Hop til indhold

Plejefamilie til dejlige Oliver søges !!

Gæst Fritte
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Jeg har et lille problem som jeg håber at i kan hjælpe mig med at løse .

Jeg er blevet optaget på en skole i England og skal over og studere dans og er selvfølgelig enormt glad for det . :-)

Der er det lille men , at jeg ikke må tage Oliver med til England før han er blevet vaccineret mod rabies . Dette tager 7 måneder , fra d. 1 september hvor jeg har bestilt tid til den første vaccination. Skolen starter i oktober ..

Jeg aner ikke mine levende råd . Jeg har indset at jeg bliver nød til at finde en (plejefamilie?) der kan tage sig kærlig af Oliver (og omvendt :roll:) i det ca. halve år der går , før jeg kan få ham over til mig.

Oliver er en fantastisk kærlig hund og trods alderen, 6 år, er han stadig livlig og legesyg. Han er meget lydig og adlyder det mindste vink . Han er opmærksom, kærlig og er vant til børn og mindre kæledyr.

Hans far er kleine münsterländer og hans mor er labrador/irsk sætter, og dette gør ham til en super dejlig blandings jagthund. Der er billeder af ham i mit fotoalbum..

Alt hvad der hedder omkostninger sørger jeg selvfølgelig for.

Skriv til mig ! besvar dette indlæg, send mig en email eller ring til mig.

Jeg håber virkelig at i vil hjælpe mig, for jeg vil SÅ gerne følge mine drømme men det bliver ikke uden Oliver! ;-)

Kærlig Hilsen

Fritte og Oliver

[email protected]

Tlf. 27 28 99 77

l_db749306eb0a89c7dd9b918181b00d3a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej sikke en redelighed :blink:

Min veninde, hendes mand og 5 årig dreng er på udkig efter en hund, men de ved ikke endnu hvilke det skal være, for det skal være en hund der kan med en meget aktiv 5 årig dreng :-D De har valgt at få nogle erfaringer med hunde på forskellig vis. De passer tit mine to hunde, de er blevet aflastning for en lille hund en gang om måneden osv. osv

Jeg vil godt prøve at spørge hende, men så skal jeg lige vide, om Oliver kan med andre hunde ? - kan han med en meget aktiv drent ? - kan han være alene hjemme ? osv. osv.

Når du har givet mig nogle flere oplysninger kan jeg prøve at ringe til dem og hører om det var noget - hvis du gerne vil ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauw .. Det lyder som en perfekt plejefamilie for oliver , og omvendt :-D Du må meget gerne ringe om høre dem ad .

Ja , I skal vide lidt mere om Oliver. Han vil elske at bo sammen med en meget aktiv dreng på 5 år, det kan jeg love dig for :-P Han er rigtig god med børn. Han blev født i en familie med børn og da jeg fik ham (14 uger gammel) var min lillesøster 7 og jeg selv 13. Han har også leget med naboens børn og pigen som jeg engang var babysitter for, som også var 5. Der har aldrig været nogen problemer fordi han er meget tålmodig og nem at forstå. :) og han virker heller ikke skræmmende under leg eller noget.

Han blev bidt af en stor hanhund da han var 2 år gammel og siden da har han haft det lidt svært med andre hanhunde, som han ikke kender. Han ved ikke helt hvordan han skal reagerer fordi han er utryg ved situationer hvor vi løber ind hanhunde.

Jeg har ringet og snakket med en adfærdsbehandler , inden jeg skrev indlægget, og har tænkt mig at få styr på problemet inden jeg overlader ham i en anden families hænder.

Jeg har ikke selv haft større problemer med det, da han leger fint med hunde som han kender, og kommer når man kalder, hvis han skulle møde fremmede hunde. Tæver har han ikke noget problem med.

Oliver er forholdsvis intelligent og lærenem så problemet burde blive løst ret hurtigt og ubesværret.

Han kan godt være alene hjemme. Han har stor respekt og forståelse for hvad der er menneskers ejendele og hvad der er olivers ejendele. Han er lidt en vagthund og gør lidt når det banker på, og det har jeg også tænkt mig at få styr på hos adfærdsbehandleren, men det plejer ikke at være noget større problem.

Der er ingen problemer med fremmede mennesker overhovedet. Gø'en er blevet mindre jo ældre han er blevet. Han er mere fornuftig og erfaren, kan man sige.

Han kommer når man kalder, kan sit og dæk, pote, hi-five og hoppe på to ben :P Han slipper tyggebenet når man siger "tak", sætter sig ned før han får lov at gå over vejen og spiser først når han har fået lov. :roll:

Vi bor i gentofte i københavn.

Jeg skal lige informere om at oliver ikke er det eneste problem mht. at flytte til england, resten burde , så vidt jeg kan se , gå i orden. Men det er på sin ret at vide at det ikke er 110% sikkert at de kan låne ham. Ibliver selvfølgelig informeret i tide.

Det var da noget af en besked jeg har fået skrevet. :-)

Jeg håber at de er interesseret. Og du kan bare skrive eller ringe hvis der er nogle spørgsmål.

Venlig hilsen Frederikke

Link til indlæg
Del på andre sites