Hop til indhold

Snakker i med hunden(e)?

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg snakkede hund med svigermor i dag. Hendes er ved at være gammel, og hun tror at det lakker mod enden. Hun vil ikke have hund igen, men sagde at det selvfølgelig bliver tomt når Cita er væk, for hun snakker så meget med hende - altså "rigtige" samtaler.

Jeg ævler også med Bella om løst og fast. Nogle gange virker det som om hun forstår - specielt når vi snakker om mad :mrgreen:

Hun kan såmænd også finde på at snakke lidt med - mumle, brumme, pive.

Og jeg må jo give svigermor ret ( én gang skal være den første) i, at hvis ikke-hundeejere overhørte os gå og ævle med hunden, ville de nok ryste lidt på hovedet:-)

Snakker i også med jeres hunde? Og er det "samtaler" eller mere pludren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakkede hund med svigermor i dag. Hendes er ved at være gammel, og hun tror at det lakker mod enden. Hun vil ikke have hund igen, men sagde at det selvfølgelig bliver tomt når Cita er væk, for hun snakker så meget med hende - altså "rigtige" samtaler.

Jeg ævler også med Bella om løst og fast. Nogle gange virker det som om hun forstår - specielt når vi snakker om mad :mrgreen:

Hun kan såmænd også finde på at snakke lidt med - mumle, brumme, pive.

Og jeg må jo give svigermor ret ( én gang skal være den første) i, at hvis ikke-hundeejere overhørte os gå og ævle med hunden, ville de nok ryste lidt på hovedet:-)

Snakker i også med jeres hunde? Og er det "samtaler" eller mere pludren?

Jeg snakker med mine..og de svarer :mrgreen:

og forstår alt :engel:

Din svigermor må da have en ældre hund..og så lave en aftale med opdrætteren om at hvis hun bliver så syg/gammel at hun ikke kan tage vare på den kommer den retur..evt. bliver hos opdrætter (altså ikke blvier videresolgt).. Den aftale har jeg med nogle "ældre" hvalpekøbere.. De kan jo sagtens nå at få mange gode år sammen.. og det burde være en menneskeret at få lov at have et dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Inden jeg fik min egen hund, synes jeg hundeejere som gik og talte med deres hund var ret pinlige:genert: Nu er jeg selv en af dem og er ligefrem stor fortaler for det at snakke med sin hund!

Den opdratter vi fik vores forste hund af, sagde noget jeg aldrig glemmer. Hun sagde, tal med og til din hund - Det er lige meget hvad andre folk taenker. Din hunds hjerne vil udvikle sig af det! Saa det gjorde jeg saa. Hun havde ret! Lidt flov i starten men nu er det jo for vane og foregaar tit paa engelsk da vi jo bor i usa.

Da jeg saa en overgang boede hjemme i DK fortsatte jeg med at snakke engelsk til vores amerikaner hund, selvom vi var i danmark, fordi han jo var vant til det engelske, men de danske medborgere undrede sig en del over det, naar jeg snakkede dansk med dem, for derefter i et split sekund kikke ned paa nemo og fortsaette paa engelsk:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg fik min egen hund, synes jeg hundeejere som gik og talte med deres hund var ret pinlige:genert: Nu er jeg selv en af dem og er ligefrem stor fortaler for det at snakke med sin hund!

Den opdratter vi fik vores forste hund af, sagde noget jeg aldrig glemmer. Hun sagde, tal med og til din hund - Det er lige meget hvad andre folk taenker. Din hunds hjerne vil udvikle sig af det! Saa det gjorde jeg saa. Hun havde ret! Lidt flov i starten men nu er det jo for vane og foregaar tit paa engelsk da vi jo bor i usa.

Da jeg saa en overgang boede hjemme i DK fortsatte jeg med at snakke engelsk til vores amerikaner hund, selvom vi var i danmark, fordi han jo var vant til det engelske, men de danske medborgere undrede sig en del over det, naar jeg snakkede dansk med dem, for derefter i et split sekund kikke ned paa nemo og fortsaette paa engelsk:lol:

Sådan er det også med mig og Dexter! :lol: Jeg kan sagtens have hele samtaler med ham, og han er altid så forstående :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakker med mine..og de svarer :mrgreen:

og forstår alt :engel:

Din svigermor må da have en ældre hund..og så lave en aftale med opdrætteren om at hvis hun bliver så syg/gammel at hun ikke kan tage vare på den kommer den retur..evt. bliver hos opdrætter (altså ikke blvier videresolgt).. Den aftale har jeg med nogle "ældre" hvalpekøbere.. De kan jo sagtens nå at få mange gode år sammen.. og det burde være en menneskeret at få lov at have et dyr

Min svigermor er kun 60, så det er ikke alderen. Derimod mener hun at man under ingen omstændigheder kan overlade sin hund til andre, og at man derfor er meget bundet af en hund.

Hun og svigerfar har ikke været på ferie siden de fik Cita!!! Helt gak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja herhjemme blir der også snakket med hunden, det er alt fra når jeg går og tænker højt, eller når svenskeren ikke gider høre efter, så har jeg altid hunden :D

Er også begyndt at småsnakke lidt til ham når vi går tur, det syntes jeg dog er en smule grænseoverskridende stadig :o især nu når vi bor på Amager, så møder man pænt mange mennesker på en gåtur :P

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at bøffen syntes at det er yderst hyggeligt når vi sådan konverserer.... Ellers syntes han jeg er dybt mærkelig :confused: opmærksom er han da når det sker :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

Når jeg går tur med Arnold snakker jeg hele tiden til ham: "ja, nej, den her vej, ikke nu, kom så!", alt sådan noget :) bliver meget bevidst om det når der går folk forbi og de måske tror jeg taler til dem :P

Hjemme spørger jeg om det er ham der har glemt at lukke døren/slukke lyset etc. :)

Snakker også med ham om verdenssituationen når han stirrer på mig i sofaen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakker med alle dyr, jeg møder.. :mrgreen: Bare almindelig hverdagssnak dog.. De dybe samtaler gemmer jeg til nogen, der kan svare :-D Men synes da det er hyggeligt og meget naturligt at gå og snakke med dyrene i hverdagen..

Kan dog godt tage mig selv i halvvejs at forvente et svar.. Altså, jeg ved jo godt, at dyret ikke kan svare, men jeg kan alligevel godt finde på at sige "hva?" efter en sætning, når jeg så alligevel ikke får et svar..

"Lucky, skal du have mad? Hva?"

Totalt skørt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Snakker meget med Hundene, både små snak, a la -Nåh hvor er i nogle dygtige hunde, i ser trætte ud, skal vi ind og putte i sofaen...:genert:

Også dybere samtaler om verden og tilværelsen, tror de forstår mig, bilder jeg mig hvertfald ind at de kan:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vores hunde forstår langt mere end vi aner og nogensinde kommer til at forstå.

Jeg snakker ikke til Teitur som jeg snakker til andre mennesker. Jeg snakker mere noget ala " nårh hunnimusen er du træt" eller " ja det er også træls du ikke må det og det " eller " kom op til mor så kan vi putte, hvor er bamse ? " Jeg snakker meget til ham men i et andet toneleje og et andet " sprog" om man så kan sige, end jeg snakker til andre mennesker. Jeg gentager nok også mange ting til ham i løbet af en dag. Men jeg føler også han forstå mange af de ting jeg siger. Nogle ville jo mene det er noget vi bilder os ind, men det tror jeg altså ikke det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortæller Munin alt .. Og hun er døv haha .. Hun snakker og larmer nu også en heeeel del selv

HA HA HA :D det er sødt.

Men jeg taler nu også med Dupond. Min kæreste syntes, jeg er lidt små-skør. Men Dupond forstår mere, end hvad "ham den lange" lige tror.

Når vi går en tur er det meget "Skal vi den her vej" "Nej du skal ikke ned og skræmme hønsene" "Gå pænt ellers står vi her hele dagen" "Skal vi hente Rosa til leg"

Derhjemme taler jeg bare løs med ham, når jeg går rundt og rydder op eller vasker tøj. Det er meget lettere at føre en samtale med en, der ikke siger en imod, men giver en ret hver gang han får en kiks!!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella lægger også ører til meget. Men hun forstår også meget!

Når vi skal på tur, spørger jeg nogle gange om vi skal over og hilse på Sif - så går vi nemlig en anden vej. Og hun trækker selv i den rigtige retning.

Eller hvis jeg siger at Cleo (legekammerat) eller moster (min veninde) kommer, står hun ved døren og venter på dem.

Nu har jeg fx lige forklaret hende at hun skal til dyrlæge i morgen, og hvad der skal ske derude. Hun kiggede meget intenst imens jeg forklarede, og gik så hen til slikskuffen og bad om en godbid - det er vel rimeligt nok når hun skal faste fra middag :-)

Når vi går tur inde i byen fører vi lange samtaler, og har erkendt at jeg er den skøre hundedame. Folk må tænke hvad de vil, bare min hund er glad og har det godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vokset op med bulldogs og den parole at en bulldog taler man til rette og konfererer med. Så som hysterisk teenager var min franske bulldog udsat for mange lange betroelser, haha.

Min egen bulldog taler jeg meget til hver dag, i starten "forstod" han det ikke og reagerede ikke. Tror ikke den tidligere ejer forstod hunde overhovedet.

Men nu får jeg øjenkontakt med ham, og indimellem tror jeg faktisk han forstår hensigten. Altså ikke betydningen, men eks. hvis jeg vil berolige ham eller hvis han gøer og jeg spørger om der er nogen.

Deciderede "samtaler" har vi ikke om dybe emner. Men sådan lidt hyggesnak, og altid i en blid tone.

Min kæreste forstod det vitterligt ikke i starten og synes vist det var lidt sært. Men efterhånden taler han selv til hunden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakker tit med Rasmus. Det gør min mand også..:genert:

Vi havde en periode hvor min mand gik sygemeldt med stress, der snakkede jeg rigtigt meget med Rasmus, for min mand var meget fraværede i starten af den periode..:cry:

Jeg fortæller også Rasmus hemmeligheder...:slem:.. Det er rart, for jeg ved at han siger dem ikke videre..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har i langtid gået og snakket med hinne og det er bare plader i nogle høje tonelejer.

men det er stoppet nu fordi jeg har en ide om at det virker som ros og jeg tror at det har den betydning at hun

ikke tar det for noget mer fordi det siger han jo altid og så kan jeg ikke rose hinne med ord.

så jeg prøver at lave noget med hinne istet for det her tomgangs roseri.

jeg ved selvfølig ikke om det forholler sig sånden men det prøver jeg lige den her uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook og jeg har aftale. :5up: Jeg snakker og han ser ud som om han forstår hvad jeg siger :klap:

Jeg pludder løs. Chinook får rigtig mange ting at vide og jeg bilder mig selv ind at han forstår hvad jeg siger - selvom jeg godt ved at sådan forholder det sig ikke :mrgreen: Og det er både indenfor og udenfor. Jeg har ikke selv lagt mærke til det, men jeg får nok mange undrende blikke :genert:

Jeg synes det skaber en form for dybere kontant mellem Chinook og jeg og har egentlig ikke tænkt over om det har nogen betydning i træning eller opdragelse. Jeg synes bare det er hyggeligt at snakke med hundi.

Min kæreste er også begyndt at snakke med Chinook, selvom han godt nok så underlig ud den første lange tid, vi havde Chinook, når jeg bare ævlede løs :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Uha ja...

Jeg hyggesnakker meget med hundene.

Ikke om noget specielt, bare sådan lidt hvad der nu lige falder mig ind - Jeg går tit og tænker højt når jeg er alene med dem.

De lader til at synes det er hyggeligt og de får jo opmærksomhed, som de ikke ville have fået hvis jeg nu bare gik rundt tænkte for mig selv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt til hundene så længe at det er blevet en vane at gøre det. Thailo kan ikke høre noget og allgevel pludrer jeg lystigt med ham om alle de svære valg man står overfor i hverdagen og alle de ting man skal huske. Dog kan det være lidt pinligt når jeg glemmer at han ikke er med,.. og jeg stadig deler mine tanker med ham, f.eks. i Brugsen. Folk skulle lige vide at jeg ikke snakker med mig selv (hvilket jo er mærkværdigt nok i sig selv) men med en hund der slet ikke er der. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites