Hop til indhold

Hund med i butikker?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Nå, det vidste jeg ikke. Troede ikke det var tilladt nogen steder. Tror dog at jeg får svært ved at gemme Nanna i en taske :hmm:

 

 

Hov, dem der tillader hund, der skal Nanna bare ligge pænt og ikke æde tjenerne / mad på andre borde, det er bare vores sushi-sted, der har sagt, det er ok, hvis vi gemmer dem i en taske :cool:

 

Orangeriet havde stadig hund tilladt om aftenen i december, men man kan jo ringe og spørge (generelt er det de dyre steder, der har hund ok, de billige er mere sippede)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Shii. Jeg har en bunke familie i Holland og min onkel siger at der stort set ikke er en hund at spore ved forretninger, altså gågader. Han syntes ikke de hører hjemme i byen/gågader og.lign.

 

Jeg mener også at hundeforbudt også burde gælde taskehunde og hvis man har dem under armen. Under armen er faktisk ret klamt syntes jeg. Hundes hår osv. falder jo ned i diske og hylder. Det er da være end hvis de gik på gulvet.

 

Dog er hunde mere renlige end diveres børn. De træder rundt i indkøbsvogne, piller ved madvarer og har haft deres fingere alle steder. Hvis en hund holder næsen væk fra diske og hylder er den helt klart mere ren af have med ind.

 

Jeg syntes stadig ikke de skal i fødevareforretninger, men de steder hvor der ikke står noget tager jeg min med.

 

Det er korrekt, hunde er forbudt at have med på gågader hernede... Som jeg også skrev i mit indlæg! Men alle butikker ligger jo ikke på en gågade.. F.eks. er det yderst sjældent at en dyrehandel ligger på en gågade.. Vores ligger lige på hjørnet ind til gågaden, med indgangen væk fra gågaden så man kan have sin hund med derind.

 

Desuden har jeg stadig ikke mødt en restaurant hvor det ikke har været tilladt at tage sin hund med. De findes helt bestemt, men i forhold til Danmark hvor jeg aldrig har set en hund på en restaurant er det jo en stor forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går ind imellem tur rundt om søerne og tror da lige jeg må en tur på vinylbar så :blink:

 

Så er mit eneste problem at mine hunde kun kan ligge på bløde ting, så må have et liggeunderlag med..

 

nåhr, nogle sarte størrelser :ae: det er nemlig smart, at man kan kombinere en tur om søerne med en kaffe - normalt skal vi først til at hjem med hunden, og så kan det næsten være det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi det er rigtige prinsessehunde, særligt Nanna. Hun er også så tynd og knoglet at det må gøre ondt at ligge direkte på gulvet, det er kun noget hun gør når hun tigger mad :-D

 

ja, så kan man pludselig holde til lidt af hvert :lol: jeg er faktisk den klamme type, der bare smider mit tørklæde/halstørklæde/sjal på jorden, så halfdan har noget at ligge på. så har man også glæde af en frisk duft af hanhund og nørrebrofortorv om halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tror børn er hundrede gange mere ulækre at have til at fise rundt i butikker, end det er at have en lille hund med i en lukket taske... :-)

 

Enig, unger med snottet ud af næsen, og hvor har de sidst haft fingrene? Eller folk som hoster ned i hånden og bagefter rør de ved div. madvarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså når man pænt har spurgt om lov til at tage sin hund med ind i en fødevarebutik - i en lukket taske! - og man har fået ja til det i samtlige butikker man har spurgt (Bilka, Kiwi, 2 Rema butikker og 2 Fakta butikker) så kan jeg ikke se hvorfor det kan forarge folk - hvis i, som hundemennesker, synes det er så ulækkert, så må man jo begynde at forhøre sig inden man går ind i butikken om de tillader folk at tage deres hunde med ind, og så må man jo handle et andet sted, hvis de gør.

 

Jeg kan forstå forargelsen hvis man trods forbudt-skilt bare medtager sin hund uden at spørge - men når man har spurgt og man har fået et ja, så kan jeg ikke se hvorfor det kan forarge? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Liva har i dag været med på strøgtur i Esbjerg. Vi var i Thiele og hente mine linser og i Zizzi for at betale en trøje, jeg havde fundet udenfor.

 

Der var ingen "hunde forbudt"-skilte, så jeg tog hende med ind og bad hende sitte, mens jeg betalte. I Zizzi var bemærkningen "nej hvor er hun velopdragen".

Jeg kunne selvfølgelig ikke finde på at tage hende med ind i prøverum eller i f.eks. Inspiration.

 

Herovre er vi vant til tyskernes hunde, som altid er med allevegne - og ikke altid lige velopdragne.

 

Bagefter kørte vi i Petworld og shoppede til hende og Maggie :mrgreen:

 

 

Folk i Zizzi ELSKER hunde! Jeg havde også Ina med ind i én, da jeg boede i Roskilde. Jeg startede med hende på armen og gik ind, da deri kke var nogen at se, jeg kunne spørge. Da vi kom ind og jeg kiggede rundt, kom en ekspedient hen til os. Hun sagde: "bare sæt din hund ned, det gør ikke spor." Jeg satte Ina ned og kiggede lidt videre. Et par minutter senere kommer ekspedienten igen med et lilel stykke kage til Ina (der stod lidt tag-selv på et bord og noget kaffe). Ina blev Så glad og spiste med det samme kagen;) Så spurgte hun, om "den lille skat" ikke ville have lidt vand (det var en rigtigt varm sommerdag). og strks pilede hun efter en skål med vand :lun:.

 

Det var så sødt <3 Jeg endte da også med at tømme burikken :D

 

En anden gang var jeg i den forretning der ligger hvor jeg bor nu. Jeg fandt den sødeste bluse, men desværre i et ikke-venligt hundestof (aht pels, der klæber til)

Jeg spurgte den søde ekspedient, om de havde én magen til i noget andet stof, da min hund vilel ELSKE at fælde på den. Det resulterede i en længere hundesnak ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla er med i gågadens butikker. Det er ikke løgn, når jeg siger hun hellere vil en tur med i gågaden end en tur i skoven. (Hænger måske sammen med, at jeg 'tvinger' hende med i skoven hver dag i 1½ time.

Har flere gange oplevet at hvis én af os står udenfor en butik med hende, så kommer ekspedienten og siger, hun altså gerne må komme med ind. Har ikke taget hende med i fødevarebutikker, for hun er for stor til en helt lukket kasse. Det kunne jeg godt gøre med vores kat. Jysk vil ikke have hund indenfor dørene. Og Caféerne vil ikke have hunde ind -de siger de gerne ville, men ikke må :rolleyes:(i festugen fik vi dog lov). Har dog før haft hende med på værtshus og drikke varm kakao. :lun: Og om sommeren sidder vi tit udenfor caféerne/ishusene. Og så kommer caféejerne med vand...

 

Men problemet er vel, hvis man har en hund, der går og tisser indenfor. Det kan jeg dælme også godt forstå, butiksejeren ikke gider. Og det er respektløst af de hundeejere, der måtte gå og lade som ingenting. :evil: Det gør jo så bare at ALLE hunde ikke er velkomne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Min hundelufteture går ind i mellem gennem bye og så hænder at jeg finder på at skal se eller købe noget. Der er mange forretninger der ikke har hundekroge, så hvis ikke der står hund forbudt kan jeg ikke se noget galt i at tage hende med ind.

 

En hund har godt at at komme med og se andet end en skov eller en mark. Der er en verden udenfor disse. Socialt er det også godt for dem.

 

Jeg har også altid min med på kræmmermarkeder. Det er hyggeligt og hunden får andre indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Altså .... Nu er jeg også generelt imod børn i forretninger....... Jeg gider ikke se på deres snotnæser, røres af deres beskidte fingre eller høre på deres skrig og skrål;-)

 

Nu har jeg en niece, der er HYPER allergisk overfor alle dyr. Jeg har tøj liggende hos mine forældre, som aldrig har været i mit hjem og som jeg skifter til, når jeg skal være sammen med hende. Hvis hun er i en butik, og der kommer en hund ind, så skal vi på skadestuen. Så slemt er det .....

 

Så jeg ser bare anderledes på det at have hunde med i butikker eller på restauranter. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...