Gæst Rikke Skrevet Marts 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 3, 2012 Min hund bider en klo på hver bagben...? Dyrlægen mener, hun havde noget svamp mellem trædepuderne, og hun "bider forkert" og rammer kloen i stedet for huden ml. Trædepuderne, når det kløer. Vi har nu smurt bagpoterne i et par uger tre gange om dagen i noget svampedræbende fra dyrlægen, og hun bider stadig kløer... Vi er derfor begyndt at tvivle på, om det er svamp og om hun overhovedet "bider forkert"... Det er meget tydeligt, hvilke negle hun bider, da de er flossede. Vi er selvfølgelig nødt til at gå til dyrlæge igen, hvis det fortsætter, men ville bare høre, om andre havde nogle erfaringer på dette område...? Ps: Salt fra vinteren kan ikke være årsag, da vi stort set udelukkende går, hvor der ikke saltes. Mange hilsner - Bomle og Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karlooo Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Hej! Jeg har engang læst at hunde "bider negle" hvis de er for lange, og derfor irriterer den - ved ikke om det kan være en mulig årsag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rikke Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Tak for ideen - synes ikke umiddelbart, at de er ret lange, men vil alligevel prøve, om jeg kan klippe dem lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Alle vores d/s gårdhunde har selv bidt deres negle.. Løverne derimod gør det aldrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Marts 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2012 Min Nala bider også negle. Men kun hendes ulveklør på forbenene. Hun har dem ikke på bagbenene, så jeg ved ikke om hun ville bide i dem der hvis hun havde. De bider i dem når de bliver for lange eller på anden måde generer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Baldur bed også negle, og vi behøvede aldrig at klippe dem. Han gjorde det som en lille hyggelig beskæftigelse, og hvis han kunne få lov at bide vores negle, så var han lykkelig Og Baldur havde hverken svamp eller noget andet, han syntes bare det var hyggeligt at bide negle, og jeg har hørt om flere hunde der bider negle. Så medmindre jeres dyrlæge siger at h*n kan se at din hund har svamp i poterne, så ville jeg bare lade som ingenting og lade hende forsætte med at bide negle som hun lyster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Goofy bider også negle.. Han har hverken svamp eller specielt lange negle (måske netop af samme årsag). Han "hyggebider" bare, ligesom han af og til slikker på sin dyne (sutteklud) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rikke Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Kære alle. 1000 tak for jeres svar - jeg vidste ikke, at neglebidling blandt hunde er så relativt almindeligt. Super sødt af jer at svare!! Kh Bomle og Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts