Gæst stin Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Jeg er ejer af en Rottweiler fra 31/01 2007. Han er begyndt at være problem hund, ved sin totale dominans. Han napper i tøjet, snerre hvis det ikke går efter hans hoved. at møde nogen på gaden og stoppe og snakke er umuligt, da han begynder og gø og hoppe frem mod dem, det samme sker ved møde ved andre hunde . Hvis jeg har min venindse med ude med ham, og hun lige vil kører i kiosken på sin cykel, går han fuldstændig i panik over hun vil kører og springer op ad hende, napper i hendes bukse ben og virker på mig som om at han er panisk over at "flokken" skilles! Jeg aktivere ham en del synes jeg selv, bla. hver eftermiddag kører vi ud og leger boldt eller svømmer på stranden i et par timer og går med ham både morgen og aften i ca 30 min, og hjemme har vi aktivitetsboldt som han er meget glad for. jeg har gået til hvalpetræning med ham, men han er ikke 100% lydig. Han fodres med pedigre pal. Jeg stoler ikke på ham mht fremmede, og aner ikke hvad jeg skal gøre. Hans lydighed er ok når min mand be´r ham om noget, men når jeg siger det, står han bare og logre eller glor på mig som om jeg er idiot. Det er mig der går med ham og passer ham, og han er meget mor syg og kælen. Jeg har haft både Dobberman og labrador før og har aldrig haft problemer før, men er så langt ude at jeg overvejer kraftigt at skille mig af med ham, evt. til en enlig mand da det jo er de eneste han lytter til....... Er der nogen der har råd eller prøvet noget lignende....Jeg er villig til alt, jeg elsker jo hunden, men han skal ikke lide under at det evt er mig der gør noget forkert!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 Jeg syntes det virker lidt foruroligende at du allerede har stemplet hunden som værende problem hund og totalt dominant... Hvorfor? Fordi det er en rottweiler? For mig lyder det mere som en stresset hund der har svært ved (og skal have hjælp til) at håndtere visse situationer. Hvordan i lige hjælper den ved jeg ikke helt, men vent med at kalde den problemhund og dominant til i ved hvad problemet egentligt ligger i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 Jeg er ejer af en Rottweiler fra 31/01 2007. Han er begyndt at være problem hund, ved sin totale dominans. Han napper i tøjet, snerre hvis det ikke går efter hans hoved. at møde nogen på gaden og stoppe og snakke er umuligt, da han begynder og gø og hoppe frem mod dem, det samme sker ved møde ved andre hunde . Hvis jeg har min venindse med ude med ham, og hun lige vil kører i kiosken på sin cykel, går han fuldstændig i panik over hun vil kører og springer op ad hende, napper i hendes bukse ben og virker på mig som om at han er panisk over at "flokken" skilles! Jeg aktivere ham en del synes jeg selv, bla. hver eftermiddag kører vi ud og leger boldt eller svømmer på stranden i et par timer og går med ham både morgen og aften i ca 30 min, og hjemme har vi aktivitetsboldt som han er meget glad for. jeg har gået til hvalpetræning med ham, men han er ikke 100% lydig. Han fodres med pedigre pal. Jeg stoler ikke på ham mht fremmede, og aner ikke hvad jeg skal gøre. Hans lydighed er ok når min mand be´r ham om noget, men når jeg siger det, står han bare og logre eller glor på mig som om jeg er idiot. Det er mig der går med ham og passer ham, og han er meget mor syg og kælen. Jeg har haft både Dobberman og labrador før og har aldrig haft problemer før, men er så langt ude at jeg overvejer kraftigt at skille mig af med ham, evt. til en enlig mand da det jo er de eneste han lytter til....... Er der nogen der har råd eller prøvet noget lignende....Jeg er villig til alt, jeg elsker jo hunden, men han skal ikke lide under at det evt er mig der gør noget forkert!! Mit bedste råd til dig er at gå vejledning af en kyndig adfærdsbehandler! Der ligger noget underligt i at det er dig som tager sig mest af ham, men din mand han lystrer. Muligvis er din mand for hård og du det modsatte - for blød? En adfærdsbehandler kan rede trådene ud for dig og komme med kvalificerede bud på hvordan I kommer på rette vej. Hvis han er meget glad for bold og gerne løber efter den - og aktiveres for ofte på denne måde, kan du holde ham i for højt "gear" hvilket har afsmittende effekt på alt hvad han foretager sig. Aktivering bold/svømning et par timer dagligt (??) er ikke sundt for din hund, det er kun fysisken som bliver trænet og uden mental modvægt bliver han stresset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Jeg håber i finder frem til en god adfærdsbehandler. Du kan eventuelt kigge her: http://www.paff.dk/adfaerdsbehandlere.html . Jeg er sikker på, at du her kan hente hjælp mht de ting som sker nu, men også få input til bedre at forstå din hund i andre situationer. Der kan komme meget godt ud af det Det er også en god ide at se det som en reaktion fra din hunds side, om at der sker noget i dens liv, som den ikke kan håndtere. Du skal så finde ud af hvad dette er, for at kunne hjælpe den. Jeg håber du skriver igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frutte1234 Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Jeg har næsten det samme problem, min hund gør dog ikke og napper i tøjet, men han kan aldrig gå i fri snor mere, da han vil farer hen, i hovede på alle hunde vi møder, og vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille på med ham!! Vores hund er en boxer, og vi har heller aldrig set problemet før, ved vores tidligere hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Jeg har næsten det samme problem, min hund gør dog ikke og napper i tøjet, men han kan aldrig gå i fri snor mere, da han vil farer hen, i hovede på alle hunde vi møder, og vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille på med ham!! Vores hund er en boxer, og vi har heller aldrig set problemet før, ved vores tidligere hunde Du vil få mere ud af at starte en ny tråd hvor du beskriver dit problem. Denne tråd er fra 2008, og det vil normalt få mange af os til at vælge den fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts