Hop til indhold

Snakker i med hunden(e)?

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Ved ikke hvor meget jeg snakker med dem...men snakker ofte til dem...tror ikke de fatter en meter, men de ved det er henvendt til dem og det er tydeligt at de glædes ved det...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt til hundene så længe at det er blevet en vane at gøre det. Thailo kan ikke høre noget og allgevel pludrer jeg lystigt med ham om alle de svære valg man står overfor i hverdagen og alle de ting man skal huske. Dog kan det være lidt pinligt når jeg glemmer at han ikke er med,.. og jeg stadig deler mine tanker med ham, f.eks. i Brugsen. Folk skulle lige vide at jeg ikke snakker med mig selv (hvilket jo er mærkværdigt nok i sig selv) men med en hund der slet ikke er der. :lol:

Åhhh, klasse!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt til hundene så længe at det er blevet en vane at gøre det. Thailo kan ikke høre noget og allgevel pludrer jeg lystigt med ham om alle de svære valg man står overfor i hverdagen og alle de ting man skal huske. Dog kan det være lidt pinligt når jeg glemmer at han ikke er med,.. og jeg stadig deler mine tanker med ham, f.eks. i Brugsen. Folk skulle lige vide at jeg ikke snakker med mig selv (hvilket jo er mærkværdigt nok i sig selv) men med en hund der slet ikke er der. :lol:
:sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg snakker, synger, læser højt og pludrer rigtig meget. Jeg har hørt, at hunde kan forstå omkring 150 ord. Men mine kan da forstå MANGE flere - de har jo været vant til spansk, men de kan da meget bedre lide dansk, her er alt jo luksus og alle er søde ved dem :lun:.

Charlie brokker sig ligefrem, hvis jeg sidder vildt koncentreret om noget ved computeren og så ikke snakker til ham. Så kommer han med klage-lyde, sådan "aaawwiiihhhawwiiiihhh" :-D. Så vi snakker om alt muligt, og de er altid helt fjollede, hvis jeg siger "skal man have et tyggeben at hygge med?" eller i den dur. Det forstår de ekstrameget, haha.

Når vi er ude at gå tur, snakker jeg også meget til dem - om hvad vi ser, roser når de tisser og pøller og hilser glade på andre hunde og sådan. Og er vi ude på den sene aftentur og der er en kat, så skal jeg bare sige "hov, se, er det ikke en mittetat, Charlie?" - så glemmer han alt om snusen i jorden, kigger sig vildt omkring med ørerne helt oppe, og så er der ellers fart på, mens den uheldige, fremmede kat nydeligt bliver hyrdet op på nærmeste plankeværk. Med mindre, det er en tough misser, som ikke gider noget pjat og skyder ryg af ham, så bakker han pænt tilbage og lader den være, han skal ikke have noget klinket. Men ordet "mittetat", DET kender han godt nok, haha, han bliver prompte helt vild.

Vapserne eeeelsker også, når jeg synger muntert for dem - hvilket også af og til sker på turene. Jeg er såmænd ligeglad med, om folk synes, jeg er tosset, vi generer ikke nogen og hundene er glade. Vi gør meget i at digte tekster om dem på f.eks. Disney-sange og børnesange, fnis. Sådan a la "Jeg går og hedder Charlie, hvad hedder du, min mor hun kalder mig en mus, jeg elsker frikadeller, og min søde Buster-bror, jeg bor lige herhenne, vil du med og ha´ en lur!" Eller nowet ... :mrgreen:

Synger jeg med guitaren derhjemme, så kommer katten også og lægger sig op ad mig i sofaen, det er hun helt fjollet med.

Og ja, jeg læser også højt af og til, fordi de godt kan lide at lytte til min stemme i roligt leje. Vi læser Poul Thomsens bøger, Peter Plys, Lassie og sådan noget. Så ligger de der saligt op ad mig og engang imellem kommer der et lille tilfredst suk. Og så snakker vi om bogen - "Nåårh, det var vel nok godt, at Poul alligevel ikke ville sælge Farbror til Kina, bare fordi han havde været uartig, hvad? Jaaaaa ... DET kunne mor heller aldrig finde på, nuiiiijjj, I er så søde blablabla". I know, men vi hygger os. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg har netop snakket aftensmad med Bella. Og har opdaget at ordet "frikadeller" gør hende meget begejstret:banan:

Som en sidebemærkning kan jeg nævne at figuranten skal sige "mis-mis" for at få hende til at gø når vi træner rundering:-D

Haha, ja ord for menneskemad er også et hit her. Det bedste, jeg kan sige, det er "dyreryg", fnis. For Charlie er ordet "mormor" vist også lig med luksusmad. Siger jeg "skal vi over til mormor?" så bliver han heeeeelt fjollet og slikker sig om munden. Han er mere end klar over, at mormor, hun har altid steg og flødegodt og andet lækkert. :mrgreen:

Det samme sker, når vi skal ud til min gode ven John. Så siger jeg "skal vi ud til onkel John?" og det skal jeg ikke sige før morgenmaden, for så interesserer den overhovedet ikke Charlie. Pffff, hvorfor dog spise sig mæt i hundemad, når man ude hos onkel John kan charme sig til at få culottesteg, bearnaise og leverpostej i maden? Når vi er der eller hos min mor, så KAN Charlie simpelthen ikke spise ren hundemad. Der skal noget i, man ved godt, at ude, der er der festmad - og han vil ikke snydes. Buster er ved at komme efter det princip også. Jaja, de er forkælede og spolerede, de to. Men så længe de har en nydelig vægt og er sunde og raske, så gør det jo ingenting. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Joey-Salome, du er nøjagtig lige så gal som mig:banan:

Bella ELSKER når jeg synger for hende. Specielt når jeg ikke kan teksten, men bare digter noget hvor "Bella" indgår:mrgreen:

Hvem har brug for X Factor når man har hund?:klap:

Hehehe :kys: - ja, vi tosser må holde sammen. Jamen, når man nu render rundt der i sin labre pels og VED, at man er verdens lækreste og mest elskede, så vil man da også hellere høre en sang om sig selv end om nogle mennesker eller dyr, man ikke kender. Det er jo logisk.

Charlie og Bowie er også glade for vores kat-hund udgave af Kaj og Andreas duet. :mrgreen: Og Buster ... jamen, han render bare rundt med et konstant forundret og lykkeligt smilefjæs over at have fået sådan en fjollet mor, som aldrig bliver træt af at nutte og hygge om ham og hans søskende. Det havde man vist ikke lige regnet med, når man nu havde fået lov at vente i fire lange år på internat på at få en familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

juhu, jeg taler meget med halfdan, ikke de store udredninger bare alt muligt dillerdaller ala hvad så fister løgsovs, skulle vi aldrig ud og få os noget morgenmad, og bumbum, og har du hørt, at onkel mads kommer senere, og skal vi lige se, hvad der er i tv. den slags.

og så siger jeg ret mange grimme ting til ham :oops: skal SÅ meget øve mig i at lade være, til når vi får menneskebarn. hej halfdan, din røvhund. du er lavet af lort, konstrueret af lort, ikk'? din lille pestbyld, mor elsker dig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ih ja :oops: Og må ofte tage mig i det når jeg er ude på tur.

Hvis jeg synes at jeg lige fandt på et herre godt svar til det jeg sagde, så svarer jeg mig selv på Chinos vegne :oops:

Hehe - mht. til at svare, så oversætter jeg ofte også Charlie og Busters tanker til ord - især når mine venner eller familie er der. Jeg kan jo SE, hvad de vil sige, så så siger jeg det. Med hundestemme. Og det ville jo være synd, hvis folk ikke fik de mange kloge ting, de har at sige, at vide - bare fordi de ikke kan forstå hundenes sprog lige så godt som mig, fnis. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites