Gæst sidsel Skrevet Marts 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 6, 2012 Ja jeg har købt et nylon halsbånd til Puma han har det kun på når vi er ude eller hvis vi er på besøg hos min mor eller far, det er udelukkende så han kan have sit hundetegn på (da vi bruger sele). men synes det slider hans pels Er der nogen halsbånd der er bedre end andre ? har nu kigget på nogle rundsyet læder halsbånd. Ja jeg har aldrig haft en korthåret hund før er vokset op med langhårs hunde og de havde bare kæde på og sele så ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 jeg måtte købe et fleeceforet til Woody, da de andre sled hans hals helt rød. Fleecen gør at det ligger ret fast, og ikke kører sådan rundt i hårene og slider dem. Jeg fik mit herfra men ved ikke om de sender til DK Fleece Dog Collars Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Vi har lige købt et nyt, det er nylon og klikkes også af og på... Ligesom hos dig har han det aldrig på når vi bare er herhjemme.. Dexters pels ser ikke ud til at tage skade af det.. men pelsen er jo forskellig fra race til race.. Jeg vil tro et foret, eller måske et rundsyet læderhalsbånd ville slide mindre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Vi har lige købt et nyt, det er nylon og klikkes også af og på... Ligesom hos dig har han det aldrig på når vi bare er herhjemme.. Dexters pels ser ikke ud til at tage skade af det.. men pelsen er jo forskellig fra race til race.. Jeg vil tro et foret, eller måske et rundsyet læderhalsbånd ville slide mindre... hvis man ikke har en tyndhudet hund, tror man slet ikke de slides så nemt! Charles er jo også korthåret, men slet ikke så sart som Woody! Dexters pels vil jo holde på halsbåndet så det ikke kører rundt på hans hals konstant, som det gør på de "nøgne". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Hvilken hund har du? Jeg bruger Hurtta's halvkvæl til mine fordi det er rart bare at kunne trække det ud over hovedet uden at skulle åbne og lukke det, men de fås osse i faste halsbånd men foret lukning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Jeg bruger rundsyet læder halsbånd af mærket Timely til mine beagler. Det er et superblødt let halsbånd - Jeg bruger kun halsbåndet til at bære hundetegnet, da mine bruger seler. Halsbåndet bruges kun ude - hjemme har de ikke noget på. Charlie har haft hans i 5 år og det er stadig som nyt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Har et helt ekstremt tynd, rundsyet elglæder halsbånd til Kaia, som hun har hundetegnet i. Hun ville komme meget galt afsted, hvis jeg satte en line i det, fordi det er så tyndt - Men til at bære hundetegnet er det super :5up: Elglæder er afsindig blødt og smidigt, og det slider ikke det mindste på Kaias pels. Men om det gør det på Puma, er jo et godt spørgsmål :hmm: Men de er ikke så dyre - Omkring 100 - 150 kr. når de er så tynde og korte, så det koster jo ikke så meget at give det et forsøg. På gåture bruger vi et nomehalsbånd med fleece og det slider heller ikke, men er bare for varmt til at have på hele dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Sonne har et kædehalsbånd på, da han også sled pelsen med både læder og nylon. Men metal er fint til ham;) Det er sådan et her: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 min franske på et halvt år har et 5cm bredt læderhalsbånd med nitter i Det slider ikke på hendes pels hvad jeg kan se. kan nok skyldes det er så bredt og dermed er friktionen fordelt over større areal, men ved ikke om det er derfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sidsel Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Jamen Puma er en lille blandings hund dsg og dp. Han får så meget skæl og taber pelsen når han får det på. Men tror jeg prøver noget i elgskind må se om det hjælper ellers med kæde eller fleece. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sidsel Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 Hvilken hund har du? Jeg bruger Hurtta's halvkvæl til mine fordi det er rart bare at kunne trække det ud over hovedet uden at skulle åbne og lukke det, men de fås osse i faste halsbånd men foret lukning. er det dem med neopren ? Kunne være man også skulle prøve sådan et Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Marts 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2012 hvis man ikke har en tyndhudet hund, tror man slet ikke de slides så nemt! Charles er jo også korthåret, men slet ikke så sart som Woody! Dexters pels vil jo holde på halsbåndet så det ikke kører rundt på hans hals konstant, som det gør på de "nøgne". Jo det vil jeg sagtens tro, det er jo netop det jeg skriver; Det er så vidt forskellig fra race til race (Underforstået at det er pels forskellene der gør forskellen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts