Retrieveren Skrevet Februar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2012 Ja som overskriften lyder så ELSKER jeg bare min retriever!! Også selvom han er lige i lømmelalder, ikke hører noget som helst når man er udenfor og elsker at hilse overstrømmende på venner og bekendte. Han er kun 11 måneder, men han ender simpelthen med at blive den mest fantastiske hund! Han er bare så dygtig. Han er god til alle børn, også de helt små. Han er let at have med nogle steder, og falder han ikke lige til ro, så gør han når man sætter en snor på ham. Vupti så ligger han sig ned ved mine fødder og er rolig. Han gør nærmest aldrig, enes fint med andre hunde, er nem at have indendørs, han er ikke i vejen, og er han så sørger han for hurtigt at flytte sig. Han er altid med i det der sker, og vil gerne være en del af familien. Alt i alt bare en super lækker, nem, dejlig og smuk hund! For at sætte det hele lidt i perspektiv så skal det siges at jeg sidst havde en kleiner munsterlander med en hjerneskade som var ALT andet end nem, og måtte aflives 3 år gammel, da jeg til sidst ikke turde stole på ham og var bange for om han ville ende med at bide nogen. Han var en svær hund at bo sammen med, og i det hele taget at færdes ude i hundeverdenen med. Så at have fået SÅ nem en hund er bare alle tiders! Jeg ved i hvert fald at jeg valgte rigtigt den her gang. Godt jeg valgte min dejlige røde golden retriever :hjerte::banan: Lige et par billeder - godt nok lidt dårlig kvalitet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Februar 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2012 Han ser også skøn ud, ham kan jeg godt forstå at du er glad for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Februar 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2012 Sikken en dejlig hund, han ser sød ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst celinamoon Besvaret Februar 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2012 Aww hvor er han smuk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Wommez Besvaret Februar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2012 Han ser herlig glad ud. Og beskrivelsen lyder kunne have være skrevet om min egen golden:-) Skøn race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret Februar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2012 Det er så skønt at læse om en så uforbeholden kærlighed til sin hund. Hvilket jo nok er den vi alle føler... han ser skøn ud, og fantastisk udtryk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2012 Jeg bliver så overrasket, når der er nogen, der har goldens, der ligner min Silke så meget. For hun er jo enestående! Men jeg kan kun sige TILLYKKE til dig! Det skulle ikke undre mig om du får en masse glæde af ham de næste mange år, som jeg har haft af min Silke, der snart fylder 10 år. Og også tillykke til Wommez:mrgreen:. Det er da herligt, at der er flere, der har fået øjnene op for den røde retriever. IRL er der stadig flest af de lyse goldens. (Og de er da osse skønne.. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PeterTølløse Besvaret Februar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2012 Vi overvejer netop at få denne race som familie hund. Hvor har du købt den??? Kan du anbefale en opdrætter?? Mvh Peter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Februar 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2012 Han er så fin, Lonny Og forstår dig helt med at det er dejligt at have fået en nem hund - selvom jeg savner Sitto rigtig meget og til enhver tid ville ønske hun var her endnu (!!), så har det virkelig lettet et pres fra mine skulder, at vi nu har en hund som bare kan være med overalt, ikke bange for noget, ingen hensyn man skal tage - hun tilpasser sig bare. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Vi overvejer netop at få denne race som familie hund. Hvor har du købt den??? Kan du anbefale en opdrætter?? Mvh Peter. Jeg ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe jer, men det første i skal vide er at der findes to "slags" golden. Den (typisk mørke) "spinkle" type som har et ekstra gear, typisk er i galop og elsker at være ude og være aktiv. Og så findes der den mere "dovne" (typiske meget lys, næsten hvide) golden, som foretrækker trav, er lidt mere doven i det og oftest bredere, mere pels, og virker stor og tung i det. Min model er en jagt-golden (den mørke) og han er perfekt til at være på og til det aktive liv jeg gerne vil have sammen med ham. Men jeg ved også at optil flere af hans søskende er solgt som familiehunde og trives med dette (vi har hvalpetræf ca. hver anden måned og jeg følger derfor de andre tæt). Men jeg vil så også sige at jagt-golden sagtens kan bruges til familiehund. Min er kun 11 måneder men er alligvel den nemmeste hund jeg har haft og skulle det ske at vi ikke lige når at lufte så langt eller træne en dag, så gør det ikke så meget, han tilpasser sig. For begge "modeller" skal det dog siges at de har brug for at komme ud en times tid hver dag - de er ikke tjent med at være sofahund (udelukkende). Jeg kan ikke rigtig anbefale dig en opdrætter. Jo min egen, men hun har kun sjældent kuld fordi hendes tæver kun får to kuld i deres liv. Men jeg ved at hun på et tidspunkt vil trække et kuld hvalpe mere på moderen til min, men hvornår det er ved jeg ikke.. Så du skal nok gøre op med dig selv om det skal være lige nu her eller om det bare skal være indenfor de næste par år? Jeg mener at man inde på en eller anden retriever klub kan se en hvalpeliste (måske DRK) men jeg er slet ikke sikker, kan ikke lige huske det. Men der kunne i prøve at kigge Det der er vigtigst at kigge efter er øjne og led problemer, men alt dette kan ses i stamtavlen. Få evt. jeres dyrlæge til at hjælpe jer, det plejer de gerne at ville Men find først ud af hvilken en model i måske bedst kunne se jer selv med Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Ja. Der er to modeller. Silke er også den aktive model. Og hun har været en drøm at træne med. I dag forstår hun alt, hvad jeg siger. ----Det siger alle ejere af gamle hunde sikkert, men med Silke er det altså SANDT:lun:! Hun er meget, meget menneskelig. Men jeg har også brugt rigtig meget tid sammen med hende. En golden KAN sikkert tilpasse sig... Også de røde... Men jeg bliver altså knugende ked af det, når jeg ser sådan en intelligent retriever, der resigneret sjosker af sted i enden af en snor... Peter: Hvis du er det mindste i tvivl om, om du har tiden og overskuddet, så hold dig til en lys golden. De lyse er også tit kærligere og mildere end de røde. De lyse er også pragtfulde hunde.. Men bestemt ikke sofahunde.. Uanset farve så skal de ud og gå gode ture og tages af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeg forstår dig så udemærket. Jeg ELSKER også bare Dupond. Jeg kan sidde og glo på ham og bare tænke ...... "KÆFT en god hund jeg har". Han er bare det hele værd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Han ser bare få dejlig ud . Hvad hedder han ?? Skøn race.Helt enig :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst CharlotteAxel Besvaret Februar 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2012 Jeg har to af 'dovne' som de andre kalder dem. Men hey de er ikke dovne, de jorder ude over markerne, når vi går tur. Nå ja efter 1 1/2 time i fuld sprut bliver jeg sgu også træt. Et lille hvil og de er klar igen. Jeg bruger mine til markprøver også. I stedet rød og hvid lejre synes jeg du skal lede efter en opdrætter der ligger vægt på både jagt og udseende. Jeg har en veninde som vil lave et kuld nu her. Tæven er lille og hurtig bruges på jagt og udstilling. Og hannen trænes til markprøve og udstilling. Begge er farvet i den mørke farve. Og begge har to cert på udstilling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts