Hop til indhold

Nogen der har positive erfaringer med DAP Spray ?

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg har oplevet både og, kan man sige.

Jeg havde en westie som var rigtig bange for at være alene, der virkede DAP'en rigtig godt på hende :5up: så har jeg haft en DSG som havde en angst for nærmest alt grundet mishandling som hvalp - hende havde den ingen effekt på overhovedet.

Jeg har også prøvet udgave til katte, Feliway, på mine to katte som var blevet bange for min nu ekskæreste (det fandt jeg så ud af bagefter havde en forklaring!!! :evil:) - der satte jeg en Feliway i stikkontakten, og det havde en kanon god effekt på dem! :5up:

Så der er ikke andet for end at prøve - nogen virker det på, andre ikke. Men helt sikkert et forsøg værd. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund ikke bryder sig om at køre bil så ville jeg prøve at træne det væk.

Hvis DAP'en har en virkning er det jo netop et kanon træningsredskab som gør at hunden bliver mere afslappet og derved har nemmere ved at lære at det altså er OK fx at køre bil. DAP'en er jo ingen erstatning for træning, det er kun et midlertidigt redskab som skal hjælpe træningen i gang. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund ikke bryder sig om at køre bil så ville jeg prøve at træne det væk.

Vi har adopteret en hund fra Polen og skal hente den i Horsens ( bor selv i Slagelse ). Den kommer herop med bil og turen tager ca. 17 timer.

Så var det jeg tænkte at det måske kunne være meget godt med Dap`en.

Den har jo trods alt været ude på en lang køretur og skal så med os hjem ( igen en lang køretur og nye mennesker) og bo i et helt nyt miljø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt, at der er forskellige former for stress og at det kan være svært, at få hunden gearet ned igen, når den er oppe i det røde felt, men angst er vel også en stress tilstand ?

angst kan også udløse en stresslignende tilstand, men stress er ikke angst, hvis du forstår, det nytter fx ikke at bruge DAP til en hund som stresser i bilen fodi den har en forventning om at noget skal ske, fx en hund i bilen på træningspladsen, eller en hund som kører helt op ved synet af andre hunde fodi den fx vil lege:)

men er hunden angst og derfor reagerer udfarende så kan det hjælpe:))

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis DAP'en har en virkning er det jo netop et kanon træningsredskab som gør at hunden bliver mere afslappet og derved har nemmere ved at lære at det altså er OK fx at køre bil. DAP'en er jo ingen erstatning for træning, det er kun et midlertidigt redskab som skal hjælpe træningen i gang. :-D

Det er jeg godt klar over :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan få nogle udemærkede piller mod køresyge på apoteket, de er lavet til mennesker, men må også bruges på hunde (de skal så kun have en ½) nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad de hedder, men et godt apotek kan helt sikkert hjælpe dig.

De er til decideret ubehag ved kørsel - altså ikke mod stress og angst, men hvis hunden har tendens til opkast og andet fysisk ubehag er de rigtig gode.

Jeg har testet både zylkene og DAP, og så ingen ændring i adfærd hos hunden.

Redigeret af Vibeke
Manglede skrift
Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar :-D

Vi hentede hunden i Horsens i går og jeg glemte, at spraye i bilen. Havde det ellers med, men det var lidt forvirrende , for vi skulle have en hund til med i bilen, så glemte alt om det.

Men det gik rigtig godt på den lange køretur, selvfølgelig var hundene stressede oven på alt det nye og den anden hund var ovenikøbet blind.

Jeg sprayede ,så da vi kom hjem til de andre hunde, men ved ikke om det havde nogen effekt. Han er selvfølgelig stresset og usikker. Har levet er hårdt liv på internatet i mange år og været vant til at kæmpe for sin plads, så der er lige lidt , der skal arbejdes med, men det skal nok komme, han skal bare have tid til, at finde ud af, at her sker der ham ikke noget.

Han gør engang imellem udfald mod Bella, men Bella vender siden til og kigger væk, gode signaler hun udsender.

Så han skal lige lære, at tøserne ikke udgør nogen trussel mod ham.

Link til indlæg
Del på andre sites