Gæst Wapakalypse Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Hej alle, Vores dværg gravhund på 2,5 år, som før i tiden har været renlig, har i de sidste par måneder besørget indenfor. Der er ikke problemer med at få hende til at lave på hendes tur om morgenen eller eftermiddagen, men når det kommer til aftenturen, er det ikke særlig ofte, at hun skider. Dog har vi også oplevet, at selvom hun besørgede på aftenturen, ligger der stadig en overraskelse til os om morgenen. Vi giver hende mad to gange i døgnet; om morgenen ved en 9-tiden og om aftenen ved en 18-tiden, og vi fodrer hende med Oliver's Lamb. Vi har forsøgt, at lade hende sove inde hos os, men hun står alligevel op i løbet af natten, og skider det samme sted på gulvet. I går aftes forsøgte jeg at lukke af inde til rummet, hvor hun plejede at besørge, men så gjorde hun det bare i et andet rum. Hun er en sund og rask hund og viser ingen på ubehag eller sygdom, og hendes afføring indenfor er altid fast og tør. Er der nogen, der har nogle forslag til, hvad problemet kan være? Og i så fald, hvad kan vi gøre ved det? På forhånd tak. - Simone Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Hun laver jo nok fordi hun skal. Jeg bider mærke i at du skriver afføringen er tør og fast - kunne tyde på hun har hård mave og måske har svært ved at komme af med det. Jeg ville jo nok dele foderet mere op, så hun i hver fald får 3 gange om dagen. Når man giver foderet tørt hele tiden kommer hundens mave på overarbejde med at skulle nedbryde de tørre piller - og hvis hun samtidig har en langsom fordøjelse så bliver foderet længere tid i maven hvor væsken trækkes ud af mave/tarm systemet - dermed opstår den hårde mave. Du kunne tilføre lidt olie til en del af foderet. Almindelig koldpresset rapsolie er udmærket at bruge. Måske ville det være en ide at bløde en del af foderet op - ikke alle hunde kan tage den tørre kost - deri blandt mine egne hunde. Jeg ville prøve det af i første omgang før man begynder at kigge på om det kan være noget adfærdsmæssigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jonas Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Skør titel. 'Renlig hund skider indenfor' - hvis den skider indenfor er den vel ikke renlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jonas Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Måske ville det være en ide at bløde en del af foderet op - ikke alle hunde kan tage den tørre kost - deri blandt mine egne hunde. Det troede jeg næsten at alle gjorde? :hmm: Jeg serverer altid maden med masser vand i skålen. Jeg har da heller ikke lyst til selv at spise havregryn uden mælk på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Hvad tid går I aftentur? Noget kunne jo tyde på at foderet er længe om at komme igennem systemet. Og har I altid foderet med Oliver's Lamb? For indholdet er jo ændret og måske er det hendes reaktion på den nye sammensætning. Jeg har hørt om flere hunde med forøget "output" efter de har ændret foderet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Wapakalypse Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Hun har jo været renlig før i tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Wapakalypse Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Vi plejer at gå ved en 22-23 tiden, for at give hende en chance for at fordøje foderet. Og ja, hun har altid fået Oliver's, men vi har snakket lidt om at skifte foder. Vores gravhund før hende fik Eukanuba, og der var aldrig problemer med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Og har I altid foderet med Oliver's Lamb? For indholdet er jo ændret og måske er det hendes reaktion på den nye sammensætning. Jeg har hørt om flere hunde med forøget "output" efter de har ændret foderet Det var også min første tanke. Olivers har ændret deres foderopskrifter en lille smule i efteråret 2011. Hvis det er nyt at jeres hund ikke kan komme af med afføringen på aftenturen, kan det skyldes den nye opskrift er hård ved netop jeres hunds mave! I kan prøvet det Beaglepack skriver med vand og olie og hvis det ikke hjælper kan i prøve et andet foder ... Held og lykke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Februar 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2012 Det troede jeg næsten at alle gjorde? :hmm: Jeg serverer altid maden med masser vand i skålen. Jeg har da heller ikke lyst til selv at spise havregryn uden mælk på Mange heste derimod, klarer sig fint uden mælk på deres havregryn. Måske kan man konkludere at forskellige arter har forskellige behov? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts