Hop til indhold

fedt.

martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg skal til at gå i gang med at give fedt da jeg har fånet ud af at de får for lidt !!!

Pga. Pælsen/skæl.

hvis der er 20-30% ben i og ca 20% fedt i, hvordan kan jeg så regne ud hvor meget jeg skal give extre ?

de andre produkter ligger på 20-30% ben og 10% fedt

min han får 800g

den ene tæve foår 550g

den nade tæve får 800g

jeg vil gerne op på 25% fedt

jeg er ikke så god til at regne det ud ! der er jeg lidt dum hvad det angår !!!

skal jeg trægge 20% ben og de 20 % fedt og ligge dem sammen og så tage 5 % mere så har det de skal have mere i fedt ?

eller hvordan gør jeg Hjælp !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Afghanske mynder har ofte brug for extra fedt. Jeg kikker mere paa deres fordojelse og alm. tilstand end noje skemaer. Da jeg ikke synes skemaerne passer til individet overhovedet ud fra vaegten alene. Derfor synes jeg bedre om at starte i det smaa med en skefuld, og tilsaette mere eller mindre efter deres individuelle behov og dette vil jeg saa anbefale dig istedet.

Min cocker fik hot spots efter skemalagt dosering efter vaegt med tilskudsolie. Saa nu faar han kun det halve eller kvarte af den anbefalede dosering.

Tio faar slet ikke saa meget fedt (trods han er dobbelt saa stor) som min hun mynde, fordi hans fordojelse ikke magter det (tynd mave). Hun kan derimod nemt aede en hel bakke smor uden det ses paa afforelsen (og vaegten) og hendes pels er skinnende blank og smidig.

Jeg giver baade andefedt, kyllingefedtafdryppelser og fiskeolie. 2-3 spsk 1-3 gange om ugen i perioder. Alt efter hvad vi har i huset og deres tilstand. De faar en hel bakke smoer naar gemalen har glemt det ude paa kokken bordet (det sker regelmaessigt hver 2 -3 uge:5up:).

Link til indlæg
Del på andre sites