Gæst mlnk Skrevet Marts 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 3, 2012 Det bliver frist vejr i næste uge og vil høre om nogle har erfaringer med yorkien i frost vejr? Skal jeg købe sko, hvilke sko foreslår i? Skal hun have dækken på, hvilken foreslår i? Hun vejer 1130 gram og er ca 19 cm høj. Meget lille 10 uger gammel... Tæve hjælp gerne hvis der er andet jeg har brug for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Da hun ikke er ældre, skal hun jo ikke rigtig andet end ud og tisse og skide og så hjem igen. Og hvis I allerede går små-ture med hende, så løft hende ind under jakken, hvis hun fryser Jeg ville ikke købe sko eller dækken til hende. Og så meget frost bliver det heller ikke:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Ayo, som var samme størrelse som din i den alder, gik i hvert fald ikke ud uden et dækken på - heller ikke selvom det kun var korte ture, så frøs hun for meget, til at hun kunne koncentrere sig. Så vi købte et lillebitte dækken, som er vind/vand-tæt og med for indeni. Sad super godt på hende og kunne holde hende varm. :5up: Det var dog en dyr fornøjelse - hun voksede ud af den efter 3-4 uger, og den kostede 300 kr. Men jeg har den faktisk stadig liggende, hvis du har interesse i at købe brugt? Så kunne du slippe for at bruge så mange penge på noget som holder i så få uger. Det er bare et ganske almindelig sort dækken - men for os var de svære at opstøve i så lille en størrelse, så vi var bare nødt til at tage den de havde, selvom det var lidt halvpebret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Ayo, som var samme størrelse som din i den alder, gik i hvert fald ikke ud uden et dækken på - heller ikke selvom det kun var korte ture, så frøs hun for meget, til at hun kunne koncentrere sig. Så vi købte et lillebitte dækken, som er vind/vand-tæt og med for indeni. Sad super godt på hende og kunne holde hende varm. :5up: Det var dog en dyr fornøjelse - hun voksede ud af den efter 3-4 uger, og den kostede 300 kr. Men jeg har den faktisk stadig liggende, hvis du har interesse i at købe brugt? Så kunne du slippe for at bruge så mange penge på noget som holder i så få uger. Det er bare et ganske almindelig sort dækken - men for os var de svære at opstøve i så lille en størrelse, så vi var bare nødt til at tage den de havde, selvom det var lidt halvpebret. Ja okay, dækken kan jeg godt forstå, selvom det jo slet ikke bliver så koldt, som det har været:genert: Tænkte ikke lige over, HVOR lille sådan en yorkie-hvalp er. Men sko synes jeg er at overdrive:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Ja okay, dækken kan jeg godt forstå, selvom det jo slet ikke bliver så koldt, som det har været:genert: Tænkte ikke lige over, HVOR lille sådan en yorkie-hvalp er. Men sko synes jeg er at overdrive:genert: De små kan bare meget hurtigt få blærebetændelse, de er jo virkelig tæt på jorden. Indtil der plus grader, så har Ayo altid trøje på. Når vi så er derover, så fryser hun ikke, hvis bare hun har mulighed for at bevæge sig - og ofte går hun løs på vores ture. Men sko ville jeg absolut heller ikke købe. Er slet ikke fan af sko til hunde, for mig at se er de kun en mulighed, for de hunde som bor i områder hvor de salter så meget at poterne bliver fuldstændig ødelagte. Så er sko naturligvis en rigtig god ting. :5up: Men jeg ville absolut ikke bruge dem mod kulde - det er trods alt også en hund, og man skal heller ikke vænne dem til at blive pakket mere ind end højst nødvendigt. Da Ayo var helt lille havde hun hendes dækken som var virkelig dejligt varmt og meget tykt foret - men da hun voksede ud af den, så gik vi over til en striktrøje. Og det fungere ganske fint, fordi hun nu er det større. Og når hun klare sig fint med en striktrøje nu, selv i snevejr, så ser jeg ingen grund til at begynde at pakke hende ind i et tykt dækken igen. Det var kun da hun var lillebitte og knap bevægede sig udenfor på turerene, fordi verden var så stor og ny Nu står hun jo nærmest ikke stille så meget som 2 sekunder...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Jeg ville købe en lille ulden trøje - sådan en med mavevarmer. Mine beagler bruger den slags trøjer - det er super nemt at give dem på og jeg oplever at de hellere vil have sådan noget på fremfor et dækken. Jeg bruger selv kun trøjer og frakker dem med mavevarmere til mine. Sko mener jeg ikke er nødvendig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mlnk Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Jeg vil rigtig gerne købe af dig? Hvad vil du have for den? Hun fryser allerede hver gang vi er ude. Hun tisser ikke indenfor mere men gør det med det samme vi kommer ud og så giver eg hende 3-4 min til at se om der kommer mere og så går vi ind. Hun er en del våd på næsen idag og ligger nu og ryster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mlnk Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Tak for jeres respons allesammen jeg tror desværre allerede at hun er en smule syg lige nu ligger hun under et tæppe på mit skød og ryster føler det er min skyld... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Jeg ville osse pakke hvalpen ind, den kan jo ikke gøre for at den fryser og er i voksealder. Den første tid er vigtig og det nytter jo ikke at der går kludder i renlighedstræningen fordi hvalpen ikke kan holde ud at være ude den tid det kræver at besørge. Jeg har set folk med små hunde der tager en sok eller vante eller et ærme eller hvad pokker der lige har den rigtige størrelse, klipper huller de rigtige steder og så har hvalpen en trøje der stort set ikke har kostet noget, som giver varme på både ryg og mave. Jeg ville i øvrigt ikke betænke mig ved at give hvalpen sko på hvis du kan se den får ondt i fusserne af frosten. Jeg har grand danois, sådan en tager to kilo på om ugen når den er hvalp. Overvej lige hvor mange gange man når at skifte dækken hvis man får sådan en om vinteren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mlnk Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Min hvalp vejer 1130 gram og dyrlægen mener ikke at hun bliver mere end 2000 gram... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mlnk Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Hun har fået en ubrugt uld sok på som er klippet til og hun ryster ikke mere nu tusind tak for hjælpen... Hun leger og hygger sig nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 vi har selv købt 3 dækken igennem tiden til vores hund, for ja det kan godt være det er 200-300 kr. men der er ca. hvad det koster bare at parker sin bil ved en dyrlæge. Så ser man sådan på det er 300 kr. ikke meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Jeg vil rigtig gerne købe af dig? Hvad vil du have for den? Hun fryser allerede hver gang vi er ude. Hun tisser ikke indenfor mere men gør det med det samme vi kommer ud og så giver eg hende 3-4 min til at se om der kommer mere og så går vi ind. Hun er en del våd på næsen idag og ligger nu og ryster 150 inkl porto? Dækkenet er også med mavevarmer, og foret kan tages ud, så man også kan bruge det på ikke så kolde dage, men hvor hun bare skal holdes tør for regn fx. Min hvalp vejer 1130 gram og dyrlægen mener ikke at hun bliver mere end 2000 gram... Tror meget hun er på størrelse med Ayo så, hun sniger sig måske lige lidt over 2 kg, men ikke meget, tror hun ender på 2,1-2,2 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mlnk Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Jeg vil rigtig gerne købe den af dig sender du en privat besked så vi kan aftale nærmere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts