bernerazuro Skrevet December 27, 2011 Rapporter Share Skrevet December 27, 2011 Er der nogle, der ved, hvor jeg kan få fat i nogle kødben fra hest? Havde regnet med Dansk BARF Center i Glostrup, men den ser ud til at være lukket ned og flyttet til Skibby og ikke længere have ben Øv... Om det er en BARF forhandler eller en menneskeslagter er såmend underordnet (bare ikke nævn de store slagterier, hvor man skal købe 25kg minimum-agtigt ). På forhånd tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Jeg ville bare prøve at ringe til en lokal slagtermester? Kruse i Tåstrup måske? Det kan jo være de har lidt kontakter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Tjah, ja, det er nok den vej, man må gå... Har dog lige fundet ud af, at Maxsø har det nogen gange, og at de skulle få lidt efter Nytår :banan: Så det satser jeg på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Nu er det hverken det ene eller andet København, men jeg kender til to hesteslagterier, hvor du kan skaffe kødben. Det er Henrik Hansen slagteri i Vipperød: Henrik Hansen A/S - slagtning af heste Og Nordkød i Hillerød: Slagteriet Nordkd Aps Ellers prøv at google hesteslagterier, for at se om der er noget tættere på København. Det kan som oftest godt betale sig, i forhold til at købe hos barfcentrene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Amager rideskole måske? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Nu er det hverken det ene eller andet København, men jeg kender til to hesteslagterier, hvor du kan skaffe kødben. Det er Henrik Hansen slagteri i Vipperød: Henrik Hansen A/S - slagtning af heste Og Nordkød i Hillerød: Slagteriet Nordkd Aps Ellers prøv at google hesteslagterier, for at se om der er noget tættere på København. Det kan som oftest godt betale sig, i forhold til at købe hos barfcentrene. Ved de store slagterier skal man jo købe enorme mængder ad gangen (har forsøgt, dengang jeg BARF'ede Møffe) og så stort er én hunds forbrug jo desværre ikke Det er derfor jeg søger en slagter, der opkøber fra større slagterier og så sælger det i små portioner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Ved de store slagterier skal man jo købe enorme mængder ad gangen (har forsøgt, dengang jeg BARF'ede Møffe) og så stort er én hunds forbrug jo desværre ikke Det er derfor jeg søger en slagter, der opkøber fra større slagterier og så sælger det i små portioner. Ikke hos ham i Vipperød. Der kan man købe 10 kilo af gangen og et kødben i Berner-størrelse vejer jo snildt et kilo, så det er 10 stk., det er vel ikke så voldsomt? (Medmindre, man har én skuffe fryser i køleskabet, så er det måske lidt svært *G*) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Rikke, du må få nogle med, næste gang Missing og jeg bestiller hos Henrik i Vipperød:-D Det varer dog lidt tid endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Ikke hos ham i Vipperød. Der kan man købe 10 kilo af gangen og et kødben i Berner-størrelse vejer jo snildt et kilo, så det er 10 stk., det er vel ikke så voldsomt? (Medmindre, man har én skuffe fryser i køleskabet, så er det måske lidt svært *G*) Problemet er, at min mor er enevældige hersker over vores frysere og hun er ikke synderligt begejstret ved tanken om, at Møffe igen skal indtage noget af dens plads - hun nyder pænt meget, at han ikke længere bliver BARF'et på det punkt Så jo, 10kg er desværre for meget :-( Rikke, du må få nogle med, næste gang Missing og jeg bestiller hos Henrik i Vipperød:-D Det varer dog lidt tid endnu Oj, det ville da være super! I råber endelig op, så tager jeg gerner 3-5kg! Og betaler selvfølgelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KaoS Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 .. Hvorfor hest .? Er det bedre/sundere end fra en ko heh .? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 .. Hvorfor hest .? Er det bedre/sundere end fra en ko heh .? Nope, det er fordi Møffe har allergi over for, well, something, som vi er ved at prøve at finde ud af hvad er. Derfor skal han pt ikke have okseben, da hans kost er begrænset til nogle få emner.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Problemet er, at min mor er enevældige hersker over vores frysere og hun er ikke synderligt begejstret ved tanken om, at Møffe igen skal indtage noget af dens plads - hun nyder pænt meget, at han ikke længere bliver BARF'et på det punkt Så jo, 10kg er desværre for meget :-( Nej, det kan jeg godt se så Jeg håber at du finder kødben et eller andet sted i en passende mængde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Oj, det ville da være super! I råber endelig op, så tager jeg gerner 3-5kg! Og betaler selvfølgelig Skal nok prøve at huske dig:5up: Missing vil ikke altid have rene hesteben, så der kunne vi jo dele en sæk, os to:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Skal nok prøve at huske dig:5up: Missing vil ikke altid have rene hesteben, så der kunne vi jo dele en sæk, os to:-D Yes, husk mig nu Fik du egentlig nogen sinde prøvet at bestille fra den der vildtslagter? :hmm: Bare nysgerrig, kan huske du overvejede det dengang for laaaang tid siden. Mere hvad Luna sagde til det så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Yes, husk mig nu Fik du egentlig nogen sinde prøvet at bestille fra den der vildtslagter? :hmm: Bare nysgerrig, kan huske du overvejede det dengang for laaaang tid siden. Mere hvad Luna sagde til det så Vi droppede det, for vi havde ikke plads i fryserne:lol: Luna kan du ikke regne med, hun gider ikke rigtig vildtben. Men Buzz fik et par pakker med vildtben, jeg havde liggende. Det er altså små ben, så det ville ikke være meget andet end en tandstikker for Møffe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Vi droppede det, for vi havde ikke plads i fryserne:lol: Luna kan du ikke regne med, hun gider ikke rigtig vildtben. Men Buzz fik et par pakker med vildtben, jeg havde liggende. Det er altså små ben, så det ville ikke være meget andet end en tandstikker for Møffe Hehe, nej, han fik kaninryg juleaften - der var kun knas i det for ham, ikke noget med gnave eller noget - det var bare en god crunchy snak. Der er forresten hele kaniner i Maxsø lige nu, hvis du får mulighed og har interesse (ved ikke hvor ofte du er herinde ad?). Pæne, små kaniner med hvid og sort pels... Skulle pænt flytte dem (av, kommer til at tænke på mine gamle kaniner, når det er) for at få fat i hestekødet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Hehe, nej, han fik kaninryg juleaften - der var kun knas i det for ham, ikke noget med gnave eller noget - det var bare en god crunchy snak. Der er forresten hele kaniner i Maxsø lige nu, hvis du får mulighed og har interesse (ved ikke hvor ofte du er herinde ad?). Pæne, små kaniner med hvid og sort pels... Skulle pænt flytte dem (av, kommer til at tænke på mine gamle kaniner, når det er) for at få fat i hestekødet... Uh, fik du set noget om pris? Jeg ville rigtig gerne have kanin til Luna.. Men det koster en bondegård:???: Jeg er ikke derinde så ofte, men det kan man jo komme:mrgreen: Lige nu må jeg dog ikke.. Min fryser er rimelig proppet:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Uh, fik du set noget om pris? Jeg ville rigtig gerne have kanin til Luna.. Men det koster en bondegård:???: Jeg er ikke derinde så ofte, men det kan man jo komme:mrgreen: Lige nu må jeg dog ikke.. Min fryser er rimelig proppet:lol: Øhm, nej, overvejede slet ikke at tjekke prisen, da jeg slet ikke kan have det ift. mig selv, da jeg har haft to kaniner (og kan alligevel købe en kaninryg til Møffe) Så dem bare og bed ikke videre mærke i det - først da jeg skrev det her i tråden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 27, 2011 Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Øhm, nej, overvejede slet ikke at tjekke prisen, da jeg slet ikke kan have det ift. mig selv, da jeg har haft to kaniner (og kan alligevel købe en kaninryg til Møffe) Så dem bare og bed ikke videre mærke i det - først da jeg skrev det her i tråden Hvor køber du kaninrygge henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2011 Hvor køber du kaninrygge henne? Det var tørret kaninryg, også i Maxsø, hehe. Det er der jeg køber det meste, når vi altså snakker om en fysisk butik. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 28, 2011 Rapporter Share Besvaret December 28, 2011 Fandt lige den her til dig: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/heste/Hesteslagterier.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts