Hop til indhold

Hund i have - afstemning

Umulia
 Share

Hvor ofte er din hund alene i haven?  

70 stemmer

1. 1. Hvor ofte er din hund alene i haven?

• Min hund/hunde er alene i haven dagligt.
      33
    • Min hund/hunde er sommetider alene i haven.
      8
    • Min hund/hunde er i hundegård.
      3
    • Min hund/hunde er aldrig alene udendørs.
      20
    • Jeg har ikke have, men vil ikke snydes for at svare.
      6

Recommended Posts

Mest et spørgsmål til de af jer med hus og have. Hvor almindeligt er det at hunden går alene i haven i flere timer?

Det er reglen snarere end undtagelsen her hvor jeg bor, at hunde bliver lukket ud og får lov at passe sig selv. Mine egne er kun i haven med opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy er ude i max 20 min selv, så gider hun ikke mere eller også er hun kommet ind fordi hun gør ;-) Om sommeren kan hun godt være ude i haven længere, der står terassedøren også tit åbent...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lille gider ikke rigtig at være ude selv, men de to store kan godt lide at ligge udenfor i timevis - specielt om sommeren, når terrassedøren står åben. Haven er komplet indhegnet. Jeg er ikke så bekymret at de stikker af - de ved, at de har det godt herhjemme :-D Den store ligger også på terrassen nu med et stort kødben ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella elsker at være i haven, og er der tit alene. Vi kigger selvfølgelig til hende, men hun siger selv til når hun vil ind.

Haven er hendes legeplads, hvor der er masser af pinde, bolde og andet legetøj. Og så kan hum jagte fugle, som bestemt er en af hendes yndlingsbeskæftigelser:-) Og så får hun hilst på alle de hunde og mennesker der går forbi:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta tilbringer en del tid i haven, både alene og sammen med mig.

Hun kan godt lide at være ude, og sidder ofte bare og kigger på fuglene eller bruger halve og hele timer på at spise ben eller søge efter sin mad i græsset. Når jeg vasker gulv bliver hun også lukket ud, om hun vil det eller ej :mrgreen:

Haven er naturligvis fuldt indhegnet og jeg ser til hende sådan lidt løbende, med et interval på 5-15 minutters mellemrum vil jeg tro. Jeg lytter deruden løbende efter om hun gøer - så er havetiden nemlig forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan godt lide at være ude, og sidder ofte bare og kigger på fuglene eller bruger halve og hele timer på at spise ben eller søge efter sin mad i græsset. Når jeg vasker gulv bliver hun også lukket ud, om hun vil det eller ej :mrgreen:

Haven er naturligvis fuldt indhegnet og jeg ser til hende sådan lidt løbende, med et interval på 5-15 minutters mellemrum vil jeg tro. Jeg lytter deruden løbende efter om hun gøer - så er havetiden nemlig forbi.

Det er det samme her. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

mine hunde er meget i haven/ude, men kun når en af os er ude, det er vi så rigtig meget, der er meget som skal laves i stald og på gårdspladsen, vi fyrer med træ og der er altid noget som skal saves eller kløve, der er også altid noget som skal repareres på sådan et gammelt hus:) så hundene er meget ude, men stort set aldrig alene de er med hvor vi er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

her er det nemt, haven er på 8-10kvm og hele haven kan ses fra havedøren. Hope gider slet ikke haven, hvis vi ikke er med og tisse/bummelumme derude, ej det kan man altså ikke iflg. Hope, da der ikke er noget græs :lol:

Og hun går højest derude selv i 5min (som regel mens jeg støvsuger)...

Men jeg bryder mig så heller ikke om, hvis ikke jeg kan se hende, når hun er derude. For man aner jo ikke om en tosse kunne finde på at åbne havelågen og tage hende eller naboknajten (som heldigvis er bange for hende) pludselig stikker sine bvadr beskidte fingre med et eller andet spiselidt gennem hæk og hegn... - Ja jeg er en af de paranoide hundemødre, som aldrig har hunden ude af syne... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i rækkehus, hvor vores grundareal er ca. 320 kvm. og deraf ligger der så 104 kvm. hus i et plan på + et skur på 10 kvm. og der er lidt på forsiden af huset, hvor hundene kun kommer i snor (ud af hoveddøren).

Min/vores have er derfor ikke ret stor og der er udsigt til haven fra alle rum undtaget badeværelset, bryggerset og vores fordelingsgang - rum vi ikke bruger såååå tit igen.

Haven er desuden totalt indhegnet, hvor den eneste vej ud for dem er udgravning under hegnet.

Tøserne bliver lukket ud flere gange om dagen, men de er kun derude sålænge det tager dem at tisse eller hente det legetøj de har fået øje på. De gider ikke være der uden os.

Er vi i haven eller sidder på terrassen, så kan de sagtens tulle rundt derude i flere timer.

Hvis de en sjælden gang gider at være derude uden os, så kigger jeg til dem hver 5-10 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lille gider ikke rigtig at være ude selv, men de to store kan godt lide at ligge udenfor i timevis - specielt om sommeren, når terrassedøren står åben. Haven er komplet indhegnet. Jeg er ikke så bekymret at de stikker af - de ved, at de har det godt herhjemme :-D Den store ligger også på terrassen nu med et stort kødben ;-)

Det samme her, bortset fra at de er ude på vores terasse som er indhegnet , men jeg er altid lige i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

den kopierer jeg lige :5up:

jeg synes dog afstemningen bliver lidt misvisende med de svarmuligheder der er. Jeg er vel nødt til at svare at han er alene i haven dagligt, men jeg synes bare det giver et indtryk af at han bare skal passe sig selv. Der er skam et øje på ham mindst hvert kvarter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Nu har jeg levet med hund i lejlighed og i hus, og jeg finder det mest optimalt for en hund at have egen have.

Herhjemme foregaar tiden ude i haven alene, saa vidt muligt, efter lyst princippet. Dvs. De er i perioder alene i haven uden vi er hjemme. Sjaeldne gange en hel dag til aften (9-12 timer) hvor de bliver tilset en enkelt gang. Eller regelmaessigt et par timer om dagen og aftenen.

Deres (3 meget forskellige hunde personligheder) lyst til at vaere alene ude i haven varierer meget. Tio, den store mynde, er husets "ferdinan" (tyren der elsker livet paa en mark) og opholder sig helst saa meget som muligt udenfor . Det bedste han ved, er at ligge timevis forskellige steder i haven og kikke fugle ganske stille og roligt og observerende - og om sommeren er han ikke til at drive ind (bogstaveligt talt).

Chloe, er slet ikke interesseret i at vaere andre steder end hvor familien opholder sig, og bruger haven ualmindeligt lidt. Mange dage, kun et par min.

Nemo, han elsker haven at reagerer i og er den mest aktive i haven. Han kan ogsaa lide at opholde sig alene i haven i timevis. Jage fugle og lege kommando hund.

Desuden har ingen af dem udvist sig interesse for at bryde ud fra haven. Hvilket er ret afgorende for at de faar lov at vaere alene i den.

Vores hegn er 6 ft, af solidt trae og gravet ned i jorden. Doren ud derfra, har dobbelt laas, overst oppe, som kun kan laases op indenfra haven via nogle. Dvs. utroligt sikkert.

Der er ogsaa en overdaekket terasse, saa de kan soge ly og saa bruger vi en kaempe staal balje, som deres vandskaal - saa der er storre maengder frisk vand end de kan overkomme at indtage paa en hel dag uanset hvor varmt det er udenfor (hvilket er alfa omega i det varme CA).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene :5up:

Det er nok bare mig der er overbeskyttende, men selv om vi har rockerhegn om hele haven, der heller ikke er større end at det meste kan ses fra huset, så er mine hunde altså ikke derude uden at døren står åben ind til stuen, så jeg kan høre og se alt hvad der foregår. Om sommeren er det selvfølgelig mere end det er nu. På denne årstid bliver de lukket ud hvis de skal tisse, og kommer ind igen med det samme, for jeg står i døren og venter. Det passer dem sikkert også meget godt, da de begge er lidt kuldskære. Gøen stopper jeg med det samme.

Jeg har en nabo, et ungt par, der sommetider smider deres hund udenfor selv om den hyler og gøer ustandseligt - en gang var det en hel nat :shock: Og der er kun én anden i byen, der stopper sin hund hvis den går i selvsving ved hegnet når der går nogen forbi :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso kommer ud i haven maaange gange om dagen. Hun be'r selv om at bli' lukket ud, og ind igen. Hun er sjældent ude ret længe, 5-10 minuter måske, og bli'r hun ude længere end hun plejer, så kigger jeg ud og ser hvad der sker. Så jeg har stemt på det første forslag, uden at det derfor betyder at hun går derude og passer sig selv, uden opsyn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tak for svarene :5up:

Det er nok bare mig der er overbeskyttende, men selv om vi har rockerhegn om hele haven, der heller ikke er større end at det meste kan ses fra huset, så er mine hunde altså ikke derude uden at døren står åben ind til stuen, så jeg kan høre og se alt hvad der foregår. Om sommeren er det selvfølgelig mere end det er nu. På denne årstid bliver de lukket ud hvis de skal tisse, og kommer ind igen med det samme, for jeg står i døren og venter. Det passer dem sikkert også meget godt, da de begge er lidt kuldskære. Gøen stopper jeg med det samme.

Jeg har en nabo, et ungt par, der sommetider smider deres hund udenfor selv om den hyler og gøer ustandseligt - en gang var det en hel nat :shock: Og der er kun én anden i byen, der stopper sin hund hvis den går i selvsving ved hegnet når der går nogen forbi :vedikke:

Naa ja, men det sidste er jo en hel anden debat end indlaegget.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har altid rendt ind og ud i haven som det har passet dem - Kency & Sitto kunne nemt tilbringe både halve og hele timer derude, så holdt jeg bare lidt øje med dem inde fra stuen af. :-) Ayo har også fanget idéen med en have, så når vi her om 14 dage flytter i hus og får have, så får hun også lov til at rende ind og ud som det passer hende - gider ikke stå og vente på hende, men tjekker til hende en gang i mellem naturligvis. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites