Gæst Jeanet Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Hej Nogen her som ved hvad det koster at få testet hvornår en tæve er parringsmoden, hvis man nu ikke lige er i nærheden af hannen. Har prøvet at ringe til vores dyrlæge men der er optaget hele tiden, og min toldmodighed er ikke så stor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2012 Har fået fat i dr. dyr, så I kan se bort fra mit indlæg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Januar 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2012 Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Så vidt jeg har kunne læse mig til, så er denne tæve i tip top kvalitet og bør kunne bidrage positivt til racen. A-hofter, 0-albuer, fint index, kun A og 0 tre generationer tilbage, ingen øjesygdomme, bestået en brugsprøve og en apporteringsprøve. Hvis nu man skal sukke af folk der formaster sig til at sætte et kuld hvalpe i verden, så kan jeg meget nemt komme i tanke om andre der fortjener mere hovedrysten end denne bruger... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. bliver da lidt stødt over den bemærkning. Hvad jeg gør hjemme ved mig selv er vist min egen sag og ikke din. Du kender ikke mig og min hund eller for den sags skyld mine forudsætninger for at avle på min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. Jeg synes altså du går lidt over stregen her... Det er et totalt irrelevant indlæg som slet ikke holder sig til emnet! Jeanet: Fandt du ud af hvad det kostede? Jeg overvejer nemlig selv at progesteron teste når Willa skal parres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Hopsa skrev: Så vidt jeg har kunne læse mig til, så er denne tæve i tip top kvalitet og bør kunne bidrage positivt til racen.A-hofter, 0-albuer, fint index, kun A og 0 tre generationer tilbage, ingen øjesygdomme, bestået en brugsprøve og en apporteringsprøve. Hvis nu man skal sukke af folk der formaster sig til at sætte et kuld hvalpe i verden, så kan jeg meget nemt komme i tanke om andre der fortjener mere hovedrysten end denne bruger... Helt enig. Og hvis min lille labrador-pige udvikler sig lige så fint, overvejer jeg også et kuld på hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. He he, din tankegang er lidt sjov. Skal jeg læse det sådan, at du synes vi skal købe ringere genbrugshund af tvivlsom avl og lade være med at opdrætte sunde og fornuftige hunde :hmm: Gad vide hvilke avlere vi så støtter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Stjernetosse skrev: Jeg synes altså du går lidt over stregen her... Det er et totalt irrelevant indlæg som slet ikke holder sig til emnet! Jeanet: Fandt du ud af hvad det kostede? Jeg overvejer nemlig selv at progesteron teste når Willa skal parres. Ja, det kostede 1315,- for en blodprøve og et skrab (inkl. konsultation). Vel og mærke for en enkelt prøve. Det er jo muligt at der skal tages flere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Jeanet skrev: Ja, det kostede 1315,- for en blodprøve og et skrab (inkl. konsultation). Vel og mærke for en enkelt prøve. Det er jo muligt at der skal tages flere. jeg gav 550 kr pr prøve, men det er jo også et par år siden:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. Vi er tilfældigvis en hel del som er glade for den race og jo der er et marked for labradorhvalpe af god avl! Må man så kun avle på sjældne racer eller skal alle hunde for fremtiden importeres fra Spanien? Jeanet held og lykke med projektet, jeg håber vi må se hvalpebilleder når den tid kommer :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Beklager mit indlæg, er det en tiptop sund hund og er der aftagere til hvalpene, synes jeg selvfølgelig det er en fin ide at lave hvalpe. Der er bare så mange herinde, som lige laver et hurtigt indlæg om planlagt avl, så jeg var lidt farvet af de mange tråde med det. Sorry. Og nej, jeg synes ikke, man skal købe hunde af dårlig avl. Jeg synes bare avl skal begrænses netop til kun sunde hunde, hvor der på forhånd er aftagere til hvalpene. Så man ikke er med til at lave flere hvalpe end der er købere til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Beklager mit indlæg, er det en tiptop sund hund og er der aftagere til hvalpene, synes jeg selvfølgelig det er en fin ide at lave hvalpe. Der er bare så mange herinde, som lige laver et hurtigt indlæg om planlagt avl, så jeg var lidt farvet af de mange tråde med det. Sorry. Og nej, jeg synes ikke, man skal købe hunde af dårlig avl. Jeg synes bare avl skal begrænses netop til kun sunde hunde, hvor der på forhånd er aftagere til hvalpene. Så man ikke er med til at lave flere hvalpe end der er købere til. Derfor tjekkede jeg denne brugers tidligere tråde, fandt at hun tidligere har haft en hund med tavle i et jagtforbund som måtte aflives grundet ledmus i albuen, og at denne bruger siden har indkøbt denne hund som nævnes med stamtavlenavn og var derfor lige til at tjekke op på Du har jo truffet dit valg om at redde spanske hunde, velvidende at du ville kunne gøre gavn på andre måder "der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors" - de danske hunde har så ikke din interesse og det er jo altså din private sag at du hellere importere hunde og derfor bidrager til det samlede antal hunde i Danmark. Andre har truffet anderledes valg, nogle har som denne bruger en enkelt tæve som de har sørget for at udvælge med omhu for siden at gennemtjekke hendes helbred og tilmed prioriterer at hunden skal indeholde racens oprindelige kvaliteter, fremfor at stå overvægtig i en udstillingsring. Jeg vil i langt højere grad foretrække denne form for opdræt frem for storproducenterne der osse findes i DKK som massivt kører hvalpe gennem systemet, med kuld hver måned, blot fordi de har kastet sig over en "lille" race der deraf er god afsætning i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Jeanet skrev: Ja, det kostede 1315,- for en blodprøve og et skrab (inkl. konsultation). Vel og mærke for en enkelt prøve. Det er jo muligt at der skal tages flere. Det lyder sgi lidt dyrt.. Mener at man gir 800 for første progestaronmåling hos Engelhardt og 600 for efterfølgende.. Skrab holder jeg mig fra, da vi har haft 2 tæver til parring, som dyrlægen har sagt god for, og Cody sagde "niks, søster.. Kom igen om nogle dage" Progestaronmålinger er han hoppet direkte på, og wham bang bingelang.. Og jeg vil anbefale dig at overveje herpesvaccine.. Har hørt om rigtig mange labber, der er gået tomme, eller alle hvalpene er døde inden for det sidste år Må man spørge, hvem hun skal parres med? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Joey-Salome skrev: Suk. Al den avl. Og så af en labrador, selvom der er sååååå mange af dem i forvejen på annonceportalerne. Gid folk dog ville begrænse det lidt, så længe der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors. Og udenfor DK er en kæmpe verden med millioner af hunde uden hjem også. Suk. Suk. Suk. Nu er vi jo nogle, der ejer labber der kan bidrage med lidt godt til avlen.. Inkl. min egen Tjek lige baggrundsviden, inden du en anden gang poster sådan en usmagelig kommentar Vi med seriøs interesse i en race, kan jo ikke stå inde for uønskede hvalpe uden tavle eller ukendt herkomst.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanet Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Lab-lover skrev: Det lyder sgi lidt dyrt.. Mener at man gir 800 for første progestaronmåling hos Engelhardt og 600 for efterfølgende.. Skrab holder jeg mig fra, da vi har haft 2 tæver til parring, som dyrlægen har sagt god for, og Cody sagde "niks, søster.. Kom igen om nogle dage" Progestaronmålinger er han hoppet direkte på, og wham bang bingelang.. Og jeg vil anbefale dig at overveje herpesvaccine.. Har hørt om rigtig mange labber, der er gået tomme, eller alle hvalpene er døde inden for det sidste år Må man spørge, hvem hun skal parres med? Mon ikke det er fordi min dyrlæge smider en konsultation oveni, måske min egen lille lokale dyrlæge kan gøre det billigere, ham bruger vi ellers kun til vacciner. Ja jeg har læst en del om det med herpes, jeg tror heller ikke vi tør anden end at få hende vaccineret imod det. Hun skal parres med Rykinds Lipton når hun altså kommer i løb, men jeg syntes bestemt hun er begyndt at hæve. Men det må gerne vente lidt, for vi mangler lige et sidste kursus for at kunne ansøge om kennelnavn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Jeanet skrev: Mon ikke det er fordi min dyrlæge smider en konsultation oveni, måske min egen lille lokale dyrlæge kan gøre det billigere, ham bruger vi ellers kun til vacciner. Ja jeg har læst en del om det med herpes, jeg tror heller ikke vi tør anden end at få hende vaccineret imod det. Hun skal parres med Rykinds Lipton når hun altså kommer i løb, men jeg syntes bestemt hun er begyndt at hæve. Men det må gerne vente lidt, for vi mangler lige et sidste kursus for at kunne ansøge om kennelnavn De skal ha det rigtige udstyr til at måle blodet.. Men google det lidt.. Der må være nogle i nærheden, der kan gøre det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Jeanet skrev: Ja, det kostede 1315,- for en blodprøve og et skrab (inkl. konsultation). Vel og mærke for en enkelt prøve. Det er jo muligt at der skal tages flere. Hold nu magle det var dyrt.... Det er over dobbelt så meget som jeg giver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Husker ikke min pris, men nok ala 750 kr -900 kr hos Birgitte Schjødt i Lille Skendsved. Og ja, hun ringede selv til hanhundeejeren og meddelte at nu kom vi akut. Husker ikke om hun fik herbes vaccinaion også den dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Hopsa skrev: Derfor tjekkede jeg denne brugers tidligere tråde, fandt at hun tidligere har haft en hund med tavle i et jagtforbund som måtte aflives grundet ledmus i albuen, og at denne bruger siden har indkøbt denne hund som nævnes med stamtavlenavn og var derfor lige til at tjekke op på Du har jo truffet dit valg om at redde spanske hunde, velvidende at du ville kunne gøre gavn på andre måder "der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors" - de danske hunde har så ikke din interesse og det er jo altså din private sag at du hellere importere hunde og derfor bidrager til det samlede antal hunde i Danmark. Andre har truffet anderledes valg, nogle har som denne bruger en enkelt tæve som de har sørget for at udvælge med omhu for siden at gennemtjekke hendes helbred og tilmed prioriterer at hunden skal indeholde racens oprindelige kvaliteter, fremfor at stå overvægtig i en udstillingsring. Jeg vil i langt højere grad foretrække denne form for opdræt frem for storproducenterne der osse findes i DKK som massivt kører hvalpe gennem systemet, med kuld hver måned, blot fordi de har kastet sig over en "lille" race der deraf er god afsætning i. Øh, Excuse me. Mine forældre har lige - fordi JEG fandt den - fået en hund fra et dansk internat, som faktisk havde stået til aflivning. Og jeg støtter de danske dyrevelfærdsorganisationer økonomisk. OG jeg kiggede først på de danske internater, dengang jeg skulle have hund, fordi jeg gerne vil hjælpe herhjemme først. Der var ikke en hund, der passede til mig, på det tidspunkt var der kun labradors og amstaffs faktisk, og da jeg kiggede omplaceringshunde herhjemme var der på det tidspunkt heller ikke lige hunden for mig. Derfor kom jeg uden for Danmark. Hvor jeg så har lært en masse om hvor ekstreme forhold, hunde lever under, meget værre end i DK, og det vil jeg OGSÅ gerne være med til at afhjælpe, derfor har jeg adopteret først én, nu to fra Spanien. Du skal EDDERMAME ikke skyde mig i skoene at jeg hverken er med til at skabe problemer med for mange hunde i Danmark ELLER at de danske hunde ikke har min interesse. Så bliver jeg rasende, for det er lodret løgn. Det der indlæg, det kan du godt sige undskyld for. Og jer, der har trykket "like" til Hopsas indlæg, I jhar trykket like til at en bruger skyder en anden bruger en masse negativt lort i skoene ... charmerende, det må man sige. Jeg har sagt undskyld for, at jeg var for hurtig på aftrækkeren i forhold til TS - OG jeg har forklaret hvorfor. Og at jeg da selvfølgelig så bakker op om TS´ avl. Hvad du, Hopsa, så skal komme efterfølgende og svine mig til for og finde på løgn om hvordan jeg ser på hunde i DK - det fatter jeg ikke. Det var dog nederen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Skal jeg irettesættes af dig og afkræves en undskyldning for noget du føler og tolker? Det er alligevel en frisk indstilling når du samtidig beskylder mig for at lyve. Du har tidligere givet udtryk for dine standpunkter og holdninger gennem ganske kraftige udtryk. Du har selv udtalt "Og derudover, så vil jeg faktisk helst heller ikke støtte dansk omplacering". Jeg kan kun anbefale dig at læse mit indlæg igen, det indeholder hverken løgn eller beskyldninger, jeg forholder mig til det du selv generelt har givet udtryk for og skriver endda at det jo altså er din private sag hvor du har lyst til at gøre en indsats. Lisså vel som det er din sag om du vil støtte gadehunde fra det ene eller andet land, om du vil støtte gennemtænkt og seriøst FCI-opdræt, om du vil sætte dig ned og skrige ind i skærmen, så er det Jeanet's sag at hun har valgt at inkludere sin tæve i opdrættet af en race der står hendes hjerte nært. Hun har valgt at gøre dette på en måde som jeg personligt har svært ved at have noget i mod. Hvorfor tager du dog sådan på vej? Når man på et forum vælger at give udtryk for sine holdninger, så vil man som oftest modtage respons på disse. Gensidig respons giver dialog og er det ikke i bund og grund det der ligger til grund for et debatforum? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Og så tager du mine ord ud af en lang kontekst ovenfor. Så de passer på hvad du mener. Det siger mere om dig, at du gør sådan. Jeg har aldrig sagt, at det for mig aldrig kommer på tale med en dansk omplaceringshund, faktisk sagde jeg i det indlæg også, at jeg da godt kunne finde på at tage en omplaceringshund herhjemmefra, hvis den rigtige hund lige stod der på et tidspunkt hvor jeg kunne have en til. Og jeg forklarede, hvorfor jeg sagde "HELST". Men jaja, du prøver at "vinde" ved at skyde mig ting i skoene og tage mine ord ud af kontekst. Gider ikke diskutere det her med dig, Hopsa, sådan som du "diskuterer". Du gider ikke sige undskyld, selvom du i denne tråd siger til mig, og jeg citerer: "Du har jo truffet dit valg om at redde spanske hunde, velvidende at du ville kunne gøre gavn på andre måder "der aflives tusindvis af uønskede hvalpe herhjemme hvert år, typisk af større og meget udbredte racer som labradors" - de danske hunde har så ikke din interesse og det er jo altså din private sag at du hellere importere hunde og derfor bidrager til det samlede antal hunde i Danmark." Det der du siger er alt sammen fucking lodret løgn - og det er at skyde mig nogle rigtig lede ting i skoene, og det gør mig pissesur, for INGEN skal sige sådan om mig, så får de svar på tiltale, til de trækker deres løgn og lort i dem igen. Så kan du mene hvad du vil om min "kraftige" udtryk. Jeg render ikke rundt og lyver og siger til folk at de gør ting, som de ikke gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Januar 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2012 Jamen herreste gud, jeg skal hjertens gerne inddrage din fulde sætning - men ved at skrive "ud over det" læser jeg det øvrige som at den holdning har du grundlæggende any ways.. "Jeg ville gerne have en voksen, mindre hund. Der var heller ikke en voksen mindre hund, som lige passede til mig til omplacering - der var kun terriere, og mit temperament er ikke lige terrier-minded. Og derudover, så vil jeg faktisk helst heller ikke støtte dansk omplacering - jo lettere, det er for folk at komme af med hunde, de af en eller anden grund skal omplacere, jo flere herhjemme vil så muligvis også anskaffe sig en hund uden at gennemtænke det - "man kan jo altid finde et andet hjem til den, hvis det ikke lige går"." Og nej, du kan da være sikker på jeg ikke vil undskylde, hvad skulle jeg dog undskylde for? At du føler dig ramt, at jeg uforvaret har gjort dig pissesur? Der er da intet kriminelt i at vælge hvor man vil gøre en forskel, men nu er det altså bare sådan at der ved tilvalg osse er fravalg. Du opfordrer et menneske til at fravælge eget opdræt fordi der her hjemme aflives tusindvis af uønskede hvalpe. Samtidig har du jo altså selv fravalgt at hjælpe nogle af disse hvalpe, fordi din prioritet har været at hjælpe et par spanske hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Januar 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2012 (Gad vide hvorfor ingen andre brugere har behov for løftede pegefingre over sprogbruget her i tråden, når man har så travlt med det andre steder over for andre brugere... :hmm:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts