske også, er ekstra sød ved rotterne? Hvis rotterne kommer og besøger dig og spiser korn der ligger under træet, er det ikke kun orm, du skal tænke på Leptospirose hos hund - Weils syge, Leptospira Icterohaemorrhagiae og Leptospira Canicula - Dyreklinikken Jegstrupvej Vi fodrer (desværre) ikke af samme årsag her, da det tiltrak rotter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Rigtig fin idé at tænke på fuglene, har du tænkt på, at du måske også, er ekstra sød ved rotterne? Hvis rotterne kommer og besøger dig og spiser korn der ligger under træet, er det ikke kun orm, du skal tænke på Leptospirose hos hund - Weils syge, Leptospira Icterohaemorrhagiae og Leptospira Canicula - Dyreklinikken Jegstrupvej Vi fodrer (desværre) ikke af samme årsag her, da det tiltrak rotter Leptospirose bliver hundene vaccineret for i deres almindelige vaccine - intet at frygte dér. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Vi fodrer havens fugle og har aldrig oplevet problemer. Vores hunde æder deres rå kød og ben i haven og der skal nok være en fugl der på et tidspunkt har tabt en klat lige netop der, hvor de smider sig med deres kødben. De drikker også af fuglebadet og heller ikke i den retning har vi oplevet problemer. Mht evt orm, så har vores hunde ikke set en ormekur i 2 år og de stortrives, så heller ikke i den retning har jeg spekulationer - ej heller når de æder af de lorte som får, geder, høns og heste smider bag sig på marken eller vælger at drikke af de vandpytter vi møder på gåturene, hvor diverse fugle helt sikkert har både badet og skidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Min største bekymring ville nu også være om hunden fandt glæde i at rulle sig i skidtet, for fuglelort lugter virkelig grimt! Min ældste tæve havde engang en fantastisk tur på stranden, hvor der boede en stor mågekoloni. Sikke en fest hun havde - og jeg havde pivåbne vinduer hele vejen hjem i bilen, for FØJ hvor hun stank! To gange bad med rigeligt shampoo fjernede ikke engang den skarpe lugt helt. Pyyyh! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Vi fodrer havens fugle og har aldrig oplevet problemer. Vores hunde æder deres rå kød og ben i haven og der skal nok være en fugl der på et tidspunkt har tabt en klat lige netop der, hvor de smider sig med deres kødben. De drikker også af fuglebadet og heller ikke i den retning har vi oplevet problemer. Mht evt orm, så har vores hunde ikke set en ormekur i 2 år og de stortrives, så heller ikke i den retning har jeg spekulationer - ej heller når de æder af de lorte som får, geder, høns og heste smider bag sig på marken eller vælger at drikke af de vandpytter vi møder på gåturene, hvor diverse fugle helt sikkert har både badet og skidt. Jeg er nu heller ikke på nogen måde hys, men Bella (og min tidligere hund) spiser tit lækre ting, fx rester fra Mikkel Ræv's fedtmåltider. Derfor plejer jeg at smutte omkring dyrlægen med en par pøller en gang eller to om året - bare for at være sikker. Er langt mere hys med tanken om fuglelort som hundeparfume Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 28, 2011 Rapporter Share Besvaret December 28, 2011 Jeg er nu heller ikke på nogen måde hys, men Bella (og min tidligere hund) spiser tit lækre ting, fx rester fra Mikkel Ræv's fedtmåltider. Derfor plejer jeg at smutte omkring dyrlægen med en par pøller en gang eller to om året - bare for at være sikker. Er langt mere hys med tanken om fuglelort som hundeparfume Det kan altid anbefales og gerne udtage 'prøver' et par dage i træk, da æggene ikke kommer med i alle lortene og derfor desværre kan give et 'falsk' svar, hvis man kun tager en enkelt prøve. Vores ruller sig ikke i fuglelorte - tror de er immune pga hønsene, der render i haven sammen med hundene, så de syntes vist ikke, at fuglelorte er noget specielt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts