luckyluna Skrevet Marts 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 4, 2012 Som de fleste nok har opdaget, hvis de har hund, så er hunde normalt ret vilde med hestepærer.. Mine egne er bare virkelig sjældent interesserede og de tager ALDRIG en mundfuld lort hvis de passerer en i skoven. Sheila Spiser det kun når hun er med i stalden og i begrænset mængde, samt hun udvælger de "bedste".. Mysla spiser utroligt sjældent og kun hvis hun ser sheila gør. Og det har jeg så funderet over hvorfor kan være og er kommet frem til at det msåke er fordi jeg aldrig har gjort noget særligt for at forhindre det, samt at de er blevet disponeret for virkelig meget hestemøj gennem tiden.. Mysla er vokset op på en rideskole og hun spiste da også en del lort som hvalp, men er ligesom bare selv holdt op.. Sheila var ret syg med det som unghund da hun mødte det første gang og har også nogengange kastet det indenbors, men er også selv blevet mere kritisk. Og så tænkte jeg om der var nogen om det med min teori: At hunde som ikke er blevet bremset særligt i deres hestelorteædning og har haft stor adgang til det, er mindre interesseret i at spise det end hunde som kun møder en lort på tur og bliver trukket væk fra den? Så hvordan har Jeres hunde det med hestelort? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Pajko snuser til det, men har aldrig spist hestepære.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Groa er på ingen måde interesseret, Speedy var heller ikke. Mega rullede sig og åd af det hvis hun kunne komme afsted med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 er kommet frem til at det msåke er fordi jeg aldrig har gjort noget særligt for at forhindre det, samt at de er blevet disponeret for virkelig meget hestemøj gennem tiden.. Og så tænkte jeg om der var nogen om det med min teori: At hunde som ikke er blevet bremset særligt i deres hestelorteædning og har haft stor adgang til det, er mindre interesseret i at spise det end hunde som kun møder en lort på tur og bliver trukket væk fra den? Din teori holder ikke for papilloner - Petrine har altid elsket det, Zamzam og Fønix kommer fra en opvækst med begrænsede oplevelser, så jeg opfordrede dem til at undersøge hestepærer, de var meget skeptiske, men i dag elsker de en god guffer (dog udvælger de ekstra lækre dele og guffer dem) og en ordentlig rulletur. De foretrækker dog hjortelort for hestepærer (og vi skal helt i Dyrehaven for at finde det, så de har ikke haft ubegrænset adgang). Jeg giver dem en dut zoolac når vi har været i Dyrehaven, mere gør jeg ikke ud af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 skipper er fuldstændig uinteresseret i hestepærer, kattelorte, døde dyr og andre klamme ting. Jeg kan ikke mindes at det nogensinde har været et problem eller at han har vist interesse for det :hmm: vi bor i byen så specielt hestepærer er ikke noget han oplever på dagligt basis. Men så sent som i onsdags gik vi tur i en skov der ligger ved siden af en rideskole, der var hestepærer overalt og han ænsede dem ikke engang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 jeg tror da, at det er rigtigt, at noget der er fri og uhindret adgang til, bliver mindre interessant. det synes jeg også, at man ser med f.eks. ny type foder, at det bliver uinteressant efter en periode, osv. halfdan bliver ikke hevet væk fra hestepærer, han ELSKER dem, selv sådan nogle helt tørre og halvt opløste nogen. de kan både bruges til at spise, rulle sig i og tisse på - ofte bliver en god bunke udsat for alle tre ting. han elsker sådan set også alle andre slags lort, men hestepærer er det eneste, som han får lov til at hygge sig med. jeg har aldrig oplevet, at han får dårlig mave af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 hmm, interessant ind til videre.. Synes bare virkelig at de fleste af dem vi går med misunder at mine hunde ikker er interesseret, så har funderet over hvorfor.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Både Bella og Tulle æder dem med velbehag, hvis de kan slippe af sted med det, derimod har mine polske hunde slet ingen interesse i dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 hmm, interessant ind til videre.. Synes bare virkelig at de fleste af dem vi går med misunder at mine hunde ikker er interesseret, så har funderet over hvorfor.. er dine hunde generelt madglade/interesserede i at spise, hvad de finder? det har jo nok noget at sige, halfdans udgangspunkt er, at alt hvad man finder på gåturen kan spises, med mindre det modsatte bevises eller jeg siger nej. sådan er det, når man vokser op i kebabbæltet. så jeg tror ret meget, at han opfatter alt organisk materiale på gåture som mad. desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 er dine hunde generelt madglade/interesserede i at spise, hvad de finder? det har jo nok noget at sige, halfdans udgangspunkt er, at alt hvad man finder på gåturen kan spises, med mindre det modsatte bevises eller jeg siger nej. sådan er det, når man vokser op i kebabbæltet. så jeg tror ret meget, at han opfatter alt organisk materiale på gåture som mad. desværre skipper æder gladeligt alt mad han finder, men han er måske bare sippet for afføring og den slags hører ikke til blandt spiselige ting i hans verden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 skipper æder gladeligt alt mad han finder, men han er måske bare sippet for afføring og den slags hører ikke til blandt spiselige ting i hans verden vær du glad for det! i går troede jeg, at halfdan stod og snusede til et nedløbsrør, men han gjorde det bare liiiidt for længe. så opdager jeg fandme, at han står og slikker på det, fordi en eller anden stiv idiot har spuleskidt op af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 skipper er fuldstændig uinteresseret i hestepærer, kattelorte, døde dyr og andre klamme ting. Jeg kan ikke mindes at det nogensinde har været et problem eller at han har vist interesse for det :hmm: vi bor i byen så specielt hestepærer er ikke noget han oplever på dagligt basis. Men så sent som i onsdags gik vi tur i en skov der ligger ved siden af en rideskole, der var hestepærer overalt og han ænsede dem ikke engang Er du sikker på, at han er rigtig labrador???? Liva er vokset fra at skulle spise ALT hvad hun møder på sin vej. Maggie .... not so much Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 er dine hunde generelt madglade/interesserede i at spise, hvad de finder? det har jo nok noget at sige, halfdans udgangspunkt er, at alt hvad man finder på gåturen kan spises, med mindre det modsatte bevises eller jeg siger nej. sådan er det, når man vokser op i kebabbæltet. så jeg tror ret meget, at han opfatter alt organisk materiale på gåture som mad. desværre Altså sheila eeeeeelsker en tur i kebabland, hun er totalt skrladespandshund men går så kun efter madvare og spytter ud hvis jeg siger nej. Mysla spiser kød hun finder og kattelort.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Er du sikker på, at han er rigtig labrador???? Liva er vokset fra at skulle spise ALT hvad hun møder på sin vej. Maggie .... not so much jeg kan godt have mine tvivl til tider, men stamtavlen siger det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Efter at se jeres indlæg må jeg konstatere at min hund er unormal. Hun spiser ALDRIG noget hun finder på gaden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Luna spiser hestepærer. Men ikke alle. Vi kan godt gå forbi nogle, hun ikke er interesseret i. Det er egentlig længe siden, hun har spist nogen:hmm: Lige hestepærer er jeg ikke så hysterisk med, og har man været på tur i Dyrehaven, så kan man lige så godt opgive at forsøge at stoppe det:genert: Der er hestepærer overalt:-D Hun æder også gerne kattelorte (pudsigt nok rørte hun ikke Olivers kattebakker fra hun var små 2 år og frem til han blev aflivet i oktober) og er desværre også begyndt at æde hundelorte:badr: DET vil jeg bare ikke acceptere! Igen er det ikke alle lorte, men de mest farvestrålende nogen:???: Luna er generelt altædende:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Nissan vil også gøre alt for at få fat i en hestepære vil dog hellere have han æder sådan en frem for en hundelort lorte er guf.. det hænger ikke sammen med hans ellers meget kræsne væsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 har aldrig stoppet mine i at æde det - og de elsker det begge to... Johna tror dog, det er forbudt, så hun snupper en mundfuld og spurter derfra som hun reagerer med alt andet hun finder på gaden og ikke kan modstå Hun spiser også gerne andre typer lort hvis hun kan se sit snit til det... Karla tager sig tid, da hestepærer jo er godt til både indvortes og udvortes brug, så der skal både rulles, gnubbes, spises og leges med kuglerne.... :mums: Karla spiser ikke andre typer lort - hun kan dog godt finde på at nyde lidt harelort eller fårelort hvis muligheden byder sig... men har aldrig spist lorte fra andre kødædere... kun planteædere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Alle mine har været lortefikserede, især fra ræv,katte hjorte, hare, ande, kanin, heste osv. Men tror at ræv og kat ligger på 1 ste pladsen. Heldigvis er hundelort en sjælden interesse, men det sker. Hestelort er ikke spesielt interessant for dem alle, men hvis de har været på staldbesøg lige efter hovbeskæring er det super at finde og gnave i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Jeg har heste hjemme og det der med at have varerne lige uden for døren har ihvertfald ikke sat en dæmper på lysten til at spise hestepærer hos mine hunde. De er alle 5 glade for pærerne og sniger sig til at spise dem, hvis de kan se et snit til det. Jeg gider ikke have det, men de snyder indimellem alligevel. Møgkræ Toppen er dog, de der først-på-sommeren-pærer, der er helt mørkegrønne og smattede af det nye kraftige græs. Det skal man ikke spise dog, men rulle sig i. Min ældste stribede hanhund er på den tid grøn med sorte striber, hvis man ikke er over ham. Og det gider jeg altså slet ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Og så tænkte jeg om der var nogen om det med min teori: At hunde som ikke er blevet bremset særligt i deres hestelorteædning og har haft stor adgang til det, er mindre interesseret i at spise det end hunde som kun møder en lort på tur og bliver trukket væk fra den? Så hvordan har Jeres hunde det med hestelort? Jeg vil gerne skyde din teori lidt i stykker... Som du ved er jeg "lettere" hysterisk mht lort og døde dyr. Mine to tidligere hunde syn's begge ting var klamme og gik langt udenom - Enzo syn's det er en delikatesse Især som hvalp var han helt skudt i hestepærer.... Så blev han ældre og interessen forsvandt. Men er den helt frisk kan han stadig godt finde på at tage for sig (er vi alene kan jeg godt stoppe ham) - går vi sammen med andre hunde skal han ligesom smage før de andre... tsk tsk tsk. Han har lige hapset en halv-kedelig og tør hestepære i dag - på en ellers super skøn Molstur - fordi hans partner in crime lige nippede til den først - så skal han da åbenbart ikke snydes.... tsk tsk Men som sagt mine to tidligere hunde har aldrig rørt den slags og har gået store buer udenom *ynglings hunde* Det samme gælder mad. Enzo hugger det i sig - Zigo stoppede op og markerede det ved at kigge på det og kigge på mig, og sagde jeg stille og roligt "ej Zigo, det er klamt" så gik han videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Bubber spiser ikke hestepære, selvom han er vokset op på en gård og har haft fri adgang til møddingen, Han vil hellere rulle sig i det.. Det bedste han ved er dog når smeden kommer forbi og klipper noget af hoven så skal der spises Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Jeg vil gerne skyde din teori lidt i stykker... Som du ved er jeg "lettere" hysterisk mht lort og døde dyr. Mine to tidligere hunde syn's begge ting var klamme og gik langt udenom - Enzo syn's det er en delikatesse Især som hvalp var han helt skudt i hestepærer.... Så blev han ældre og interessen forsvandt. Men er den helt frisk kan han stadig godt finde på at tage for sig (er vi alene kan jeg godt stoppe ham) - går vi sammen med andre hunde skal han ligesom smage før de andre... tsk tsk tsk. Han har lige hapset en halv-kedelig og tør hestepære i dag - på en ellers super skøn Molstur - fordi hans partner in crime lige nippede til den først - så skal han da åbenbart ikke snydes.... tsk tsk Men som sagt mine to tidligere hunde har aldrig rørt den slags og har gået store buer udenom *ynglings hunde* Det samme gælder mad. Enzo hugger det i sig - Zigo stoppede op og markerede det ved at kigge på det og kigge på mig, og sagde jeg stille og roligt "ej Zigo, det er klamt" så gik han videre. Nu er det så ikke dig der ødelægger min teori, men jeg kan godt se på hele tråden at den nok ikke holder;) Åbenbart meget forskelligt fra hund til hund:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Mine spiser aldrig noget de finder på gåturene. Jeg har aldrig sagt de ikke må, det ligger bare slet ikke til dem. De er vildt kræsne og spiser ikke hvad som helst. Slet ikke affald osv. Jeg har heste hjemme og de må spise alle de hestepærer de vil. Det er kun Luna der gør det, det er kun i perioder, og det er helt ok for mig. Selvom de har fri adgang til dem er det langt fra hver dag Luna spiser dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lene og Athena Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Min hund er meget madglad og finder hun noget på en tur kan jeg være helt sikker på hun æder det (hvis jeg ikke når at stoppe hende) Hestepærer er dog ikke noget hun har lyst til at spise, men rulle sig vil hun rigtig gerne (der stopper jeg hende også), jeg gider ikke min hund æder hverken hestepærer, lort eller andre "appetitlige" ting :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts